Blocaje in trafic, lipsa parcarilor, poluarea si defrisarile necontrolate ale spatiilor verzi au facut din „Micul Paris“ un loc greu de locuit. Traficul este considerat cea mai mare problema a Capitalei. Blocajele au devenit tablouri cu natura moarta pe strazile orasului, iar deplasarea unei masini pe axa nordsud a Bucurestiului la o ora de varf e mai degraba o adiere de vant de 5 km/ora. Din cauza traficului greoi, timpul de raspuns al ambulantelor a crescut si el, fapt ce a contribuit, numai in 2007, la decesul a peste 2.000 de oameni in intervalul de asteptare a Salvarii.

Timpul, combustibilii si nervii consumati zilnic intr-un lung sir de masini care abia se misca fac ca mediul de afaceri al Capitalei sa sufere, lucru recunoscut si de actualul primar, Adriean Videanu, care spune ca unii afaceristi isi reconsidera intentiile de a investi in Bucuresti.

Acuzat de toata lumea, traficul continua sa fie o buna vaca de muls in campaniile electorale, pe fondul unei lipse cronice de actiuni din partea tuturor celor care s-au aflat la guvernare in ultimii zece ani.

Se spune ca avem parte de aceasta situatie deoarece strazile orasului au ramas la fel, in timp ce numarul masinilor s-a inzecit din 1989 pana acum. Aveam 120.000 de automobile inmatriculate cu „B“, iar acum avem 1,2 milioane, plus cele care tranziteaza Capitala. 80% din traficul zilnic se desfasoara in special pe cele 400 de strazi administrate de Primaria Capitalei, desi printr-un sistem de sensuri unice s-ar fi putut devia mare parte din circulatie pe toate cele 5.000 de strazi cate are orasul.

Integral in Evenimentul Zilei