Au fost descoperite trei planete asemanatoare Terrei. Oamenii de stiinta au identificat trei planete asemanatoare cu Pamantul, care se rotesc in jurul stelei Gliese 667C. Astronomii de la Observatorul European Austral sustin ca in constelatia Scorpionului se afla un sistem solar, care are conditii de viata precum cele existente pe Terra, acest lucru insemnand, intre altele, ca cele trei planete ar putea fi acoperite cu apa in stare lichida, informeaza BBC. Gliese 667T se afla la o distanta de 22 de ani-lumina departare de Pamant si are masa de trei ori mai mica fata de cea a Soarelui. Cercetatorii spun ca alte doua planete telurice s-ar putea afla in apropierea acestei stele. ￯Aceasta descoperire demonstreaza faptul ca stelele cu masa mica pot gazdui mai multe planete telurice. Acest lucru poate insemna ca, in Univers, exista mai multe planete locuibile decat stele", a declarat profesorul Mikko Tuomi, intr-o interventie laBBC.

StiintaFoto: Colaj foto

NASA lanseaza joi o misiune catre Soare. Agentia Spatiala Americana se pregateste sa lanseze, joi, catre Soare, o racheta Pegasus XL care va avea atasat un satelit de observatii. Denumita IRIS (Interface Region Imaging Spectograph), misiunea este menita sa studieze atmosfera interioara a Astrului Zilei. Cercetatorii urmaresc, in principal, sa afle mai multe detalii despre radiatiile ultraviolete. Oamenii de stiinta de la NASA spera sa inteleaga astfel felul in care se misca energia si plasma la nivelul fotosferei (stratul inferior al atmosferei solare), informeaza site-ul redorbit.com.

O reptila de marmea unei vaci si acoperita cu basici uriase a trait pe Pamant acum 250 de milioane de ani. Undeva in centrul Pangeei - supercontinentul care se intindea pe Terra in urma cu circa 250 de milioane de ani - traia o reptila urata-foc, avand marimea unei vaci din zilele noastre, scriesci-news.com. Cativa paleontologi de la Universitatea din Niamey (Niger) au descoperit craniul acestui animal apartinand genului Bunostegos si au afirmat, intr-un studiu aparut ulterior in The Journal of Vertebrate Paleontology, ca avea capul acoperit cu protuberante mari si pe spate un strat gros de piele.