Companiilor din Hexagon nu le mai merge deloc bine in Romania. Raceala relatiilor dintre presedintii Traian Basescu si Nicolas Sarkozy, precum si pozitia oficiala a Frantei cu privire la intrarea Romaniei in spatiul Schengen par sa aiba efecte si in mediul de afaceri. Dupa Colas, Vinci, GDF Suez sau EADS, si francezii de la Alstom sunt pe cale sa piarda o afacere de proportii, scrie cotidianul Gandul.

Contractul dintre Metrorex si Alstom, in valoare de 239 de milioane de euro, a fost semnat in 2004 si are o perioada de 15 ani. In schimbul acestor bani, francezii se obligau sa asigure mentenanta garniturilor de la Metrorex. In numai sapte ani de contract, firma a incasat deja circa 207 milioane de euro, "in conditiile unei marje de profit de circa 30%", au declarat pentru Gandul surse din Ministerul Transporturilor.

Impinsa de la spate de Fondul Monetar International (FMI), care a pus Metrorexul pe lista neagra a firmelor monitorizate, compania de stat incearca acum sa renegocieze termenii intelegerii si sa diminueze cheltuielile, Guvernul aproband recent un memorandum in acest sens.

"Exista posibilitatea anularii contractului celor de la Alstom", a spus Gheorghe Udriste, directorul general Metrorex, pentru Gandul. "Tinta negocierilor actuale este sa ii determinam sa accepte un profit rezonabil, de 5-10%. Deocamdata, nu vor sa spuna nici macar cum se compune pretul", a precizat acesta.

Ca intentiile statului sunt serioase o demonstreaza si anuntul public al Metrorex care isi manifesta intentia de a achizitiona servicii de reparare si intretinere pentru transportul feroviar si pentru alte echipamente, in valoarea de 693,31 milioane de lei (circa 169 de milioane de euro), fara TVA, in conditiile in care are deja un astfel de contract semnat cu Alstom.