Romania se afla printre cele mai expuse tari europene la riscul de miscari si proteste sociale puternice, din cauza crizei economice si a cresterii somajului, arata un raport al publicatiei britanice "The Economist". Unii analisti considera ca riscul cel mai mare nu vine dinspre miscarea sindicala, bine divizata si tinuta sub control de autoritati, ci dinspre protestele sociale spontane si violente. Riscul unor proteste sociale puternice, cauzate de criza economica si care ar putea provoca instabilitate politica, este foarte ridicat in Romania, dupa cum estimeaza analistii de la Economist Intelligence Unit. Aprecierea lor vine nu doar pe fondul instabilitatilor politice din primii ani postdecembristi, ci si tinand cont ca in acest an sunt alegeri prezidentiale, scrie Romania Libera

Proiectul noului Cod civil prevede la art. 73 ca „interventiile in scop de cercetare stiintifica asupra unui minor sau asupra unei persoane lipsite de discernamant din cauza unui handicap mintal, unei tulburari mintale grave sau dintr-un alt motiv similar se pot efectua numai daca rezultatele previzibile sunt de natura fie sa aduca un beneficiu real si direct sanatatii sale, fie sa contribuie in mod semnificativ si cu un risc minim pentru persoana in cauza la dezvoltarea stiintei medicale“. Actul normativ aflat in dezbaterea Parlamentului prevede, ca filtru contra abuzurilor, ca aceste interventii „se pot efectua numai cu consimtamantul reprezentantului, al ocrotitorului legal sau, dupa caz, al mandatarului ori curatorului, precum si cu autorizarea instantei tutelare“. Profesorul Vasile Astarastoae, membru in Comitetul director de bioetica al Consiliului Europei, a explicat pentru Cotidianul ca intrarea in vigoare a acestui text de lege ar transforma Romania intr-o destinatie privilegiata pentru experimentele medicale ale institutelor si companiilor occidentale, relateaza Cotidianul.

Guvernul restructureaza din nou calea ferata, taind numarul de garnituri si de angajati. 15% din trenurile de calatori vor fi anulate. Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a gasit calea pentru restructurarea caii ferate din Romania. In perioada urmatoare se va renunta la un trafic de 9.000.000 tren-kilometru (echivalentul a 9.000 de trenuri care ar parcurge fiecare cate o mie de kilometri), reprezentand 15% din totalul traficului feroviar anual de calatori de 60.000.000 tren-kilometru. „Propunerile semnifica desfiintarea a 15% din totalul trenurilor de calatori“, spune Gheorghe Popa, presedintele Federatiei Nationale Miscare-Comercial. Conducerea CFR Calatori induce opinia ca se poate renunta la 15% din trenuri doar desfiintandu-le pe cele care inregistreaza multi calatori fraudulosi si pe cele care nu ar fi cautate. „Cel mai probabil, masura va privi trenurile la care se inregistreaza un numar ridicat de calatori fraudulosi si trenurile pentru care nu exista cerere“, ne-a explicat un director al CFR Calatori, scrie Cotianul.

Politia Rutiera nu pare dornica sa cumpere radare proprii astfel incat consistentele venituri incasate pentru nerespectarea legii de catre vitezomani sa ajunga la stat, si nu in buzunarele private ale unor "baieti destepti". Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice va incepe mai multe controale in tara pentru a verifica legalitatea asocierilor dintre primarii si firmele furnizoare de radare. Aparitia articolului "primariile rutiere jumulesc soferii cu 5 radare/km", in care aratam ca sute de localitati s-au pus pe facut bani asociindu-se cu firme private, instaland detectoare de viteza – si impartind amenzile incasate cu aceste societati comerciale –, a suscitat interesul cititorilor nostri, motiv pentru care am hotarat sa continuam investigatiile in acest caz, scrie Romania Libera.

Din noiembrie pana acum, societatea Faur SA a debransat 19 firme de la reteaua de gaze de pe platforma industriala, pe motiv ca nu are licenta de distributie. Numai ca debransarile au afectat majoritatea membrilor din Asociatia Investitorilor din incinta Faur (24 de proprietari de cladiri) cu care patronatul se afla in conflict din 2004. Scandal pornit in primele luni dupa privatizarea care le-a adus fratilor Emil si Marius Cristescu peste 60 de hectare din fosta platforma industriala 23 August. Cei debransati sustin ca in spatele sicanelor cu care se confrunta de ani de zile se afla dorinta patronatului de a cumpara toate terenurile din incinta la jumatate de pret. Pentru ca la privatizare au primit la pachet reteaua de distributie, fratii Cristescu impun taxe sau ii debranseaza pe ceilalti proprietari din zona, scrie Romania Libera.

Dupa 20 de ani de la evenimentele din decembrie 1989, Virgil Magureanu, fostul sef al SRI, vorbeste despre teroristi. Ei sunt inca invaluiti intr-un mister de nepatruns. In opinia lui Magureanu, teroristii au existat. Mai mult, unii dintre acestia au fost eliberati chiar de catre ofiterii MApN care-i capturasera. Fostul sef al SRI crede ca ordinul de eliberare a teroristilor a venit chiar de la Militaru, ministrul apararii de atunci. Astfel, Magureanu leaga fenomenul terorist de controversatul general Militaru. In 1989, Ion Iliescu vorbea despre teroristii-securisti care trageau din toate pozitiile. Acum, Virgil Magureanu sustine ca teroristii au fost eliberati de sefi ai armatei, interesati sa nu ramana urme, scrie Gardianul.

Contractul pentru Loganurile de 70.000 de euro bucata, destinate Politiei Romane, se afla in faza de renegociere, seful institutiei, chestorul Petre Toba, incearcand sa cada la pace cu firmele care au castigat licitatia. Dosarul Loganurilor de 70.000 de euro se afla pe masa procurorilor DNA, inca din toamna anului trecut, cand presedintele Romaniei, Traian Basescu, a discutat problema chiar in sedinta CSAT. Seful statului a constatat ca preturile de achizitionare sunt uriase. In urma acestui scandal, seful Politiei Romane de atunci, chestorul Gheorghe Popa, a fost schimbat din functie, relateaza Adevarul.

Un ploiestean cere in instanta returnarea avansului de 2.000 de euro pe care l-a achitat unui dezvoltator imobiliar. Un ploiestean a dat in judecata dezvoltatorul cartierului rezidential Primavara pentru a-si recupera avansul de 2.000 de euro, achitat pentru o vila a carei constructie ar fi trebuit finalizata luna aceasta. Dezvoltatorul imobiliar a refuzat sa returneze banii pe motiv ca i-au fost blocate conturile din cauza crizei financiare, scrie EvZ.