Ne-am obisnuit cu Romania, tara tuturor posibilitatilor, in care - mai nou - autoritatile sunt mai preocupate de mediul inconjurator decat de sanatatea oamenilor. O campanie de succes, dar mai ales eficienta este cea care transmite mesaje clare, care se pot pune in aplicare fara a pune in pericol viata oamenilor receptori ai mesajelor. Dar cum se poate numi o campanie ale carei mesaje sunt imposibil de pus in practica si deloc adaptate la realitatea cotidiana? Inutila, poate? Cam asa se poate numi si campania "Sofeaza eco", ce face parte dintr-o campanie mai ampla, numita "O 9 atitudine", initiata de Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania, ale carei sfaturi tin cont doar de protejarea mediului, nu si de viata oamenilor.

Va propunem un exercitiu de imaginatie: 40 de grade la umbra, captiv intr-un autovehicul cu geamurile inchise si fara aer conditionat, aflat in traficul infernal din centrul unui oras.

Imposibil de imaginat pentru un om normal, nu si pentru Asociata Nationala pentru Protectia Consumatorilor, care a lansat o campanie care te sfatuieste sa pui inainte de toate mediul. Puteti salva mediul, chiar si cu pretul vietii, ar putea fi mesajul acestei campanii. De fapt, cu cat mai putini oameni, cu atat mai bine pentru mediu! Dar ce te sfatuieste ANPC? In primul rand, daca pleci la drum cu o masina personala, ar fi bine sa planifici totul minutios, pentru a nu exista abateri de la drum. Apoi, monitorizeaza si anticipeaza traficul. Altfel spus, deplaseaza-te doar cand nu e aglomerat! Si nu in ultimul rand, cele trei reguli de aur pentru a reduce consumul de combustibil: sa nu aveti portbagajul montat pe plafon (probabil ca exista persoane care il tin strict pentru un aspect mai frumos al masinii, in conceptia reprezentantilor ANPC), sa tineti geamurile inchise si (acolo unde exista) sa nu porniti nici aerul conditionat. Din fericire insa, campania nu este sponsorizata din bani publici, ci din banii unor companii private, care isi asociaza numele cu aceste campanii.

Integral in Curentul