Acordul cu FMI are doua obiective: aflati care sunt acestea. Prin semnarea acordului cu FMI, care prevede contractarea unor imprumuturi externe de 19,95 miliarde de euro de catre Romania, s-au urmarit doua obiective. "Aveam nevoie de finantare externa din doua motive: stabilitatea cursului si adoptarea euro", a declarat Mihai Tanasescu, reprezentantul Romaniei la FMI, in cadrul emisiunii Dupa 20 de ani difuzata la Pro TV. "Fara acesti bani de la FMI, ar fi fost o presiune foarte mare pe cursul euro-leu", a mai spus Tanasescu. In privinta obiectivului pe termen lung- adoptarea euro- reprezentantul Romaniei la FMI sustine ca una din conditii este reducerea rezervelor minime obligatorii cerute de BNR, scrie Capital.ro

Cat de posibila este o crestere economica de 2% anul viitor? Prognozele privind cresterea economica a Romaniei de anul viitor au spart pentru prima data pragul de 1%, iar intrebarea care se pune este care vor fi motoarele de relansare economica in conditiile in care criza politica se adanceste, iar investitii publice de anvergura nu sunt facute, scrie Ziarul Financiar.

Tanasescu: cele 10 zile fara plata pentru bugetari au picat. Mihai Tanasescu, reprezentantul Romaniei la Fondul Monetar International (FMI) a declarat ca posibilitatea de a reduce cheltuielile bugetare prin acordarea a zece zile de concediu fara plata pentru angajatii din acest sector a picat, scrie Capital.ro

Scenarii pentru iesirea din criza in 2010: In ce directii trebuie sa mearga investitiile. In a doua jumatate a lui 2010 vom vedea primele semne de stabilizare si chiar de revenire pe crestere a economiei, crede Gheorghe Pogea, cel care a condus ministerul de finante inca de la inceputul crizei in Romania. Analistii financiari spun ca exista sanse ca acest lucru sa se intample, cu conditia ca investitiile sa fie directionate "cu cap". Acestia mizeaza pe un parcurs similar al economiei in 2010, comparativ cu 2009, scrie DailyBusiness.ro

“Exportul” de manageri romani in strainatate a depasit pentru prima data “importul” de expati. "Exportul" de manageri a depasit pentru prima data "importul" de expati, ca urmare a tendintei companiilor de a-si reduce costurile prin inlocuirea executivilor straini cu manageri romani. Anul acesta am stat destul de bine pe partea de export expati, in sensul ca am mutat din Romania in alte tari 600 - 700 de executivi, si mai putin bine in ceea ce priveste aducerea de expati in Romania, unde am mutat cam 500", sustine Cristian Borcos, general manager al filialei locale a companiei Interdean, care ofera servicii de mutare pentru expati, care estimeaza ca detine o treime din piata acestor servicii, scrie Ziarul Financiar.

Sub presiunea FMI, incep concedierile la stat. Liderii sindicali reclama ca in teritoriu au inceput presiunile pentru concedieri in aparatul bugetar, in conditiile in care concediul fara plata de zece zile nu mai poate fi acordat. Guvernul se angajase in fata Fondului Monetar International ca va acorda concediul fara plata, pentru a reduce deficitul bugetar de la 8,1% la 7,3% pana la sfarsitul anului. Aceasta este, de altfel, una dintre conditiile impuse Romaniei pentru eliberarea celei de-a treia transe, de 1,5 miliarde de euro, pana in decembrie. Pe de alta parte, FMI este in situatia de a discuta cu un guvern interimar si spune ca vrea sa negocieze cu “o coalitie puternica”, scrie Business Standard.

Bancile pot primi 3,75 miliarde de euro pentru a credita statul. Banca centrala isi va continua politica de reducere a dobanzilor la creditele in lei prin scaderea dobanzii de politica monetara, de la nivelul de 8% in prezent pana la circa 7,85%, conform unui sondaj efectuat in randul economistilor de catre Mediafax cu privire la sedinta de politica monetara a BNR de marti. Masura nu va fi resimtita la nivelul populatiei decat prin dobanzi mai mici acordate la depozite, sustin unii economisti, scrie Gandul.

Bugetul de pensii, capusat de 200.000 de bolnavi inchipuiti. De aproape doi ani Romania se confrunta cu o situatie incredibila, unul din cinci pensionari este incadrat cu pensie de invaliditate, iar ponderea acestora e in continua crestere. Totusi, reforma pensiilor ar putea scoate la iveala, printre altele, ca aproximativ 150-200.000 din cei peste 900.000 de pensionari pe caz de boala sunt incadrati ilegal. Procesul de "curatire" a sistemului de pensii s-ar putea intinde pe doi-trei ani, iar impotriva celor gasiti vinovati de incadrare abuziva in sistemul de pensii se vor lua masuri de natura penala, fiind vorba de fals sub diferite forme, scrie Romania Libera.

Cum infiintezi o intreprindere individuala. O intreprindere individuala poate desfasura orice fel de activitate, cu exceptia celor organizate si reglementate prin legi speciale, precum medicina, avocatura, notariat, arhitectura si contabilitate, scrie Startups.ro

Szarvadi, seful Domo: Magazinele foarte mari de retail IT&C sunt inutile si megalomanice. Domo a reusit pentru prima oara in trimestrul trei sa depaseasca Altex, liderul pietei de IT&C, electrice si electrocasnice Altex, propunandu-si ca in 2010 sa incheie anul ca lider de piata. Este o "cursa de fond, de maraton", pe care fondatorul si CEO-ul Domo, Lorand Szarvadi, o detaliaza intr-un interviu acordat DailyBusiness.ro.

VIDEO Prin ce teste a trecut bolidul Mercedez-Benz SLS AMG. Noul bolid conceput de cei de la Mercedes-Benz - SLS AMG - este dotat cu un motor V8 ce traNsmite toti cei 571 CP dezvoltati de motorul AMG puntii spate. Elementele cele mai atragatoare ale masinii sunt portierele Gullwing ce aduc aminte de modelul 300SL ce facea senzatie in anii `50. Caroseria din aluminiu a bolidului aduce masa masinii la 1.600kg, fapt ce duce la un raport masa putere de 2,84kg/CP, scrie AutoDigest.ro

Un kilometru de autostrada costa in medie 3,5-8,5 milioane euro. Pretul mediu pe kilometru pentru autostrazile aflate in constructie se situeaza intre 3,5 milioane euro si 8,5 milioane euro, in functie de complexitatea proiectului, potrivit unui document al Ministerului Transporturilor semnat de ministrul Radu Berceanu, obtinut de MEDIAFAX. "Pretul mediu pe kilometru de autostrada variaza in functie de proiect, de relieful zonei in care este realizat, de numarul si complexitatea lucrarilor de arta. Preturile medii pentru autostrazile aflate in constructie variaza intre 3,5 si 8,5 milioane euro", se arata in document, scrie Mediafax.

Cum ne pregatim masina pentru iarna. Anotimpul rece este din ce in ce mai aproape iar autovehiculul dumneavostra trebuie sa fie echipat corespunzator pentru a evita incidente neplacute. In alte tari, lipsa unei echipari complete a masinii poate atrage dupa sine sanctiuni si chiar urmarirea penala in cazul unui accident. Nici firmele de asigurari nu ii despagubesc pe conducatorii auto daca se constata ca masina nu a fost echipata corespunzator, scrie AutoDigest.ro