VIDEO Victor Ponta, despre privatizarea CFR Marfa: E absolut necesar avizul Consiliului Concurentei pentru a se finaliza tranzactia

de V.M.     HotNews.ro
Joi, 20 iunie 2013, 20:38 Revista Presei | Radio TV

Premierul Victor Ponta a afirmat joi ca procedura privind privatizarea CFR Marfa nu s-a incheiat si a subliniat ca urmeaza alti pasi pe care compania castigatoare trebuie sa ii faca, transmite Agerpres.

"Nu am niciun fel de contributie directa la acest lucru (n.r. la privatizarea CFR Marfa). Este meritul dlui Fenechiu si o sa-l felicit personal. Evident insa ca procedura nu e incheiata in sensul in care trebuie sa avem avizul Consiliului Concurentei dupa care se desfasoara alte proceduri, plata pretului... mai dureaza destul de mult si pana la finalul final mai este si nu vreau sa ma bucur. (...) Procedura prevede, dupa ce se declara castigatorul, in cinci zile se semneaza contractul si dupa aceea in 60 de zile se plateste pretul, se transfera actiunile. Astept in primul rand acordul Consiliului Concurentei pentru ca GFR este deja pe piata romaneasca si pe alte piete din jurul Romaniei si e absolut necesar avizul Consiliului Concurentei pentru a se finaliza tranzactia. Apoi, banii. Sunt multe alte lucruri, inclusiv discutiile foarte importante din punctul meu de vedere despre investitii si cate din locurile de munca de la CFR Marfa sunt garantate in continuare", a spus Ponta intr-o interventie telefonica la Realitatea TV.

El a tinut sa precizeze ca in Hotararea de Guvern referitoare la privatizarea CFR Marfa, publicata si in Monitorul Oficial, a fost stipulat faptul ca Ministerul Transporturilor este autorizat sa vanda pachetul majoritar de 51% din actiunile companiei, inclusiv acele actiuni rezultate din conversia actiunilor.

"Deci, povestea ca in timpul jocului s-a schimbat ceva e o informatie falsa. (...) E pacat sa pornim de la neadevaruri", a adaugat premierul.



Referindu-se la cea de-a doua lansare a procedurii de privatizare si conditiile privind cifra de afaceri a companiilor, Victor Ponta a subliniat ca GFR nu beneficia de acestea.

"Sigura companie care avea dreptul sa participe de la inceput era GFR, ceea ce contracandidatii, care si asa au fost destul de suparati, ar fi acuzat ca facem licitatia numai pentru GFR. Din acest motiv, la a doua lansare a procedurii am avut grija ca acele conditii privind cifra de afaceri sa permita practic tuturor celor care erau interesati (sa participe - n.r.). Deci, de acea prevedere nu beneficia GFR, ci unul dintre rivali care insa nu a reusit sa stranga banii ca sa mearga mai departe", a explicat premierul.

Totodata el a spus ca firma care a castigat licitatia va trebui sa faca investitii de 900 de milioane de lei.

"Pretul initial stabilit de consultant a fost de 180 de milioane de euro, un pret mare. Ma uit alaturi, in Bulgaria era vorba de un pret mai mic si oricum s-a oprit privatizarea pentru ca din pacate compania din Bulgaria a fost pusa sub sechestru. Deci 200 de milioane pachetul de actiuni, statul roman ramane cu 49% si 200 de milioane de euro sau 900 de milioane de ron investitii", a adaugat Ponta.

Premierul s-a declarat optimist privind viitoarea vizita a FMI si a punctat ca ceea ce era important pentru Guvern era sa arate hotararea de a reduce arieratele, de a vinde pachetul de la Transgaz, de a duce cat mai departe si mai bine procedura de la CFR Marfa.

"Ori noi lucrul asta l-am dovedit si, din acest punct de vedere, evident ca sunt optimist ca in boardul FMI se va considera incheiat cu bine acordul actual si putem, eventual, discuta despre un nou acord. (...) Nu avem nevoie de un acord din care sa imprumutam bani, ci tot de un acord de tip preventiv", a mai spus primul ministru.























979 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    GFR cumpara CFR Marfa platind cu 101 locomotive (Joi, 20 iunie 2013, 20:52)

    dumitrica [utilizator]

    GFR cumpara CFR Marfa platind cu 101 locomotive in valoare de 2 mil. Euro bucata!

    De unde are bani GFR-ul sa dea 202 mil. Euro pe CFR Marfa daca profitul GFR in 2012, anul trecut, a fost de 4.5 mil. Euro?!

    Care este smecheria:

    CFR Marfa = (900 locomotive*100 tone+39000 vagoane*20 tone)*270 euro/tona fier vechi = 234 mil. Euro = valoare de fier vechi a CFR Marfa.

    Dupa preluarea celor 900 locomotive si 39000 vagoane, GFR va vinde statului Roman 101 locomotive cu 2 milioane Euro bucata (la pret de locomotive bune) si cu asta va achita cele 202 mil. Euro cu cit a cumparat CFR Marfa.

    In consecinta GFR ramine cu 800 locomotive si 39000 vagoane pe care le poate vinde la fier vechi, profitul net estimat fiind de (800*100+39000*20)*270 = 232 mil. Euro adica de 51 ori profitul din 2012 al GFR.

    De mentionat ca vinzarea catre stat a celor 101 locomotive este o simpla scamatorie pentru a justifica plata celor 202 mil. Euro. Locomotivele si vagoanele preluate de GFR nu s-ar putea vinde in strainatate si singura metoda de valorificare a lor este taierea si vinderea la fier vechi.

    Frumoasa afacere.

    Citat:
    "Pachetul majoritar al CFR Marfă a fost adjudecat de GFR pentru 202 milioane de euro"
  • +1 (1 vot)    
    Vizita FMI un pretext pt. privatizarea CFR Marfa (Joi, 20 iunie 2013, 21:16)

    dumitrica [utilizator]

    Nu este adevarat ca FMI ne impune privatizarea CFR Marfa. Sperietoare FMI este folosita ca pretext de USL pentru privatizarea CFR Marfa asa cum anul trecut (2012) in primavara aceeasi sperietoare FMI a fost utilizata pentru a incerca privatizarea a 60% din resursele de cupru ale Romaniei. Escrocheria de atunci a fost asa evidenta ca pina la urma s-a renuntat.

    In spatele GFR se afla Relu Fenechiu insusi. El va fi principalul beneficiar al taierii si vinderii la fier vechi a celor 900 locomotive si 39000 vagoane ale CFR Marfa.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version