EvZ: Copil omorat de un lant al erorilor medicale

de Mihaela Naftanaila     Evenimentul Zilei
Miercuri, 1 iulie 2009, 5:13 Revista Presei | Subiectele Zilei


Au gresit medicii?
Foto: Evenimentul Zilei
Singura ipoteza care mai ramane de investigat este cea a reactiilor alergice la anestezice si la substanta de contrast. Oricare ar fi fost motivul, medicii au ratat resuscitarea copilului.

Pe de o parte, aparatura medicala de urgenta si medicamentele nu au fost la indemana medicilor. Pe de alta parte, anestezista Iulia Negru, care a monitorizat copilul, nu s-a asigurat ca va putea interveni in cazul unor complicatii. „In aceste conditii, medicul nu ar fi trebuit sa accepte sa faca anestezia”, spun specialisti ATI.

Daca in urma cu doua zile, oficialii CMU recunosteau ca au avut o problema cu aparatura, ieri au anuntat ca totul a decurs perfect din punctul lor de vedere.

Articol integral in Evenimentul Zilei






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















6517 vizualizari

  • +5 (5 voturi)    
    Nu i s'a facut un test pt. alergie? (Miercuri, 1 iulie 2009, 6:57)

    maria [anonim]

    Toti doctorii trec la tratamente fara sa faca in prealabil niste teste de alergie. Trebuia sa le dea de gandit de ce medicii nemti nu au vrut sa-i faca copilului RMN cu substranta de contrast? Au zis ca ei il trateaza fara sa-i faca RMN - de ce oare???
    • -4 (6 voturi)    
      Testele de alergie nu sunt obligatorii.. (Miercuri, 1 iulie 2009, 10:05)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui maria

      .. si exista explicatii stintifice pe care medicii le stiu , ma mira de ce jurnalistii se tot leaga de acest lucru.
      Dar de ce ma mir ? L a fotbal , politica si medicina se pricepe toata lumea din Romani!!
      Sa traiti bine!
      • +4 (6 voturi)    
        serios ? (Miercuri, 1 iulie 2009, 10:30)

        droid04 [anonim] i-a raspuns lui Alex

        in cazul asta a fost sa muriti bine, desteptul pamantului!
  • +3 (3 voturi)    
    e tragic (Miercuri, 1 iulie 2009, 8:13)

    medic batran [anonim]

    Ar fi important de aflat daca intr-adevar copilul a fost refuzat la Vienna(refuzata anestezia?), daca intr-adevar parintii nu au adus dosarul medical. E clar ca CMU nu era utilat pentru urgente. Parintii cunosteau riscul. Ca unul care lucreaza de cel putin 10 ani in privat, anestezista s-a trezit in programul ei cu aceasta problema. Nu fusese avertizata. Eu refuz astfel de probleme (sunt radiolog). Colega mea, care a cistigat prin acest act medical cel mult 50 RON impozabili, nu a refuzat din nestiinta sau de frica, oricum se alegea cu concedirea din privat, cu reclamatie de la parinti ca a refuzat..dar nu murea copilul....acum.
  • -3 (11 voturi)    
    Aiurea (Miercuri, 1 iulie 2009, 8:43)

    doctorul [anonim]

    Copilul a murit ca asa a fost scris de la Dumnezeu. Doctorii nu au nici o vina. Au gresit si ei... A cata oara?!?!? DEJA INTRA IN NORMAL!!
    • +5 (11 voturi)    
      Ce legatura are D-zeu?? (Miercuri, 1 iulie 2009, 9:32)

      gabitza_sta [anonim] i-a raspuns lui doctorul

      Ce il tot puneti atata pe D-zeu la inaintare? Numai daca v-ar iesi odata habotnicia asta din cap si ati vedea lucrurile asa cum sunt in realitate.
      Sunt convinsa ca D-zeu nu avea altceva mai bun de facut luni decat sa omoare un copil de 3 ani.
      Daca a fost greseala doctorilor, sa plateasca. Din pacate observ ca in cazuri grave se unesc si fac front comun, se sustin in minciuna pentru a nu aparea ei drept vinovati.
      Saracul copil....
      G.
      • -4 (6 voturi)    
        Nu au gresit medicii!! (Miercuri, 1 iulie 2009, 10:07)

        Alex [anonim] i-a raspuns lui gabitza_sta

        Riscul anestezic era mare.
        Risc inseamna ca poti sa mori!!
        Apropo gabitza sa stii ca si tu o sa mori odata si asta nu e vina mediciilor.
        • +3 (5 voturi)    
          Tot ce se poate... (Miercuri, 1 iulie 2009, 10:45)

          gabitza_sta [anonim] i-a raspuns lui Alex

          ...sa ai dreptate. Dar nu cred ca ai vorbi cu atata seninatate daca ari fi copilul tau. Si nici nu iti doresc sa afli cum e sa simti chestia asta.
          De unde sti ca nu a fost vina medicilor? Ai fost cumva de fata, esti unul dintre ei? Sau presupui tu pur si simplu ca a fost o relatie alergica si saracul copil s-a dus?
          Si daca a facut asa ceva, de ce nu s-a facut resuscitare cum trebuie?
          Da-mi voie sa iti spun ca am facut un RMN acum 2 luni si mereu a stat cineva cu mine, ma intreba daca sunt ok si ma monitoriza. Cum a stat copilul ala in aparat 1 ora si abia cand l-au scos s-a vazut ca aproape nu mai avea puls? Ala de langa el ce pazea? Manca seminte?

          Da, sunt sigura ca am sa mor, dar daca va fi sa fie un doctor langa mine care sa isi dea minimum de interes sau chiar mai putin de atat, sunt convinsa ca cei care o sa traiasca (al meu sot de ex) o sa ii scoata inima din piept, prin gat.
          G.
          • -3 (3 voturi)    
            ca la tampiti (Miercuri, 1 iulie 2009, 12:18)

            un baiat [anonim] i-a raspuns lui gabitza_sta

            deci ce spui ca in orice conditii mori medicii sunt de vina.gabitza esti /cum naiba sa fie de vina ca mori fix ala de sta langa tine si incearca sa te salveze.daca nu ai incredere in medici mergi la babe sau la vraci .la ce mod de pseudo a gandi esti demna de maxim veterinar.va purtati cu medicii execrabil si aveti pretentia la intelegere respect si apreciere.cei ca tine sunt niste nesimtiti care pentru orice problema dau vina culmea pe cei care incearca sa ii ajute.imi e scarba de oameni ca tine
            • -1 (1 vot)    
              Baietel... (Miercuri, 1 iulie 2009, 14:38)

              gabitza_sta [anonim] i-a raspuns lui un baiat

              ...mai citeste odata ce am scris.
              Discursul tau e ilogic si plin de ineptii. Tot ce am spus este ca am pretentii de la doctori sa isi faca datoria, adica sa dea 110% in cazuri de genul asta. Pentru ca daca (poate) s-ar fi agitat mai mult, copilul ala inca ar fi trait.

              Daca te uiti mai sus, i-am raspuns unui tip care a zis ca oricum murim...si da, sunt de acord cu asta. Toti suntem datori cu o moarte, poate mai putin tu, Highlander.
              Nu am zis nicaieri ca am incredere in babe, am incredere in dotori si ma duc la ei cand am ceva. Dar ma astept sa isi faca treaba, nu sa se prefaca.
              G.
      • +2 (4 voturi)    
        limbajul de lemn (Miercuri, 1 iulie 2009, 10:54)

        io [anonim] i-a raspuns lui gabitza_sta

        comentariul de mai sus era ironic. se vede ca nu trebuie doar sa iasa habotnicia din cap, ci sa si intre ceva in loc.
      • -3 (3 voturi)    
        Are mai multa legatura decat poti tu intelege (Miercuri, 1 iulie 2009, 12:30)

        Mircea [anonim] i-a raspuns lui gabitza_sta

        Esti convinsa ca nu esti vinovata de tot ce se intampla in viata ta? Mi intreaba-te o data. Moartea acestui copil a fost doar una din lectiile pe care toti cei implicati in acest caz trebuie sa le invete. Parintii (cine stie ce pacate au avut in vietile anterioare) medicii-asemenea. Dar pt multi e mai usor sa se lase dusi de valul talk-show-urilor politice in lupta pt supravietuirea zilnica decat sa se aplece mai atent asupra unor chestiuni de natura spiritual-esoterica. E grele pt manelistii spirituali care neaga prezenta lui Dumnezeu in toate aspectele vietii.De karma ai auzit gabitza_sta? Ia da repede un search in Google si documenteaza-te mai atent pe subiectul asta. S-ar putea sa iti schimbi parerea.
        • 0 (2 voturi)    
          Nu ma trimite la Google... (Miercuri, 1 iulie 2009, 14:43)

          gabitza_sta [anonim] i-a raspuns lui Mircea

          ...pentru ca nu de acolo imi fac culturalizarea. Si spre deosebire de tine, nu de acolo am aflat ce inseamna karma.
          Daca sunt agnostica, asta nu inseamna ca sunt tiganca manelista. Si dupa felul in care te exprimi, tind sa cred ca sunt si mult mai deschisa la minte ca tine.
          Cut the bullshit cu karma...viata mea e in mainile mele si ce mi se intampla e o consecinta directa a faptelor mele, nu a pacatelor din vietile anterioare.
          Adecarul e ca e mai usor pentru lasi sa dea vina pe "higher powers" decat sa isi asume ce au facut.
          G.
      • 0 (0 voturi)    
        Aiurea (Miercuri, 1 iulie 2009, 15:54)

        doctorul [anonim] i-a raspuns lui gabitza_sta

        CMU, si alte unitati medicale va asteapta cu placere. La intrare sunteti asteptati cu asigurarea de viata facuta cu ceva timp inainte.
        Cata vreme se accepta bani pentru voturi o sa murim ca fraierii. Pana nu se schimba sistemul acesta (peste 1000 de ani) nu o sa avem respect pentru oameni. Afacerile, institutiile merg dupa cine e la putere. Nu au nici o treaba cu clientul. Clientul a fost platit pentru vot (cu bani, functii, fulare, mingii, sepci, etc). A acceptat!!! Asta patim. Nu plateste nici un vinovat cata vreme e de-al lor. Clientii nu pot trage la raspundere decat daca au o functie importanta in partid dar acestia se duc in Austria. Ce mai avem de facut???? Sa credem in Dumnezeu ca sa nu inebunim. Alternativa - diavolul: haiduci, gloante, politicieni morti pentru ca au acceptat acest joc, etc (poate aveti voi alte idei...
  • +4 (4 voturi)    
    Sunt curios a cui o fi afacerea... (Miercuri, 1 iulie 2009, 9:35)

    Cristi [anonim]

    CMU este renumit pentru afacererea de acum 2 ani cu fatuca care a fost trimisa acasa sa moara pentru ca era sanatoasa ( desi era piele si os ). Acum moare un copil pentru ca nu au aparatura necesara ( ?! este posibil asa ceva la un centru medical privat ?! ) Stiu cazuri povestite de un prieten care este urolog si lucreaza intr-un spital de stat in care veneau pacienti de la CMU la el pentru ca se simteau mai rau in urma tratamentelor date. In aceste conditii, ma intreb eu oare ( evident retoric ) cine o fi cei care stau in spatele biznisului de sunt asa protejati, pentru ca daca se intampla la o alta clinica privata ce s-a intamplat la astia, sunt sigur ca pierdeau licenta peste noapte... Nu voi spune ca la noi la nimeni, ci ca la noi ca-n Africa. Doamne ajuta!
  • +3 (3 voturi)    
    imi este foarte (Miercuri, 1 iulie 2009, 9:41)

    kalu [anonim]

    clar ca unele clinici private nu sunt in stare sa acorde asistenta de specialitate decat in cazuri usoare. Sa nu uitam cazul tinerei de la Ernst&Young care a murit imediat dupa vizita la aceeasi clinica. Care a fost problema in cazul ei? Care este verdictul in cazul medicului care a "tratat-o"? Cine a fost de vina? Asa ca aceste clinici sunt bune pentru raceli, gripe si pojar. Cazurile complicate sunt de preferat a fi tratate la clinicile de stat...
    • 0 (0 voturi)    
      recompensata (Miercuri, 1 iulie 2009, 11:27)

      misescu [utilizator] i-a raspuns lui kalu

      pare-se ca medicul care a tratat-o a fost recompensata de CMU cu un stagiu de specializare in Franta
  • +5 (7 voturi)    
    Bietul Copil (Miercuri, 1 iulie 2009, 10:09)

    OVE [anonim]

    Incidentul este suficient de grav ca sa impuna desfintarea Centrului Medical Unirea. Toata lumea ar trebui sa il boicoteze. In plus statul trebuie sa isi faca datoria prin organele de urmarire penala pentru omor din neglijenta.
  • +2 (2 voturi)    
    clinici private (Miercuri, 1 iulie 2009, 10:10)

    o romanca [utilizator]

    problema este ca la noi clinicile private sunt dotate la minima rezistenta, e adevarat ca te trateaza ca om mult mai bine decat la stat, e mult mai curat si, cel mai important, nu platesti nimic in plus peste tariful afisat. Ptr o asemenea investigatie trebuia mers intr-un spital, in Bucuresti sunt si spitale private, ptr ca era cu risc mare si trebuiau sa se gandeasca si la situatia cand ar fi aparut complicatii. Cred ca CMU trebuiau de la inceput sa refuze RMN dar probabil ca s-au gandit doar la banii incasati
  • +2 (2 voturi)    
    Si sa nu uitam de Victor Babes (Miercuri, 1 iulie 2009, 10:23)

    Marius Andrei [anonim]

    ..care sunt niste tepari privati si te plimba de colo colo ca sa platesti tot felul de inutilitati ca la final nici sa nu fie luate in considerare. Consultatii facute pe jumatate ca sa te duci sa mai platesti odata, samd. Dar vad ca nimeni nu se gandeste la pacienti! Unde este corpul de control al unitatilor sanitare care sa desfiinteze permanent astfel de "companii" ?
  • -4 (4 voturi)    
    medici si pacienti (Miercuri, 1 iulie 2009, 10:42)

    gica de la sculerie [anonim]

    copilul era diagnosticat cu tetraplezie spastica. este un retard grav cu malformatii structurale cerebrale grave, iar dosarul sau mediacal a fost ocultat medicului anestezist.

    este grav. este un gest criminal.
    este un gest inconstient al parintilor

    problema este a parintilor si nu a medicului

    /gicu
    • +3 (3 voturi)    
      nu este problema exclusiva a parintilor (Miercuri, 1 iulie 2009, 11:16)

      autocriticu [anonim] i-a raspuns lui gica de la sculerie

      este incorect sa punem totul pe seama "inconstientei" parintilor - greseala parintilor are la baza instinctul patern. Parintele va incerca orice crede el ca este necesar ca sa-si vada copilul sanatos.

      dar medicii trebuie sa se comporte ca niste profesionisti! au explicat clar si au cerut parintilor sa semneze ca acestia isi asuma toate riscurile?

      unul dintre aspectele neplacute ale acestei meserii este ca se uita faptul ca "pacientul" este om si nu un amestec de carne si oase!

      oricum, discutia se pierde prea mult in detalii. situatia este mai simpla: daca intr-adevar acest copil prezenta risc sporit de deces in timpul operatiunii si daca aparatura de resusrescitare nu era pregatita, atunci IMEDIAT trebuie ca licenta de functionare a acestei unitati sa fie anulata!
    • +1 (1 vot)    
      atipit?! (Miercuri, 1 iulie 2009, 11:28)

      misescu [utilizator] i-a raspuns lui gica de la sculerie

      vorbesti ca sa nu adormi
    • +1 (1 vot)    
      Cum ramane cu juramantul lui Hypocrate? (Miercuri, 1 iulie 2009, 11:49)

      Lion [utilizator] i-a raspuns lui gica de la sculerie

      Parintii nu au facut medicina, ei incearca orice.
      Medicul, pe de alta parte, a depus un juramant prin care spunea ca nu o sa faca rau unui alt om, indiferent de conditii.
  • 0 (0 voturi)    
    CMU (Miercuri, 1 iulie 2009, 10:56)

    Alfonso de la investitii [anonim]

    Sunt probleme mari la CMU.
    Auditoarea de la Ernst & Young care a murit cu dosarele firmei in brate si-a facut analizele tot la CMU si totul i-a iesit OK...
    Acum cazul copilasului cu anestezia...

    Sa intelegem ca fondul de investitii 3i, proprietarul CMU nu mai este interesat decat sa-si pregateasca exit-ul la un pret cat mai bun iar de competentele si calificarile doctorilor nu ...? Pai o sa cam ia tzeapa...CMU are o reputatie destul de proasta ... si asta influenteaza putin pretul afacerii...
  • +1 (1 vot)    
    CMU (!) (Miercuri, 1 iulie 2009, 11:16)

    daniela [anonim]

    nu este pima data, si poate nici ultima (!), cind indolenta si neprofesionalismul celor de la CMU ajunge pina acolo ca sa faca victime

    suntem arondati la acest CMU - prin abonament, si aproape toti colegii am avut de'a face cu neprofesionalismul lor, si am avut de suferit din cauza acestora si a indolentei si nepasarii si a mercantilismului lor

    era de asteptat sa ajunga cumva sa rabufneasca buboiul neprofesionalismului, si sa apara informatii si date despre acesti comercianti nepasatori cu numele de doctori,
    grav este ca platesc cu viata oameni - copii din cauza lor !
  • +1 (1 vot)    
    CMU - loveste din nou (Miercuri, 1 iulie 2009, 11:57)

    Radu [anonim]

    Un caz foarte grav pentru CMU care atrage mari semne de intrebare. Din pacate in ultimii 3 ani am numai experiente negative legate de CMU, fiirma pentru vcare lucrez avand contract de medicina muncii cu ei, CMU ocupandu-se si de serviciile de urgenta. Anul trecut a trebuit sa apelez la 112 pentru o ambulanta deoarece CMU Pipera nu a reusit sa trimita una in timp util, medicul de garda din Pipera a venit nepregatit, etc... Cineva trebuie sa investigheze competenta CMU si nivelul serviciilor pe care le ofera...
  • +1 (1 vot)    
    care e treaba cu acest CMU? (Miercuri, 1 iulie 2009, 12:31)

    Anonimus [anonim]

    Exista destul de multe clinici private, cel putin in Bucuresti. Cum se face ca CMU isie in fata in cazuri in care mor oameni? 2 in 3 ani e cam mult, tinand cont ca de obicei, in astfel de clinici se fac mai mult consultatii si interventii minore, in care riscul de deces n-are cum sa fie prea mare? Daca dam la o parte explicatiile paranormale de genul "au ghinion", "sunt blestemati", raman destul de multe intrebari rationale la care nu stiu daca o sa primim raspuns. In lipsa raspunsurilor, ar trebui ca personalul firmelor care au abonamente acolo sa faca presiuni pentru a schimba clinica. Iar cei care se duc acolo din proprie initiativa sa aleaga altceva.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by