Presedintele Traian Basescu a abordat, miercuri seara, la emisiunea "Sub semnul ?" de pe B1 TV, principalele probleme economice ale Romaniei. Astfel, presedintele a dat asigurari ca sistemul bancar romanesc nu are probleme iar bancile cipriote de la noi nu sunt afectate. Seful statului sustine ca nu este indicat ca Metroul sa fie trecut la primaria Capitalei deoarece nu exista expertiza necesara si crede ca premierul Ponta ar trebui sa-l expedieze pe Mazare in chestiunea portului Constanta deoarece acesta nu are cunostiintele si prestanta necesara pentru a negocia proiecte de anvergura cum ar fi Agri sau sa discute proiectele comune cu NATO.

Modificarile de la Codul Fiscal fac ca impozitul pe profit sa se incaseze in luna a treia, nu putem aduce ca argument ca sunt veniturile mult mai mici pe primul trimestru. E o prostie, tara e stabilizata, dobanzile au scazut, orice guvern care ar avea un deficit de venituri se duce azi si se imprumuta pentru maine. E stabilizata macro nu datorita guvernului Ponta, si datorita guvernului Boc, Ponta are meritul ca nu a stricat echilibrele.

Sistemul bancar romanesc nu are probleme iar bancile cipriote de la noi nu sunt afectate.

Fondurile europene sunt controlate, bata-le vina. Putem face PPP-uri, dar daca Guvernul va merge pana la a face contractele vom avea probleme cu Comisia Europeana.

Privatizarea CFR Marfa

Am vazut ca sunt domni veseli care spun ca CSAT a aprobat privatizarea, nu, asta aproba Guvernul. In Romania a ajuns deja o minciuna continua ne-a obligat FMI. Sunt om care a stat in fata FMI de n ori si ce iti cere FMI este sa nu mai ai pierderi la companiile de stat si te intreaba ce solutii ai.

Spui management privat, bine, dar dupa iti spune pai ati pus un om de partid, si atunci iti cere alte solutii. Sunt optiunile Guvernului, si companiile private pot fi performante.

In CSAT am dat avizul ca siguranta nationala, ne interesa sa se scrie in proiect procedura de privatizare - prima varianta era cu strigare, si sa se garanteze indeplinirea obligatiilor CFR Marfa indiferent cine era proprietar, avem obligatii in interiorul NATO.

Eu am lasat aceasta companie in 2000 cu un profit foarte mare cand am plecat de la Ministerul Transporturilor. Pe urma s-au asezat binecunoscutele capuse pe companie.

Despre criza laptelui: In criza laptelui au facut un dezastru, eu in locul fermierilor i-as pune sa plateasca. De ce s-a facut comunicarea atat de prost, atat de neinsipirat, de in avans inainte de a se putea spune ceva precis. Mediatic au dat-o in gard si au creat prejudicii majore fermierilor. Inteleg ca s-au inteles acum, e ca in PDL.

Despre fuziunea ELCEN si RADET si anularea facturilor la incalzire: Intra la categoria autostrazi suspendate

Ma ingrijoreaza situatia de la Arpechim si Oltchim. Trebui sa vii cu solutii. Am un protocol cu premierul ca nu ma amestec in problemele economice, solutiile le gaseste guvernul.

Eu as face acum facilitati pentru ca cel putin cei mai tineri sa poata sa-si dezvolte activitati legate de turism. La Voineasa, pe partie, nu ai unde sa bei un ceai.

Eu va pot spune un lucru pe care il stiu de la specialisti: e foarte greu de salvat integral Oltchimul. Nu as vrea ca de maine sa fie la toate televiziunile ca vinovat pentru Oltchim e Basescu. Eu le cer public sa aiba grija de oameni.

Mechel e privatizat tot pe timpul guvernului Nastase, primul lucru care trebuie facut urgent e sa se interizca dezmembrarea combinatului.

Despre Radu Mazare si portul Constanta

Ar fi cea mai mare greseala sa se dea portul Constanta. Municipalitatea e actionar minoritar, dl Mazare vrea sa fie majoritar.

In momentul de fata se discuta extraordinar de multe proiecte despre port, in afara de dezvoltare. Se discuta AGRI, traseul din Turkmenistan pentru gaze, se discuta preluarea productiei de gaze si titei din Marea Neagra, cand va incepe exploatarea

Baza de lucru si de transfer va fi portul Constanta. Avem angajamentele cu NATO, retragerea tehnicii de lupta din Afghanistan, e greu sa vad pe unul care sta mai mult cu domnisoare dezbracate prin Mamaia, se imbraca in tot felul de armuri, discutand cu generalii NATO chestiuni serioase legate de transport. Mi-e greu sa-l vad discutand cu Exxon, daca ii trimite sa-l caute la Bamboo, vedeti, e acolo cu niste sirene...

Lucrurile ar fi atat de riscante incat in locul lui Victor Ponta nici macar nu as discuta-o, as expedia-o. Poate eu gresesc, vedeti vreun general american mergand la Bamboo sa discute cu el?

Despre transferarea Metroului la Primaria Bucuresti: Metroul transferat la primaria Bucuresti va avea probleme.

La Metrorex, daca ai bani investitii faci tunele complicate, cu un nivel de securitate extrem de ridicat. Experienta de la ministerul Transporturilor nu poate fi acoperita de primaria Capitalei. Am fost primar si venind de la Transporturi am spus ca nu vreau sa aud de metrou la Capitala.

Plus ca personalul nu ar trece la primarie. Cea mai mare parte a mecanicilor provine din calea ferata. E o chestiune sensibila, cat timp e in dezvoltare, macar, sa-l lasam acolo.