Cheltuielile cu bautura au reprezentat anul trecut aproape jumatate din cosul zilnic de consum al romanilor.

Conform unui studiu al companiei de cercetare MEMRB, romanii si-au cheltuit banii astfel:

> 44,5% pe bauturi

> 41% pe mancare

> 14% pe produse de ingrijire personala si a casei.

Vanzarile de whisky au fost dinamizate de reducerea pretului cu 40% dupa integrarea in Uniunea Europeana. Efectul a fost alocarea de catre romani a unor sume mai mari pentru acest produs, devenit mult mai accesibil.

Berea s-a scumpit anul trecut cu peste 10%, insa acest lucru nu a determinat scaderea vanzarilor, ba dimpotriva.

Romanii cheltuiesc mai multpe bautura decat pe mancare,intrucat se orienteazaspre produse mai scumpe,precum whisky si sampanie, rezultadintr-un studiu al companiei decercetare MEMRB.

Cheltuielile cu bautura au reprezentatanul trecut aproapejumatate - 44,5% - din bugetul rezervatpentru bunurile de largconsum, mancarea - putin peste41%, iar produsele de ingrijire personalasi a casei - 14%.

In 2006, mancarea detinea opondere mai mare decat bautura incosul zilnic de consum al romanilor,insa in 2007 balanta s-a inversat.

Vanzarile de bauturi au crescutanul precedent cu 14% in volum si24% in valoare. „Cresterea in volumne arata ca romanii cumpara maimulta bautura. Cresterea mai mare pevaloare se poate explica prin douascenarii - fie cresterea preturilor, fiecresterea in volum a categoriilor maiscumpe intr-o mai mare masura“,explica realizatorii cercetarii.

De asemenea, a crescut pondereacheltuielilor cu bauturile alcoolice incosul zilnic de consum al romanilor.Daca, in urma cu doi ani, mai putin de40% din bugetul destinat bauturilorrevenea celor alcoolice, anul trecutponderea acestor produse a crescut la41,7%.

Integral in EvZ.