Procesul de îmbătrânire, reversibil cu dieta hipocalorică. Descoperirea uluitoare a cercetătorilor. Un studiu realizat în comun de cercetători chinezi și americani și publicat în jurnalul de specialitate Cell arată că restricția calorică ajută la inversarea procesului de îmbătrânire. O echipă formată din cercetători de la Institutul Chinez de Zoologie, de la Institutul de Genomică din Beijing, din cadrul Academiei de Științe din China și de la Institutul Salk pentru Studii Biologice din Statele Unite a realizat studiul de laborator pe rozătoare. O parte a rozătoarelor a primit dieta obișnuită, iar cealaltă, o dietă cu 30% mai săracă în calorii, informează Libertatea.

UtileFoto: Colaj foto

''Resetarea'' celulelor imunitare, utilizată cu succes în recuperarea şoriceilor care au suferit leziuni cerebrale. Un studiu preclinic a deschis posibilitatea unor noi terapii pentru leziunile cerebrale, prin ţintirea celulelor imunitare hiperactive. În cadrul unei colaborări internaţionale, în care au fost implicaţi cercetători de la Trinity College Dublin (Irlanda) şi Facultatea de Medicină a Universităţii Baltimore (Statele Unite ale Americii), oamenii de ştiinţă au aflat că prin controlarea activităţii microgliilor hiperactive, celulele imunitare ale sistemului nervos, este posibilă crearea unor noi medicamente şi terapii pentru leziunile cerebrale. Acest studiu preclinic, care a fost efectuat pe şoricei, a plecat de la observaţiile care au arătat că, atunci când are loc o leziune cerebrală, microgliile sunt activate şi, pe termen lung, pot contribui la degenerarea neuronală şi cognitivă, conform Descoperă.ro.

Coloana vertebrală poate fi regenerată cu un cocktail de medicamente, arată un studiu recent. Cercetătorii încep testele pe oameni. Cercetătorii de la Imperial College London și Beaumont Health, SUA, au făcut o descoperire epocală, în laborator. Oasele coloanei vertebrale pot fi regenerate cu două medicamente care grăbesc și cresc producția de celule stem. Cu testele pe șoareci încununate de succes, oamenii de știință trec acum la teste pe oameni. Măduva osoasă mobilizează mai multe tipuri de celule stem, după o accidentare, pentru a reface țesutul osos distrus. Totuși, celulele stem au o limită; de exemplu, nu pot regenera coloana vertebrală. Și nu pot face nimic în cazul unei accidentări grave, în care țesuturile sunt distruse într-o proporție ridicată, notează Libertatea.

Sfatul cardiologului. Consumați cât mai des aceste alimente bune pentru inimă! Alimente bune pentru inimă. Bolile cardiovasculare sunt principala cauză de deces peste tot în lume, inclusiv în România. Potrivit statisticilor, aproape jumătate dintre români suferă de hipertensiune arterială, o boală care predispune la infarct și accident vascular cerebral. Legumele, fructele (inclusiv cele oleaginoase – semințele), lactatele și brânzeturile degresate sunt benefice; Alimentele tip fast food, grăsimile animale (carnea de porc/miel/oaie, untul smântâna, brânzeturile grase, mezelurile, organele) sunt de evitat. Din fericire, acest tip de afecțiuni pot fi prevenite sau ameliorate prin intermediul alimentației, potrivit Doctorul Zilei.

5 beneficii terapeutice ale argilei. Argiloterapia are un efect tonic asupra sistemului nervos, alungă stresul, ajută la normalizarea tensiunii arteriale şi tratează numeroase afecţiuni. Dintre toate tipurile de argilă – albă, galbenă, roşie, verde şi gri – sortimentul galben este cel mai apreciat datorită proprietăţilor sale. Tratamentul cu argilă este foarte bun pentru afecţiuni precum ulcerul gastric, gastrita, colita, hemoroizii, constipaţia, pancreatita cronică şi diareea. Argila este recomandată şi pentru tratarea hipertensiunii arteriale de origine renală, a hipotensiunii şi pentru îmbunătăţirea circulaţiei arteriale şi venoase. Argila detoxifică organismul şi îi furnizează minerale precum magneziul, cromul sau cobaltul, necesare menţinerii tonusului fizic şi psihic, arată Click pentru femei.