„Foamea de bani” a marilor asfaltatori poate produce un veritabil dezastru pe cele doua autostrazi ale Romaniei: desi in zonele traversate de A1 si A2 a fost emisa avertizare Cod Galben si sunt prognozate viscole urmate de temperaturi foarte scazute, nu exista nici acum contracte de deszapezire! Mai mult decat atat, in incercarea de a asigura totusi deszapezirea celor doua tronsoane, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a lasat, temporar, lucrarile exact pe mana firmelor interesate in organizarea unei noi licitaţii.

Situaţia de criză a apărut după ce licitaţia pentru deszăpe­zirea au­­tos­trăzilor, organizată ex­trem de târziu, la mijlocul lui decembrie, a fost câştigată de un consorţiu din care face parte firma Pa&Co Internaţional, aparţinând de-acum celebrului Costel Căşuneanu, unul din „asfaltatorii prezidenţiali”. Oferta lui Căşuneanu a fost de 2,57 de milioane de euro, aproa­pe la jumătate faţă de cea a consorţiului rival, din care face parte alt „asfaltator prezidenţial”, firma Euroconstruct Trading ’98 a lui Dan Besciu. Imediat, consorţiul format din firmele Euroconstruct, Argecom şi Dimar a depus contestaţia la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, de unde n-a venit nici un răspuns până în ziua de azi.

Pentru a nu rămâne totuşi fără nici un fel de deszăpezire pe autostrăzi, CNADNR-ul a făcut extensii la contractele de deszăpezire încheiate pe teritoriul celor două Direcţii Regionale traversate de autostrăzi. Cum au funcţionat aceste extensii s-a văzut pe 13 şi 14 decembrie, când autostrada Bucureşti-Piteşti a fost transformată în patinoar de câţiva fulgi de zăpadă: în mai puţin de 24 de ore s-au produs 27 de accidente şi doar norocul a făcut ca bătaia pe banii de la CNADNR să nu producă morţi pe A1.

Gandul