Un expert desluseste posibilele cauze ale accidentului din Apuseni. Un inginer de aviatie din cadrul Autoritatii Aeronautice Civile Romane a explicat, pentru "Adevarul", ca fiecare aeronava trebuie sa fie dotata in mod obligatoriu cu un sistem ELT care sa transmita, in cazul unui accident, semnale catre sistemul de sateliti COSPAS-SARSAT. Numai ca, incepand cu anul 2009, s-a facut trecerea de la un sistem care avea frecventa "traditionala" 121,5 MHz la unul care opereaza pe frecventa 406 MHz. "Dupa 2009 s-a schimbat intreg sistemul si s-a trecut pe frecventa 406 MHz. Pe plan international nu se mai foloseste frecventa veche", a explicat si Claudiu Patt, unul dintre pilotii companiei de aerotaxi MaxAir din Timisoara. Astfel, semnalele de pe frecventa 121,5 MHz mai pot fi receptionate de aeronavele altor operatori aerieni care utilizeaza ocazional aceasta frecventa si care zboara in apropierea locului accidentului, a explicat inginerul. Frecventa 406 MHz permite insa transmiterea mesajelor prin sateliti catre toti abonatii COSPAS.

ActualitateFoto: Colaj foto

Marturia unui salvamontist: Ni s-a cerut sa ne retragem cand eram la 10 minute de locul accidentului. Jurnalistul Lucian Mandrutaa publicat pe blogul sau povestea accidentului aviatic din Muntii Apuseni spusa de un membru al Salvamont Alba. Declaratia acestuia scoate la lumina adevaratele proportii ale haosului care au impiedicat autoritatile sa ajunga la timp in locul tragediei aviatice, scrie realitatea.net. "Noi cei de la SALVAMONT, am fost dati la o parte, cu toate ca aveam dotarea tehnica, cunostintele necesare! O targa speciala de transport costa 2 mii de euro, cele pe care le vedeti in filmarile de la televiziuni, si eu au preferat sa care accidentatii cu patura si doi pari de brazi, de catre padurari si jandarmi. Multi dintre salvatorii montani sunt pregatiti in centrele SMURD ca sa devina si Paramedici, ca degeaba ajungi la accidentat si nu sti ca ii faci nimic. Noua ni s-a spus sa ne retragem cand eram la 10 minute de ei", povesteste salvamontistul pentru blogul lui Lucian Mandruta.

Declaratiile celor doi medici salvatori de la SMURD Cluj care au ajuns prmii in zona accidentului. Ziana Motora si Raluca Zaganescu au fost primii medici salvatori care au ajuns in zona accidentului dupa o ora de la momentul in care supravietuitorii au fost gasiti de localnici localnicii. Declaratiile celor doi medici ai UPU Cluj intaresc ipoteza ca in zona s-a actionat haotic si fara coordonare. "Eram in padure, cu salvamontistii din Bihor, cand ne-am intalnit cu localnicii. A aparut o masina de teren a unui satean si ne-am urcat in bena, eram peste 20 de oameni, si am urcat pana unde s-a putut si apoi am luat-o iar pe jos prin zapada. La 45 de minute - o ora dupa ce primii localnici au ajuns la victime, am ajuns si noi", a declarat medicul rezident, scrie EVZ.ro

DW: Politica editoriala a urii. Ce se intimpla cu cea mai mare parte a presei din Romania mai ales in ultimii ani si, progresiv, in ultima perioada nu suporta nici o comparatie cu presa occidentala, presa noastra oferind un tablou hidos in care manipularea, minciuna, punerea la zid, insulta, calomnia, limbajul suburban sint imbinate in tuse groase. Nici macar o comparatie cu presa fesenista a anilor '90 nu mai sta in picioare, publicatiile si televiziunile trustului Intact al lui Voiculescu, de pilda, depasind cu mult intoxicarile din presa primilor ani postcomunisti. Dar nu aservirea fata de USL este pacatul cel mai mare al trustului Intact, cu virful de lance Antena3. Pacatul cel mai mare al Antenelor este veninul pe care il revarsa zilnic in spatiul public, ura pe care o cultiva sistematic impotriva lui Basescu, a "intelectualilor basisti", impotriva DNA, CCR sau Inaltei Curti, scrie Deutsche Welle.

Cine este aristocratul francez care a lansat ideea Unirii Principatelor. Unirea Principatelor Romane din 24 ianuarie 1859 a fost rodul eforturilor conjugate ale romanilor si francezilor. Unionistii din cele doua principate, Moldova si Valahia (in epoca, nimeni nu folosea denumirea de Tara Romaneasca, o creatie a istoricului Nicolae Iorga, fara corespondent in realitatea diplomatica a vremii), au fost sustinuti de o mare personalitate a politicii franceze. Este vorba de contele Alexandre Walewski. Acesta este nimeni altul decat fiul natural al imparatului Napoleon I. Alexandre Walewski a devenit ministru de Externe al Frantei in perioada in care varul sau, Napoleon al III-lea, devenise imparat. Alexandre Walewski, polonez dupa mama, a incercat si a reusit ca, prin Unirea Principatelor Romane, sa creeze un bastion impotriva expansiunii rusesti, scrie Romania libera.

Procesul de inversare a polilor magnetici ai Pamantului, "intr-un stadiu avansat". Care sunt consecintele. Specialistii de la Ordnance Survey, Marea Britanie, au anuntat recent ca procesul de inversare a polilor magnetici ai Pamantului se afla intr-un stadiu avansat. Potrivit oamenilor de stiinta, Polul Nord Magnetic a trecut de linia Grid North de la vest la est, pentru prima data in peste 200 de ani, relateaza Huffington Post. Polul Nord Magnetic se deplaseaza in timp datorita modificarilor magnetice din centrul Terrei. In 2001, acesta se pozitiona langa Insula Ellesmere, din nordul Canadei, in vreme ce in 2009, se deplasa catre Rusia cu o viteza de aproape 60 de kilometri pe an, citeaza gandul.