Delfinii roz de Amazon, contaminați cu mercur din cauza exploatării ilegale a aurului. Delfinii roz de Amazon prezintă niveluri îngrijorătoare de contaminare cu mercur, îndeosebi din cauza exploatării ilegale a aurului, conform unui studiu realizat de mai multe organizaţii nonguvernamentale pentru protecţia mediului, printre care World Wide Fund for Nature. Cercetătorii au măsurat nivelul de contaminare în cazul a 46 de delfini, în perioada 2017 - 2019, în principalele bazine hidrografice amazoniene din Brazilia, Bolivia, Columbia şi Peru. Nivelul ridicat de mercur identificat în organismul delfinilor se traduce, de asemenea, printr-o adevărată ''ameninţare'' la adresa celor aproape 20 de milioane de oameni care trăiesc în regiunea amazoniană şi riscă, printre altele, să consume peşte contaminat, scrie Digi24.

SanatateFoto: Colaj foto

Cinci legume mai bogate în proteine decât carnea. Nu doar produsele de origine animală conțin proteine. Există numeroase surse vegetale care conțin chiar mai multe proteine decât carnea, lactatele sau ouăle. Spirulina conţine circa 60 – 70% proteine complete, ceea ce înseamnă că are toţi cei 8 aminoacizi esenţiali şi 10 acizi non-esenţiali necesari unei sănătăţi de fier. Nu degeaba este spanacul secretul lui Popeye. O singură cană de spanac gătit are peste 5 grame de proteine și este, de asemenea, o sursă foarte bună de calciu, fier și vitamina C, se arată în articolul Doctorul Zilei.

''Frunza artificială'' care produce gaz. La dezvoltarea ei a lucrat şi un român. Un nou dispozitiv alimentat de energia solară produce singaz. Un dispozitiv proiectat şi construit de către oamenii de ştiinţă de la Universitatea Cambridge, printre care şi un român, acţionează ca o „frunză artificială” şi foloseşte lumina solară pentru a produce singaz. Dispozitivul proiectat de către echipa profesorului Reisner pentru generarea singazului este inspirat de procesele chimice şi biologice care au loc în frunzele plantelor şi prin care acestea transformă dioxidul de carbon într-o sursă de energie. Oamenii de ştiinţă vor să îşi folosească dispozitivul pentru a putea produce singaz în cantităţi mult mai mari, oferind astfel o alternativă la combustibili fosili, notează Descoperă.ro.

Studiul care-ți arată că mișcarea anti-vaccin din România n-ar trebui luată în seamă. S-a vorbit mult în România și în alte țări europene despre vaccinare, iar dezbaterile au fost aprinse. Există o puternică mișcare anti-vaccin care susține că imunizarea copiilor îi poate lăsa pe aceștia cu diverse boli grave. Mai toți experții din domeniu au spus că acest lucru este complet fals. Un nou studiu confirmă același lucru. Organizația Mondială a Sănătății arăta recent că multe țări europene, printre care și România, trebuie să ia măsuri urgente pentru a crește rata vaccinării în rândul populației. Ministerul Sănătății promitea, de asemenea, o Strategie Națională în acest sens, potrivit Playtech.

Calmează durerile articulare cu ajutorul plantelor medicinale. Frigul şi umezeala de afară accentuează durerile articulare. Dacă ai astfel de simptome, poți apela și la metodele naturiste de tratament. De multe ori ameliorează durerile. Cataplasma este o pastă medicinală care se aplică, drept remediu, pe partea bolnavă a corpului. Cataplasmele cu hrean te vor ajuta să scapi de durerile articulațiilor în timp scurt. Şi cataplasmele cu muştar negru sunt bune în combaterea reumatismului. Foarte eficiente sunt şi băile cu tulpini de tomate. Culege toamna tulpinile şi lasă-le la uscat. Pune cinci tulpini la fiert în cinci litri de apă şi lasă-le la fiert timp de 30 de minute, după care toarnă lichidul în apa fierbinte de baie, notează Libertatea.