"Printul Banatului", Zaher Iskandarani, un nou dosar de inselaciune cu un prejudiciu de 10 milioane de euro. Omul de afaceri de origine siriana Zaher Iskandarani a fost trimis in judecata de procurorii DNA din Timisoara intr-un nou dosar, fiind acuzat de o inselaciune de 42 milioane lei. El este dat in urmarire generala dupa ce a fost condamnat in urma cu o luna. In acelasi dosar au fost deferiti justitiei lichidatorul judiciar Liviu Ionel Trifa, Stoiana Gaman, Dana Claudia Gheorghian, Radu Bogdan Naramzoiu, Sarah Riyad si Jamil Fadi. Potrivit DNA, in anul 2007, Directia Generala a finantelor Publice Timis a stabilit in sarcina a doua societati comerciale obligativitatea platii sumelor de 21.194.909 lei si 21.457.950 lei, cu titlu de impozite si taxe datorate bugetului statului. Ambele firme erau controlate indirect, prin persoane interpuse, de Zaher Iskandarani, pentru aceasta activitate infractionala, desfasurata in cadrul acelor firme, sirianul fiind trimis in judecata pentru contrabanda cu tigari in anul 2006 si condamnat definitiv in martie 2014 la cinci ani inchisoare de Curtea de Apel Bucuresti, scrieEVZ.

SUBIECTELE ZILEIFoto: Colaj foto

Seful SRI: Un stat puternic este cel capabil sa absoarba rapid cunoastere. George Maior, seful, George Maior, a spus, joi, la lansarea celei de-a doua editii a volumului sau "Incertitudine. Gandire strategica si relatii internationale in secolul XXI", ca un stat puternic e acela capabil sa absoarba rapid cunoastere, sa o analizeze, sa se miste rapid prin valtoarea evenimentelor, noteaza Mediafax. Lansarea celei de-a doua editii a volumului "Incertitudine. Gandire strategica si relatii internationale in secolul XXI", semnat de George Cristian Maior, a avut loc, joi, la Salonul International de Carte "Bookfest 2014". Potrivit autorului, cartea sintetizeaza viziunea acestuia asupra universului international, a relatiilor internationale din secolul XXI si a rolului informatiei in evolutia ordinii internationale, a statelor si chiar a indivizilor, anuntaRomania Libera.

Mesajul europarlamentarilor romani pentru Nigel Farage si Marine Le Pen: "Populistii si extremistii au degetul pe o rana, dar nu au tratamentul corect". Gandul a stat de vorba cu o parte dintre europarlamentarii pe care romanii au ales duminica trecuta sa-i trimita sau retrimita la Bruxelles pentru urmatorii cinci ani. I-am intrebat cum se vor pozitiona, dar si cum vor combate discursul radicalilor care, daca ar forma o coalitie, ar controla 30% din Parlamentul European (PE). Am vrut sa stim ce mesaje le transmit liderilor acestor formatiuni, care au reusit sa castige alegerile in state precum Franta si Marea Britanie, dar si cum raspund opiniilor extremiste ale lui Nigel Farage (UKIP), care sugera in campanie ca, in ciuda legilor europene, un migrant roman nu este egal cu un migrant german, dar si cum intentioneaza sa ne reprezinte interesele peste hotare. Integral peGandul.ro.

Iurie Leanca: "Integrarea europeana e o chestiune existentiala". Cei trei responsabili politici din estul Europei au subliniat meritele laureatului Herman Van Rompuy, multumindu-i totodata pentru invitatie. Prezenta lor la ceremonie reprezinta, a spus Leanca, "un gest de solidaritate si sprijin" fata de cele trei state rasaritene. Premierul moldovean, care a sustinut si cel mai amplu discurs, a atras atentia asupra tensiunilor din regiune, "cum nu credeam sa fim nevoiti sa mai traim in Europa". In joc este, a aratat el, viitorul regiunii. Iurie Leanca a tinut o pledoarie impresionanta pentru aderarea la UE. "Integrarea europeana reprezinta pentru noi viitorul, viitorul pur si simplu", integrarea este "o chestiune existentiala", a opinat primul ministru al Republicii Moldova. El a amintit de o afirmatie facut candva de cel omagiat in primaria din Aachen. Herman Van Rompuy spusese ca daca vrei sa-ti implinesti visul, atunci trebuie sa-l traiesti. "Visul european e visul pe care noi vrem sa-l traim" a continuat Leanca, scrieDeutsche Welle.

Retea de trafic de ovule la un spital privat din Timisoara. Politistii de la "Crima Organizata" Timisoara au inceput in aceasta dimineata o serie de descinderi la reputati medici obstetricieni din oras, constituti intr-o retea care trafica pe piata neagra ovule si mame purtatoare. Primul vizat de ancheta este directorul celui mai mare spital privat din vestul Romaniei, spitalul Athena, Giatras Kontantinos, Alti doi medici, romani sunt vizitati si ei de cei de la Crimp Organizata, dar si o doctorita din Grecia. Actiunea are loc sub directa supraveghere a DIICOT si Timisoara vizeaza traficul cu ovule umane. Investigatiile, care dureaza de aproape un an de zile au scos la iveala ca adevarata afacere a spitalului Athena viza actiuni pe piata neagra, anuntaEVZ.

Sclav pe plantatiile lui Ioan Niculae, cel mai bogat om din Romania. Cel mai bogat om din Romania, Ioan Niculae, isi intretine uriasul imperiu agricol pe care l-a dezvoltat in sudul tarii prin munca a mii de tarani saraci pe care nu-i plateste cu lunile. O investigatie incognito a Romaniei libere a scos la iveala faptul ca zilierii care lucreaza pe terenurile latifundiarului primesc, dupa 12 ore de truda, in cel mai bun caz o paine sau o mana de faina. Acest fapt a fost recunoscut chiar de sefii unor ferme din holdingul InterAgro, detinut de Ioan Niculae, care au refuzat sa-i primeasca la munca pe reporterii sub acoperire de teama ca acestia ar putea face scandal la finalul zilei daca nu primesc banii promisi, informeazaRomania Libera.

Rutele pe care va circula primul tren electric produs in Romania, cu cinci milioane de euro. Infrastructura necorespunzatoare nu va permite ca Hyperion, primul tren electric produs in Romania, sa circule pe prea multe rute din tara. Anuntul a fost facut de presedintele Softronic Craiova, Ionel Ghita. Primul tren electric fabricat in Romania, Hyperion, nu va putea circula deocamdata decat pe rutele Bucuresti ￯ Constanta si Bucuresti - Predeal - Brasov, din cauza infrastructurii necorespunzatoare de pe alte trasee. Totusi, pe cele doua relatii trenul va putea atinge o viteza de pana la 160 de kilometri pe ora. "Nu-l putem pune sa circule pe rutele unde viteza medie este de 40 km/h", a precizat Ionel Ghita, presedintele Softronic Craiova in timpul emisiunii ZF Live. Totusi, acesta si-a exprimat speranta ca pana in anul 2020 Hyperion va putea functiona si pe alte relatii, dupa modernizarea sectoarelor de cale ferata, scrieGandul.