Atunci cand birocratia ucide. Zeci de romani care sufera de boli grave si nu pot fi tratati in tara sunt plimbati, uneori ani intregi, intre spitale, Directii de sanatate si Ministerul Sanatatii pentru a obtine banii necesari tratamentului. Pasati intre medicii din spitale, care reactioneaza cu intarziere, si birocratii din institutii, multi dintre ei nu supravietuiesc. EVZ a identificat trei reguli care ar trebui schimbate urgent. Prima e discriminarea (dupa varsta bolnavului, vechimea dosarului si pretul tratamentului). A doua e cea care se refera la necesitatea identificarii a trei clinici dintre care Ministerul Sanatatii sa o aleaga pe cea mai ieftina, ca la licitatie. A treia regula de modificat este cea care permite termene de asteptare lungi, ceea ce duce, in multe cazuri, la prelungirea agoniei bolnavilor, scrie EvZ.ro.

Conductele, bombe cu ceas. In lipsa unor harti actualizate, interventiile la retelele de utilitati se desfasoara haotic. Orasele Romaniei ascund, sub stratul de asfalt, adevarate bombe, „detonate” nu de putine ori de muncitorii care intervin pentru remedierea unei defectiuni, fara a avea insa o idee clara despre paienjenisul de tevi ingropate in subteran. Motivul: nicio autoritate locala, nici macar cele din Capitala, nu au o evidenta clara a retelelor de utilitati publice, iar, atunci cand intervin, echipele de muncitori de la societatile de utilitati publice se bazeaza adesea pe harti incomplete sau cu informatii eronate. Invocand lipsa fondurilor necesare realizarii unei harti de tip GIS (sistem informatic geografic - n.r.), administratiile locale ridica din umeri si se multumesc sa afirme ca lucreaza la remedierea situatiei. Integral pe EvZ.ro.

Comarnic-Brasov: Contractul, semnat peste noapte, nu mai seamana cu oferta. Statul preia riscurile. Contractul de concesiune a autostrazii Comarnic-Brasov, semnat in luna ianuarie de ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, cu asocierea franco-elena Vinci-Aktor, nu mai seamana cu oferta depusa de cele doua firme la licitatie. Prevederi favorabile statului din oferta au devenit clauze defavorabile statului in contract. Procentajul banilor care revine statului din incasarile suplimentare ale concesionarului Vinci-Aktor, anume 50% din acestea, element de baza al ofertei prin care cele doua firme au castigat licitatia, nu se mai regaseste in contractul de concesiune. Integral in Romania Libera.

Pasajul Basarab, deschis circulatiei in noiembrie. Lucrarile la Pasajul Basarab, care, potrivit primului contract dintre municipalitate si constructor, trebuia finalizat anul trecut in luna martie, dar din motive de exproprieri a necesitat incheierea unui act aditional, va fi gata in octombrie, cel tarziu in noiembrie. Pentru lucrarile aferente anului 2010, in proiectia de buget a Primariei Capitalei s-au prevazut aproximativ 250 milioane lei. Dupa cum subliniaza reprezentantii Primariei Capitalei, Pasajul Basarab este in grafic, la unele lucrari fiind chiar un usor avans, cum este cazul tablierului metalic de la podul peste calea ferata si Calea Grivitei. Pentru finalizarea acestei lucrari legate de tablierul metalic, in zona Calea Grivitei-Titulescu se va opri circulatia rutiera pentru o perioada de cel mult opt zile. Integral in Romania Libera.

Doctorul Oprescu pune plombe de 10 euro bucata care tin doua saptamani. Doctorul Sorin Oprescu s-a razgandit si a ieftinit de 300 de ori pretul unei plombe asfaltice. Acum el sustine ca va astupa gropile din Bucuresti, cu numai 10-11 euro de bucata. Acesta este ultimul pret pe care edilul l-a avansat, dupa ce in urma cu o saptamana, intr-o emisiune televizata, anunta ca plombarea unei gropi ajunge la 3.000 de euro. Noile plombe ale lui Oprescu, de 10 euro bucata, au o durata de viata de doua saptamani si nici macar o singura zi de garantie, lucru recunoscut chiar de primar. "O sa tina cat o sa tina", scrie Gandul.

Radarele „invizibile“ pe care le cumpara Politia Rutiera costa 15 milioane euro. Noile dotari vor tripla, practic, numarul aparatelor de depistare a vitezomanilor. Un prim lot de 140 se afla deja in teren, alte 150 urmand sa intre in dotarea Politiei Rutiere in aceasta saptamana. Specialistii au instruit 40 de agenti si ofiteri pentru ca acestia sa isi poata invata mai departe colegii din teritoriu. Pana ieri dupa-amiaza, politistii nu taiasera inca nicio amenda pentru viteza depistata de noile aparate, scrie Gandul.

Culita Tarata, regele porumbului mutant. 1.000 de hectare de porumb modificat genetic au fost cultivate anul trecut in Insula Mare a Brailei de omul de afaceri Culita Tarata. Judetele Braila, Calarasi, Arad, Teleorman si Giurgiu sunt in topul zonelor in care se cultiva organisme modificate genetic (OMG). Din cele 3.000 de hectare de porumb modificat genetic care au fost cultivate in 2009 in Romania, peste 1.000 apartin omului de afaceri Culita Tarata. „Am 1.000 de hectare cultivate. Totul e inregistrat la UE, de la cultura pana la consum. Sunt culturi acceptate in UE. Am fost in toata lumea si, din intalnirile mele cu agronomii, pot sa va spun ca sunt sigure pentru consum", a spus omul de afaceri. Integral in Adevarul.

N-am cheltuit banii UE contra puhoaielor. Inundatiile care in ultimii ani au afectat pe rand aproape trei sferturi din tara au lasat neatinse 270 de milioane de euro. Dunarea ameninta din nou mai multe zone din sudul tarii. Apele si-au facut deja loc printr-o bresa aparuta in dig in zona Desa-Dolj la inundatiile din 2006 si care nu a fost astupata. Sute de locuitori din Olt si din Dolj stau de doua nopti cu ochii pe apele Dunarii care cresc din ora in ora. Fluviul a ajuns deja in gradinile lor, iar disperarea oamenilor este la limita. Se gandesc la ultimele inundatii care au avut loc in 2006, cand Dunarea a venit la fel de mare si le-a inundat casele si gospodariile. Integral in Adevarul.