Cum functiona filiera medicilor care au stors bani din cancerul pacientilor. Patru persoane, retinute in dosarul retetelor false. Trei medici de la Institutul Fundeni sunt acuzati ca ar fi emis peste 1.000 de retete false pentru medicamente oncologice care nu au ajuns niciodata la bolnavi. In buzunarele doctorilor ajungeau insa banii proveniti din decontarea retetelor falsificate. Anchetatorii sustin ca reteaua din care acestia faceau parte a pus in pericol vietile a sute de bolnavi de cancer, si in plus, a cauzat un prejudiciu de 3,5 milioane de euro Casei de Asigurari de Sanatate a Municipiului Bucuresti (CASMB) care a decontat peste 1.100 de retete false intocmite de medici de la Institutul Clinic Fundeni. Mai exact, doctorii falsificau retete emise pe numele unor persoane bolnave de cancer si decontau astfel sume uriase de la Casa de Asigurari de Sanatate. Banii obtinuti astfel intrau apoi in buzunarele medicilor, scrieAdevarul.

SUBIECTELE ZILEIFoto: Colaj foto

Mega-proiectul lui Ceausescu din 1988 prinde viata. Canalul Siret-Baragan ramane un proiect prioritar pentru Guvern, urmand ca acesta sa fie navigabil, iar pentru constructia sa sunt elaborate deja studiile de fezabilitate, a declarat marti intr-o conferinta Daniel Constantin, ministrul Agriculturii. "Facem de mult timp o analiza privind constructia canalului Siret-Baragan. Ministerul Agriculturii a elaborat deja studiile de fezabilitate. Aveam nevoie de un minister integrator, iar Ministerul Marilor Proiecte este astazi un minister integrator. Aici trebuie sa muncim impreuna cu cei de la Ministerul Transporturilor, dorindu-se ca acest canal sa fie navigabil, si impreuna cu cei de la Ministerul Mediului, pentru combaterea inundatiilor", a spus ministrul Agriculturii. El spera sa ca proiectul integrat sa fie finalizat cat mai repede, dupa care se se caute sumele necesare pentru a putea incepe investitia, anuntaGandul.

Primarul Negoiță a făcut praf 1 milion de euro, iar bolnavii grav au ajuns în stradă. „Evenimentul zilei” dezvăluie modul în care edilul PSD al Sectorului 3 a investit sume uriașe în clădiri cărora le-a schimbat apoi destinația, după care le-a abandonat. Manevrele primarului au lăsat persoanele cu dizabilități grave pe drumuri. După ce s-a dovedit că s-au plătit, ilegal, milioane de euro unei firme de salubritate, umflând aberant tarifele de curățenie în sectorul 3, și s-au tocat aiurea banii alocați pentru bătrâni - ies la iveală alte cazuri despre modul în care se cheltuiesc fonduri publice în administrația condusă de Robert Negoiță (PSD). „Evenimentul zilei” a descoperit cum se face hocus-pocus cu clădirile Direcției de Asistență Socială a Sectorului 3 și se aruncă sume mari din buget pe apa Sâmbetei. Integral inEVZ.

Ce legatura este intre taxa de stalp si somaj. Dupa ce in urma cu doi ani a impus o modalitate de plata a TVA la buget care scoatea practic din joc firmele mici Guvernul propune acum, pentru relansarea economica, taxa de stalp ce duce la inchiderea parcurilor industriale. Guvernul a aprobat ieri, prin Hotarare, normele metodologice de achitare a impozitului pe constructii speciale (asa-numita "taxa de stalp") care se "estimeaza ca va aduce anual suplimentar bugetului de stat cel putin un miliard de lei. Normele au fost aprobate dupa ce mai multi reprezentanti ai mediului de "afaceri au reclamat ca nu stiu inca in mod clar cum trebuie calculat impozitul, deoarece nu exista norme de aplicare desi noua taxa a fost introdusa de la inceputul anului. Plata taxei devine obligatorie cu incepere din data de 25 mai, adica peste cateva zile. Problema i-a fost reclamata direct si premierului Victor Ponta, in urma cu doua "saptamani, intr-o discutie cu directorii companiei Electromagnetica Bucuresti, acestia spunand ca nu au inca o idee clara legata de modul in care "s-ar pune problema privind taxa pe lucrari speciale", scrieRomania Libera.

DW: De ce lipsesc temele "europene". S-a observat in aceasta campanie electorala ca lipsesc temele mari privitoare la constructia Uniunii Europene. Observatia este corecta, dar ar fi bine totusi sa vedem si care sunt circumstantele. Daca luam in considerare dezbaterile oraganizate pentru prima data pentru presedintia Comisiei Europene si chestionarele pe teme europene publicate de publicatiile si platformele online specializate, vom observa ca multe dintre subiectele "fierbinti" lipsesc din Romania pentru simplul fapt ca ele nu au aici nicio relevanta. De exemplu, migratia nu doar ca nu trezeste preocupari identice cu cele din Vest, dar este valorizata exact invers. In mai toate intalnirile dintre candidatii la presedintia Comisiei a aparut problema migratiei atat din afara Uniunii cat si din interiorul ei. Daca intregul Occident, incluzand tarile din sud ca Italia si Spania, este sensibil la acest subiect, Romania nu poate avea aceeasi preocupare, anuntaDeutsche Welle.

Basarabeanul care a reconstruit orasul Odessa din temelii. Propaganda sovietica si amintirea dureroasa a holocaustului au umbrit meritele lui Gherman Pantea, cel care a administrat orasul-port de la Marea Neagra intre 1941 si 1944. Putini ucraineni stiu astazi ca acest primar roman a refacut din ruine localitatea desfigurata de razboi si i-a dat stralucirea unei urbe europene. Personalitatea lui Gherman Pantea a fost, potrivit istoricilor, aureolata de un sentiment delicat de duplicitate, viata si activitatea sa fiind invaluite de multe mituri. Printre motivele care au trezit suspiciuni se numara faptul ca a luptat in armata tarista in primul razboi mondial, iar apoi a pledat pentru Unirea Basarabiei cu Romania si cel ca a reprezentat regimul antonescian, fiind ulterior salvat de la pedeapsa capitala de catre un maresal sovietic, informeazaAdevarul.

Dupa 24 de ani, la Craiova s-a produs o noua locomotiva. Dupa o pauza de 24 de ani, la Craiova a fost produsa prima locomotiva proiectata si realizata in Romania, in parteneriat cu corporatia americana Caterpillar. ocomotiva Diesel 1250 CP a fost produsa la Electroputere VFU - Reloc SA Craiova. "Pana in 1990, in Romania, s-au realizat peste 8000 de locomotive, dar ulterior nu a mai fost produsa niciuna. Azi a fost prezentata prima locomotiva proiectata si fabricata in Romania, in parteneriat cu Caterpillar, unul dintre cei mai mari constructori de motoare Diesel din lume. Avem o capacitate de 3 locomotive pe luna", a declarat pentru gandul Calin Gratian, vicepresedinte Grampet. Compania are deja un precontract pentru opt locomotive din partea unei companii private din vestul Europei care vor fi livrate in cursul anului viitor, scrieGandul.