Autoritatile romane par impasibile la carnagiul de pe sosele. In timp ce numarul mortilor si cel al ranitilor grav continua sa creasca, starea drumurilor se inrautateste, iar demnitarii se incapataneaza sa faca legislatia cat mai permisiva.

Statisticile politiei arata ca, anul trecut, Romania a reusit sa inregistreze „recordul absolut” la capitolul victime in accidente rutiere. Astfel, de la 1 ianuarie pana pe 31 decembrie 2007, pe soselele din toata tara au avut loc nu mai putin de 8.397 de accidente rutiere grave (cu circa 15% mai multe decat anul precedent), soldate cu 2.775 de morti (cu aproape 6% mai mult decat in 2006) si 6.984 de raniti grav (cu aproape 18% mai mult decat cu un an inainte).

Specialistii politiei avertizeaza insa ca acest carnagiu nu se va opri aici. „In conditiile in care drumurile continua sa se umple de gropi, Codul Rutier devine din ce in ce mai permisibil - pentru ca se renunta la sanctiuni imediat ce vreun parlamentar are o idee „stralucita” in acest sens - nu facem educatie rutiera si continuam sa incurajam spaga la proba practica a examenului auto, vom avea, de la an la an, mai multe accidente si mai multe victime”, ne-a declarat un ofiter cu „state vechi” in Politia Rutiera.

Cocktailul mortii: soferii fara experienta si masinile puternice

Potrivit politistilor, majoritatea accidentelor rutiere soldate cu mai mult de doua victime au fost provocate de soferi tineri, lipsiti de experienta, aflati la volanul unor masini puternice. „Te intrebi de multe ori cum au putut sa obtina acesti oameni permise de conducere? Raspunsul este simplu. Cu ajutorul spagii date la proba practica a examenului auto”, a apreciat unul dintre oamenii legii, specializat in accidente. La problema spagilor se adauga inconstienta si lipsa de educatie. Atat a pietonilor, cat si a soferilor.

Iesim din cadrul legal impus de UE

In tot acest timp, parcul auto creste si se „imbogateste” cu masini din ce in ce mai puternice, drumurile sunt imbunatatite cu incetinitorul, iar cele doua autostrazi sunt departe de a se apropia de standardele europene.

„In timp ce autoritatile germane se gandesc sa introduca si ele limite de viteza pe autostrazi, iar cele italiene si britanice si-au inasprit sanctiunile, de Codul Rutier romanesc s-a ales praful. Majoritatea soferilor care raman fara permis ataca in justitie procesele-verbale ale politistilor pentru a continua sa conduca (permisul le poate fi suspendat doar dupa decizia definitiva a instantei), obligativitatea sustinerii unui examen pentru recuperarea permisului suspendat a fost eliminata si, mai nou, senatorii au decis sa mareasca si limitele de viteza”, adauga politistul.

Evenimentul Zilei