Stolojan il critica pe Vladescu: E contraproductiv sa arunci asa idei. Prim-vicepresedintele PDL Theodor Stolojan si-a criticat, astazi, colegii de partid pentru declaratii nechibzuite, dupa ce ministrul Finantelor, Sebastian Vladescu, anunta ca Romania ar trebui sa treaca la un sistem de impozitare progresiva a veniturilor, inclusiv a tuturor pensiilor. "Nu s-a discutat in partid. Este total contraproductiv ca oameni din Guvern sau alti specialisti din PDL sa iasa cu fel de fel de asemenea idei fara a veni cu un studiu clar despre politica fiscala a Romaniei. Si eu am parerile mele, si domnul Vladescu pe ale sale. Este contraproductiv ca fiecare sa arunce pe piata cate o idee disparata", a declarat Theodor Stolojan, informeaza EVZ.

Politic ShowFoto: Colaj foto

Cristian Preda: Basescu nu trebuie exclus din calculele politice pentru anii urmatori. Eurodeputatul PD-L Cristian Preda atrage atentia, intr-un comentariu postat pe blogul sau personal in care compara alegerile anticipate cu furtul capacelor de canal, ca aceia care il exclud pe Traian Basescu din ecuatia politica a urmatorilor patru ani fac o eroare copilareasca. "Saptamana trecuta, un francez mi-a impartasit impresiile sale despre Romania, dupa mai multe vizite pe care le facuse la noi in anii nouazeci. Ce m-a uimit, mi-a spus el, a fost saracia din Bucuresti. O vedeai cand te uitai la drumuri. Gropi peste tot, calitate proasta a asfaltului, rigole neingrijite etc. Culmea e ca, in peisajul asta dezolant, se mai gaseau unii care sa fure capacele de la canale. In-cre-di-bil! E singurul loc din lume in care am vazut asa ceva!! De ce ajung unii sa faca un asemenea gest? Scapa de saracie in felul asta? Dar oare nu se gandesc si la comunitate?, m-a intrebat nedumerit interlocutorul meu. Asa si cu alegerile anticipate in timp de criza, pe care le solicita unii pesedisti si penelisti!", a scris Preda, anunta Gandul.

Oamenii lui Geoana au fost maziliti de Ponta. Multi din liderii filialelor judetene fideli lui Mircea Geoana si-au pierdut functiile si influenta in partid, in urma alegerilor interne. Printre supravietuitorii valului de schimbari se afla Viorel Hrebenciuc, care se mentine in fruntea organizatiei PSD Bacau, de mai bine de un deceniu. Inaintea congresului PSD ce va avea loc la toamna, conducerea centrala a social-democratilor a inceput sa faca ordine in teritoriu, impunand o noua garnitura de lideri locali. La PSD Olt, liderul senatorilor social-democrati Ion Toma, considerat unul din oamenii lui Mircea Geoana, a pierdut, saptamana trecuta, sefia organizatiei. In locul sau a fost ales presedintele Consiliului Judetean, Paul Stanescu, pentru care ar fi pledat insusi secretarul general al partidului, Liviu Dragnea, dupa cum spun unele voci. N-am avut niciun sprijin de la centru. Asa au hotarat oamenii, a fost o competitie foarte corecta", scrie Adevarul.

In PDL se ascut cutitele. A inceput lupta pentru bani. Liderii PDL il avertizeaza pe ministrul de Finante ca daca nu respecta linia politica a Guvernului trebuie sa plece. Dar Sebastian Vladescu are motive sa fie linistit. Primul-ministru a declarat ca ministrul de Finante nu a avut si nu are mandat pentru a dezbate temele privind cota unica sau a impunerii impozitarii progresive". El a reamintit apasat ca acest guvern si-a pus mandatul pe masa, si-a angajat raspunderea in fata Parlamentului pentru a apara cota unica si TVA". Desemnat ministru prin influenta presedintelui Basescu, ca si ministrul Justitiei, Sebastian Vladescu a fost criticat la fel de aspru de premier si in ianuarie, cand a vorbit despre concedierea a 100.000 de bugetari, informeaza Romania Libera.

Udrea, data afara de Preda. Drumurile lui Cristian Preda si ale Elenei Udrea s-au despartit in blogosfera, europarlamentarul luand decizia de a o scoate pe colega sa de partid din lista blogurilor favorite. Pe pagina personala de internet a europarlamentarului au mai ramas dintre politicieni doar prietenii Sever Voinescu si Traian Radu Ungureanu. Cristian Preda a spus pentru Puterea ca a vrut sa-si schimbe fata blogului si, de aceea, a renuntat la politicieni pe pagina personala de internet. Au ramas doar ziaristii si bloggeri. I-am lasat pe Traian Radu Ungureanu si pe Sever Voinescu pentru ca suntem prieteni de demult, a spus Preda. Despre Elena Udrea a afirmat ca nu o poate include in categoria bloggerilor si de aceea a scos-o din lista nu pentru ca ar avea ceva impotriva ei sau a blogului ei, scrie Puterea.

Neculai Ontanu asteapta intoarcerea fiului risipitor. Primarie anul 2000, Corin Romanescu inca nu facuse prima suta de mii de euroi din smenuri la Primaria Capitalei si era cit pe ce sa vada cum arata interiorul unei celule de inchisoare, daca niste binevoitori n-ar fi inrosit firul telefonului, iar procurorii ce se ocupau de dosarul acestuia nu ar fi ajuns, subit, la concluzia ca flagrantul organizat lui Corin in care acesta o pipaia pe Coana Mita nu a respectat normele si procedurile oficiale. Cu NUP-ul in dinti si eliberat din Primaria Generala, Romanescu a fost luat in brate si adoptat de Neculai Ontanu, un primar in timpul orelor de program si scouter de smenari in timpul liber. Ca nu cumva sa mai aiba probleme la imagine, Ontanu l-a pus pe Romanescu adjunct si nu director plin la Directia Administrare Unitati de Invatamint, dar i-a dat cheile bugetului sa le foloseasca dupa cum crede de cuviinta si stie el mai bine. Integral in Academia Catavencu.

Emil Boc le da ministrilor examen la absorbtia fondurilor europene. Dupa ce Romania a platit sub un miliard de euro din fonduri europene catre beneficiari, premierul Emil Boc i-a mustrat, astazi, pe ministri si i-a avertizat ca va face evaluari lunare in Guvern privind absorbtia fondurilor. Pana in momentul de fata s-au facut plati efective in Romania de 882 de milioane de euro, deci sub un miliard de euro. Vreau sa va spun ca acest lucru ma nemultumeste profund si in ritmul acesta exista pericolul ca Romania sa nu poata cheltui toate sumele de la Uniunea Europeana pana la sfarsitul exercitiului bugetar. De aceea, am decis sa avem evaluare lunara, cu responsabilitati precise, de la nivel de ministru, sef de autoritate de management, unitati de implementare la nivel local sau agenti economici, acolo unde este cazul, la programul operational pentru competitivitate", a spus premierul, citat de EVZ.