Lansat o data cu modelul Sandero, in cadrul Salonului Auto de la Geneva, noul logo Dacia a fost o preocupare a constructorului francez de aproape un an si ar putea sa ramina lipit pe masina autohtona inca aproximativ zece ani de acum incolo. „Lucrul la acest blazon dureaza de aproximativ un an, in final, Departamentul de design avind ultimul cuvint de spus. Noua ne place noul blazon pentru ca exprima modernitatea si justetea marcii“, a declarat Rafael Treguer, director de marketing al Automobile Dacia.

Schimbarea vizuala propusa de cei de la Dacia este direct influentata si de targetul pe care compania si-l doreste pentru noul sau model Sandero. Este vorba de tineri si femei. „Sintem fericiti cu vinzarile Dacia, dar este adevarat ca pe tineri si pe femei nu i-am convins foarte mult. De aceea strategia de publicitate se va schimba, punind mai mult accent pe umor, tineri, femei.“ Cu toate acestea, oficialii companiei sustin ca nu incearca sa schimbe si atributele Loganului.

„Dacia Logan isi pastreaza atributele. Nu reorientam complet brandul, dar prin Sandero dorim sa ne deschidem catre tineri si femei. Prin formele rotunjite, noul logo face practic tranzitia de la un univers mai razboinic catre unul mai feminin, iar faptul ca se foloseste otelul il face mai tineresc“, a declarat si Liviu Ion, director de comunicare al companiei.

Intrebat cum comenteaza reactiile bloggerilor, care asemuiesc sigla cu o serie de obiecte, precum un desfacator de bere, Rafael Treguer ne-a declarat ca „orice schimbare atrage reactii, deoarece oamenii nu sint obisnuiti cu noutatea; perioada de acomodare este una dificila, se pot face tot felul de asociatii“.

La rindul lor, specialistii in branding sustin ca rebrandingul a venit la timp si este menit sa rezolve din problemele marcii. „Dacia a ales sa schimbe identitatea vizuala in momentul potrivit“, a declarat Stefan Liute, strategy director al agentiei de branding Grapefruit, referindu-se la lansarea Sandero.

Cotidianul