"Uneltele" demnitarilor corupti stau mai mult la inchisoare decat marii rechini. Din loialitate pentru sefi, functionarii care semneaza "ca primarul"petrec ani buni in inchisoare si se aleg cu bunurile sub sechestru pentru recuperarea pagubelor. Toate acestea se intampla pentru a da bine in fata superiorilor. Ultimele condamnari in procesele mari de coruptie ne demonstreaza ca functionarii complici ai marilor corupti primesc pedepse mult mai dure decat cei care gandesc efectiv schemele fraudelor. Politicienii, personajele influente sau milionarii certati cu legea care pun la cale marile "tunuri" primesc sprijin neconditionat din partea functionarilor din institutii sau din partea afaceristilor care spera astfel sa castige cat mai mult de pe urma acestor prietenii, scrieEVZ.

SUBIECTELE ZILEIFoto: Colaj foto

Autostrada A3, trambulina pentru europarlamentare? Guvernul vrea ca firmele Vinci-Strabag-Aktor, castigatoare ale concesiunii pentru autostrada Comarnic-Brasov, sa realizeze proiectarea noii rute in doar 3 luni. Lucrarile vor incepe inainte de luna mai, cand sunt programate alegeri europarlamentare. Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a dat dispozitie consortiului Vistrada Nord (format din firmele franceza Vinci, austriaca Strabag si elena Aktor) sa realizeze proiectul noii autostrazi Comarnic-Brasov in urmatoarele trei luni, ne-au declarat surse oficiale implicate in proiect din cadrul CNADNR, anuntaRomania Libera.

Zi decisiva in cazul "Referendumul fraudat". Liviu Dragnea a cerut restituirea dosarului la DNA. Curtea Suprema judeca, vineri, 10 decembrie, un nou termen in dosarul de coruptie al vicepremierului Liviu Dragnea. Completul de trei judecatori va decide daca restituie sau nu dosarul la DNA in urma unei cereri formulate de avocatii vicepremierului. O decizie de restituire a dosarului ar insemna ca Dragnea rasufla usurat in 2014, nemaifiind pasibil de o eventuala condamnare in acest an. Liviu Dragnea a fost trimis in judecata de DNA pentru fraudarea referendumului pentru demiterea presedintelui Traian Basescu din 2012. La ultimul termen, in decembrie 2013, al dosarului in care este judecat Dragnea avocatul sau, Marian Nazat, a cerut instantei restituirea dosarului la Directia Nationala Anticoruptie, pentru refacerea urmaririi penale, pe motiv ca anchetatorii nu i-au permis sa studieze tot materialul de urmarire penala si pentru ca din dosar nu ar rezulta clar faptele pentru care este judecat, informeazaGandul.

Costurile vietii topesc 75% din bugetul familiilor. Numai hrana si intretinerea inseamna jumatate din banii romanilor. Pentru acoperirea cheltuielilor cu hrana, intretinerea locuintei, transportul, abonamentele la telefon si cablu-TV, dar si pentru a-si plati taxele, romanii sunt nevoiti sa aloce 1.700 de lei lunar. Pentru economisire raman tot mai putini bani. Asigurarea unui trai decent in limitele strictului necesar presupune cheltuirea a 1.700 de lei lunar, ceea ce inseamna 75% dintr-un buget mediu disponibil de 2.267 de lei pe gospodarie, reiese din datele Institutului National de Statistica (INS). Potrivit rezultatelor ultimei anchete asupra bugetelor de familie, comunicate miercuri de INS, in trimestrul al treilea (perioada iulie-septembrie) din 2013 venitul mediu total al unei gospodarii a fost de 2.528 de lei (886 de lei pe persoana), iar cheltuielile totale au insumat aproape 90% din venituri, adica 2.267 de lei lunar (794 de lei pe persoana), scrieAdevarul.

DW: Un savoir-faire romanesc sau secretul succesului in viata. A facut mare valva inregistrarea dialogului dintre o invatatoare si parintii copiilor inscrisi la scoala nr. 10 din Bucuresti. Televiziunile si retelele de socializare abunda in comentarii critice. Chiar daca situatia este deja bine cunoscuta, sa spunem pe scurt ca inregistrarile cu pricina ne infatiseaza o invatatoare care le cere pe un ton autoritar parintilor sa contribuie cu mai multi bani pentru cadourile de Craciun destinate profesorilor si personalului auxiliar. Parintii protesteaza moale si par cu totul dominati de tonul si argumentele invatatoarei, care invoca sistemul, moravurile, adecvarea, egalitatea de tratamant etc. Este cu totul spectaculos sa vezi cum aceste pretentii extravagante sunt sustinute cu argumente "luminate" de ordin egalitar sau, dimpotriva, cum sunt explicate diferentele de tratament prin nevoia de adecvare, anuntaDeutsche Welle.

Iuliu Maniu: Cum au furat liberalii alegerile. Incoronarea Regelui Ferdinand I de la Alba Iulia a fost precedata de alegerile parlamentare din martie 1922, cand ardelenii lui Maniu au acuzat liberalii de comiterea unor fraude masive. Alegerile parlamentare din martie 1922 au reprezentat o sursa a tensiunilor politice pentru intreaga perioada interbelica, atunci stabilindu-se disensiunile profunde intre PNR, PT - PNL, viitoarea balanta legislativa PNL - PNT. Dupa o serie de tratative esuate intre Iuliu Maniu si Ion I. C. Bratianu privind o viitoare fuziune intre PNR si PNL, ce au avut loc in toamna anului 1921, cei doi lideri neintelegandu-se la impartirea numarului de locuri in Parlament, alegerile din primavara lui 1922 au fost castigate de Partidul National Liberal, insa Iuliu Maniu a catalogat scrutinul drept "o rusine nationala". Reprezentantii partidelor de opozitie au acuzat in acea perioada guvernul liberal, organizatorul alegerilor, prin Ion I. C. Bratianu, seful Consiliului de Ministri, de "teroare si furt de urne!". Integral inRomania Libera.

Pe ce s-au dat 40 de milioane de euro. Prostia care ar putea duce la o tragedie pe aeroportul din Cluj. Noua pista a aeroportului international din Cluj Napoca nu a fost dotata cu sisteme moderne de aterizare pe timp de ceata. Mai mult, din cauza raului Somes, semnalele transmise catre piloti pot fi eronate si orice aterizare poate fi terminata cu o catastrofa aeriana. In ultimele zile, din cauza cetii, 18 curse aeriene care ar fi trebuit sa aterizeze la Cluj au fost anulate sau redirijate spre alte aeroporturi, Oradea si Sibiu, iar aproximativ 1.000 de pasageri au ramas blocati la sol. Situatia este una complexa si a fost generata de faptul ca proiectarea noii piste nu a prevazut si montarea unor sisteme moderne de aterizare pe timp de ceata. In proiect era prevazuta montarea celui mai modern sistem, si anume ILS 3, dar numai in conditiile existentei unei piste de 3.500 de metri. In realitate, pista aeroportului din Cluj Napoca nu are decat 2.100 de metri, scrieEVZ.