Inteligența artificială va identifica hemoragiile cerebrale mai bine decât medicii. Inteligența artificială este extrem de utilă în foarte multe situații, iar acum poate ajuta și medicii să te trateze mai bine. O echipă de cercetători a creat un algoritm care poate detecta eventualele hemoragii de pe suprafața creierului, cu o precizie extrem de ridicată. Poate face acest lucru datorită datelor foarte bine detaliate cu care experții au antrenat algoritmul. Procesul s-a bazat pe o rețea neurală care a sudiat amănunțit 4.396 de scanări CT. Deși numărul nu este unul exagerat de mare, cercetătorii s-au concentrat nu pe cantitate, ci pe calitate. Astfel, anomaliile din imagini erau detaliate „la nivel de pixel”, spun cercetătorii citați de Playtech.

UtileFoto: Colaj foto

Un nou medicament are eficienţă crescută în eliminarea virusului gripal. Cercetătorii de la Institutul de Ştiinţe Biomedicale, din cadrul Universităţii Georgia, SUA, au produs o inovaţie în ceea ce priveşte lupta cu virusul gripal. Medicamentul creat de către aceştia rescrie materialul genetic al virusului gripal, dovedindu-se foarte eficient în eliminarea gripei din ţesuturile respiratorii. Acest nou medicament antiviral blochează ARN polimeraza, enzima care joacă un rol important în multiplicarea genomului virusului gripal, ducând la apariţia unor mutaţii genentice. Oamenii de ştiinţă sunt de părere că atunci când se produc un anumit număr de mutaţii, funcţiile virusului sunt blocate, acesta devenind incapabil să se reproducă, conform Descoperă.ro.

Cum să slăbești dacă ai probleme cu tiroida. Endocrinolog: ”Acest ingredient să nu lipsească de la nicio masă”. Cum să slăbești dacă ai probleme cu tiroida. Pacientii cu hipotiroidie acumuleaza mai usor kilograme in plus, din cauza metabolismului lent, asa ca pentru ei este util sa fie mai atenti la ce mananca. Mai exact, dieta trebuie sa aiba doua caracteristici importante: sa fie anti-inflamatorie, bazata pe alimente integrale, naturale, cu o valoare nutrițională ridicata si un grad cat mai redus de procesare. Totodata, trebuie sa fie o alimentatie echilibrata, cu un continut moderat de glucide provenite din legume, fructe si partial din leguminoase si cereale integrale care in mod natural nu contin gluten, scrie Doctorul Zilei.

Problema autopsiei, o nouă abordare. Pentru a afla cauza morții, în cazul unor decese survenite instantaneu, s-a constatat că familia nu este de acord cu efectuarea autopsiei persoanei defuncte. De aceea, în această privință, o nouă abordare a problemei autopsiei a fost propusă şi testată de cercetătorii de la Universitatea Leicester din Anglia într-un studiu efectuat pe corpul a 33 de persoane decedate. Cercetătorii britanici au folosit tehnica autopsiei non-chirurgicale, care se realizează în două etape. Se scanează întregul corp al persoanei decedate cu ajutorul unui computer tomograf, şi în acest mod se constată leziunile traumatice, fracturile şi cancerele. Se examinează cordul prin metoda cateterismului. Astfel se constată eventualele afecţiuni cardiace. Studiul a demonstrat că, în 80% din cazuri, noua metodă a identificat cu exactitate cauzele decesului, relatează Click.

Taxa Oxigen, exemplul Helsinki: nu se taxează mașinile personale, iar autoritățile vor să-i convingă pe finlandezi să renunțe la ele. Ce le oferă în schimb? Pentru a pune lucrurile în perspectivă, Libertatea a discutat cu expert dintr-o primărie care a rezolvat de mult aceste probleme: Helsinki, capitala Finlandei, un oraș în care trăiesc (incluzând zona metropolitană) puțin peste un milion de locuitori. Nu ştiu cum e în Bucureşti, dar aici, în Helsinki, oamenilor le place foarte mult să meargă cu bicicleta, chiar pe distanţe mici. Sistemul este ieftin şi popular. Este şi asta o posibilitate”, a spus el. Calitatea aerului este bună, traficul este lejer, iar oamenii nu mai simt că au nevoie de maşină personală pentru a se deplasa, se arată în articolul Libertatea.