Aglomeratia din trafic si numarul in continua crestere al accidentelor rutiere au un „numitor” comun: tot mai multe autovehicule se inghesuie pe aceeasi retea de drumuri.

Potrivit statisticilor, la finele lui 2007, parcul auto al Romaniei a ajuns la 4.501.226 (de la 2.200.610 masini, cate erau in 1990), ceea ce inseamna ca, in prezent, la nivel national, exista 207 masini la 1.000 de locuitori. Aceleasi cifre precizeaza ca, din totalul autovehiculelor inregistrate, peste 1.200.000 de masini sunt inscrise numai in Capitala (aproximativ 600 de autoturisme la 1.000 de locuitori).

„De altfel, in Bucuresti, putem spune ca avem de-a face, de departe, cu cea mai grava situatie. Si asta pentru ca, aici, parcul auto a crescut in 17 ani cu circa 200 la suta - de la aproape 400.000 de masini, in 1990, la peste 1.200.000, astazi. Iar infrastructura nu este cu mult diferita fata de cea de acum 18 ani”, sustin oficialii Politiei Rutiere.

Ca sa nu mai vorbim de faptul ca, la nivel national, in aceeasi perioada, autoritatile nu au reusit sa construiasca nici 200 de kilometri de autostrada.

Potrivit statisticilor Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor, cele mai multe masini noi au fost inscrise in circulatie in 2007 (cu 9,66 la suta mai multe fata de anul precedent), adica 383.422 de autovehicule, din care peste 81 la suta sunt autoturisme (312.533).

Acestora li se adauga cele 144.301 de masini second-hand inmatriculate pentru prima data in Romania. Astfel, un calcul simplu ne arata ca parcul auto s-a imbogatit, anul trecut, cu exact 527.723 de masini.

Asa cum ne-am obisnuit deja, „campion” la acest capitol este Bucurestiul, unde, in 2007, au fost inscrise in circulatie peste 220.000 de autovehicule (peste 41 la suta din numarul total al celor inmatriculate), din care peste 180.000 sunt autoturisme (noi sau second-hand).

EvZ