​​În vara anului trecut, Aeroportul Otopeni ajungea în atenția publicului după o postare a omului de afaceri Ștefan Mandachi, care se plângea de mizeria existentă în cel mai mare aeroport al țării. Mii de români îi dădeau dreptate, mulți dintre aceștia descriind mizeria întâlnită pe acest aeroport: „Totul e lipicios, cleios, balustrade, geamuri, scaune. Muște. Personalul de la curățenie stă rezemat în mopuri și vorbește”, scria un pasager. În luna noiembrie a anului trecut, Curtea de Conturi a efectuat un control la CN Aeroporturi București SA, compania din subordinea Ministerului Transporturilor care gestionează cele două aeroporturi din Capitală. Documentul vorbește de abateri „semnificative” tocmai în ceea ce privește derularea contractului pentru servicii de curățenie.

CN Aeroporturi București, un milion de euro în plus pentru compania care asigură curățenia la OtopeniFoto: Colaj fanatik.ro

Începând cu data de 15 mai 2019, CN Aeroporturi București avea în vigoare un contract pe patru ani, cu asocierea de firme condusă de Clean Prest Activ Srl, pentru servicii de curățenie, salubritate și colectare selectivă pentru spațiile administrate de către compania aflată în subordinea Ministerului Transporturilor. Potrivit unui raport al Curții de Conturi, publicat în data de 16 noiembrie 2023, conducerea Aeroporturi București a uitat că acest contract urmează să expire și s-a trezit abia la finalul anului 2022 să publice pe platforma de licitații publice SEAP un anunț de participare pentru serviciile de curățenie. Astfel, anunțul era publicat în data de 28 octombrie 2022.

Citește mai mult pe fanatik.ro

Articol susținut de fanatik.ro