Emil Boc: Pozitia PDL fata de alegeri este votul uninominal si imbunatatirea sistemului din 2008

de Catalina Ciociltan     HotNews.ro
Luni, 5 septembrie 2011, 21:25 Revista Presei | Radio TV

Emil Boc
Foto: AGERPRES
Premierul Emil Boc a declarat la emisiunea "Prim Plan", TVR1, ca pozitia PDL fata de alegeri este votul uninominal si imbunatatirea sistemului din 2008. Referitor la comasarea alegerilor nu a fost avansata inca o data, sustine Emil Boc, urmand ca "pana saptamana viitoare partidele din coalitie sa se consulte pentru a lua o decizie".

Declaratiile lui Emil Boc


Prioritatile guvernului pentru sesiunea parlamentara: legea de revizuire a Constitutiei, legea bugetului de stat pentru 2012 si legea asigurarilor, legea salarizarii, legea asistentei sociale, aprobarea modificarilor la Codul fiscal, legea de intrare in vigoare a Codului Penal, legea statutului minoritatilor, legea taxarii averilor, legea electorala inca nu este elaborata 

Comasarea alegerilor
  • Legat de comasarea alegerilor: n-a fost avansata o data.
  • S-a stabilit ca pana saptamana viitoare partidele membre ale coalitiei sa-si consulte propriile partide si sa ia o decizie in forurile de conducere daca sunt sau nu de acord cu comasarea alegerilor.
  • Ar fi un semn de coerenta la nivel european ca Romania este preocupata de starea economica si nu de luptele politice si ar insemna reduceri ale cheltuielilor de la bugetul de stat.
Modificarea Constitutiei
  • Presedintele a inaintat Parlamentului propunerea. PNL si-a insusit proiectul elaborat de presedintele si guvern.
  • PDL a sustinut si sustine parlamentul unicameral si reducerea numarului de parlamentari. Fara votul opozitiei, revizuirea Constitutiei nu se va putea realiza. Vom sustine orice varianta care va imbunatati sistemul actual.
  • Unii parteneri de coalitie nu au aceeasi parere. Maine, din cate am inteles, UDMR-ul se va intalni cu PSD-ul pentru a discuta proiectul de modificare al Constitutiei.
Legea electorala
  • Pozitia PDL este imbunatatirea sistemului din 2008. Atunci au fost foarte multi candidati care au castigat colegiul dar nu au intrat in Parlament. . Au intrat oameni de pe locul 1, 2, 3 sau 4. Cazul domnului Antonescu este cunoscut. Cel care are cele mai multe voturi trebuie sa intre in Parlament.
  • Votul prin corespondenta: proiectul inca nu a fost discutat in coalitie.
Reorganizarea administrativ-teritoriala
  • Nu exista un consens in coalitie privind reorganizarea. UDMR si grupui minoritatilor au o alta viziune decat PDL si UNPR. Am convenit ca discutiile merg mai departe.
  • Putem sa discutam cu UDMR 8-10 regiuni cu conditia ca acest demers sa se poata realiza pana la capat.
Alegerile din 2012
  • Intrebat daca stie cine cine-i Alba Ca Zapada: Eu stiu cine e Partidul Democrat Liberal.  Daca se va impune schimbarea denumirii sau a siglei, vom discuta in partid. Deocamdata nu s-a discutat.
  • Domnul Lazaroiu nu mi-a vorbit niciodata de Alba ca Zapada.
  • Candidatul PDL pentru primaria Capitalei: se va face un profil, se va face o testare pe piata si apoi se va lua o decizie in partid. Nu avem analizele sociologice efectuate
Proiectul de la Rosia Montana
  • La nivel economic, trebuie reevaluat din punct de vedere economica. Redeventa la aur e inca mica, cred ca poate fi majorata. Ministerul Economiei a si publicat deja pe site contractul din 1997.
  • Vom avea in Guvern, cat de repede cu putinta, un proiect de majorare a redeventelor, inclusiv pentru aur.
  • Trebuie sa se ia o decizie, ori pozitiva, ori negativ. Decizia trebuie fundamentata pe ceea ce spun specialistii, in primul rand de la mediu.
Bacalaureat 2011
  • Trebuia sa fie un moment zero de la care sa pornim. Acum trebuie sa se stie ca toate diplomele au acoperire in realitate.
  • Acest bacalaureat a fost un moment al adevarului. Avem o criza a valorilor, nu mai stim ce e valoare, ce e non-valoare. Se promoveaza cu obstinatie grosolania prostului-gust, un fel de opulenta iarasi de prost-gust, nu exista modele pentru tanara generatie, ceea ce se promoveaza, inconstient de cele mai multe ori, nu are nimic de-a face cu ce inseamna crearea unui viitor pe baza de munca, cinste, sudoarea fruntii, ci promovam lucruri facile, de cele mai multe ori de prost-gust, ori acest lucru trebuie lamurit pornind in primul rand de la scoala.

Premierul a precizat ca, in luna octombrie, impreuna cu expertii Comisiei Europene va fi realizata prognoza pe baza careia vor fi stabilite proiectiile bugetare pentru anul viitor, inclusiv din punct de vedere salarial.

"Daca vom avea perspectivele respectarii indicatorilor macroeconomici, asa cum sunt astazi, de 3,5% crestere economica in 2012, putem discuta de o perspectiva mai optimista la Legea salarizarii. Daca aceste lucruri insa nu se vor confirma, nu vom avea lucruri noi, dar nu se va pune problema diminuarii drepturilor existente. Ne vom intinde atat cat ne este si ne permite plapuma", a spus Boc, la postul public de televiziune.

In incheiere, premierul Emil Boc a declarat ca pe parcursul lunii septembrie va exista o propunere pentru ministrul responsabil cu absorbtia fondurilor europene.






Citeste mai multe despre   



















1232 vizualizari

  • +3 (11 voturi)    
    Coect (Luni, 5 septembrie 2011, 21:47)

    Alex [anonim]

    Domne, omul asta e cel mai curajos prim ministru pe care l-am avut in ultimii 20 de ani. Ca ne place sau nu...
    • -1 (11 voturi)    
      o simpla unealta (Luni, 5 septembrie 2011, 22:25)

      smen [anonim] i-a raspuns lui Alex

      slugoiul perfect,toate opiniile sale sunt defapt opiniile stapanului sau basescu
      • -2 (6 voturi)    
        ... (Luni, 5 septembrie 2011, 22:55)

        uzu [anonim] i-a raspuns lui smen

        tu poti sa crezi ce vrei dar daca uiti de partide si de ce ti se pune la tv ca trebuie sa crezi si asculti tot ce spune o sa vezi ca "corect" are dreptate: boc este cel mai curajos premier.
        o sa recunoasteti toti asta, peste cativa ani.
        • +1 (5 voturi)    
          Ai dreptate (Marţi, 6 septembrie 2011, 0:45)

          Paul [anonim] i-a raspuns lui uzu

          Boc e cel mai curajos premier si nu numai. A dot dovada de onestitate de un volum enorm de munca depus pentru echilibrarea economiei si de modestie. A avut de-a face cu tot felul de atacuri prostesti venite din partea unor oameni care nu fac nimic altceva decat sa dea din papagal (vezi Ponta si Antonescu). Sa lasam faptele sa vorbeasca si vedem atunci cine si ce mai are de zis.
          • -1 (1 vot)    
            Baieti, ochii la dirijor ! (Marţi, 6 septembrie 2011, 9:54)

            Wizard of Oz [utilizator] i-a raspuns lui Paul

            Ca ati inceput sa cantati gresit....
            Dirijorul a atacat partitura criticarii PDL si a guvernului (ca uite ce echidistant si corect este el...) iar voi cantati inca aria pupinc....
            O sa-l suparati pe Basescu. La circul de vara al tinerilor PDL-isti (o vacanta gratuita la mare pentru ei si un prilej de mishtocareala politica pentru seniorii oranj)
            Basescu a criticat gasca de la putere. Ce vreti, isi pregateste omul viitorul....Nu vedeti ca nici adminii Hotnews nu va ajuta, ca in alte dati, cu plusuri?
            Semnalul este clar, ce dracu'?
      • +2 (8 voturi)    
        Cliseele astea (Luni, 5 septembrie 2011, 22:55)

        Cristian [anonim] i-a raspuns lui smen

        In afara de chestia cu pitic si slugoi, nu mai aveti alte texte? Cam slabut intelectual povestile astea. Poate mai lucrati la ele un pic si incercati niste argumente serioase ca sa combateti ceva. Stiu, e mai usor sa insulti, dar totusi...
        • -1 (1 vot)    
          Unde s-a format activistul Boc?Hai, spune! (Marţi, 6 septembrie 2011, 9:44)

          Wizard of Oz [utilizator] i-a raspuns lui Cristian

          Conteaza foarte mult unde a invatat liberalismul acest presedinte al "singurului" partid de dreapta din Romania (atata ne repeta raspandacii ca PNL este de stanga....doar, doar se muta votantii de dreapta spre PDL...)
          Hai, Cristian, vrei sa ne spui?
          "niste argumente serioase"....ai?
          Ce facea Boc in '89?
          Conducea studentimea comunista din Cluj!
          Condamna (articol publicat in presa vremii) vehement huliganii din Timisoara si il asigura pe Ceausescu de devotamentul tineretului UTCist !
          Daca nu ai inteles: Boc a fost un activist comunist de profesie !Secretar UASCR.
          Cu intreg PD-ul a fost....socialist, de stanga.
          Acum arata cu degetul la PNL ca, vezi Doamne, a deviat la stanga ! Boc !
          Ori are obrazul foarte gros, ori are obrazul foarte gros.....
      • -1 (3 voturi)    
        Povesti!! (Marţi, 6 septembrie 2011, 0:47)

        Vasile [anonim] i-a raspuns lui smen

        Poti zice tu ce vrei.Oricum ii usor sa stai si sa dai din gura. Boc e un om curajos care a facut fata multor scandaluri si si-a continuat treaba,iar pentru asta trebuie sa admitem ca e cel mai bun premier. A scos tara din recesiune,s-a tinut de cuvant in tot ce a spus pana acuma.
    • -1 (3 voturi)    
      Ai dreptate (Marţi, 6 septembrie 2011, 0:51)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui Alex

      Premierul mereu a dat dovada de curaj. E un om sincer,care mereu a vorbit deschis despre orice problema. Nu a venit ca alti politicieni sa ne abureasca cu tot felul de teorii. Mereu a fost direct si nu i-a fost teama sa isi exprima parerea, daca o problema se putea rezolva zicea ca se rezolva,daca nu, spunea ca incearca dar trebuie sa avem rabdare ca nu depind toate numai de el.Pana la urma e si el un singur om.NU poate face tot de unul singur
  • +3 (9 voturi)    
    Seriozitate, baieti (Luni, 5 septembrie 2011, 21:49)

    alexandru [anonim]

    Cel putin daca il urmaresti pe Boc vezi subiecte serioase de discutie, politici publice, solutii. Alti politicieni numai bla, bla, jos aia, jos aia, eu sint destept, aia prosti, etc...
  • +3 (9 voturi)    
    Bravo (Luni, 5 septembrie 2011, 21:49)

    Alina [anonim]

    Bravo, Boc. Esti tare.
    • -1 (3 voturi)    
      E cel mai tare (Marţi, 6 septembrie 2011, 0:54)

      Ionut [anonim] i-a raspuns lui Alina

      Boc e cel mai tare si cel mai bun premier pe care l-am avut. Il respect foarte mult pt omul care a dovedit ca e. Un om intelegent,un adevarat profesionist,un politician cu nu am mai avut si de care tara avea nevoie in aceste momente mai putin placute prin care am trecut. felicitari Dl. Boc pentru munca depusa si pentru tot ce ati facut. Jos palaria!!
  • +5 (9 voturi)    
    Greu (Luni, 5 septembrie 2011, 22:02)

    Cristi [anonim]

    Eu nu stiu cum rezista omul asta, dar a initiat mai multe reforme decit si-ar fi imaginat oricine la inceputul manatului.
    • -1 (7 voturi)    
      si REZULTATUL ??!! (Luni, 5 septembrie 2011, 22:20)

      vio [anonim] i-a raspuns lui Cristi

      o Romanie in saracie si dezastru si romanii care abia asteapta sa scape de Basescu si Boc.
      Asta ce-ti spune?!
      • +2 (8 voturi)    
        Incet cu pianul (Luni, 5 septembrie 2011, 22:53)

        Alin [anonim] i-a raspuns lui vio

        Hai, domne' - de unde scoateti astea cu " o Romanie in saracie si dezastru"? Eu nu le am cu politica, dar daca muncesti si esti serios te descurci. Nici nu am vazut oameni murind de foame pe strada. Nu mai fiti asa melodramatici numai ca sa va injurati adversarii politici.
        • -1 (1 vot)    
          tu ai dreptate chiar... (Marţi, 6 septembrie 2011, 9:33)

          vio [anonim] i-a raspuns lui Alin

          vorba lui Lazaroiu, 25% dintre romani sunt chiar bogati, au venit/cap lunar de 800 Roni!!!
          Ce saracie??!!!!
        • +1 (1 vot)    
          Stii aia cu para malaiata? (Marţi, 6 septembrie 2011, 9:39)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Alin

          Aia de asteapta sa se coaca para is aia care dau vina pe Boc ca nu se coace o data. Ce nu-si dau ei seama e ca de fapt para e coapta de mult, chiar si culeasa, da' nu de aia care stau si-asteapta, ci de aia care pun mana sa culeaga. Boc n-are cum sa-ti bage in gura, ceva-ceva tre' sa misti si tu. E, chestia asta aia trecuti de 50 de ani, cu meserii fara cautare pe piata da' care inca se mandresc cu studiile si experienta lor profesionala n-o pricep.
  • +1 (7 voturi)    
    Alegeri (Luni, 5 septembrie 2011, 22:04)

    Alice [anonim]

    In sfirsit o sa avem un uninominal adevarat, nu asa cum a fost la ultimele alegeri.
    • +1 (1 vot)    
      As vrea si io, dar ... (Marţi, 6 septembrie 2011, 9:41)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Alice

      ... tre' sa vedem ce zice PSD si PNL - zicea si Boc, fara votul lor din parti. Parerea mea e ca PSD si PNL o sa se opuna cat pot la asa un proiect, ca pt. ei asta ar insemna pierdere neta. Foarte putini din conducerea corupta a partidelor ar mai putea ajunge in parlament, sefii de partid n-ar mai avea aceeasi autoritate asupra parlamentarilor, si procesul democratic chiar s-ar putea desfasura neperturbat. Crezi ca PSD si PNL chiar vor asa ceva?
  • +1 (7 voturi)    
    Si Antonescu? (Luni, 5 septembrie 2011, 22:05)

    Bogdan [anonim]

    Pai daca bagati uninominal pe bune, ce face bietul domn Antonescu si altii ca el? Ramin fara coledzi?
  • 0 (8 voturi)    
    vai de noi cu Boc.... (Luni, 5 septembrie 2011, 22:08)

    costica [anonim]

    "Acest bacalaureat a fost un moment al adevarului. Avem o criza a valorilor, nu mai stim ce e valoare, ce e non-valoare."

    Am vazut emisiunea, raspunsurile lui Boc au fost toate la timpul VIITOR, de genul : vom face si vom drege!!
    La intrebarea lui Turturica referitoare la rezultatele de la Boc, adica a zis Turturica: bine, asta a fost momentul adevarului, stim ca asta e nivelul invatamantului, a urmat intrebarea catre Boc: care este STRATEGIA ME pentru ca anul viitor sa avem mai multi absolventi la BAC?
    Raspunsul a fost perplex: Boc a spus ca seriozitatea profesorilor va face sa avem rezultate mai bune si ca trebuie sa promovam valorile, ca in Romnaia apar in fata non valori!!
    Dincolo de raspunsul catastrofal ptr un Prim Ministru(adica habar nu are ce-i aia STRATEGIE in Educatie!!) Dl Boc zice ca Romania nu promoveaza valori!!
    Pai, cum nu?!
    Valorile promovate de PDL, adica Dna Udrea, sau EBA sau Lazaroiu, nu sunt pe placul Dlui Boc?!
    Vorbe, vorbe goale si vom face si vom drege... si vai de noi cu Boc la Guvern inca 1 an si ceva....
    • +1 (9 voturi)    
      Bravo, monser (Luni, 5 septembrie 2011, 22:14)

      Cristi [anonim] i-a raspuns lui costica

      Deci trebuia sa ii lase sa copieze la bac si atunci era ok, nu? Bai, eu nu stiu cum poate cineva sa gindeasca asa...sau sinteti din aia platiti sa injurati? Atunci inteleg ca aveti script...
  • 0 (4 voturi)    
    Alegeri anuale (Luni, 5 septembrie 2011, 22:10)

    Iulian_Manea [utilizator]

    Democratia, prin mecanismul sau alegeri libere, trebuie sa se exprme continuu iar nu din ce in ce mai rar. De aceea, cred ca, pastrand ciclul actual de 4 ani si prin decalarea unora dintre alegeri, dupa un timp, sa avem: (1) in primul an alegerea primarilor si a presedintilor Consiliulor Judetene, (2) in anul al-II-lea alegerea Consiliilor Locale si a Consiliilor Judetene, (3) in anul al-III-lea alegerea presedintelui si (4) in anul al-IV-lea alegerea senatorilor si deputatilor.

    Astfel, alegerile vor deveni o rutina si, in plus, fiecare partid va avea grija cum isi va respecta promisiunile pentru ca va fi foarte repede amendat.
    • -1 (1 vot)    
      Matale nu te uiti la toate aspectele (Marţi, 6 septembrie 2011, 9:48)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Iulian_Manea

      Unu la mana, alegerile sunt o cheltuiala mare. Banii aia tot din impozitele platite de matale si de mine si de toti cetatenii RO ar trebui platiti. Doi la mana, o schimbare frecventa a parlamentului ar risca sa reduca semnificativ coerenta actului legislativ.

      Americanii, care au dupa parerea mea un sistem democratic destul de gaunos (s-a dovedit a fi extrem de vulnerabil la influente din partea economicului, si nu prea vad eu vreun semn de vindecare pe partea asta), au introdus o chestie care io zic ca e totusi desteapta: pt. congres si senat fac alegeri partiale la doi ani o data - doar pt. cate o treime din locuri. Asta reduce riscul de necoerenta, nu creste semnificativ costurile, si permite o realiniere mai frecventa a structurii parlamentului la preferintele politice ale electoratului. Da' nu cre' ca asa ceva se preteaza la noi - americanii n-au vot uninominal nici macar pt. presedinte.

      Ce cred eu ca e esential la noi e controlul votantilor asupra parlamentarilor. Adica o initiativa provenita din circumscriptia unui parlamentar sa poata duce la un referendum local pt. demitere, urmat de alegeri noi in curcumscriptia respectiva. Da' pt. asta cre' ca nici macar PDL nu e suficient de revolutionar - inca.
      • +1 (1 vot)    
        nu e frumos sa dezinformezi (Marţi, 6 septembrie 2011, 10:00)

        pt matale [anonim] i-a raspuns lui Eu the first

        In primul rand matale nu este o adresare de politete si nu ar trebui folosita, dar mai greu cu cei 7 ani de acasa. Ca sa aflati acum si dumneavoastra, americanii sunt cea mai avansata democratie din lume si au NUMAI sistem uninominal. Nu este frumos sa dezinformati.
  • 0 (6 voturi)    
    Pionerii de azi (Luni, 5 septembrie 2011, 22:12)

    utecist [anonim]

    Au ajuns sa tina alegerile ca si defunctul Partid Comunist, cat mai putine si chiar deloc daca se poate. Sper sa dispara dupa urmatoarele alegeri, un partid odios.
    • -1 (5 voturi)    
      sau nu. (Luni, 5 septembrie 2011, 22:16)

      Geo [anonim] i-a raspuns lui utecist

      Pai comunistii aveau alegeri tot timpul, numai ca le organizau ei si se stia cine cistiga dinainte...cam ce au facut prietenii matale, psd si liberali la ultimele alegeri cind Antonescu iese al doilea si intra in Parlament...
      • 0 (2 voturi)    
        Alegeri (Marţi, 6 septembrie 2011, 8:46)

        Pentru Geo comunistul [anonim] i-a raspuns lui Geo

        Pai principiul democratiei pe asta se bazeaza alegerile sa se tina cat mai des pentru ca poporul sa aibe controlul asupra guvernantilor. De aceea in democratiile avansate se tin din 2 in 2 ani. (vezi America sau Germania) Comunist esti tu care esti de acord sa se tina cat mai rar, probabil asa te-a instruit Basescu sa spui. Oricum cred ca ai trait in alta tara, inainte de 90 comunistii le tineau o data la 4 ani , formal pentru MAN pentru congres era de obicei un singur candidat asa ca habar nu ai si vorbesti (se stia cine castiga lol, pai daca era un singur candidat) si imi aduc aminte se terminau repede de obicei pana in 12, exact stilul guvernatilor de azi.
  • -1 (5 voturi)    
    ce va sfarma? (Luni, 5 septembrie 2011, 22:20)

    manfred [utilizator]

    Eu nu inteleg chestia asta cu injuratul lui Boc din orice. Omul face multe lucruri bune, chiar daca mai greseste, dar aveti taria sa acceptati ce e bine. Nenea ala cu bac-ul de mai inainte e chiar haios: deci solutia e sa ii lasam sa copieze si merge treaba excelent? Ne mai miram ca merge treaba cum merge in tara asta...
  • +1 (3 voturi)    
    aurul si ardelenii (Marţi, 6 septembrie 2011, 8:09)

    gigel [anonim]

    Faptul ca Boc e ardelean arata ca are bun simt cand zice ca trebuie statul sa ia mai multi bani de pe urma aurului de la rosia.
    Iar aia cu uninominalul pur e tare, sa vad io atunci pesedei ce fac in ardeal
    • +1 (1 vot)    
      Nu doar in Ardeal (Marţi, 6 septembrie 2011, 9:49)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui gigel

      .
  • 0 (2 voturi)    
    supeer... (Marţi, 6 septembrie 2011, 8:54)

    viki [anonim]

    Mai raspinditi baieti, mai raspinditi, prea multi pupici si trebuie sa va aplecati rau, riscati o criza de sciatica dar se pare ca sunteti antrenati .
  • -1 (1 vot)    
    Pozitia PDL fata de alegeri (Marţi, 6 septembrie 2011, 9:58)

    Bobusca [anonim]

    Dar Legea dezvoltarii economice, generatoare de bunuri materiale cand se elaboreaza? Sunt tari care nu au mai elaborat legi de sute de ani si functioneaza foarte bine. In Romania se elaboreaza tot timpul legi, pline de lipsuri si neaplicate in loc ca guvernul sa se ocupe de problemele curente ale economiei si de relansarea economica, iar de legi sa se ocupe legislativul. Austeritatea prelungita duce in cel mai bun caz la stagnare,daca nu la regres, iar progresul se realizeaza prin dezvoltare economica, prin investitii serioase care sa absoarba forta de munca si astfel sa creasca incasarile la buget din taxe, impozite, contributii la sanatate si la pensii etc.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică