Invitata lui Robert Turcescu la 100% (Realitatea tv), ministrul turismului, Elena Udrea a raspuns acuzatiilor din presa cum ca ar fi cheltuit nejustificat sume de bani din bugetul ministerului pentru manifestarile organizate la malul marii de Paste si de 1 Mai, a vorbit despre strategia de promovare a Romaniei in afara tarii si a incercat sa clarifice ce a facut si cat a cheltuit Ministerul Turismului pana in prezent.

Iata principalele declaratii ale Elenei Udrea:

  • Bugetul Ministerului Turismului este de 14 milioane de euro, din care 10 milioane pentru promovare. Sunt atat de multe tari cu bugete de promovare mult mai mari si care nu beneficiaza de aceleasi resurse turistice ca tara noastra.
  • Romania este promovata de sambata pe Eurosport, pe bani ca la orice alta televiziune. Noi am alocat o suma de bani pentru promovarea pe televiziunile romanesti, dar am fost refuzati de acestea pe motivul ca e prea putin cat oferim noi. Spoturile tv au fost facute gratis cu ajutorul BRD. Catre Eurosport am dat 1 milion de euro pentru 1.025 de spoturi ce vor fi difuzate din august si pana in decembrie.
  • Eu ca ministru nu ma ocup de achizitionat scene. La Ministerul Turismului am achizitionat organizarea unui eveniment, nu doar o scena. Obligatia mea a fost sa selectionez firma cu cea mai mica oferta. Au aparut doua firme, din care una a fost descalificata pentru ca a prezentat o oferta neconforma. Au fost achizitionate evenimentele pentru suma 380.000 de euro, TVA inclus. A fost un eveniment extraordinar de reusit.
  • Turismul inseamna sa atragi turistul si cu alte lucruri decat cazare si mancare. De Paste si de 1 mai am adus la mare peste 200.000 de turisti. S-au incasat la mare si in Bucovina in acea perioada aproape 8 milioane de euro.
  • Daca lumea se mira ca noi am dat pe doua evenimente care au adus incasari de milioane si au strans sute de mii de turisti 380.000 de euro atunci, ce sa mai spunem ca in iulie 2008, in timpul guvernarii PNL, a fost o campanie organizata de Agentia pentru Strategii Guvernamentale sub denumirea "Romani in Europa" pentru care s-au cheltuit 4 milioane de euro in Spania si 6 milioane de euro in Italia.
  • Ministerul Turismului plateste, ca si alte ministere, diurna ziaristilor care insotesc delegatia oficiala. Din 2001 pana acum, conforma normelor legale, la MT, ca si la celelalte ministere, ziaristii care insotesc delegatia oficiala au achitate cheltuielile de transport, cazare si masa. Este firesc ca atuinci cand vorbim de promovare, jurnalistii romani sa poata vedea cum este promovata Romania afara, ce strategie avem noi si ce strategie au si alte state. Asta nu inseamna ca jurnalistii sa vorbeasca de bine de Ministerul Turismului.
  • Celebrele perdele de la minister sunt de fapt jaluzele si au costat 7.500 de euro, nu 67.000 de euro cat s-a scris. Este un minister nou infiintat si era nevoie de jaluzele la geamuri pentru a feri pe cei ce lucreaza inauntru de soare, e normal.

Intr-o interventie telefonica, Dan Chisu, managerul din Romania al cantaretului Goran Bregovic a discutat despre pretul platit de Ministerul Turismului pentru prestatia acestuia la concertul sustinut de Paste la malul marii:

  • Pretul mai mare pentru Goran Bregovic este justificat pentru ca artistul a venit sa cante in seara de Paste. Cine mai face asa ceva? Sa nu uitam ca si el este ortodox si nu i-a fost usor sa vina atunci sa cante la noi. Nu a fost chiar atat de simplu. E normal ca de sarbatori, de Paste, de Craciun, de Revelion pretul unor cantareti sa creasca. Plus ca si firma care aduce artistul isi trage un comision.