EvZ: Europa de la margine de Bucuresti

de Dan Arsenie     Evenimentul Zilei
Vineri, 3 iulie 2009, 2:52 Revista Presei | Subiectele Zilei


Europa de la margine de Bucuresti
Foto: Evenimentul Zilei
Bucurestiul are multe constructii inutile, care ocupa terenuri imense fara a produce mare lucru. Dar niciuna nu are cum sa egaleze cumplitul complex Europa, de la capatul cartierului Colentina. Intins pe aproape sapte hectare de teren pretios, colosul este un hau financiar fara fund si o imensa rusine pentru o capitala, chipurile, europeana. De la Piata Obor, tramvaiul te poarta spre Europa. Vorba vine. De cum te dai jos, vei vedea oameni carand saci cu haine, carlige de rufe sau umerase. Europa inseamna tot, adica aici vii sa gasesti tot. Dar Europa mai inseamna ceva: specula, multa specula.

In preajma complexului, exista zeci de oameni care vand facturi. Sunt documente originale, tiparite de Imprimeria Nationala, ba au si stampila. Cumparatorul isi poate trece pe factura orice cheltuieli fictive, iar apoi le scade in contabilitate, platind impozit pe profit mai mic. Mai mult, actele acestea servesc si ca documente de insotire a marfii, in caz ca ai parte de un control pe drum.

Articolul Integral in Evenimentul Zilei






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















9903 vizualizari

  • +13 (23 voturi)    
    Fals (Vineri, 3 iulie 2009, 3:36)

    andrei [anonim]

    Parerea mea este ca acel complex oricata rusine credeti voi ca aduce nu este inutil deloc.Atata timp cat in orase mai mici din tara nu ajung de exemplu decat haine de proasta calitate, acel complex are un scop.foarte multa lume merge in acel loc chiar din cele mai departate locuri din Romania pentru a-si lua haine multe si ieftine.spre surprinderea mea unele sunt si de calitate desi este adevarat ca aceasta calitate e rara la marfa de acolo.Nu trebuie sa atacam ceea ce suntem.Eu consider o specula mult mai mare Mall-ul unde gasesti o camasa cu 300 RON care poti avea surpriza ca peste drum de unde locuiesti sa fie 30 RON.Acesta este un nou articol scris poate de (daca imi permiteti) ciudos care nu a fost in stare , desi sunt sigur ca si-ar fi dorit, sa realizeze un pic de specula el insusi!
    • +2 (6 voturi)    
      a (Vineri, 3 iulie 2009, 8:44)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui andrei

      mi-a placut cum ai judecat
    • +2 (8 voturi)    
      Ba e adevarat! (Vineri, 3 iulie 2009, 9:16)

      Markus [anonim] i-a raspuns lui andrei

      Cred ca nu prea ai idee despre ce se intampla acolo... "Europa" este o mizerie si niciun bucurestean normal la cap nu ar trebui sa tolereze asa ceva in orasul lui... Ce sa mai vorbim despre autoritati... Poate se va face vreodata o ancheta completa si pertinenta in legatura cu nasterea, extinderea si mentinerea "in viata" a acestui asa zis en-gros.
      • +2 (2 voturi)    
        de acord cu tine. (Vineri, 3 iulie 2009, 10:25)

        un oarecare [anonim] i-a raspuns lui Markus

        locul ala e o mizerie. o tiganie si un focar de infectie. ca sa nu mai vorbim de cate persoane care cumpara de acolo primesc bon fiscal.
        Nu cumpar niciodata nimic de acolo.
    • -1 (3 voturi)    
      Corect (Vineri, 3 iulie 2009, 9:32)

      xyz [anonim] i-a raspuns lui andrei

      Andrei, nu degeaba se zice ca prostul nu e prost destul, daca nu e si fudul...
    • +1 (5 voturi)    
      Dar pt cei 300ron se platesc impozie... pt 30 NU (Vineri, 3 iulie 2009, 10:43)

      Alina [anonim] i-a raspuns lui andrei

      Totusi, pentru cei 300 de ron dati pe o camasa in Mall se platesc impozite... Pentru cei 30 in Europa NU. Vanzatoarea din magaziunl din Mall are contract de munca si plateste contributii... Chinezul din Europa NU. In Mall teoretic nu iti e frica sa umbli singura pentru ca din cei 300 de ron se platesc si alariile unor agenti da paza (cu toate contributiile aferente). Sa nu uitam ca faci cumparaturile la o temperatura placuta si eventual muzica ambientala.

      Daca preferam sa facem cumparaturi la "negru" doar pentru un pret mai mic ne asumam si conecintele sociale. Asa ca sa nu ne mai miram de ce banii care ar trebui sa ajunga la bugetul de stat, ajung in salteaua (pentru ca nu prea putem vb de conturi) unor persoane mai mult decat dubioase
      • +1 (3 voturi)    
        Saltea (Vineri, 3 iulie 2009, 10:56)

        xyz [anonim] i-a raspuns lui Alina

        Alina, imi pare rau sa te dezamagesc, dar bugetul de stat este tot un fel de saltea la dispozitia unor persoane dubioase. Sau tu ai la cunostiinta despre un sistem de sanatate eficient, despre investitii publice, infrastructura, autostrazi, invatamant?...
        • 0 (0 voturi)    
          Daca sociatatea civila este inexistenta... (Vineri, 3 iulie 2009, 11:38)

          Alina [anonim] i-a raspuns lui xyz

          Tot societatea civila poate schimba si asta. Dar nu avem mentalitatea necesara. Ne complacem in ideea de a da o mica atentie si a face cateva favoruri cuiva care are acces la o bucatica chiar si microscopica de saltea...Poate primesti pe un job la stat unde nu trebuie sa faca nimic si cruge salariu... (si asta este visul unor tineri de pana in 25 de ani... partea tragica).
      • 0 (2 voturi)    
        foarte bine spus (Vineri, 3 iulie 2009, 11:30)

        radu [anonim] i-a raspuns lui Alina

        ai mare dreptate... din pacate nu toti din tara asta gandesc ca tine... iar altii chiar daca inteleg nu isi permit sa dea cei 300 RON
    • +1 (1 vot)    
      autor articol (Vineri, 3 iulie 2009, 12:05)

      dan [anonim] i-a raspuns lui andrei

      "Acesta este un nou articol scris poate de (daca imi permiteti) ciudos care nu a fost in stare , desi sunt sigur ca si-ar fi dorit, sa realizeze un pic de specula el insusi! "

      Te inseli tinere! Articolul a fost scris la comanda Niro, care vrea terenul pt a construi "china town" !

      deci autorul nu e un ciudos care nu poate face specula ;)
    • 0 (0 voturi)    
      Daca îţi place mizeria normal ca nu ai probleme (Vineri, 3 iulie 2009, 14:25)

      Tantza si Costel [anonim] i-a raspuns lui andrei

      Daca îţi place mizeria normal ca nu ai probleme. De unde şi reacţia ta.
  • +5 (5 voturi)    
    specula (Vineri, 3 iulie 2009, 6:40)

    dan [anonim]

    Specula era ceva rau si rusinos pe vremea comunistilor. In capitalism specula este sufletul oricarei afaceri.
    Daca in Europa se face evaziune fiscala atunci asta este altceva.

    Sugestie pt Hotnews: posibilitatea de a da note articolelor si eventual celor care le scriu.
  • 0 (10 voturi)    
    Europa ... (Vineri, 3 iulie 2009, 8:34)

    shark [anonim]

    La Mall sunt firme care platesc taxe. Nu iti convine pretul nu cumperi. La Europa ...e o jungla de...evaziune fiscala. Daca tu esti bucuros sa cumperi haine ieftine de la comercianti care nu platesc taxe ... Si unde ai invatat tu cuvantul "ciudos" ?
    Nu cred ca la scoala ! Ai terminat macar 8 clase ? Daca nu mai ai timp !
    Si de ce " nu trebuie sa atacam ceea ce suntem" ???
    Cum ne putem schimba altfel ???
    Sau tu crezi ca e bine asa ?
    • 0 (2 voturi)    
      ciudos (Vineri, 3 iulie 2009, 10:48)

      Marian [anonim] i-a raspuns lui shark

      CIUDÓS, -OÁSĂ, ciudoşi, -oase, adj. 1. Plin de ciudă; înciudat. 2. (Înv.) Ciudat. - Ciudă + suf. -os.
      DEX '98

      Esti cam ciudos, prietene!

      Si demonstratia ta nu prea tine... Adica: platesti taxe, esti OK chiar daca esti cam escroc; nu platesti, esti gunoi?
      Este o linie de demarcatie care poate fi rezolvata de societate, daca ar vrea sa faca asta.
      Hai sa atacam ceea ce suntem si sa cerem sa se puna ordine!
  • +1 (1 vot)    
    Povestea....! (Vineri, 3 iulie 2009, 8:50)

    croc [anonim]

    http://www.romanialibera.ro/articol-Cum-s-a-imbogatit-Niro-88743.htm

    http://www.securisti.ro/index.php?option=com_content&task=view&id=141&Itemid=1

    cititi ...mai intrebati si puteti sa va faceti o parere !
  • +7 (9 voturi)    
    Tactica veche (Vineri, 3 iulie 2009, 8:54)

    OVE [anonim]

    Se aplica acum aceeasi tactica ca si in cazul pietelor din Bucuresti. Acum cativa ani cu toata "tigania" din piete preturile erau de 5 ori mai mici ca acum, dupa "civilizare". Avem suficiente mall-uri in Bucuresti unde se vinde cam aceeasi marfa ca in Europa la preturi de 5 ori mai mari, dar trebuie desfiintata Europa ca sa si cumpere cineva din mall
  • +1 (1 vot)    
    Datorita caliciei (Vineri, 3 iulie 2009, 9:01)

    Lucia [anonim]

    Datorita caliciei angajatorilor de a nu da salarii de a se imbogatii rapid, datorita faptului ca romanii sunt adusi la limita inferioara a existentei ...datorita acestor lucruri exista specula si mizeria din Europa...ce facturi...cand exista acest segment de piata tocmai pentru ca romanii sa-si duca copiii imbracati cat de cat la scoala ca din Mall-uri sa faceti un calcul cati isi cumpara? din total populatie...??? este un alt mod de supravietuire cu aceasta Europa unde-ti taie plasa...unde hotii de buzunare te urmaresc de cum ai intrat fie in Europa sau Niro....cumparaturi placute ! Oricum guvernantilor nu le pasa de noi sau de voi asa ca....apropo si in Germania exista piete unde isi scot nemtii produsele din casa...a 2 -a mana...dar sunt intr-un mod organizat si unde gasesti chilipiruri...care este ideea??? saracia duce la maximizarea acestuit tip de COMERT.
  • +4 (4 voturi)    
    Józsefváros (Vineri, 3 iulie 2009, 9:01)

    nenea_hartia [anonim]

    Astfel de targuri sau en-grosuri, cum doriti sa le spuneti, se afla si in Budapesta, o capitala cu adevarat europeana si civilizata. Cel mai mare dintre ele e situat in cartierul Józsefváros. Ele sunt un semn al nivelului scazut de trai din Estul Europei si vor disparea cu timpul, speram. Pana atunci, insa, asa cum bine spune si Fals, sunt utile pentru multi oameni care nu-si permit sa cumpere decat la preturile de acolo.
  • +3 (3 voturi)    
    - (Vineri, 3 iulie 2009, 9:04)

    rontzaila [utilizator]

    si un alt punct de vedere:
    http://www.dilemaveche.ro/index.php?nr=274&cmd=articol&id=10632

    "Aş propune angroul Europa ca obiectiv turistic major al Capitalei. Nu glumesc. Sînt sigur că ar avea mai mult succes decît multe dintre „frumuseţile“ altoite cu termopane de pe cuprinsul ţării. Şi ştiţi de ce? Pentru că aici şi mizeria, şi amestecul de culturi şi de rase sînt naturale şi fireşti."
  • +7 (7 voturi)    
    Ai dreptate (Vineri, 3 iulie 2009, 9:18)

    M F [anonim]

    Da, Andrei, ai dreptate. la mall in loc sa platim haina platim chiria si salariile fitoaselor care te privesc cu sila de la casa.
    Daca politicile fiscale in Ro ar fi mai relaxate nu am mai avea probleme cu evaziuni. Si nu cred ca aia in complexul ala comercial fura intr-un an cat fura Ridzi intr-o luna.
    Apoi din 01.01.2007 nu mai e nevoie de factura tipizat si nici de stampile sau semnaturi. Oricine poate intra pe Reg Comertului sau pe Min Finantelor si sa ia datele de identificare ale unei firme si sa faca facturi din calculator.
  • +2 (2 voturi)    
    Fals (Vineri, 3 iulie 2009, 9:51)

    Dan W. [utilizator]

    Cred ca articolul este rau intentionat. Intr-adevar complexul comercial Europa nu straluceste de curatenie, dar e o alternativa ieftina pentru cei cu venituri mici. Specula se intampla mai incolo la comerciantii care cumpara din europa si vand in alte piete la preturi mai mari. Probabil niste rechini imobiliari au interese in zona si au inceput campanie de presa.
  • 0 (0 voturi)    
    Nu poti deconta cu acele facturi. (Vineri, 3 iulie 2009, 10:23)

    NG [anonim]

    Nu se poate deconta pe cheltuieli cu facturile din Europa(Dragonul Rosu), care sunt vandute de tigani. Cu ele totusi se poate face evaziune fiscala.
    • +1 (1 vot)    
      Pt NG (Vineri, 3 iulie 2009, 11:11)

      Dora [anonim] i-a raspuns lui NG

      Off-record: cum adica nu poti deconta pe cheltuieli facturile cumparate din Europa, DAR poti face evaziune fiscala cu ele?! Tu ai habar de ceea ce ai zis? Cum bine a zis M F, oricine isi poate face facturi acum, ca venind din partea altei societati comerciale, mai ales ca nici nu mai este obligatorie stampilarea si semnarea lor, de catre furnizor.
      On-record: pt toti cei care vor sa se desfiinteze complexul Europa: cum va imaginati voi ca se poate imbraca o familie cu (sa zicem) 2 copii minori, din mall-uri, Bucur-Obor, Unirea??? Intr-adevar, in complexul Europa e mizerie, sunt tigani, dar nu trebuie desfiintat acum! Haideti sa nu fim rai, sa dam o sansa tuturor sa se imbrace decent!
  • +2 (2 voturi)    
    Cretini (Vineri, 3 iulie 2009, 10:59)

    MF [anonim]

    Faptul ca firmele din mall sunt mai cu mot si platesc impozite e o teorie. Tin conta la doua astfel de firme. Una e la zi cu platile, a doua nu a mai platit contributiile la stat de un an. Prima are patron turc, a doua patron roman. Am si o firma care are taraba la obor si plateste la zi. Nu consider ca locatia e cea care dicteaza plata sau neplata taxelor.

    De cate ori ati cumparat paine si ati cerut bon?De cate ori ati cumparat flori si ati cerut bon, deontologilor?
  • 0 (0 voturi)    
    si aici: (Vineri, 3 iulie 2009, 11:22)

    Mr Green [anonim]

    http://deloc.wordpress.com/2009/07/01/europa-cea-din-bucuresti/
  • 0 (0 voturi)    
    eu (Vineri, 3 iulie 2009, 13:29)

    I [utilizator]

    am fost si eu p-acolo. Inainte de a ajunge aveam o singura grija: unde sa-mi parchez masina? ca asa e in Bucuresti. Cand am ajuns, am parcat... dar nu-mi venea sa-mi las masina acolo :)) Ma gandeam ca daca o gasesc fara roti, la ce personaje misunau pe acolo.
    Am lasat-o pana la urma, dar n-am vazut mare lucru. Cred ca se anuntase un control. :)

    Afacerile ilegale, care nu platesc impozite etc, submineaza afacerile legale, pentru ca cine plateste toate taxele o sa aiba clar un pret mai mare, pentru acelasi produs, decat cei care nu platesc nimic.
  • 0 (0 voturi)    
    si mie... (Vineri, 3 iulie 2009, 20:01)

    yyyxxx [anonim]

    ... mie sila de acea colcaiala de tigani si mizerie. Nu am mai fost de ceva ani acolo si nici nu mai am intentia de a revenii. Dar... a fost si o vreme cand eram student, cu buget de student, si mergeam in europa de 2-3 ori pe ani din motive evidente. Deci necesitatea locului exista si intotdeauna va exista; ca se poate face mai organizat si curat asta desigur ar fi f bine


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by