Medic: „Din zahăr facem grăsime“. Cât zahăr trebuie să consumăm ca să nu ne îngrăşăm. Din zahăr facem grăsime. Noi nu putem să depozităm zahăr. Singura formă de depozit a zaharurilor este glicogenul care rămâne la nivelul muşchilor şi ficatului pe o perioadă limitată de timp şi apoi, se transformă în grăsime. Aşa că, sursa principală a grăsimilor este zahărul. Zahărul este prezent în aproape toate alimentele, tocmai de aceea sugerez oamenilor să citească eticheta produselor înainte de a le cumpăra. Dacă vor cumpăra un produs neetichetat, ceea ce e puţin probabil, dar se mai întâmplă, trebuie să cunoască ce conţine acel produs, scrie Adevărul.

SanatateFoto: Colaj foto

Bacteria din gură care accelerează creșterea celulelor canceroase. Fusobacterium nucleatum, o bacterie întâlnită în cavitatea bucală ce joacă un rol important în acumularea plăcii bacteriene, eliberează o moleculă care accelerează creșterea celulelor nesănătoase, susțin cercetătorii într-un nou studiu. Se pare că bacteria eliberează o moleculă care interacționează numai cu celulele canceroase, nu și cu cele sănătoase. Mai mult, aceasta ar fi responsabilă pentru cancerul colorectal, scrie Click pentru femei.

Cancerul gastric și cei mai importanți factori de risc, care pot declanșa boala. Infecția cu helicobacter pylori. Este o infecție care duce la apariția ulcerului gastric, a celui duodenal, dar mai grav este că duce la apariția cancerului gastric. Vestea bună este însă că astăzi este foarte simplu de diagnosticat această infecție. Practic, prezența bacteriei în anticorpii din sânge sau în stomac poate fi ușor identificată cu ajutorul unor teste neinvazive și ieftine. Tratamentul presupune o cură de antibiotice care va micșora riscul de apariția al bolii. Tratamentul este prescris în urma realizării investigațiilor de medicul gastroenterolog, scrie doctorulzilei.ro.

Fumatul în timpul sarcinii dublează riscul de apariție a Sindromului morții subite la sugari. Fumatul chiar și a unei singure țigări pe zi în timpul sarcinii poate dubla riscul apariției Sindromului morții subite a sugarului (SMSS), arată un studiu care a analizat peste 20 de milioane de nașteri și peste 19.000 de decese neașteptate ale nou-născuților. Astfel, în cazul mamelor care fumează un pachet de țigări pe zi, riscul apariției SMSS la copilul s-a triplat, scrie Libertatea.

Efectele adverse ale anticoncepţionalelor. Nu orice femeie poate utiliza contraceptivele orale, deoarece, în prezenţa anumitor afecţiuni şi factori de risc, pot duce la efecte adverse severe.Provoacă greaţa Potrivit specialiştilor, greaţa este o reacţie normală a organismului după administrarea anticoncepţionalelor. Ar trebui să treacă de la sine în decursul a câteva luni după ce ai început să le iei. Dureri de cap, ameţeli şi sensibilitate mamară Astfel de simptome pot semnala faptul că ar trebui întrerupt, cel puţin pentru o perioadă, tratamentul contraceptiv hormonal, scrie Adevărul.