Componenta, schimbata de azi, a Curtii Constitutionale va reusi sa mentina regulile statului de drept? Schimbarile care se produc, incepand de astazi, in componenta Curtii Constitutionale vor mentine, teoretic, un echilibru fragil in ceea ce priveste modul in care voteaza cei noua magistrati. Perioada urmatoare va testa, insa, la maximum capacitatea acestei institutii de a mentine regulile statului de drept. Noii veniti sunt Daniel Morar, independent, fost sef al DNA, numit de presedintele tarii; Mona Pivniceru, apropiata de liberali, fost ministru al Justitiei, numita de Senat siValer Dorneanu, fost parlamentar PSD, numit de Camera Deputatilor. Din Curte pleaca, prin incheierea mandatelor, Acsinte Gaspar, Ion Predescu si Aspazia Cojocaru. Reamintim ca potrivit Constitutiei, din Curtea Constitutoinala fac parte noua membri: trei membri numiti de Senat, trei de Camera Deputatilor si trei de presedintele Romaniei. Mandatele lor sunt de cate noua ani fiecare. Numirile se fac din trei in trei ani, cate o persoana de fiecare institutie, scrieRomania Libera.

SUBIECTELE ZILEIFoto: Colaj foto

Viitura de pe Dunare intra in Romania. Veriga slaba din planul de urgenta anti-inundatii. Autoritatile se asteapta la ce e mai rau pentru zilele de luni si marti. Apele Dunarii cresc pe zi ce trece. Estimarile Apelor Romane arata ca debitul fluviului la intrarea in Romania - zona Bazias - va fi in crestere si va ajunge la 8.700 metri cubi pe secunda, peste media multianuala a lunii iunie, de 6.400 metri cubi pe secunda. Deja Dunarea a facut ravagii in statele riverane. Cel putin 19 persoane au murit in ultima saptamana, iar expertii au estimat ca daunele economice in Germania ar putea depasi 11 miliarde de euro din cauza inundatiilor din ultima perioada. In Romania, autostrada Bucuresti-Fetesti si calea ferata Bucuresti-Constanta risca sa fie inundate daca precipitatiile anuntate pentru 10 iunie si 11 iunie vor fi abundente, avand in vedere si unda de viitura care este asteptata pe Dunare, anuntaGandul.

Prima etapa a programului Rabla 2013 incepe astazi. Proprietarii autoturismelor functionale cu o vechime mai mare de 10 ani le pot duce de azi la punctele de colectare, pentru a primi unul din cele 4.289 de tichete Rabla disponibile. Ca sa intre in posesia tichetelor valorice, proprietarul unei masini care are cel putin 10 ani vechime, trebuie sa ajunga cu autovehiculul la sediul unui colector. Lista completa poate fi consultata pe pagina de internet a Agentiei pentru Fondul de Mediu (AFM), www.afm.ro. Masina trebuie sa fie functionala, iar proprietarul trebuie sa aiba la el actul de proprietare al autoturismului, talonul si actul de identitate. Colectorul il va trece pe o lista si va completa procesul de luare in custodie a masinii. Cu acest document, clientul se duce la politie, unde radiaza autoturismul, informeazaEVZ.

Dezbaterea despre "baronalizare" ascunsa de amendamentele anti-gay. In timp ce agenda publica este ocupata de Constitutia anti-gay si gaura din steag, Guvernul taie tara ca pe-o pizza - sub ideea Regionalizarii - fara dezbateri ample sau referendum. Negocierile cu privire la viitoarea impartire administrativ-teritoriala se duc netransparent, baronii judeteni isi fac lobby in Bucuresti pe coridoare ferite de ochii opiniei publice, iar numele viitoarelor capitalele de regiuni sunt tinute bine sub cheie. La inceput a fost nevoia de a descentraliza decizia - de la Bucuresti catre regiuni - de a micsora numarul functionarilor din administratia locala si centrala si de a atrage bani europeni. Idei marete facute tocanita de ministrul Liviu Dragnea, cel care are in mana satarul care va despica tara in regiuni pana la sfarsitul anului. Aflam chiar de la ministrul regiunilor ca, de fapt, nu populatia va alege sefii de regiuni - ca nu mai e timp (!?) - ci alesii locali. Ca nu se vor desfiinta consiliile judetene ci vor coexista impreuna cu consiliile regionale. Ca nu pleaca acasa nici macar actualii prefecti, ei isi schimba numele in sub-prefecti si vor mai avea un sef, un prefect suprem al regiunii, pe langa "guvernator", scrieAdevarul.

DW: Cum devii german. Din 2005, imigrantilor li se ofera cursuri sperciale de integrare. Pot astfel de programe duce la rezultatul scontat? Un film documentar a incercat sa faca putina lumina. Insaf Azzam sta concentrata deasupra caietului de teme. Citeste intr-o germana impiedicata: "Mai este valabila oferta pentru femeie de serviciu?". In planul lectiei figuraza jocuri de-a cautatul locului de munca. Femeia de origine siriana participa la un curs de integrare, la Berlin, alaturi de alti 20 de imigranti - din Bangladesh, din Argentina si din Europa de Rasarit. Regizoarea Britt Beyer a urmarit, vreme de zece luni, participantii la un astfel de curs de integrare, producand, la final, documentarul "Deveniti un german". Un film emotionant, pigmentat cu mult umor de situatie, dar si cu accente critice la adresa modului in care politicile oficiale gandesc, in prezent, integrarea imigrantilor, anuntaDeutsche Welle.

Portul Constanta, groapa de gunoi a Europei? Pe nava Flaminia, care se afla in acest moment in portul Constanta, s-ar afla circa 3.000 de tone de deseuri nedeclarata. Afirmatia a fost facuta, ieri, intr-o conferinta de presa, de catre senatorul PDL Christian Gigi Chiru, care a obtinut datele de la unele surse portuare, pe care nu le-a dezvaluit. Politicianul a reamintit ca nava, care a luat foc in mijlocul oceanului anul trecut, a ajuns in cele din urma intr-un port german. "Imediat au inceput procedurile de licitatie internationala pentru descarcare, neutralizare, decontaminare. S-a facut o oferta din partea autoritatilor germane. Oferta era la 100 de milioane de euro pentru toate aceste proceduri. Bineinteles, in momentul in care a aparut oferta Romaniei, de 30 de milioane de euro, (aceasta este suma pe care o incaseaza si agentii economici, si autoritatile romane), armatorul a preferat sa vina in Romania", a precizat senatorul. Astfel, in data de 25 martie nava a ajuns in dana 38 a Portului Constanta, care apartine societatii comerciale Umex, informeazaRomania Libera.