SUBIECTELE ZILEI
Joi, 30 Aprilie 2009, 01:39
Mai e ceva ce nu știm despre formarea poporului român? Câteva momente-cheie explicate de istoricul Florin Curta, profesor la Universitatea din Florida
VIDEO Ucrainenii au aruncat în aer un tren în cel mai lung tunel din Rusia / Aceasta a fost însă doar prima parte a planului SBU
fanatik.ro: Ce se întâmplă cu iahtul de 35 milioane de euro al lui Dinu Patriciu. Miliardarul l-a botezat după numele femeilor din viața sa
De Ziua Națională, Iohannis dă semnalul pentru anul electoral viitor: „Să rămânem vigilenți în fața curentelor extremiste care pot deveni...
lovedeco.ro: Un mic bar de cartier a devenit locuință cu două camere după o renovare de 20.000 euro
Absurdul atinge noi cote în Rusia: Opozantul Kara-Murza a fost amendat pentru că nu și-a raportat activitățile, deși este încarcerat în Siberia
România inegală: Cinci lucruri la care stăm foarte bine în Europa. Și câteva la care suntem codașii ei
CTP, atac dur la USR după sesizarea Comisiei Europene în scandalul vaccinurilor: „Niște lifuroi .. aidoma juriștilor regimului Dragnea!”
panorama.ro: Panorama cu ALP: Românii care vor și slănina în pod, și porcul gras
smartliving.ro: 8 mituri despre sex care ar trebui să dispară, conform terapeuților sexologi
Cine l-a ajutat pe Cătălin Cherecheș să fugă din țară? Percheziții la Baia Mare
Weekend trending în București, 1-3 decembrie: restaurante cu meniuri dedicate Zilei Naționale, deschiderea târgurilor de Crăciun, cea mai veche...
ADAUGĂ COMENTARIU
(90 comentarii)
ady624 • 2009-04-30 03:03
Olelei muică // Așadar s-a schimbat modificarea. Le luăm de pe trotuar și le 'redesenăm'?? Adică? le tragem dungă dublă pe mijloc și le numim autostrăzi sau cum? Șoselele din București sunt în mare măsură prea înguste și înfundate de mașini parcate. Nu văd cum bicicliștii vor merge pe marginea carosabilului. Poate că bicicliștii vor merge cu pogo-sticks. Ar fi ceva interesant. Evident, am pus noi borduri, ne-om pricepe și la 'stâlpișori'. Alo, Cocoș, citiși tată? Fă-ți repede firmă de 'stâlpișori'. Înțeleg că moare primarul de mizeria aia legată de călcatul pe iarbă? Păi și cât mai moare? Îi ia mult? De ce dacă tot murea n-a mișcat nimic până acum? Trebuia să se ia presa de el? Băi cum apar vitejii după război precum ciupercile după ... udătură :D Cu stimă dom' primar și la mai mulți 'stâlpișori'! Adrian
Frankie • 2009-04-30 10:22
Vrem ca biciclistii sa fie respectati // Este un mijloc de transport care nu aglomereaza, nu polueaza, nu face zgomot si cu care ne mentinem in forma si sanatosi.
ady624 • 2009-04-30 13:13
Da // Toate capitalele europene sprijină mersul pe bicicletă. Sunt pentru, însă atâta timp cât bordurile sunt ocupate de bizonii de asfalt, nu văd cum va putea Oprescu să folosească marginea șoselei pentru biciclete. Privind lucrurile pragmatic, cred că primul pas sunt parcările. După ce vor exista parcări, se vor putea degaja străzile. După ce se degajează străzile, va fi loc pentru bicicliști. Nu văd altă posibilitate până atunci. Din păcate. Adrian
Conu Mishu biciclistu • 2009-04-30 13:48
Dar dacă circulă si scuterele... // ne-am pricopsit!!! Am întâlnit deja motorete si scutere pe pista de pe B-dul Aviatorilor (desi acolo există si o bretea asfaltată paralelă) si în urma pârtzîitoarelor lor non-euro pute câte 5 minute promenada dintre copaci. Acolo e loc să se plimbe si pietonii (chiar si cu bebe în cărucioare), si biciclisti, si rolerii, dar n-ar trebui să mai vină si scuteristii peste noi! Ar trebui judecat dupe caz si instalate semne de circulatie corespunzătoare. Si mai ales amendati cei care nu le respectă!
ady624 • 2009-04-30 17:17
Scuterele // În Londra de exemplu, bicicletele NU au ce căuta pe trotuar. Scuterele și motoarele au categorie separată și în general sunt puse la un loc cu autobuzele (benzi roșii). Bicicletele au peste tot pistă pe partea stângă a șoselei (se circulă pe stânga). Dacă un motorist a lovit un biciclist, a încurcat-o rău de tot. Bicicliștii sunt oarecum privilegiați și bine li se face. Din păcate nu e vorba doar de legislație și infrastructură ci și de educație. În București am încercat O SINGURĂ DATĂ să merg la serviciu cu bicicleta. Erau să mă omoare doi. Dintre care unul a făcut dreapta cu mine în dreapta lui mergând înainte. Mă depășea și a făcut dreapta. Deh... În Londra am mers de multe ori cu bicicleta la serviciu și ajungeam mai repede decât cu mașina. Pe o distanță de 6 mile, între Mile End și St, James's, bicicleta făcea cam 20 de minute, mașina cam 30 și metroul cam 40. Metroul mergea groaznic, știu :D (District line, linia verde). În Florida există piste de bicicliști peste tot, dar nu prea sunt folosite pentru că lumea merge cu mașina (sedentarism maxim). Merg cu mașina și apoi se duc la sală... Hmm.. Îmi doresc să aibă Bucureștiul piste de bicicliști, dar sincer, ne trebuie și bucureșteni mai civilizați, nu doar infrastructura. Adrian
goneta_turbo • 2009-04-30 19:31
Vream ca biciclistii sa fie intr-adevar respectati // ...asa cum vrem ca si biciclistii sa respecte si soferii. In afara de zecile de idei bolsevice exprimate pe marginea subiectului, ma tot intreb de ce sa nu rog cel putin 50 de concetateni sa locuiasca la mine in apartament, sa-mi foloseasca baia, periuta de dinti, lenjeria, etc, daca tot e cel mai bine sa mergem la comun cu autobuze, care oricat de spatioase si de climatizate ar fi, in metrou, in care oricat de spalati si civilizati ar fi toti calatorii tot merge cum vrea el si nu cum vreau eu, n-are dotarile pe care mi le doresc oricat as plati biletul, nu opreste unde am nevoie si nici cand am nevoie. Va sugerez sa renuntati la a va mai face program singuri si a-i ruga pe concitadini sa o faca, ca asa e mai bine. Mersul cu bicicleta e pentru cine il doreste, mersul cu masina e pentru cine il doreste, frustratii care nu isi iau masina din te miri ce motive inseamna ca nu au nevoie de ea sau nu si-o permit si cam asta ar fi treaba. Astept cu nerabdare sa vad aprovizionarea la magazinele de mobila facuta de juni musculosi si supli calare pe biciclete, sau mutatul mortului cu dricul bicicletic ecologic. Sictir tovarasi ...
geo • 2009-04-30 10:34
Largirea strazilor si pasajele NU sunt solutia // Solutia e sa nu mai mearga toti nea` Caisa cu masina 1 km la serviciu sau sa-si cumpere paine. Poate sa mearga si pe jos / cu bicicleta. Daca vor continua figurantii si figurantele sa foloseasca masina pt orice deplasare atunci in cativa ani vom ajunge o natie de OBEZI.
Oparescu • 2009-04-30 06:22
numai ca biciclistosii circula pe trotuar .. // ..printre pietoni ;in mod sigur vor fi conflicte -pentru 'roti'exista strada . pentru 'pantofi'trotuarul -don primar fiudegeneral ,nu uita aceasta regula simpla !
Made in China • 2009-04-30 08:58
pietoni vs biciclisti // Acest conflict n-ar trebui sa existe. Pietonii si biciclistii trebuie sa se uneasca si sa le dea vreo doua peste cap celor ce-au gandit actualele "piste".
Georgel • 2009-04-30 07:11
Macar de s-ar aplica legile existente // Asta cu stalpii e cam aberanta. Daca s-ar da amenzi pentru toti ce parcheaza in locuri interzise n-ar mai fi nevoie de stalpi plus ca am mai incasa si niste bani la bugetul nostru de doi lei... Sunt si eu sofer, insa incerc pe tot posibilul sa parchez legal, chit ca asta inseamna la o distanta de 100-200m de locul unde vreau sa ajung...Unii in schimb, daca se poate, ar parca la maxim 1 metru de destinatie, pentru un efort de deplasare minim. P-astia i-as arde fara mila...
Vlad • 2009-04-30 09:49
Stalpisorii sunt o idee buna! // Sincer mi se pare o idee foarte buna cea cu stalpii. Chiar are efectul scontat: nu mai parcheaza lumea unde nu trebuie. Bineinteles, asta nu inseamna oprirea amenzilor.. care si mie mi se pare un lucru bun: vrei sa parchezi la 1m de unde ai treaba, platesti. Domnia se plateste.
catalinux • 2009-04-30 10:31
s-o crezi tu... // Uite astia ca tine se pare ca nu pricep in veci. Acum e afacerea cu stalpisorii. Bun, nu mai parcheaza lumea pe unde te miri. Or sa nascoceasca iarasi altele pe urma. Or sa dea amenda cand parchezi pe orice locsor daca li se pare lor ca nu mai au de unde sa le vina banii. Ce e asa de greu? Au micsorat deja trotuarele - vezi cazul din jurul parcului IOR. Ca acolo sunt multe alte locuri. Ce o fi asa de greu sa ii amendeze doar pe cei ce parcheaza aiurea? Mai trebuie sa ne coste tot pe noi, cetatenii plantarea acestor stalpi? Pe Rm Valcea au plantat pomi pe scuarul de verdeata deja inaltat. Nu conteaza ca nu mai vezi ce-ti vine de pe sensul celalalt la intersectii - mai mult interes au sa aiba loc accidente poate. La fel sunt multe astfel de strazi. Acele scuaruri suprainaltate ne costa tot pe noi cetatenii - ca sunt mereu daramate de cate-un meltean. Nu, mai bine ingradim pe toti: pietoni, biciclisti, roll-eri, automobilisti si ii mai si montam pe unii impotriva altora prin tot felul de legi si hotarari care mai de care mai aberante. E de ajuns sa fie cativa necunoscatori si habarnisti in punctele cheie de aprobat si cativa mosi/babe/necunoscatori care sa ii ridice-n slavi la un mic si-o bere de campanie. Politia, chiar si comunitara ar tb sa-si faca mai bine datoria, dar fara abuzuri si nu ar fi nevoie de stalpi si stalpisori, scuaruri si gardulete...
Mihai • 2009-04-30 13:11
Si in Sectorul 6 // Aceesi situatie cu "pomisorii". Ma refer la Blvd. Iuliu Maniu. Cand a fost campania electorala erau puse panouri, acuma e plin de copacei (unii plantati altii la ghiveci). Trebuie sa scoti botul masinii pe banda cealalta cand vrei sa faci stanga, ca nu vezi nimic de boscheti.
Ionut • 2009-04-30 13:30
tot aia // Si daca pun stalpisori din 20 in 20 cm cei cu masinile de bucuresti (X5, Q7 etc) nu vor face decat sa parcheze langa ele... si mai mult in strada... iar respectivul bulevard sau strada de 3 benzi va fi redusa la 2.5 din cauza stalpisorilor si apoi la 1.5 din cauza celor care parcheaza. Pentru ca, sa fim seriosi, amenzi nu se vor da... ca asa se pot da si acum... cu ce-ar fi diferit post-stalpi.
Cristi • 2009-04-30 11:55
Sofer de duminica // Se vede ca bati campii. Orice om care are nevoie zilnic sa mearga prin centru stie ca nu exista locuri de parcare regulamentare nici la 100-200 m . M-am saturat de toata isteria asta cu "nesimtitii" care parcheaza aiurea. (poze,filmulete etc.) Faceti un experiment jurnalistic si luati o masina si cautati sa parcati regulamentar in centru; apoi lamentati-va la cine trebuie.
un_om_de_cal • 2009-04-30 12:16
priviti gresit lucrurile // In primul rand, legat de parcarea in centru: In parcarea de la Unirii nu mai sunt locuri? Sau vreti neaparat sa parcati pe gratis? Oricum, daca nu aveti locuri de parcare langa serviciu, ar trebui sa veniti cu transportul in comun. E metrou pana in centru, si sigur puteti gasi loc de parcare langa o statie de metrou mai apropiata de locuinta dumneavoastra. E gresita gandirea asta: parcam ilegal pentru ca nu avem unde (sau pentru ca nu ne-a facut primaria locuri de parcare). Mergand cu masina in SUA mi s-a intamplat sa nu gasesc loc de parcare langa destinatia mea si sa trebuiasca sa merg peste 1 km. Mai erau si altii in aceeasi situatie. Totusi nimeni nu parca ilegal.
Capsunaru • 2009-04-30 18:09
Apropo de alte tari // In in diverse orase nu numai ca gasesti citeodata la 1km da poate sa coste si $7-10 pe ora. Nu exista gardulete. In max 15 min frigi o amenda care e $35-$75 functie de oras, si dupa 15 minute ti-o ridica si atunci platesti si ridicarea, ajungi la cca 100-150. In Paris nu erau 1 loc liber si era pe bani, dar nu exagerat ca la americani. Amenda era cam 11 euro asta vara. Nu stiu care le ridica si daca le ridica. Era plin de gardulete. In Buc e plin de locuri unde se poate parca pe gratis in centru. Desigur nu sint libere. In sectorul 3 e mai si ridica din cind in cind.
calamaru • 2009-04-30 08:12
piste // Prin afara tarii pistele de biciclisti sunt pe partea carosabila, pe dreapta, nu pe trotuare, ca la noi. Noi suntem anomalia, nu cei de afara, pentru ca trotuarele se adreseaza pietonilor si nu biciclistilor si cu atat mai putin scuteristilor. Pistele facute pe trotuare sunt acolo pentru a justifica niste banuti primiti de la UE si pentru ca cineva sa mai bage un pic la ciorap prin metode necivilizate, nu neaparat de dragul ecologiei si al bicicletei. Pentru detalii va invit pe http://www.ciclism.ro/forums/ pentru ca si acolo au avut loc o gramada de discutii pe tema pistelor si a altor probleme ce privesc ciclismul citadin.
Made in China • 2009-04-30 08:49
Nu conteaza // atata timp cat sunt facute cu cap. De exemplu, daca trotuarul are 5m latime, nu vad de ce n-ar incapea o pista de 1.5m pe el. Insa cand ai trotuare de 1-2m, trebuie sa ai probleme la cap sa faci o pista de biciclisti pe el. La fel si in parcuri. Biciclistii nu trebuie sa aiba interzis, dar nici acces peste tot. Se pot marca cateva alei ca piste pt biciclisti, iar parintii cu copii mici pot merge pe restul aleilor. Simplu.
Cristian Ioan • 2009-04-30 11:11
exemplu clar // In Balta Alba avem un exemplu ce ilustreaza perfect asta -la inceput, trotuarul este lat, e loc destul si pentru pista dubla de biciclete, si pentru pietoni. Insa ulterior trotuarul se ingusteaza, iar linag gardul ce delimiteaza spatiul verde mai sunt plasate si BANCI, astfel ca pt pietoni mai ramne unspatiu maiu mic de 50 cm! Am facut si foto acolo ...
PaulR • 2009-04-30 09:34
piste // Pe afara am vazut piste in ambele locuri, si pe partea carosabila si la nivelul trotuarelor. Unde este trotuarul lat nu vad de ce nu s-ar face piste, ar fi si biciclistii mai protejati de multimea de soferi tembeli de pe la noi.
rakkone • 2009-04-30 09:57
:) // I-auzi sefu, presupun ca nu ai ajuns prin Germania, unde ai dracu nemti au facut pistele de biciclete pe trotuar
Made in China • 2009-04-30 10:35
Depinde // La urma urmei, poti face foarte bine numai o strada si sa marchezi trotuarul doar cu vopsea. Sau poti pune bordura intre trotuar si benzile auto, sau poti pune bordura intre benzile auto si intre pista de biciclisti + trotuar. Cred ca la nevoie avem oameni capabili sa puna borduri de s-ar vedea din spatiu mai ceva ca Marele Zid. Nu asta conteaza. Ce e important: au destul loc si pietonii si biciclistii, in timp ce traficul auto e cu o viteza constanta, fara ambuteiaje? Daca da, inseamna ca zona a fost gandita bine.
catalinux • 2009-04-30 10:38
trotuare sau nu... // Da, sefu... Probabil nu ai fst chiar atent. In afara, inclusiv in Germanica sunt acele piste ba chiar langa trotuar, prima banda inaintea celeli carosabile, ba pe trotuar. Depinde cum au avut loc. Problema e alta. La ei sunt toti cu simt de raspundere si educati sa circule cu bicicleta. Sa vedem la noi accidente ce vor fi. Nu erau de ajuns scuteristii ce nu respecta reguli le elementare de mers in trafic. Trebuie sa circule liberi cu bicicleta si sa sara in fata masinii "copiii" pe bicicleta la fiecare intersectie. De reguli mai zice cineva ceva? Cine raspunde de cei ce merg pe biciclete nestingheriti pe marginea strazii de-acum incolo? Nasolie... S-auzim doar de bine!
moshu • 2009-04-30 10:25
da si nu // prin afara exista chiar si in aceeasi tara amandoua cazurile; unde trotuarul este prea ingust sau de regula prea aglomerat, biciclistii circula in cadrul unor marcaje in afara trotuarelor, ori pe partea carosabila, ori pe o pista care nu face parte nici din carosabil, nici din trotuar. Pe de-alta parte, exista trotuare marcate anume, impartite "frateste" intre pietoni si biciclisti. Constat ca in Romania iar inventam roata.... (exemplu aici http://www.painetworks.com/photos/ij/ij1284.JPG). Ca sa despicam firul mai departe in 14, exista in UE chiar si piste de biciclete unde este permisa chiar si circulatia motoretelor. Observam ca in UE "impartirea" drumurilor intre pietoni, biciclisti, automobilisti etc. nu mai reprezinta de mult un subiect de articol de presa sau de discutie in general; oare unde sa fie problema la noi?
gigi • 2009-04-30 11:22
te inseli // in Amsterdam, ciclistul e rege : sunt piste pe trotuar, pe dreapta drumului sau chiar toata strada e a lui si masinile trebuie sa mearga cuminti pe langa ei. are semafoare la nivelul lui, cum au pus si la noi dar tot pt masini ca erau niste bani de cheltuit. de exemplu, daca vrei sa faci la dreapta o data cu masinile, acestea trebuie sa te lase sa faci primul manevra, nu sa-ti ia fata. ai prioritate cam peste tot. spre exemplificare http://photos.igougo.com/images/p105-Amsterdam-On_the_Road.jpg http://www.fashionjunkie.com/uploads/safari/Dara_Riding_Bike_In_Amsterdam_3_thumb.jpg si pentru cei mai curajosi http://www.treehugger.com/narrow-bike-path-water.jpg la noi e o bataie de jos, de genul am bifat-o si pe asta. au facut nu ca i-a interesat ci ca sa mai ajunga niste bani la cine trebuie. uitati-va pe bd.kogalniceanu. facute piste si pe urma amplasate florarii peste .
Aph • 2009-04-30 08:17
Stalpisori? // Ar fi fost intr-adevar anormal sa facem ceva cu cap... Cum ar fi niste parcari, sa inceapa sa curga amenzile pentru cei ce isi lasa masina aiurea. Dar nu, suntem in Romania si ne place sa lucram cu petice. Are cineva un scoci?
Made in China • 2009-04-30 08:42
Parcari // OK. Se fac parcari si apoi ce? Pur si simplu vor fi si mai multe masini si luam de la capat. Ai rezolvat fix zero. La fel si cu largitul strazilor. Acest model n-a functionat in Europa de Vest, N-a functionat in Asia, n-a functionat in America de Nord. Ce te face sa crezi ca prin constructia de parcari si largirea strazilor se va rezolva ceva in Romania? Vrei loc de parcare? Scoate banul pt un parking privat. Insa cine sa faca parkinguri private cand autoritatile permit parcarea pe unde are dom' sofer chef?
cetateanul suspendat • 2009-04-30 09:18
corect // Un argument pertinent. Ideea cu stalpisorii nu e deloc rea avand in vedere ca singurul fel in care-i poti constrange pe acesti indivizi este prin constrangere fizica. Degeaba le dai amenzi, oricum nu le platesc. Unul mai smecher isi parcheaza masina pe trotuar, iar domnii politisti stiu ca e fisu lu nustiucare si nu-i dau amenda. Imediat apar smecherii mai mititei care il iau pe ala mai mare ca exemplu si parcheaza langa. Daca le zici ceva se dau discriminati si uite asa toti parcheaza pe unde vor. Solutia este asta cu stalpisorii si cea cu amenzile, parcarile cu plata in orice loc din oras mai putin in garajul omului si atunci vom avea un oras curat.
roxana • 2009-04-30 20:45
Asa este! Sa puna stalpisori // s numuai pe arterele principale ci si pe alei, strazi dintre blocuri. Desi asta ar trebu isa faca cei de la sectoare. Este inadmisibil sa numai ai loc pe trotuar pentru ca este ocupat de masini parcate si, ca pieton, sa fii obligat sa mergi pe strada (iar unii au copii, carucioare sau au un handicap) si sa te feresti de masnile care circula. Daca esti accidentat e vina ta pentru ca erai pe strada. Domnule Oprescu, faceti ceva cei care parcheaza pe trotuare (si spatii verzi) si cu maidanezii ca asa ceva ca in Bucuresti nu am vazut nici in orasel mici din alte tari europene, dar in capitale!!!!!
Dan • 2009-04-30 10:45
Eroii Revolutiei // In eroii Revolutiei e ditamai parcarea de vreo 12 etaje cu spatiu pentru 2mii si ceva de masini in mare lasata goala. In schimb, pe toata Oltenitei si Giurgiului sunt parcate masini pe banda intai si se circula pe o singura banda desi soferii au locuri de parcare mai nou si in fata blocului in locul spatiilor verzi distruse de primarii actuali. Deci aici e loc de parcare berechet insa daca soferii nu sunt obligati, vor parca unde le convine.
meridi • 2009-04-30 08:39
Dar parcari, pe cand? // Suntem in continuare capitala fara locuri de parcare. Cate parcari subterane sau supraterane publice s-au construit dupa '89? Cica au facut parcari, au tras 2 liniii cu vopsea pe asfalt si au creat locuri de parcare. Imi place cu bicicleta dar masina ce sa fac cu ea? Sa o iau cu mine in garsoniera?
Made in China • 2009-04-30 08:45
Asa cum // Ai dreptul sa stai la un hotel de 4 stele, dar pt asta trebuie si sa-ti permiti financiar, asa si cu o masina. Ai dreptul sa detii una, dar trebuie si sa-ti permiti. Cand cererea (de spatiu in parcare si pe carosabil) depaseste oferta, atunci oferta devine mai scumpa.
je • 2009-04-30 09:13
parcari supraterane // Este una mare de tot la Eroii Revolutiei. Si niciodata nu e plina pentru ca multi parcheaza pe langa.
Lord Brittish • 2009-04-30 09:59
In garsoniera // Ori o iei cu tine in garsoniera, ori te plimbi prin cartier juma de ora pana gasesti un loc de parcare, si mai mergi si 500m pe jos pana acasa. Toti taranii vor sa aiba masina parcata in fata blocului, de ce???
Aph • 2009-04-30 16:44
N-as generaliza // Azi am fost la pasapoarte si m-am invartit 40 de minute pana am gasit loc, mai ales ca nu concep sa parchez aiurea. Saptamana trecuta am avut treaba la politia capitalei si am parcat la subsolul Novotel - 6 RON pe ora si 10 minute de mers pe jos. Concluzia: poate accept sa si platesc sa merg si pe jos, dar am optiunea asta? As avea si o intrebare la dl. Oprescu: de ce a pus "stalpisori" de-a lungul trotuarului vis-a-vis de Hanul lui Manuc? Erau acolo 20-30 de locuri de parcare care nu incurcau pe absolut nimeni, nici pietonii nu folosesc acel trotuar asa ca nu pot decat sa il suspectez de cardasie cu cei ce administreaza parcarea din Unirea SC...
liviu_ • 2009-04-30 09:15
in esenta... // ce spune el nu e rau... important e sa se aplice !!! oricum cea mai mare problema a fost din totdeauna nesimtirea oamenilor, si apoi lipsa parcarilor (astea 2 chiar o sa fie interesant de rezolvat...)
Made in China • 2009-04-30 10:26
Lipsa parcarilor // Oare nu e mai ieftin sa investim in transport public adevarat (nu tramvaie si autobuze care pierd juma de kg de tabla pe traseu in fiecare zi) astfel incat cei ce fac numai doua drumuri zilnice (casa-serviciu-casa) sa renunte la masina? Problema acum e ca nu sunt nici parcari, dar nici transport public.
liviu_ • 2009-04-30 14:14
da... // uitasem de metrou :D lasa ca avem: "metrou rapid de suprafata" :D a se citi un tranvai cu sinele ingradite care mai mult face rau decat bine :D in 2020-2030 o sa avem si metrou... (cand aia o sa se teleporteze direct, da asta e alta problema ;) )
roxana • 2009-04-30 20:51
Probabil nu circuli cu astfel de tramvaie // Daca nu ar fi ingradite s-ar circula numai pe liniile de tramvai si ar fi un dezastru. Si asa este supraaglomerat tramvaiul, dar sa mai fi stat in trafic cu zecile de minute. Asa ca, pentru bucuresteni, ar trebui ca toate liniile de tramvai sa fie ingradite, acolo unde sunt pe sensul de circulatie doua benzi. Domnule Oprescu, ia aminte!
Anca • 2009-04-30 09:25
stalpisorii ca stalpisorii...dar parcari? // Mda, domnule primar, nesimtitii pe care ii numiti Dvs. parcheaza pe locuri nepermise (incl. pistele de biciclisti) deoarece onor Primaria nu a facut parcari suficiente. Infrastructura orasului este cu 20 de ani in urma raportat la situatia actuala a traficului si tot cetatenii sunt nesimtiti. Si da, trebuie facute piste de biciclisti dar nu cred ca infrastructura actuala permite realizarea acestui lucru in mod decent.
zaxx • 2009-04-30 09:34
@made in china // Care oferta? Oferta tinde catre 0. avem unul din cei mai incompetenti primari din istoria bucurestiului, care de cand a fost investit nu a facut altceva decat sa bata 2 recorduri:mosicraciuni si carnati. ce ne trebuie parcari supraetajate, centru vechi, curatenie sau spatii verzi? noooo, noi avem mare nevoie de carnati. bucurestiul e unul din cele mai hidoase orase din tara, dar e in cartea recordurilor pt carnatul libidinosului de oprescu. felcere fa un bine orasului asta si mori, ca la cat esti de prost n-o sa-ti dai demisia niciodata.
Made in China • 2009-04-30 10:21
Te-ai intrebat // Te-ai intrebat de ce oferta tinde spre zero? - Daca ar fi legal sa arunci gunoiul menajer la coltul blocului, ar mai investi cineva in pubele? - Daca ar fi ok sa faci pipi in mijlocul trotuarului, ar mai avea rost sa investeasca cineva in toalete publice? - Daca oricine s-ar putea lega la reteaua electrica pe gratis, ar mai investi cineva in retele electrice? - Daca ar fi ok sa vinzi masini ce polueaza cat o fabrica, ar mai investi cineva in tehnologii ecologice? In concluzie, de ce ar face cineva parking privat daca toata lumea poate parca pe unde are chef?
zaxx • 2009-04-30 13:16
m-am intrebat. // ce crezi ca a aparut intai: pubela de gunoi sau amenda pentru aruncarea gunoiului in strada? intai ofera-mi alternativa si dupa aceea restrictia cu amenda aferenta.... gandesti cam comunist, baiete! fa-mi parcare si dupa aia da-mi amenda daca nu parchez in parcare imi interzici sa nu mai circul cu masina mea poluanta dar nu imi oferi alternativa sa imi cumpar un euro 5. Afla ca unii producatori de masini folosesc deja norma euro 5(golf6 de ex.) desi nu e obligatorie inca. ce zici de asta?
Made in China • 2009-04-30 14:06
Interzis? // Folosesc Euro6 fiindca va deveni obligatorie si datorita competitiei o folosesc drept avantaj comercial "Cumperi acum euro 6 ca oricum va deveni obligatoriu in curand, iar tu vei plati taxe mai mici"
madalina • 2009-04-30 09:41
Cred ca nu intelege // ca nesimtitii l au votat pentru a avea unde parca si a nu fi nevoiti sa parcheze pe trotuare. Sa vedem cien il mai voteaza a doua oara.
dana • 2009-04-30 09:46
iarba // Ar fi grozav sa poti sa stai pe iarba in parcuri, asa cum se intampla in toate orasele lumii. Sigur ca pentru o vreme va fi si pericolul de a te trezi cu o minge in cap de la unii care vor considera potrivit sa traga un fotbal... Oricum, chestia cu "nu calcati pe iarba" a fost intotdeauna in mintea mea echivalentul cu "nu intra incaltat in casa, ca se strica persanu'".
Vorbe goale • 2009-04-30 09:49
Iar stalpisorii aia... // .. inseamna tot atatea contracte cu spaga suculenta... Hai c-a venit si vremea noastra... Raspunsul este: SISTEMATIZARE, SOSELE si PARCARI. Nu restrictii - ca la astea va pricepeti cel mai bine de 60 de ani incoace. Comunistilor!
Made in China • 2009-04-30 10:14
Comunist // esti tu fiindca astepti ceva moca. Daca ai fi fost capitalist, ai fi inteles: vrei spatiu in buricul targului, platesti un pret demn de buricul targului.
AlexM • 2009-04-30 10:51
Pai si impozite de ce mai dam? // Dupa gandirea ta ar trebui sa ne cumparam singuri si strazile si stalpii de iluminat etc. Pai ce daca vrei lumina pe strazi trebuie sa ti-o permiti... Cred ca toata lumea poate intelege ca niciodata spatiul nu va fi suficient pentru a asigura locuri de parcare penru toate masinile. De asemenea e de inteles ca aceasta situatie depinde de zona - in centru fiind cel mai critic. Problema nu e numai ca nu ai unde-ti parca masina ci ca NU ai nici o alta alternativa reala. Intrebari: De ce aia de si-au facut (ca si-au permis) case in Pipera, Corbeanca, Otopeni, Domnesti, etc etc trebuie sa vina cu masina in oras? Este cumva metrou la marginea orasului cu o parcare mare pe camp (ieftin de cosntruit)? De ce aia de vin din Pitesti si se duc la Constanta sau pleaca din Dristor catre Pitesti nu au nici o sansa sa foloseasca centrura aia care e blocata? De ce angajatii de la sutele de firme poate chiar mii cu sedii pe langa Bucuresti, centura nu au cu ce sa ajunga la servuici decat daca-si cumpara masina? Unde sa parchezi masina personala daca la un bloc de 52 de apartamente ai doar un trtuare de 30 mx1 m pe o parte - iar blocurile astea sunt la 50 m distanta unul de altul? Vrei sa margi cu bicicleta sau cu scuterul - vrei sa mori tanar? Ai conditii in orasul asta sa mergi asa? Sau ai dreptul sa mergi su scuterul dar trebuie sa-ti permiti sa-ti faci pista speciala
Made in China • 2009-04-30 11:13
Ai dreptate // N-am conditii de mers cu bicicleta. O sa-mi iau un 4x4 la mana a treia. Asta e. Stam si ne invartim in jurul cozii si cand obosim ne plangem de mila. E mai bine asa? Daca eu refuz sa-mi cumpar masina, daca tu faci la fel, daca altii vor face la fel, treptat lucrurile se vor imbunatati. Sau putem sta sa ne plangem si peste 100 de ani situatia va fi la fel.
Made in Romania • 2009-04-30 12:39
Made in China // "Sau putem sta sa ne plangem si peste 100 de ani situatia va fi la fel." Sau putem gasi solutii. In loc sa renuntam toti la masini si sa mergem 15 kilometri pana la facultate/servici cu bicicleta, pierzand 2-3 ore/zi, mai bine punem la punct transportul in comun. In momentul de fata, metroul a ramas singurul mijloc de transport eficient in Bucuresti (cu el, am garantia ca ajung la facultate la timp). Aici are si AlexM dreptate. Nu prea exista alternative (eficiente) pentru toti. Cu banii pe care ii platim pe toti "stalpishorii", in loc sa facem carnati-minune si pasaje de milioane de euro in marmura si alte porcarii, mai bine extindem reteaua de metrou pe o suprafata cat mai mare a orasului. Nu e prea placut pentru unul care sta in Drumul Taberei, sa zicem, sa schimbe 10 autobuze/tramvaie pana sa ajunga in capatul celalalt al orasului. Ai dreptate la faza cu "4x4", dar tine cont ca multi (dar nu toti) apeleaza la masini pentru ca ajung mai repede unde vor cu masina decat cu autobuzul/tramvaiul/troleibuzul/bicicleta; chiar si in traficul asta infect.
Made in China • 2009-04-30 14:08
Pai si eu ce-am zis pana acum? // (1) biciclete + transport in comun vs (2) parcari si strazi largite A doua "solutie" este o imensa risipa de bani.
Made in Romania • 2009-04-30 21:00
Corect // Corect, ai spus si de transportul in comun. Nu am vazut comment-ul ala. My mistake.
Vorbe goale • 2009-04-30 11:55
Made in China // Eu nu astept nimic moca. Platesc taxe si platesc parcare. Din reflex platesc parcare... Problema este cand nu ai ce plati ca nu gasesti loc. Aici sunt banii dumneavoastra...
un_om_de_cal • 2009-04-30 12:43
mentalitate gresita // Nu e datoria statului sa asigure locuri de parcare pentru toata lumea. Inainte de a cumpara o masina, verificati daca aveti loc de parcare in cartier. Daca nu aveti, ar trebui sa va mutati sau sa nu o cumparati, nu sa blocati trotuarul cu ea. La fel, inainte de a merge undeva ar trebui sa va interesati daca aveti unde parca. Daca nu e loc, e simplu: luati metroul. Altfel, oamenii care isi iau masina fara sa aiba unde o parca sunt similari cu cei care fura pentru ca nu au din ce trai.
gogu • 2009-04-30 13:44
CIUDAT MOD DE GANDIRE // adica tu sa nu-ti mai iei masina ca eu am deja si am ocupat locul de parcare? Primarul a promis locuri in parcari fagure de cartier, cu etaj, uitati-va ce bine arata pe hartie: http://www.ziarulring.ro/stiri/eveniment/oprescu-vrea-sa-umple-capitala-cu-faguri.html
Made in China • 2009-04-30 14:09
Si daca le face // nu crezi ca se vor umple si alea? Pur si simplu nu este o solutie scalabila.
Made in China • 2009-04-30 14:11
In plus // eu fix de asta nu mi-am luat masina desi am permis de vreo 6 ani. Prefer sa nu aglomerez si mai mult orasul. Totusi se pare ca sunt un dobitoc cand ma astept ca si alti concetateni sa faca un minim de efort, cum ar fi sa nu-si lase cazanul in mijlocul trotuarului.
Vorbe goale • 2009-04-30 15:20
Made in China // Vorbesti ca un activist de partid. Mentalitati ca a asta ne-au lasat in lumea a treia. Spune-le englezilor sau americanilor ce ne spui noua aici. Celula Kiseleff, cumva?
Vorbe goale • 2009-04-30 16:13
Made in China // Acum am observat... mai sus (la ora 14:06) ai un comentariu in care spuneai ca folosesti Euro6 ca e nu stiu cum (plesneai de spirit civic sau poate sprit civic). Acum spui ca nu ai luat masina desi iti permiti). Intrebare: cand minteai? E clar ca esti conserva, du-te de aici...
bozo • 2009-04-30 20:06
asa e la altii // in japonia nu iti poti lua masina decit daca ai loc de parcare. altfel... metroul poate ar trebui ca si la noi, in unele locuri sa se aplice asta. sa nu-i uitam pe cei cu 2-3 masini, sau care vin cu microbuzul acasa, in parcarea blocului
Vorbe goale • 2009-04-30 16:49
un_om_de_cal // Nu stiu unde e cal respectiva. Mentalitatea mea nu e gresita, iar vorbiti fara sa cunoasteti problema (nu e prima data). Inainte de a cumpara masina am verificat: am trei locuri de parcare. Nu blochez nici un trotuar. Totusi am luat masina pentru a circula cu ea. Inteleg ca impartasiti ideea reprezentatului primariei (Made in China) ca nimeni nu raspunde de dezvoltarea infrastructurii si ca noi nu ar trebui sa asteptam nimic (sau comunistii din noi). Stati linistit... cei "care fura" nu sunt cei care isi iau masini ci cei din primarii. In tara asta sunt mii de km de noroi, drumuri care au fost asfaltate pe hartie de patru-cinci ori pana acum. Inclusiv in Bucuresti. Cortina...
Frankie • 2009-04-30 11:21
Va recomand sa cititi ceva foarte interesant // metropotam.ro/La-zi/2009/04/art5678054463-Cetatenii-furibunzi-cer-segregarea-activitatilor-urbane-in-aer-liber
aKa • 2009-04-30 11:23
Solutii urbanistice // Prin natura profesiei, aceea de urbanist, eu as avea urmatoarea parere. Parerea mea :)). Dragii mei, exemplul tarilor civilizate este putin nepotrivit. Nu stiu cati de aici au pus problema asa, dar... configuratia actuala a oraselor din aceste tari, e o urmare a unui plan prestabilit. Adica orasele astea s-au nascut intai pe hartie si apoi au fost ridicate. In unele cazuri! In alte cazuri, faptul ca strada a fost gandita la un gabarit indestulator si spatiile pietonale la fel, s-a permis ruperea unei bucati si pentru bietii biciclisti. Eu consider ca nea Nicu ne-a lasat mostenire o trama stradala de calitate inferioara. Nu prea mai putem sa facem nimic cu ea. Decat daca ne permitem luxul nemtilor. Acestia, dupa cel de-al doilea razboi mondial au demolat cartiere intregi insalubre si cu infractionalitate ridicata din cauza configuratiei lor si au ridicat altele pe acelasi loc. Suntem noi pregatiti sa refacem structura stradala a Bucurestiului, asa cum o vor gandi urbanistii nostri? Nu cred ca vom mai avea rabdare cu aceste santiere perpetue din Capitala...:(. Sunt adeptul ideii de pista biciclisti INTRE carosabil masini si pietonal, cu demarcatie prin bolarzi (stalpi, cum le zice dom' Oprescu). Adica tu ca biciclist ai strada ta, intre ghilimele, de cca 1m latime. Datorita bolarzilor masini parcate nu vor fi, pietonii nu vor calca aici pentru ca o vor simti tot ca o zona de circulatie mobila. Vezi Olanda si nu numai. E parerea unui urbanist:). Dar mai intai de toate, biciclist SI sofer. Respect tuturor :).
dorinteodor • 2009-04-30 11:23
metode romanesti..... // sint si sofer si biciclist (sic). cu tot regretul dar asa zisele piste de biciclisti nu au nici o legatura cu realitatea..... practic nu pot fi folosite decit pe portiuni foarte scurte..... cind mergi cu bicicleta cu treaba folosesti traseele optime care rar se suprapun cu cele oficiale. aceste trasee oficiale sint exclusiv pentru a bifa niste actiuni. atit timp cit se recunoaste oficial ca avem loc de parcare doar pentru 10% din masini, actiunea doctorului oprescu nu face decit sa creasca tensiunile in trafic si de asemenea sa creasca numarul de accidente......inca odata se confirma ca cei mai mari dusmani ai romanilor sint romanii bine intentionati....
Om bun • 2009-04-30 11:28
Care iarba? Aceea care moare de sete? // Care iarba din parcuri, ne vom intreba dupa o luna, cand aceasta va muri de sete (o vom auzi murind de sete, cersind sa-i dam apa). Demagogul Oprescu ar trebui sa decida, mai intai, sa fie udata iarba,tot timpul sezonului cad, sa fie cosita, sa ii fie aerisit solul (ca in strainatate), sa o faca astfel puternica, sa reziste bine la frecusul la care o vor supune civilizatii bucuresteni, cu rromi cu tot. Acolo unde a vazut demagogul oameni calcand pe o iarba rezistenta, aceasta este ingrijita, cu dragoste, de sute de ani, acolo se cheltuesc bani multi cu udarea permanenta, prin retele de aspersoare ascunse vederii. La noi, iarba este lasata sa moara de sete. Este sinistru sa ii vezi cadavrul, imbacsit de praf,tot timpul verii. Pe acest cadavru vor avea bucurestenii liber, de la demagog, sa stea la aer, in praf. Luptatorii pentru accesul pe iarba, de ce nu lupta, in primul rand, pentru a-i da ierbii apa de baut si pe arsita?
Anonim • 2009-04-30 11:31
Parcari? // S-a tot pus problema parcarilor si imediat au aparut si comentariile rautacioase. ceva gen: daca nu ai loc de parcare de ce sa-ti cumperi masina, iti parchezi masina la mama draq si mai mergi un pic pe jos. voi astia care ziceti asa ceva ori sunteti dusi cu pluta, ori aveti loc de parcare platit la primarie cu 60 de lei pe an, ori nu aveti masina. chiar va e atat de greu sa intelegeti ca pt un loc de parcare se bat 9 masini si astia nu fac nimic in privinta asta? se zicea ca autoritatile vor obliga centrele comerciale sa tina parcarile deschise noaptea pt cetateni. ati vazut asa ceva? nu. asa ca mai linistiti-va cu dobitoceniile astea. personal parchez masina la vreo 2 statii de autobuz si desi am full casco pe ea stau cu grija ca poate vreun taran imi rupe oglinda sau se trezesc astia sa zica ca-i parcata neregulamentar si ii dau 600 lei lu prigoana ... iar cu pistele pt biciclisti, dom' primar (baietas jmeker) trebuia sa se gandeasca intai la astea si apoi la doborat recorduri mondiale.
dj • 2009-04-30 12:31
nu neaparat // Faptul ca ai loc de parcare platit la primarie nu te scuteste de probleme. Cazul nostru: avem un loc pentru masina personala dar in familie mai exista o masina de servici. Ambii avem serviciile departe de casa si chiar daca avem metrou destul de aproape facem mai mult cu metroul decat cu masina. Mai mult avem un copil de dus la gradinita care nu poate fi dus cu metroul prin aglomeratie, pe langa persoane care te lovesc din neatentie, uita sa se spele sau isi toarna sticla de parfum in cap. O masina clar parcheaza pe locul cu pricina, alta trebuie sa isi gaseasca loc. Cu greu, pentru ca multe locuri neplatite sunt ocupate de rable pline de rugina care nu se misca cu anii. Asta in cazul in care nu ne trezim cu locul nostru ocupat de cine stie cine.... Si noi avem amandoi full casco si stam cu grija mai ales ca am gasit o data una dintre masini cu bara cazuta si lovita pe toata lungimea si asta ziua in amiaza mare cu toate ca fusese parcata corect....
cetateanul suspendat • 2009-04-30 12:41
... // Nu inteleg, care e problema cu cei care platesc la Primarie pentru un loc de parcare. Pe o raza de cativa km de centrul orasului ar trebui instalate ca in occident acele aparate unde platesti pentru un bilet cu rezervarea unui loc pentru o jumatate de ora. Iti parchezi masina, atasezi biletul, iti faci treaba si te intorci acasa. Acasa la fel, nu ai loc de parcare, iti cumperi sau iti faci garaj, nu ai nici o optiune deoarece nu iti ajung banii, insemna ca statutul social nu iti permite, exista metrou, autobuz, etc.. Romanul sta in coliba sau in cort, dar da o groaza de bani ca sa aiba mertzan cu care sa se plimbe in sat. Treziti-va si acceptati-va conditia sociala, lasati parvenitismul si snobismul.
Anonim • 2009-04-30 13:05
.... // Pai sa zicem ca ar fi o problema cu cei care platesc locurile de parcare. taxa anuala e intre 60 si 90 de lei, adica undeva intre 5 si 7,5 lei pe luna (cam cat o sticla de suc / bere la o terasa ieftina). acum, oricine isi permite sa plateasca aceasta taxa indiferenta daca se plimba sa nu cu masina. nu stiu cat costa un abonament la o parcare particulara, dar sa nu fiu nici prea darnic nici prea zgarcit, sa estimez la 4-500 lei (pe luna), asta inseamna undeva la 5-6000 lei / an. ia gandeste-te tu, daca primaria ar practica un tarif la jumatatea celui practicat la particular, cati s-ar mai inghesui sa-si ia astfel de locuri?
Anonim • 2009-04-30 13:15
o mica povestioara... // Zilele trecute am ajuns acasa si in parcare o discutie destul de aprinsa intre 2 cetateni (unul dintre ei fluturand o foaie in fata celuilalt). dupa vreo cateva minute, verdictul: cel cu foaia primise loc de la primarie, iar celalalt ii ocupase "abuziv" locul si trebuia sa-l elibereze. pana aici nimic anormal, nu? aici vine partea interesanta: tipul cu locul "legal" apare cu o rabla de dacie (care fusese "parcata" sub un copac) de prin 90, plina de rugina si impinsa de vreo cativa baietasi si o "tranteste" in noua ei "locuinta", unde sta in continuare nemiscata. ti se pare normal? sper ca nu ...
Made in China • 2009-04-30 14:14
Solutie proasta // Primaria trebuia sa invite pe toti locatarii la o licitatie: scrii pretul pe care-l oferi si bagi biletul in plic. Dupa 15 minute se desigileaza si se compara ofertele si se atribuie locurile de aprcare pe loc. In jumate de ora ai rezolvat. (Aceasta metoda este folosita de unele firme mari pt a subcontracta lucrari, ce-i drept, de valoare mai mica)
cetateanul suspendat • 2009-04-30 16:25
nu conteaza masina // chiar nu are nici orelevanta. Poate sa-si parcheze si bicicleta daca vrea sa plateasca pentru asta. Problema este doar pretul care este probabil prea mic si suportabil. Daca ii ia 600lei sau 6000lei pe an poate atunci nu si-ar mai permite sa-ti tina rabla, iar daca isi permite, atunci e treaba lui, asa cum si eu am dreptul sa cumpar un apartament de lux supraevaluat si sa nu stau in el, sa nu-l inchiriez, sa-l las sa stea degeaba chiar daca unii n-au unde locui. E treaba mea, sunt banii mei. Nu stiu care ar trebui sa fie valoarea fixata pentru locul de parcare, dar in orice caz ar trebui sa fie stabili in urma unui studiu aprofundat.
Made in China • 2009-04-30 13:01
Da // NU am masina. Si maine imi pot cumpara fara probleme un cazan, dar nu vreau. Inseamna ca sunt sarantoc? Ia pune mana pe un creion si calculeaza: cat spatiu ocupa 10.000 de biciclete (parcare plus pista) si cat spatiu ocupa 10.000 de masini (parcare plus strada). Si apoi calculeaza cam cat costa numai rezolvatul problemei parcarilor.
Anonim • 2009-04-30 13:25
. // Dar ia pune tu mana pe creion si fa o lista cu vinovatii pentru situatia actuala. dupa cum gandesti nu sunt vinovate autoritatile ca au lasat sa se dezvolte atatea cladiri de birouri fara locuri de parcare (de fapt toata dezvoltarea asta haotica e din vina lor), ci oamenii care si-au cumparat masini. nu e vinovata firma ale carei masini intre 7 si 9 A.M. incurca circulatia strangand gunoiul, sunt vinovati oamenii care la ora aia pleaca la serviciu. te-ai gandit ca sunt oameni care, pentru a ajunge la serviciu, trebuie neaparat sa foloseasca masina personala? daca tot esti asa bun la calcule, ia zi, cum vrei sa scoti tu din bucuresti 10000 de masini si sa obligi lumea sa circule cu bicicletele?
Made in China • 2009-04-30 14:16
Cu taxe // iar cu banii din taxe sa fie cumparate autobuze si tramvaie de capacitate mare. - Esti boier, sincere felicitari. Platesti si te plimbi cu masina pe o strada libera si ai destule locuri de parcare libere. - Nu-ti permiti, iti cumperi o bicla sau un abonament de autobuz. Ai vazut ca nu e greu?
ioan • 2009-04-30 12:38
informare // Va atasez un singur link, este foarte tare. Asa se face cunoscut ca exista si biclisti in trafic in alte capitale.Trebuie doar sa stii ca exista, si vei fi mai atent ca sofer. http://www.youtube.com/watch?v=Ahg6qcgoay4 Eu mi-am luat bicleta de vreo luna, dar mi-e cam tarseala sa ies in traficul de dimineata, nici pe trotuar nu pot merge ca dau peste oamenii care asteapta in statii sau peste sapaturile din trotuare.Asa ca ies doar in weekend.Sincer as folosi-o si sa merg la serviciu, dar e cam riscant.
cristus • 2009-04-30 13:28
Degeaba ! // primarul vrea sa realizeze imposibilul. parvenitul cu "gipan" va parca si peste mama stalpului.hai sa va spun intamplare : de 15 ani parchez masina in zona lacul tei. acum doua saptamani, cand am parcat, mi-a spus un fitos cu vila pe acolo ca e parcare rezidentiala si ca daca vreau sa nu mai gasesc masina, sa o las acolo. am chemat politia, care mi-a confirmat cee ce banuiam : acolo e domeniu public. smecherasul tare in clanta pana atunci, s-a ascuns in garaj...in prezent, sunt in proces cu el. va tin la curent...asa ca toti parvenitii isi iau strada !!
Frankie • 2009-04-30 13:45
Priviti biciclisti din Copenhaga - adica tot orasu // http://www.youtube.com/watch?v=a_8dGodhGtI
Soferu • 2009-04-30 13:47
Bravo Oprescule // Bravo, arde-i pe cocalari si ghertzoi, posesori de masini de neam prost si lant de tras vaca la gat, care parcheaza pe trotuare si pe pistele de biciclete. Ei sunt aceeasi care parcheaza pe plaja la Mare sau pe partia de ski, pentru ca sunt grasani si puturosi, le e lene sa mearga 10 metri pe jos.
Frankie • 2009-04-30 13:52
Total de acord cu tine :) // Grasilor cu masina le place sa stea la semafor in ambuteiaje, sa asculte manele, sa scuipe din masina, si sa claxoneze ca sa iasa putin in evidenta. Cand o parcheaza trebuie s-o parcheze chiar in fata intrarii cladirii unde merge ca daca o lasa prea departe s-ar putea sa slabeasca de la mersul pe jos si sa rada lumea de ei ca n-au ce manca.
maftei • 2009-04-30 14:24
oprescu si bicicleta // Am citit cat de mult se bucura unii cum le-o da in barba Oprescu la cei care au masini, si ma uit ce bucurosi sunt cand se vad mergand cu bicicleta prin Bucuresti. Am masina si imi place sa merg cu ea, merg si cu metroul sau cu autobuzul. Dar metroul la ora de varf tot la 10 minute vine, si de multe ori stai in el ca o stridie in conserva. Autobuzul merge asa cum merge, si la vara o sa puti de transpiratie. Si va mai intreb ceva, la iarna o sa mergeti cu bicicleta ???? In privinta celor cu masini lasati-i in pace nu au nici o vina, ca avem primari incompetenti care nu se uita decat la spaga care trebuie sa le intre in buzunar. Da asa-i romanu - Sa moara si capra vecinului, ca el are
Mihai Bogdan • 2009-04-30 14:45
din CANADA // Buna ziua romani, Aberatiile astea romanesti nu se mai termina, de aia am fugit toti ca iepurii din tara si din aceleasi motive ne e si "frica" sa ne repatriem oameni buni. Aici in Toronto si pe tot continentul nord american peste tot in parcuri sau pe strazi se alearga se merge cu bicicleta sau cu rolele, e drept, infrastructura e impecabila, ceea ce se poate face si in Romania, dar...in parcuri toti pot sta pe iarba la soare sau la un picnic, e plin de biciclete sau de role, iar aici verdeata si mediul e la mare pret, nu inteleg de ce noi, in Romania trebuie sa fim mai idioti ca restul lumii. Strangeti-i de oua pe toti cacatii aia care fac legile alea imputite. Numai bine frati romani, un roman din Canada.
Capsunaru • 2009-04-30 18:29
Canada // Cred ca esti cam nou pe acolo.. dar exista by-laws (legi locale) care nu dau voie sa stai pe iarba sau sa joci Frisbee. Picnic ai voie numai in locurile special amenajate cu mese. Desi e lege nu se aplica asa ca deocamdata e okay dar nu e bine sa dezinformezi. Dupa ciini trebuie sa stringi rahatul si asta este enforced asa ca daca te vede ca nu stringi te amendeaza. Cu bicicletele pricipala problema care o vad in Buc e faptul ca nu ai unde sa o lasi, nu ai de ce sa o legi de ex la Canadezi ai de la stilpi/bare speciale pina la cutii contra cost. (ar fi de vazut parcarile de biciclete din Amsterdam) O alta problema e ca in apartamentele alea mici din Ro numai o bicicleta nu o mai vad. Buc mi se pare un oras ideal de mers cu bicicleta, avind cel putin 9 luni ok iar diametrul orasului e cam 15km deci in cam 30 min poti sa ajungi lejer la un job. In SUA/Ca bicicleta e utila daca stai la sub 15km de job in rest e doar de fun. In plus in To e iarna 6 luni si doar daca ai bicicleta cu canadeza cu senile.. iar in Vanc e plin de dealuri si ploua cca 6 luni.
Un biciclist revoltat • 2009-04-30 14:50
Mai multe detalii // Pe 9 mai, in parcul IOR, la fantani, la ora 11, va avea loc un protest al biciclistilor impotriva acestei aberante interziceri. Mai multe detalii, precum si o serie de argumente interesante gasiti pe aici: http://ghicitorinfund.blogspot.com
eu • 2009-04-30 14:50
Bicicleta unde o "parchezi"? // Nimeni nu ridica o problema aici. unde iti lasi bicicleta? O duci in apartamantul si asa inghesuit? Pe balcon? Unde iti mai usuci rufele? Daca stai la etajul 10 te chinui sa o bagi in lift sau urci pe scari, ca sa continui miscarea :)
fefe • 2009-04-30 15:38
sa inventam apa // De parcari. Prin lumea civilizata problema parcarilor se solutioneaza prin plata lor cu automate asezate pe strada. Iei bilet de la automat il pui in parbriz si esti in regula. fara certuri vesnice pe asa zisele locuri rezervate, care la un control mai atent de fapt nu sunt rezervate, iar daca te duci la primarie si ceri si tu loc rezervat afli ca nu mai e niciunul disponibil, desi tu stii sigur ca este ... etc, etc, vesnica problema a spagii. Asa se rezolva si problema certurilor pe locuri, cat si dorinta primariei, fireasca, de a incasa un ban de pe parcari. daca nu ai tichetul in parbriz se rifica masina (In Franta sunt niste domnite imbracate intr-o uniforma panseluta care iti agata cu gratuie amenda daca masina ta e parcata fara tichet) In toata lumea se face orice ca sa incurajeze oamenii sa mearga pe bicciclete. Pistele sunt facute fie pe trotuare, iar acolo unde strada a fost mai larga si s-a putut lua din strada s-a facut culoar pentru biciclete. Am vazut si culoare speciale pentru autobuze plus biciclete, asa impuscandu-se doi iepuri dintr-un foc: transport in comun rapid care sa te faca sa lasi masina acasa, plus favorizarea bicicletei care merge pe ditai banda si te mei deranjeaza doar din cand in cand un autobuz.
Jules 76 • 2009-04-30 17:07
Badarania salveaza Romania?? // Domnule Primar Puteti fii mai badaran in exprimare decat atat? Daca tot nu faceti NIMIC pentru locuitorii acestui oras (parcari nu, spatii verzi nu, constructii logice si legale - NU si lista e lunga) incercati macar sa nu ne mai jigniti! Si eu fac parte din cei care parcheaza pe marginea drumului pentru ca NU exista locuri de parcare oricat as cauta eu! Si nu sunt nesimtita ci doar FRUSTRATA de indolenta dumneavoastra si obraznicia cu care ne acuzati! Stiti cum se zice.. taceai.. filosof ramaneai! Mai bine va tineati gura, Domnule Oprescu! Va multumesc si va doresc sa va vina mintea la cap si omenia in caracter!
marinescu eugen • 2009-04-30 17:57
Berceni: Mosia lui Piedone! // Ma scuzati pentru mesajul aparent off-topic dar are legatura: Citeva firme agreate de Piedone & Co sapa in spatiul verde dintre blocurile sectorului 4. Baga un sistem de udare si planteaza iarba. La prima vedere asta e un lucru bun. Se distrug insa toate florile si arbustii plantati de locatari de-a lungul timpului. La protestul locuitorilor, inginerii acestor firme au amenintat ca vor chema politia si vor amenda populatia. Are dreptul politia sa apere interesul firmelor agreate de Piedone? Cine va plati apa care va fi consumata pentru irigatii? Apanova? Primaria? Piedone? Sau pina la urma tot populatia?
ADAUGĂ COMENTARIU
(90 comentarii)
Intra în contul tau folosind adresa de e-mail si parola
Creaza un cont nou pe HotNews.ro
00:50 •
ACTUALITATE
VIDEO Zelenski cere schimbări în sistemul de mobilizare din Ucraina
00:13 •
ACTUALITATE
A încetat din viaţă Sandra Day O'Connor, prima femeie numită în Curtea Supremă a SUA
Ieri •
ACTUALITATE
Polonia cumpără încă 150 de obuziere sud-coreene
Ieri •
ACTUALITATE
VIDEO Coreea de Sud lansează propriul satelit spion, drept replică după cel lansat de Phenian
Ieri •
SPORT
CM handbal feminin: Victorii pentru patru foste campioane mondiale – Situația din grupa României
Ieri •
ACTUALITATE
Anchetatorii ruşi confirmă un „act terorist”, după ce Ucraina a revendicat sabotaje feroviare în Extremul Orient rus
Ieri •
ACTUALITATE
Ministrul Cercetării: Visul meu e ca România să devină lider în regiune și top 10 mondial prin tehnologiile viitorului
Ieri •
SuperLiga - Powered by Superbet
VIDEO SuperLiga: Farul câștigă la limită la Iași, după un meci spectaculos
Ieri •
ACTUALITATE
NYT: Israelul aflase de planul de atac al Hamas cu mai mult de un an înainte
Ieri •
ACTUALITATE
Vladimir Putin ordonă creşterea cu 15% a numărului de soldaţi din armata rusă
Ieri •
SPORT
VIDEO Autogolul sfârșitului de an s-a marcat în liga secundă din Germania
Ieri •
ACTUALITATE
Planul roşu de intervenţie, declanşat după un accident rutier între patru mașini pe DN 65, în Olt
Ieri •
ACTUALITATE
VIDEO Republicanul George Santos a fost destituit din Congresul SUA
Ieri •
ECONOMIE
Poate România să aibă trenuri de pasageri care pot rula cu 200 km/h?
Ieri •
SuperLiga - Powered by Superbet
OFICIAL Dinamo și-a găsit antrenor – Croatul care vine să salveze echipa de la retrogradare

VIDEO Ucrainenii au aruncat în aer un tren în cel mai lung tunel din Rusia / Aceasta a fost însă doar prima parte a planului SBU
1 Decembrie, Ziua Naţională a României. Semnificațiile acestei zile / Pe ce alte date a mai fost în trecut sărbătorită ziua României
LIVE Război în Ucraina, ziua 646: Putin ordonă creşterea cu 15% a numărului de soldaţi din armata rusă / Zelenski: Războiul a intrat într-o nouă etapă / Viktor Orban: UE trebuie mai întâi să semneze un parteneriat cu Ucraina
Mai e ceva ce nu știm despre formarea poporului român? Câteva momente-cheie explicate de istoricul Florin Curta, profesor la Universitatea din Florida
VIDEO Război în Israel: Armata israeliană a reluat atacurile, acuzând Hamas că a încălcat armistițiul / Israelul ar fi aflat de planul Hamas în urmă cu un an
VIDEO Parada militară de 1 Decembrie: Ce militari și ce tehnică militară au defilat pe sub Arcul de Triumf din Capitală de Ziua Națională
De Ziua Națională, Iohannis dă semnalul pentru anul electoral viitor: „Să rămânem vigilenți în fața curentelor extremiste care pot deveni amenințări reale”. Ce spune despre Coaliția PSD-PNL


