Evenimentul Zilei: Hipermarketurile ne-au ramas mici
La mare distanta, vanzarile realizate de retaileri in Romania sunt urmate de Spania, cu 7.100 de euro pe metru patrat, si Germania, cu 4.200 de euro.
Metro e lider
In Romania, cele mai mari vanzari au fost obtinute de reteaua de magazine cash&carry Metro, cu 10.300 de euro pe metru patrat, urmata de supermarketurile Carrefour cu 9.775 de euro pe metru patrat, de Billa - cu 9.302 euro, si Plus - 7.800 de euro pe metru patrat pe an.
„Cifra se explica in mare masura prin numarul mic de unitati din comertul modern“, a spus Andreea Mihai, directorul de marketing al Carrefour. Comertul modern reprezenta, la sfarsitul anului trecut, circa 39% in totalul vanzarilor de retail din Romania. Prin comparatie, comertul modern ajunge la 99,6%, in Franta, si la 94,3% in Spania, la 47,5% in Ungaria si 42% in Polonia.
Angajatii dau dureri de cap
Sectorul romanesc de retail se confrunta cu mari probleme de recrutare a angajatilor, in special in zona Capitalei, avand in vedere nivelul scazut al somajului si fluctuatia fortei de munca, intr-unul dintre momentele cu cel mai mare ritm de expansiune a retailului, a comentat Andreea Mihai.
„Anul trecut, somajul a fost de 6,3% la nivelul Romaniei. La nivelul Bucurestiului, acest indicator s-a situat la 2%, ceea ce inseamna ca doar cei care nu vor nu muncesc. Daca in unele zone ale tarii reusim sa recrutam angajati, in schimb in Bucuresti este foarte greu sa-i pastram si pe cei existenti“, a mai spus Mihai.
Totodata, retailerul francez se confrunta in Bucuresti cu un grad ridicat al fluctuatiei angajatilor.
Evenimentul Zilei

Cum și-a petrecut Vlad Voiculescu ziua demiterii din funcția de ministru al Sănătății
Ziua demiterii lui Vlad Voiculescu. Ce le-a explicat Barna colegilor despre discuția cu premierul
Landerul InSight al NASA luptă pentru supraviețuire și va intra în hibernare de urgență
VIDEO Demonstrație cu un elicopter de atac la București. Elicopterul multirol pe care Airbus îl propune Armatei române: „E ca un briceag elvețian, bun la toate”