Presa internationala: Google a dat lovitura la Targul de Carte de la Frankfurt; inflatia in zona euro a scazut drastic in octombrie; pentru Spania nu mai exista scapare - va fi recesiune pentru mult timp, iar Alitalia decoleaza fara piloti si asistenti de zbor

de C. Marin     HotNews.ro
Luni, 3 noiembrie 2008, 4:21 Revista Presei | Subiectele Zilei


Presa internationala
El Pais: Nu mai exista scapare - va fi recesiune pentru mult timp

Analistii financiari spanioli anunta ca economia spaniola se desparte de una dintre cele mai infloritoare perioade ale istoriei moderne. Concluziile principalelor institute de studiu si ale centrelor de prognoza sunt clare si definitive: recesiunea este deja prezenta in Spania si va ramane un timp. Specialistii din sectorul de analiza financiara au stabilit ca punctul maxim al caderii economiei va fi inregistrat in anul 2009, criza continuand pe aceeasi linie pana in 2010. S-a apreciat ca rata somajului va ajunge la 15%.

Financial Time: Inflatia in zona euro a scazut drastic in octombrie

Inflatia anuala a zonei euro a intrat pe o panta descendenta si coboara rapid, in timp ce rata somajului in cele 15 state din regiune ar putea incepe sa creasca in curand, conform datelor oficiale facute publice de institutul european de statistica. Rata anuala a inflatiei a coborat in octombrie la 3,2%, de la 3,6%, cat se inregistra cu doar o luna inainte, conform unor estimari realizate de Eurostat.

Aceste valori arata o scadere mai ampla, si totodata continua fata de valoarea record de 4% inregistrata in luna iulie. In conditiile in care criza bancara mondiala a trimis regiunea spre recesiune, iar pretul petrolului continua sa scada, economistii cred ca inflatia in zona euro ar putea cobori chiar la 1% pana la jumatatea anului viitor.


Die Welt: Google a dat lovitura si la Targul de Carte de la Frankfurt

Google a dat lovitura si la Targul de Carte de la Frankfurt, unde vizitatorii au putut testa live serviciul Google Book Search al motorului de cautare in Internet. Anterior, concernul californian anuntase ca prin aceasta utilitate (in varianta germana books.google.de), cartile aparute pe piata SUA si editate de Random House, care este ramura americana a editurii Bertelsmann, vor sta la dispozitia cititorilor in format digital. Marti, concernul Google a mai facut o dezvaluire. Cu asociatia autorilor si cu cea a editorilor din SUA s-ar fi ajuns la un contract in valoare de 100 de milioane de euro: cine isi pune textul complet al cartii la dispozitia Google Book Search, facandu-l public in Internet, ar urma sa primeasca o compensatie financiara.  

In 2005, editorii si autorii americani inaintasera o plangere colectiva in instanta impotriva lui Google, care anuntase anterior intentia de a scana si pune gratis in Internet milioane de carti. Seful asociatiei editurilor de carti din Germania, Rüdiger Salat, a salutat la Frankfurt solutia comuna la care s-a ajuns in mediul editorial american. Criticii lui Google il numesc insa in continuare „Scan Gang” si spun ca intentiile sale sunt inca departe de a fi puse in aplicare corect si multumitor pentru autori si edituri. (Dani Rockhoff – Germania)

Corriere della Sera: Alitalia decoleaza fara piloti si asistenti de zbor


Compania nationala aeriana din Italia, Alitalia, trece printr-o perioada grea , in ciuda solutiilor de compromis care au ajutat-o sa evite falimentul. Compania a fost cumparata de un consortiu italian (CAI) atat pentru a evita declararea falimentului, cat si pentru a nu o vinde unor investitori straini. Sindicatele angajatilor din cadrul companiei au refuzat sa semneze noul contract de munca. Ele au solicitat o noua sedinta, saptamana viitoare, pentru continuarea trativelor cu CAI si guvernul italian.

The Telegraph: Circa 4 miliarde de euro - paguba executivilor britanici in urma crizei financiare


Directorii principalelor companii britanice incluse in indicele FTSE 100 au pierdut anul acesta 3,7 miliarde de euro din deprecierea actiunilor.

Cel mai afectat manager londonez a fost Micky Arison, seful operatorului naval Carnival, valoarea totala a actiunilor detinute de el scazand cu  1,6 miliarde de euro anul acesta. Al doilea mare pagubit in urma caderii burselor este Michael Spencer, CEO-ul fimrei de brokeraj Icap si trezorierul Partidului Conservator. Portofoliul sau valora circa 1 miliard de lire sterline la inceputul anului si a scazut la circa 550 milioane de lire sterline pana pe 24 octombrie.

Financial Times Deutschland: Cumpararea unui automobil nou va fi premiata in Germania.

Cumpararea unui automobil nou va fi premiata in Germania. Guvernul a anuntat ca intentioneaza sa elimine impozitul pe masinile noi. Deoarece impozitul este incasat la nivel regional si local, se duc inca discutii cu primariile, pentru aplicarea acestei masuri inca de saptamana viitoare. „Aceasta se va clarifica pana miercuri“ a spus purtatorul de cuvant al Ministerului de Finante, Torsten Albig. La schimb, primariile vor primi o cota mai mare din TVA-ul centralizat. Anul trecut, 8,9 miliarde de euro au fost incasate in Germania din impozitul pe masini. Masura este menita sa stimuleze cumpararea de masini noi si sa sprijine industria auto germana, greu lovita de criza financiara si in pericol de pierdere a multor locuri de munca. In 2011 este planificata insa „o reforma de impozitare auto“, si anume pe baza emisiunilor CO2. (Dani Rockhoff – Germania)








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4202 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    Cumpararea unui automobil nou in Germania... (Luni, 3 noiembrie 2008, 8:23)

    Paul [anonim]

    Deci se poate sa scada numarul de impozite. Da, orice se poate daca exista interes ca totul sa mearga bine.
    La noi din pacate e exact invers - numarul de impozite e in crestere mereu.
    Cat despre taxa noastra de poluare ... e normal sa platesti o taxa mai mica la o "tinichea" care lasa un nor de fum dupa ea, iar la o masina noua sa platesti considerabil mai mult ?
    • +1 (1 vot)    
      Pai (Luni, 3 noiembrie 2008, 13:27)

      soferul [utilizator] i-a raspuns lui Paul

      ei fabrica masini.
    • 0 (0 voturi)    
      tinichea? (Luni, 3 noiembrie 2008, 18:19)

      serban [anonim] i-a raspuns lui Paul

      nu vorbi fara sa stii !! in primul rand ca piata, datorita taxei de mediu, s-a axat deja pe masini de litraj mic avand norma de poluare euro2 (taxa pana in 400 euro) iar RAR - ul are tot interesul sa te dea inapoi cu norma pentru ca statul incaseaza mai multi bani. deci omul de rand schimba o masina non euro cu una euro 2. sincer sa fiu decat sa dau de lucru nemtilor si francezilor mai bine imi iau o masina euro 2 nemteasca de acum 15 ani care merge mai bine decat dacia berlina. daca nu stiai dacia berlina cu gpl iese euro 4 la poluare, dar asta stie putina lume, la RAR zic aia ca nu domnule ca gpl e alternativ, de parca eu pun instalatie gpl ca sa merg cu benzina.
      asa ca paul, nu vorbi fara sa stii !!
      • 0 (0 voturi)    
        niste tarani (Marţi, 4 noiembrie 2008, 3:32)

        tot eu [anonim] i-a raspuns lui serban

        stiti ca noua honda accord are EURO 5 iar in romania este omologata ca euro4? de ce ? de ce? trebuie sa platesc 1200E ca asa vor ei niste nenorociti...


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by