La 40 de ani de la prima lopata de pietris pusa pe autostrada ce leaga Bucurestiul de Pitesti, lucrarile continua. Pe 30 mai 1968, „Scanteia“, ziarul Partidului Comunist Roman, anunta ca autostrada Bucuresti-Pitesti se afla in lucru, pana la sfarsitul anului urmand sa fie terminati primii 36 de kilometri, pe tronsonul Bucuresti-Ciorogarla- Petresti.

Si astazi se mai lucreaza la ceea ce urma sa fie prima autostrada din Romania. Chiar daca exista carosabilul, nimic altceva nu face din drumul spre Pitesti o autostrada in sensul propriu al termenului. Proiectata in aceeasi perioada cu prima autostrada a cehoslovacilor, care trebuia sa faca legatura si cu litoralul romanesc, cea mai faimoasa artera rutiera a Romaniei - A1 - a intrat in functiune pe toata lungimea in 1973.

Cehoslovacii aveau deja, in 1980, 300 de kilometri de autostrada. In fostele tari comuniste, construirea de autostrazi a inceput relativ tarziu. Polonezii au inaugurat primii 17 kilometri in 1989, in timp ce ungurii au inceput programul de dezvoltare a infrastructurii cu drumuri rapide abia dupa 1990, ajungand astazi la 646 de kilometri de autostrada.

Integral in Evenimentul Zilei