Daca sunteti nemultumiti de serviciile turistice sau de produsele cumparate in statul vecin, puteti reclama la numarul de telefon +359 298 67672

Centrul European al Consumatorilor (ECC) Romania a intocmit recent un mic ghid turistic cu informatii despre drepturile turistilor romani aflati in Bulgaria.

Cateva zeci de mii de romani isi petrec concediile sau merg la cumparaturi in Bulgaria. Pentru acestia, ECC Romania a realizat recent un ghid online (www.eccromania.ro) care ii protejeaza de eventualele probleme ce pot aparea pe parcursul sejurului in statul vecin.

Tot din brosura mai puteti afla unde trebuie sa va adresati atunci cand aveti probleme cu un produs achizitionat din Bulgaria sau cand serviciile turistice pentru care ati platit nu sunt de calitate.

Potrivit Laurei Pascu, PR manager ECC Romania, multi dintre cei care apeleaza la centru se intereseaza daca exista reclamatii pentru un anumit hotel sau vin cu contractele incheiate cu agentiile de turism pentru a verifica daca nu sunt clauze abuzive.

Atentie la promotiile din magazine

Mai exista insa si persoane care vor sa afle care este moneda nationala a Bulgariei sau cui sa se adreseze daca patesc ceva in concediu. Potrivit ghidului, romanii care doresc sa-si petreaca vacanta in Bulgaria trebuie sa stie ca moneda nationala a Bulgariei este leva, iar nivelul TVA este de 20% pentru toate produsele si serviciile.

Ei mai sunt avertizati ca taxa pe valoarea adaugata trebuie sa fie inclusa in pret, iar vanzatorii trebuie sa emita bonuri fiscale.

Integral in Adevarul