De multi ani, centura Ploiesti Vest, care face parte din magistrala rutiera Bucuresti-Ploiesti-Campina-Brasov si care leaga capitala tarii de judetele Prahova si Brasov, se afla intr-o stare jalnica, plina de gropi, circulatia desfasurandu-se anevoios, bara la bara. Primul proiect de refacere a acestui important drum dateaza din anul 2002, cand, din lipsa resurselor financiare, s-a renuntat la punerea acestuia in practica.

In prezent, tronsonul de drum de centura este o zona de strangulare a circulatiei rutiere, avand in vedere ca atat inainte, cat si dupa acest tronson drumul national existent are patru benzi de circulatie.Accidentele auto pe acest segment de numai 13 kilometri s-au inmultit de la luna la luna, unele, deosebit de grave, soldandu-se cu morti si raniti. Un raport al politiei atentiona in anul 2007 ca "zona este periculoasa chiar si pe timp de zi, deoarece «valurile» formate si gaurile din carosabil pot arunca pe contrasens chiar si o masina condusa regulamentar".

La sfarsitul anului trecut s-a dat ordinul de incepere a reabilitarii Centurii Ploiesti Vest, dar care nu se va finaliza decat in a doua jumatate a anului 2009. In realitate, lucrarile nu au inceput, tronsonul de drum fiind ca un svaiter. De remarcat este faptul ca nici exproprierile pentru extinderea drumului la patru benzi de circulatie nu au fost terminate. Licitatia pentru modernizarea centurii Ploiesti Vest a fost castigata de firma Pa&Co, detinuta de Costel Casuneanu.

Portiunea de drum care ar trebui sa asigure descongestionarea circulatiei din municipul Ploiesti prin preluarea traficului de tranzit de pe DN 1 pe directia Bucuresti-Brasov se afla, de ani de zile, intr-o stare jalnica. soferii care aleg sa parcurga aceasta portiune de drum se pot alege cu pagube serioase daca nu incearca sa faca slalom printre gropi, ca sa nu mai vorbim de numeroasele accidente auto inregistrate tot din cauza gaurilor din carosabil.

Integral in Romania libera