Conopida, un puternic antioxidant. Cum este cel mai bine să o consumăm? Bogată de proteine, fosfor, potasiu şi tot complexul de vitamina B, vitamina C şi mangan conopida are numeroase beneficii asupra organismului. Conopida se poate prepara în foarte multe moduri, dar cel mai indicat, spun nutriţioniştii, este să o consumăm crudă. Adăugată în alimentaţia zilnică, această legumă scade riscul de a dezvolta boli cardiovasculare sau cancerul. De asemenea, conopida conţine substanţe importante pentru ficat, scrie doctorulzilei.ro.

SanatateFoto: Colaj foto

Constatările cercetătorilor români și indieni, preocupați de efectele terapeutice ale busuiocului. Terapeuții români sunt realizatorii mai multe studii care scot în evidenţă faptul că persoanele care consumă zilnic un litru de apă în care adaugă o picătură de ulei volatil de busuioc sunt mai rezistente la infecţiile cu bacterii luate din alimente. De asemenea, infuzia cu busuioc combate bacteriile care produc toxiinfecţiile alimentare, dar şi efectele atât de neplăcute ale acestora: voma, diarea, stările febrile, potrivit Click.ro.

Riscurile la care sunt expuşi cei care consumă canabis au fost dezvăluite într-un nou studiu. Folosirea canabisului cu o concentraţie mare de THC (compusul activ) are mai multe efecte dăunătoare asupra sănătăţii mintale decât utilizarea formelor mai slabe”, a precizat autorul principal, Marta Di Forti de la Institute of Psychiatry, Psychology and Neuroscience din cadrul King's College London. „Descoperirile noastră indică pentru prima dată că efectele consumului de canabis influenţează incidenţa tulburărilor psihotice la nivelul populaţiei, potrivit Descopera.ro.

Ce sunt medicamentele biosimilare şi la ce ajută? Un medicament biologic (denumit în mod obişnuit „biologic” sau „biofarmaceutic”) este un medicament a cărui substanţă activă este produsă sau extrasă din organisme vii, ţesuturi sau celule. Un medicament biosimilar este un succesor al unui medicament biologic (cunoscut sub numele de „medicament de referinţă”) pentru care brevetul a expirat, iar exclusivitatea a fost pierdută, scrie CSID.ro.

Boala polichistică a rinichilor: simptome și tratament. Boala polichistică a rinichilor este o afecțiune moștenită în care grupuri de chisturi se dezvoltă în primul rând în rinichi, determinând mărirea și pierderea funcției rinichilor în câțiva ani. Este o boală cronică care duce la insuficiență renală. Din păcate, acești pacienți pot să dezvolte și chisturi în ficat, potrivit doctorulzilei.ro.