O bucată din Theia, planeta care s-a ciocnit cu Pământul, ar putea să se afle în interiorul Lunii. Începuturile Sistemului Soalar şi ale planetei noastre sunt extrem de violente, oamenii de ştiinţă au stabilit că în urmă cu 4,5 miliarde de ani Pământul s-a ciocnit de un alt planetoid: Theia. Ciocnirea dintre cele două a dus la schimbarea orbitei Terrei şi formarea Lunii. Un expert în ştiinţe planetare al Universităţii New Mexico, Statele Unite ale Americii, şi echipa sa sunt de părere că au identificat o serie de dovezi fizice ale existenţei Theiei pe Lună, notează Descoperă.ro.

Faze tariFoto: Hotnews

Cel mai puternic supercomputer din lume, pus la treabă în lupta cu pandemia. Departamentul de Energie al Statelor Unite a anunțat că supercomputerul Summit va fi folosit în încercarea găsirii unui remediu pentru boala cauzată de noul coronavirus. În acest sens, oamenii de știință cresc microorganisme în laborator și urmăresc cum reacționează acestea în realitate la introducerea în ecuație a noului compus. Aici pot interveni computerele, care pot face simulări digitale care să restrângă gama de variabile potențiale. Până acum, au analizat 8.000 de compuși, în doar câteva zile, și au identificat 77 de molecule care prezintă dovezi că ar putea inhiba virusul, informează Playtech.

Cum au sărbătorit 50 de ani de căsnicie mai multe cupluri din Dâmbovița. A fost petrecere de mărțișor la Aninoasa, în județul Dâmbovița. Cei de la primărie le-au organizat cuplurilor care au împlinit 50 de ani de căsnicie, un bal special. De la petrecere nu au lipsit îmbrățișările, emoțiile, dar mai ales horele și sârbele. Cu mâinile împreunate, aşa cum au ajuns în faţa altarului şi în urmă cu 50 de ani, cuplurile au păşit din nou în biserică şi au refăcut legământul sacru dintre soţi, relatează Știrile ProTV.

Cel mai mic dinozaur din lume a fost găsit „prins în chihlimbar”. Oamenii de știință susțin că au descoperit cel mai mic dinozaur din lume în nordul statului astiatic Myanmar. Este vorba despre un craniu asemănător cu cel al păsărilor, prins într-o bucată de chihlimbar vechi de 99 de milioane de ani. Descoperirea a fost consemnată în prestigiosul jurnal Nature, iar cercetătorii spun că acest dinozaur ar fi avut dimensiuni asemănătoare cu cele ale unei păsări colibri - cea mai mică pasăre existentă, relatează Digi24.

Două cufere bizare descoperite în Egipt dezvăluie indicii privind mormântul faraonului Tutmes al II-lea. Arheologii care lucrează la unul dintre cele mai cunoscute situri egiptene au făcut o descoperire uimitoare: un cufăr de piatră și o cutie de lemn cu conținut neobișnuit. Experții consideră că aceste descoperiri curioase sunt foarte importante, deoarece ar putea duce spre mormântul faraonului Tutmes al II-lea, care a murit în urmă cu peste 3.500 de ani. Cuferele indică faptul că inclusiv Tutmes al II-lea a fost îngropat în cimitirul respectiv, potrivit Incredibilia.ro.