Ana Birchall afirma ca se va emite un ordin de ministru pentru reglementarea impozitului zero pentru angajatii din IT

de R.M.     HotNews.ro
Vineri, 10 noiembrie 2017, 21:28 Revista Presei | Radio TV

Ana Birchall
Foto: Captura Digi 24
Deputatul PSD Ana Birchall a declarat vineri seara, la Digi 24, ca va exista "un ordin de ministru" care va reglementa problema impozitului zero pentru angajatii din IT, dupa ce ordonanta de urgenta privind modificarea Codului Fiscal a starnit temeri in industrie legate de eliminarea acestei facilitati.

"Eu stiu sigur, in perioada imediat urmatoare se rectifica acest lucru. O sa fie un ordin de ministru care efectiv reglementeaza acest lucru", a spus deputata PSD, in conditiile in care ceilalti invitati din platou criticau eliminarea facilitatii pentru industria IT si efectele negative care decurg din aceasta masura.

"Tocmai pentru ca noi am promovat de-a lungul timpului multe facilitati... ei au acum impozit zero. Noi am promovat, din 2003 de fapt, si toate celelalte guverne au sustinut si au intarit aceasta masura de a avea impozit zero pentru domeniul IT, pentru ca e un domeniu care a ajutat la dezvoltarea Romaniei", a sustinut Ana Birchall.

"O sa vedeti ca o sa fie un ordin de ministru care o sa reglementeze", a subliniat ea.


Citeste mai multe despre   





















9922 vizualizari

  • +35 (39 voturi)    
    Dă ea ordinul din suflet (Vineri, 10 noiembrie 2017, 21:38)

    mr_mojo [utilizator]

    Mamă, ce băieți de treabă ăștia din PSD. Nu știu ce are lumea cu ei.
    Ăștia îți iau portofelul și apoi îți trimit o bezea convinși că nu ai vreun resentiment.
    • +22 (30 voturi)    
      Doamana asta habar n-are despre ce vorbeste (Vineri, 10 noiembrie 2017, 23:27)

      Maspp [utilizator] i-a raspuns lui mr_mojo

      Nu e vorba de elminarea scutirii de impozit ci de faptul ca modificandu-se baza de impozitare si cei din IT avand scutirea de impozit, nu se poate regla cresterea bazei de impozitare cu scaderea impozitului pe venit ca la celelalte categorii profesionale astfel incat venitul net sa ramana acelasi fara sa creasca costul total al angajatorului. Ca sa ramana cu aceiasi bani in buzunar (adica netul sa fie acelasi) , trebuie ca angajatorul sa plateasca in plus 7%. Oricum, femeia e o dovada a haosului, incompetentei si nebuniei pe care Dragnea si Valcov au instaurat-o in acest guvern.
    • +4 (4 voturi)    
      L-a testat si pe Geoana ??? (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 20:11)

      cartofil [utilizator] i-a raspuns lui mr_mojo

      Sa vada ce parere are ???
  • -35 (69 voturi)    
    Sa ramana doar IT-istii si bugetarii din tara (Vineri, 10 noiembrie 2017, 22:10)

    galeo [utilizator]

    Plecati toti din Romania, sa raman doar IT-istii cu salarii speciale neimpozitate si bugetari de lux cu pensii speciale.
    Jalnica tara, plina de discriminari.
    In vestul europei un IT-isti ajunge si la 50% pe impozit progresiv, iar in Romanica e 0%
    • +34 (54 voturi)    
      probabil ca asa o sa facem (Vineri, 10 noiembrie 2017, 22:25)

      nea_caisa [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      deja ucraina, belarus, bulgaria incep sa ne sufle in ceafa pe piata de outsourcing. au programatori aproape la fel de buni, la rate-uri mai mici. companii de produs nu prea avem in tara ca sa zicem ca intra bani masiv de acolo. impozitul e una din facilitatile care mai lasa un loc de respiro angajatorilor. in momentul in care se reintroduce impozitul pe venit la programatori s-a cam terminat povestea. multi vor reduce masiv personalul sau vor opta pentru modalitati de plata care ocolesc fiscalitatea autohtona. media salariilor in IT este suficient de sus, se platesc destule contributii cat sa tina in puf milioanele alea de asistati care sunt super apti de munca dar la fel de super lipiti de tejghea.

      nu compara economiile din vest cu gluma de la noi. acolo primesti ceva de impozitul pe care il platesti. aici plangi in pumni cand trebuie sa pleci la drum. nu mai zic sa ai nevoie, Doamne feri, sa mergi pe la spital. asa ca spune-mi ca o ducem rau din cauza ca nu platesc programatorii impozit. a, era sa uit. trebuie sa mai tii cont ca toata piata de outsourcing baga bani in tara. majoritatea banilor aia se cheltuie tot aici. gandeste, ca nu esti planta.
      • -26 (50 voturi)    
        Care voi ? (Vineri, 10 noiembrie 2017, 23:03)

        galeo [utilizator] i-a raspuns lui nea_caisa

        Care voi ?
        Eu pana acum nu stiu niciun produs IT de top, produs de o firma romaneasca.
        Am folosit cateva aplicatii facute de firme romanesti si pot spune ca erau niste mizerii.

        In al doilea rand, aici vorbim de un principiu, toata lumea trebuie tratata la fel.
        • +12 (32 voturi)    
          duminica ai tupeu sa iti vedem fata la P$D (Vineri, 10 noiembrie 2017, 23:53)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui galeo

          In Kiseleff? Acolo incingem o Dezbatere la care concluzionam daca Tratamentul cu Javelin este potrivit cu populatia de zombies P$D la maxim decazare, sau ii scoatem cu pubelele de gunoi?
          • -22 (36 voturi)    
            Mai baiete, ameninti cam mult si cam demult (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 0:25)

            newlook [utilizator] i-a raspuns lui un domn

            Mai baiete, ameninti cam mult si cam demult. Oi fi tu angajat de HN "sa tina steagul sus", dar vezi ca mai sunt si print-screen-uri si nu toata lumea e platita de Soros. Nici chiar toti procurorii !
            • +12 (28 voturi)    
              Lasa rusa, scrie romaneste (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 2:06)

              un domn [utilizator] i-a raspuns lui newlook

              Aplicat, dedicat si la subiect, altfel cotcodaceala ta e subiect pentru click,cancan, acolo poti perora
            • +10 (20 voturi)    
              No shit! (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 8:26)

              Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui newlook

              Tremur la gandul ca vei face printscreenuri cu mine, postac transnistrean de joasa eficienta! Mai bine sa tremuri tu daca intentionezi sa iesi din iadul acela!
            • +7 (13 voturi)    
              Sclipitoarea inteligenta a doamnei A.B. (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 9:26)

              Grasul [utilizator] i-a raspuns lui newlook

              Acum vreo 30 de ani un batran sef mecanic mi-a spus o poveste de pe
              vremea dictaturii Antonesciene din timpul razboiului.
              Era criza de lamai si a avut unul ideea de a face un catren ca din partea Maresalului:

              "Lamai nu se gaseste
              Dara nici nu trebuieste
              Iar pana sa se gaseasca
              Dau ordin sa nu lipseasca!"

              Cam tot din categoria anecdote face parte si ordinul Ministrului ca salariile IT-istilor sa nu scada!
            • +7 (9 voturi)    
              mda... (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 12:08)

              liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui newlook

              tocmai sansa sa-ti dau in IQ mai mare de 50 s-a diminuat la 0%...

              cand auzi "platiti de soros" imi dau seama ca ori esti platit tu ca urlii tampenii pe net, ori esti in cel mai bun caz caraus pe undeva ca nu te poate duce mintea la mai mult!
            • +4 (8 voturi)    
              Are cam multi "angajati" HN (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 17:29)

              scaraotchi [utilizator] i-a raspuns lui newlook

              ai remarcat? Si ne vom intalni toti duminica seara sa ne luam "simbria". Nu vii si tu putintel ?Ca mergem si pe la voi pe la sediu si te putem conduce ca sa nu te "plictisesti"
              Si de unde stii ca e baiat si ca nu e barbat in toata firea? si de unde stim noi aici ca tu esti "barbat ' si nu esti vreo soparla . Vino te rugam sa ne convingem putin si noi ...ca ai "oo" Ce zici vii? Hai ca te-am tot invitat de vreo 3 ori, nu-i frumos sa refuzi invitatii in mod repetat.
        • +15 (29 voturi)    
          ... (Vineri, 10 noiembrie 2017, 23:55)

          mihai_mi [utilizator] i-a raspuns lui galeo

          Care noi? Noi cei ~100k care facem peste 5% din PIB (mai mult decat 2 milioane din agricultura).
        • -18 (24 voturi)    
          Moldova ie buricu'... (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 0:00)

          Iorgovan [utilizator] i-a raspuns lui galeo

          ...IT-ului mondial. Cum care ei?
          • -12 (14 voturi)    
            Macar daca am fi si noi in top (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 10:05)

            galeo [utilizator] i-a raspuns lui Iorgovan

            Macar daca ar fi si Romania in top cu aceste scutiri de taxe pentru sectorul IT.
            Insa top 10 tari cu sector IT cel mai dezvoltat sunt:

            1. Finland
            2. Singapore
            3. Sweden
            4. The Netherlands
            5. Norway
            6. Switzerland
            7. The United States
            8. Hong Kong
            9. The United Kingdom
            10. South Korea

            Nici vorba de Romania pe acolo

            https://www.weforum.org/agenda/2014/04/top-10-countries-embracing-information-technology/
            • +6 (8 voturi)    
              interesant (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 11:25)

              nea_caisa [utilizator] i-a raspuns lui galeo

              dar ce prezinti mata acolo sunt tari care stau bine dpdv economic. ori tarile dezvoltate recunosc avantajul tehnologiei si investesc in ea. la noi se multumesc doar sa incaseze bani. si sa-i dea lui ghita pe aplicatii de sute de milioane de euro care nu folosesc nimanui. citeste un pic sa vezi cam ce giganti ai tehnologiei se invart prin tarile alea si cam cat au contribuit la bugetul respectivelor tari. apoi vezi ce fac tarile alea pentru respectivii giganti. de aia nu-i Romania acolo.
              • -1 (7 voturi)    
                Germania si Franta (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 12:12)

                galeo [utilizator] i-a raspuns lui nea_caisa

                Foarte multe au facut pentru ei, Germania si Franta fugaresc google si apple sa plateasca si ei ceva taxe prin Europa
            • +6 (10 voturi)    
              conteaza cati bani aduc (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 12:11)

              liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui galeo

              ITstii la buget... nu topu din lume...
              acolo e alta discutie...
              si 6% e al dracu de mult...

              dar gandirea tipic romaneasca "mama cat castiga nenorocititi astia... sa invat si eu sa castig ca ei, sau sa-mi doresc sa nu mai castige ei la fel" ...

              pe langa asta ,... tarile alea chiart pun pret pe dezvoltare .... la noi inafra sde scutirea de impozit guvernul nu ajuta cu NIMIC ITu (si nu numai)
              • -4 (8 voturi)    
                Tot cu mentalitate de asistati (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 13:14)

                galeo [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

                Sa va ajute statul tot timpul
                Ca sa produci soft iti trebuesc niste calculatoare si un birou inchiriat. Ce vreti sa mai faca statul pentru voi ?
                Normal ar fi fost ca statul sa ofere facilitati pentru industrie, pentru ca e mai greu pentru investor sa plece cu fabrica in spate. Plus ca profilul acestei tari este unul industrial, Cei mai multi romani sunt fosti muncitori in fabricile si uzinele comuniste, deci avem o traditie in industrie si nu in IT.
                iar scopul nostru ar trebui sa fie sa dam de lucru acelor oameni, cati mai ,multi din ei sa fie ocupati cu ceva.
                • +7 (7 voturi)    
                  exact!!! (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 15:04)

                  Dan_Nemes [utilizator] i-a raspuns lui galeo

                  "Ca sa produci soft iti trebuesc niste calculatoare si un birou inchiriat"

                  Exact!!! Nu ai nevoie de altceva!! Atunci de ce sa mai stam aici sa platim taxe de 1000 de euro lunar?

                  Nu avem nevoie de nimic altceva in afar de laptop/calculator. Pot lucra si de acasa, DIN ALTA TARA!!!.
                • 0 (0 voturi)    
                  esti extrem de limitat... (Duminică, 12 noiembrie 2017, 15:00)

                  liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui galeo

                  este oarecum adevarat ce zici tu... nu iti trebuie mare aparatura , dar uiti cel mai important lucru din IT: OMUL!!!
                  acolo ajuta strainii (facultati, etc) la noi daca nu am invata singuri am fi taiat acum frunze la caini...
                  aici statul nu face decat sa puna bete in roate... cu facultati de tot kktu... asta e si motive pentru care nu castigam mai mult din IT... pt ca facultatile nu au nici o treaba cu realitatea!

                  fals... scopu tarii este sa investeasca in cel mai profitabil lucru pt tara respectiva... momentan ITu se Numara printre cele mai profitabile...
          • +6 (10 voturi)    
            cauta in plm (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 12:12)

            liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Iorgovan

            bitdefender vezi unde e facut, pe ce lor e in l8ume, apoli te rog sa te dai cu capu de pereti de cateva ori poate-ti vine mintea la cap!

            urlati de niste chestii de cara HABAR NU AVETI !!!

            as mai enumera niste firme straine care au birouri f importante la noi... dar nu cred ca are rost...
            • +5 (5 voturi)    
              haha (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 13:10)

              liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

              sariti cu minusurile postaci platiti...

              eu am spus un FAPT!
              vrei sa schimbi realitatea ?!

              https://www.tomsguide.com/us/bitdefender,review-3983.html

              dar sariti in continuare cu minusurile... urlati ca noi nu platim impozite da voi sunteti impozitati pt meseria voastra?! ca ma indoiesc ca poate sa scrie pe cartea de munca "postac"
        • +19 (29 voturi)    
          tu intelegi ce citesti? (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 0:50)

          nea_caisa [utilizator] i-a raspuns lui galeo

          sau doar te faci? tocmai ce ti-am spus ca nu prea avem companii de produs si tu vii si spui ca nu stii produse de top. nu sunt pentru ca nu are cine le face si pentru cine le face. suntem pe locuri fruntase la piraterie software.

          majoritatea programatorilor lucreaza in outsourcing sau pentru companii de produs straine. cele care totusi exista activeaza in sectorul bugetar. raman 2 - 3 firme care dezvolta produse pentru publicul larg, gen AROBS si BitDefender. daca tu nu folosesti alte aplicatii produse la noi, pentru noi, asta nu inseamna ca nu exista sau sunt proaste. ca esti tu prost informat, asta e partea a doua. sau incerci sa servesti gulgute la cine e dispus sa le inghita.

          toata lumea trebuie tratata dupa calitatea si dificultatea muncii pe care o presteaza. ori acum n-ai vrea sa platim personalul de inalta specializare la fel cu cei de sapa santuri?

          si pentru cultura ta generala, in IT, spre deosebire de multe alte job-uri din tara asta, trebuie sa inveti constant daca vrei sa mananci o paine. costurile cu invatarea nu prea ti le acopera nimeni. asa ca statul ar face bine sa-mi acorde macar beneficiul de a nu plati impozit, in schimbul celorlalte contributii care, dupa cum am spus si mai sus, sunt destul de substantiale. dar daca statul se pune pe haiducie, apoi haiducie sa fie.
          • -13 (37 voturi)    
            Vorbe multe, da' tot zero barat.... (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 1:13)

            newlook [utilizator] i-a raspuns lui nea_caisa

            Vorbe multe, da' tot zero barat sunteti, mai Aitica. Sunteti Outsourcing pentru altii PENTRU CA NU PUTETI MAI MULT; in afara de umflarea de boase sunteti intre zero si nimic. Da cu pretentii !
            Nu vreti sa va platiti "fair share" catre societate da' pe toti va lovi patriotismul, asa-i? Vreti ca afara, da' sa nu platict nici macar 10% ca in occident, nu mai vorbesc despre 50% cum ajunge acolo impozitul progresiv.
            • +15 (29 voturi)    
              sunt curios (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 1:54)

              nea_caisa [utilizator] i-a raspuns lui newlook

              ai idee ce inseamna outsourcing sau vorbesti de pe wikipedia?
            • +9 (21 voturi)    
              Supa de cuvinte Latrina 3 (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 2:17)

              un domn [utilizator] i-a raspuns lui newlook

              Asa va prezentati voi la votantii P$D ? Alba Neagra sa “inteleaga” absolut cuvintele tale fetide?
            • +6 (10 voturi)    
              realizezi... (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 12:16)

              liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui newlook

              da daca se reintroduce salariu progresiv, si tu o sa primesti cu vreo 20% mai putin la salariu desteptule, nu?! iti convine?! asta evident daca nu ai un salariu de tot kktu... ceea ce ar explica ura ta fata de oamenii care castiga mai mult... pentru ca oameni aia chiar invata si chiar muncesc...

              "Sunteti Outsourcing pentru altii PENTRU CA NU PUTETI MAI MULT" - mda... m-ai lamurit... eu stiu mai multa chineza decat ai tu habar ce vorbesti...
            • +4 (6 voturi)    
              Exact, nu se poate mai mult in Ro! (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 13:19)

              CSO [utilizator] i-a raspuns lui newlook

              Da, nu se poate mai mult in Ro! Cum ridica cineva "capul", cum cresc iar taxele si impozitele. Ce sa se poata intr-o tara atat de impredictibila economic? Nimic, nici macar o gogoserie! Ia spune povestea ta de succes, sa o auzim!
          • -10 (14 voturi)    
            @nea caisa (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 7:30)

            adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui nea_caisa

            "Toata lumea trebuie tratata dupa calitatea si dificultatea muncii pe care o presteaza. ori acum n-ai vrea sa platim personalul de inalta specializare la fel cu cei de sapa santuri?

            Nu toti trebuie platiti ca ce ce sapa sansturi dar in ma-sa, ia incepeti voi sa va faceti singuri hainele, piinea, sa va duceti gunoiul la groapa de gunoi, sa va goliti singuri haznalele...chestii dásteasi dupa aia veniti si spuneti de ce merita DOAT IT-ul impozit zero iar ceilalti nu..
            • +11 (13 voturi)    
              corect (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 9:32)

              nea_caisa [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

              eu pot sa fac toate astea, provin din mediul rural si cam stiu ce inseamna sa-ti pui singur mamaliga pe masa. am facut-o si in caz de nevoie probabil ca as putea s-o fac din nou. dar nu pot sa nu ma gandesc la toti postacii de pe aici care vor muri de foame fara sa aiba unde si cu ce comenta ineptii.

              se continua acea gandire comunista ca statul trebuie sa-ti puna in brate un serviciu 8-16, cu un salariu decent, eventual sa-ti dea si o casa si ceva bani de vacanta. intrebarea e, pe banii cui? a celor care baga bani in tara. abia in momentul in care treaba asta o sa intre tartacuta fiecarui cap sec din tara asta abia atunci o sa inceapa sa ne mearga bine. nu conteaza ce faci, conteaza sa faci ceva care se vinde pe bani buni. datul cu pixul prin hartii de 2 ori pe zi, cum fac mare parte din bugetarii nostri nu se cheama productivitatea muncii. si nici oftatul la iarba din gradina programatorului.

              singurul motiv pentru care exista facilitatea asta pentru cei care creaza programe este ca asta e singura industrie profitabila pentru Romania si statul nu-si permite sa o piarda. am explicat si mai sus, media salariilor e sus, contributiile pe masura, majoritatea isi cheltuie salariul tot aici. ca e pe produse de import asta e vina tot a celor de aici. de-a lungul carierei am furnizat programe de calitate si pentru piata externa si cea interna. mai greu sa gasesc haine si tot ce am eu nevoie, la calitatea de care am nevoie, in tara.
              • -11 (15 voturi)    
                Stii din ce rasa te tragi ? (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 11:45)

                galeo [utilizator] i-a raspuns lui nea_caisa

                De parveniti care ser cred acum miezul din dodoasca.
                Stii care e cruntul adevar pentru voi ?
                Ca sunt multi care au locuri de munca mai complexe si mai bine platite decat voi, si nu sunt milogi sa ceara scutiri de taxe
                • +5 (7 voturi)    
                  nimeni nu le-a cerut (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 12:17)

                  nea_caisa [utilizator] i-a raspuns lui galeo

                  le-a oferit statul. personal, nu ma doare capul. daca statul decide sa reintroduca impozitul si angajatorul nu poate acoperi asta atunci nu prea mai e nimic care sa ma motiveze sa lucrez aici. cum sansele ca un startup in IT sa razbata aici sunt minime e preferabil sa-mi incerc norocul in alta parte cum fac multi altii.

                  cat despre parvenitism, am ajuns unde sunt pe munca mea si un pic de noroc. parveniti is molustele alea din parlament si guvern care n-au minte nici cat o nuca si au salarii si pensii speciale de te doare mintea. si totusi programatorii sunt ciuma. bezna mintii.

                  ps. cam ieftina manipularea. daca angajatorul tau citeste ce scriu eu aici ii marturisesc ca isi cam iroseste banii.
                • +5 (7 voturi)    
                  in primu rand (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 12:26)

                  liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui galeo

                  parvenit este un termen tampit, folosit pt un om care a MUNCIT ca sa ajunga unde este...

                  eu nu sunt "parvenit", dar ii admir pe oamenii care reusesc sa plece "de la coada vacii" si fac ceva in viata! bravo lor! lor le este MULT mai greu sa reuseasca decat celor neparveniti, si pt asta ar trebui laudati, nu blamati!
                  dar voi ii blamati doar din invidie si rautate!

                  nu noi am fost milogi, statul a oferit aceste facilitate pentru ca era exodu de ITsti similar cu cel de medici... prin aceasta masura au salvat mediul IT din Romania ... (care inseamna la ora actuala cam 6% din pib)...
                  daca taiati aceste facilitate, o sa pelce firmele si oamenii si Romania o sa intre in recesiune... sau o sa aiba o crestere economica mult mai mica...

                  spre deosebire de tine, eu nu ma uit la alte meserii si cat castiga ei... daca acele persoane castiga mai mutl ca mine, bravo lor!
                  • -3 (7 voturi)    
                    Cine se uita la alte meserii ? (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 13:26)

                    galeo [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

                    Doar IT-istii se uita la alte meserii, considerand ca ceea ce fac ei e cea mai complexa meserie, iar toti cei din jurul lor care fac cu totul altceva sjunt niste idioti.

                    Platiti si voi taxe ca toti ceilalti, ca in toate tarile lumii, si nu va mai avea absolut nimeni nimic cu voi.

                    Lumea nu are ceva cu IT-istii, lumea are ceva cu cei care nu platesctaxe.
                    Eu in locul vostru as milita pentru eliminarea scutirilor in IT, pentru a nu mai exista discutii
            • -9 (17 voturi)    
              De ce doar IT-istul roman (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 10:08)

              galeo [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

              IT-istul din Germania, Franta sau UK nu e tratat dupa calitatea si dificultatea muncii lor ?
              Sau doar astia de prin Romania sunt mai speciali, desi sectorul IT romanesc nu e nici macar in top 10 mondial
              • +3 (9 voturi)    
                repeti acelasi lucru (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 12:30)

                liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui galeo

                peste tot...

                hai icnearca sa gasestri alte argumente...

                si ITstii din Germania au avantaje, doar ca nu se manifesta prin scutirea de impost...

                mai tii minte cand a plecat Nokia?! Nemtii au vrut inapoi scutirile de impozti pe care le-a avut Noikia pentru a veni in Germania.,..
                cred ca am spus tot cu asta...

                ITu romanesc este in top 1 in Romania (cea mai profitabila industrie) ... si asta conteaza... la nivbel mondial e alta discutie... pentru ca ... aia din top 10 sunt AJUTATI de GUVERN !!! firmele ma refer... la noi nu primeste nimeni nici o ceapa degerata...

                mai mult SUA sunt cei mai smecheri la IT... nustiu ce topuri au facut aia de au scxos Finlanda...
            • +5 (9 voturi)    
              nope... (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 12:22)

              liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

              itu merita impozit 0% pt ca altfel s-ar cara firmele din Romania...

              si la 6% din pib asta ar insemna recesiune... cam cum a fost in 2008-2009 daca mai iti aduci aminte...

              in orice tara anumite industrii care sunt importante pt tara... au anumite facilitati...
              in alte tari cu impozti ala progresiv de 50% ... se baga f multi bani in IT...
              fiecare alege sa ajute un domeniu cum il duce capu... sunt tari in care firmele au scutiri s.a.m.d.

              hai recunoaste... problema vboastra e ca sunteti invidiosi ca ITstii castiga mult...
              hai sa va explic realitatea... ITstii vor castiga mult in continuare, singura diferenta este daca darile se vor duce la statu roman sau la alta tara in care decida sa emigreze respectivul...
              • 0 (0 voturi)    
                @liviu_ (Duminică, 12 noiembrie 2017, 21:14)

                adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

                aici m-ai prins...sunt invidios ca tot nu inteleg de unde draq scoateti voi asta cu venitl din PIB de 6%...

                Ia fi atent ce spun astia :

                https://www.agerpres.ro/economie/2017/03/07/cresterea-economica-a-romaniei-a-fost-de-4-8-in-2016-pib-ul-estimat-a-ajuns-la-759-228-miliarde-de-lei-09-34-19

                "contribuții pozitive mai importante având următoarele ramuri: comerțul cu ridicata și cu amănuntul, repararea autovehiculelor și motocicletelor, transport și depozitare, hoteluri și restaurante (+1,8%), cu o pondere de 18,1% la formarea PIB și al căror volum de activitate s-a majorat cu 10,9%; informațiile și comunicațiile (+0,7%), cu o pondere mai redusă la formarea PIB (5,6%), dar care au înregistrat o creștere semnificativă a volumului de activitate (14,2%); activitățile profesionale, științifice și tehnice; activitățile de servicii administrative și activitățile de servicii suport (+0,6%), cu o pondere de 7,4% la formarea PIB și al căror volum de activitate s-a majorat cu 8,0%; industria (+0,4%), cu o pondere de 23,1% la formarea PIB și al cărei volum de activitate s-a majorat cu 1,7%, și impozitele nete pe produs (+0,5%), cu o pondere de 10,5% la formarea PIB și al căror volum de activitate s-a majorat cu 4,3%. "

                Asa ca stiti voi rata macane.
          • -8 (14 voturi)    
            Doar IT-istii romani sunt mai speciali ? (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 9:57)

            galeo [utilizator] i-a raspuns lui nea_caisa

            It-istii din Germania, Franta, UK cum pot plati taxe si de 60% la toate celelalte profesii ?
            Iar ceea ce scrii tu arata un comportament arogant, nesimtit si jignitor fata de multe alte profesii poate chiar mai solicitatnte si mai bine platite
            • +7 (11 voturi)    
              60% (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 12:32)

              liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui galeo

              iunb celelalte comentarii ale tale era 50%...

              daca mai comentezi mult o sa ajungem la 100%

              realizei ca ultima fraza iti este adresata in primul rand tie?!
              esti arogant, nesimtiti si jignitor fata de alte profesii (ok.. o profesie in cazu tau)...

              stii macar cu ce se mananc a asta?! stii ce inseamna un hello world?! iti dai cu parerea si habar nu ai ce facem si cum stau lusturile si CEL MAI IMPORTANT !!: D C s-a facut aceasta scutire de impozit!
              • -5 (5 voturi)    
                Normal ca stiu (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 13:31)

                galeo [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

                Desi sunt inginer, am corectat destule scrfipturi scrise de IT-isti care sunt total paraleli cu ingineria, oameni care nu inteleg si nici nu vor sa inteleaga ce treaba sa scoata un script din punct de vedere ingineresc
        • +3 (9 voturi)    
          sick (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 2:05)

          Miruna77 [utilizator] i-a raspuns lui galeo

          si ce a facut stapanu psd pt asta? cum a ajutat pe romanache astia sa vina cu ceva original?
        • +5 (11 voturi)    
          doar unul? (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 5:39)

          CNBC [utilizator] i-a raspuns lui galeo

          Bitdefender, firma romaneasca, produs romanesc, gandire de pesedeu. Hai cu oaia ca simbol ca o meritati din plin.
          • -11 (15 voturi)    
            Bitdefender e un rahat (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 10:39)

            galeo [utilizator] i-a raspuns lui CNBC

            Nu foloseste nici dracu Bitdefender
            • +6 (8 voturi)    
              mai eu stiu ce nu folosesti tu (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 12:35)

              liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui galeo

              tu nu folosesti neuroni sau sinapse....

              daca am ajuns sa spune mca CEL MAI BUN ANTIVIRUS DIN LUME nu-l foloseste nici dracu....
              nu mai stiu ce sa zic...

              habar nu ai despre ce vorbesti... faci itstii nesimtiti dar cel mai nesimtit de aici esti tu...
              te rog cand dai urmatorul comentariu sa-mi pe plac si incearca sa ai un argument logic, da?! incerca sa-t iresuscitezi acolo neuronii si sa gasesti dracu un argument calumea... nu ca orice fac romanii e de kkt avand in vedere ca toti expertii in securitate (ma refer aici strict la bitddefender) te contrazic...

              stii macar ce inseamna AES sau Rijndael ?! sau noi doar contrazicem oamenii fara sa stim cu ce se mananca securitatea pe computere...
        • +9 (13 voturi)    
          cand stii putine... (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 10:12)

          Fuscus [utilizator] i-a raspuns lui galeo

          debitezi multe prostii. ca nu stii un produs IT romanesc nu ma mira. nici nu ai avea cum. daca vorbesti de "cateva aplicatii facute de firme romanesti" care se blocau probabil ca vorbesti de alea facute de Sebi Ghita , deci lucrezi prin vreo primarie sau agentie de stat ( adica esti bugetar ). iti inteleg of-ul tau: nu ai habar dar iti dai cu parerea. iti dau un hint: chiar daca produsul este romanesc unul ca tine nu va stii pentru ca nu poarta nume romanesc si nu am pretentia sa intelegi din ce motiv se intampla asta. tie ti se intampla ceea ce i se intampla pulimii din Romanaia: esti un ignorant care isi da cu parerea.
        • +4 (6 voturi)    
          hahaha (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 12:07)

          liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui galeo

          de bitdefentder ai auzit?!
          pe langa asta vb de produse facute pt firme straine.e.. se dezvolta mutle chestii misto in Romania ./... faptul ca tu habar nu ai... nu inseamna absolut nimic...
          in momentul in care ai ignorat cel mai bun antivisur sin lume... te-ai descalificat in a te crede cineva cand spui de firmele din Romania....

          pe langa asta industria IT e industria care merge cel mai bine in Romania... dar probabil nu stiai asta...
          noi castigam mai multi bani si pt ca invatam omule... nu ne pierdem vremea urland pe net ca altii castiga mai multi bani ca noi!

          impotiv 0% pt ITsti (TOATE celelalte4 contributii se platesc la fel...) VS ITu facut praf in Romania (Deci cam 6% din pib) te las pe tine sa iti dai seama ce e mai avantajos pt Romania si pt bugetul ei!
          • +1 (1 vot)    
            liviu, opreste-te! (Duminică, 12 noiembrie 2017, 12:42)

            revo [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

            Nu-ti dai seama ca tot raspunzandu-le amaratilor alora, galeo sau newlook sau alti prapaditi ca mazeta, tu le platesti salariul? Ba mai vine si Craciunul, te pomenesti ca le faci rost si de vreo prima!
            Nu trebuie sa accesezi postarile lor, pt. ca din asta traiesc. Poti sa le dai un minus in cazul in care li se afiseaza cumva comentariile, ca sa nu se mai vada, dar nu mai mult de atat. Poate ca pare crud ce spun, adica sa iei painea de la gura unor nenorociti, unor batuti de soarta incapabili sa-si asigure existenta altfel, dar nu e vina ta si nici a altora ca s-au fost nascut asa.
        • +4 (4 voturi)    
          Firmele romanesti vandute? (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 13:14)

          CSO [utilizator] i-a raspuns lui galeo

          Pai care firma romaneasca nene? Cele vandute pe spaga pentru pamantul de sub ele? Exista investitori romani pe care nu ii calca fiscul, suficient de buni sa aiba firmele lor mari, care sa concureze cu gigantii? Hai, ia fa tu o mica firma romaneasca sa vezi ce "usor" este!?
        • +5 (5 voturi)    
          Taci.... (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 17:17)

          scaraotchi [utilizator] i-a raspuns lui galeo

          Ce te-a gasit ?Daca te aude votantu-l PSd, nu-ti dai seama ? Treaba asta o poti spune la tine in famiglie, nu asa oricum in gura mare. Uita-te putin mai jos, deja au inceput sa se stranga ca mustele la ...
        • +2 (2 voturi)    
          esti supi?! (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 23:46)

          g01an [utilizator] i-a raspuns lui galeo

          nu ca am sa fac reclama cuiva, dar exista un renumit anti-virus, produs suta la suta romanesc si in afara de produsele facute exclusiv de romani (o idee aberanta in IT unde toate produsele sunt facute de echipe multi-nationale) in Romania se produce software pentru infrastructura web folosita pe tot globul, zi de zi, de la playerul video pe care il folosesti cand vezi filme online (pe care nu stii ca are are cod scris in Romania) pana la jocuri sau la chestii mai serioase cum ar fi software pentru telecom sau cele mai mari banci din lume, sunt cu toate produse si in Romania.
      • -11 (31 voturi)    
        ca sa vezi.. (Vineri, 10 noiembrie 2017, 23:07)

        exilatul [utilizator] i-a raspuns lui nea_caisa

        ce destepti suntei voi astia din it!!!!...voi, hotii si altii ca voi nu platesc impozite...daca nu iti convine sa platesti impozite in tara , vino in america de nord....ca sa mergi la spital...hai sictir!!...e tara plina de hoti si imbecili ..cu diplome...
    • +12 (20 voturi)    
      Stai asa ca nu IT-ul e cel mai favorizat (Vineri, 10 noiembrie 2017, 23:36)

      Maspp [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      conform noului cod fiscal. PFA si profesiile indepenente au muuult mai multe avantaje. Cum iti suna faptul ca un PFA trebuie sa plateasca CAS si CASS la nivelul salariului minim brut pe tara (1900 lei) indiferent de venit ? Adica un angajat care castiga 2000 euro plateste 500 euro la CASS + CAS (20%) iar un PFA care castiga 2000 euro plateste 80 euro ( 20% din 1900 lei). Cum spunea Biris intr-un interviu, el ca avocat care castiga de 20 de ori cat secretara lui dar va plati taxe de 4 ori mai putin decat secretara care e angajata. Deci pe langa mega-afacerea asta, facilitatea acordata IT-ului de scutire de impozitul pe venit de 10% acum, pare ridicol de mica. PSD a inventant o noua ideologie : neo-liberalism-socialism-mafiot. Sa-mi spuna mie cineva ca chestia asta a fost data fara trafic de influenta din partea unor consilieri ca domnul avocat Piperea.
      • +2 (4 voturi)    
        ! (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 7:58)

        tudorr [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

        Sunt meserii unde pe pfa poti face 2000 de euro pe luna si apoi nu faci nimic 1-2 luni... cam asta e logica! De aceea s-a si pus un prag peste care daca treci nu mai ai cum plati aceleasi taxe la norma!
        • +2 (2 voturi)    
          Factura (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 15:54)

          jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

          Adica daca cleintii peste care dai chiar vor factura le dai, daca nu si mai simplu.
        • +1 (1 vot)    
          Nimic mai incorect (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 19:47)

          Maspp [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

          Pentru ca poti sa faci 6000 euro /luna si nu mai faci nimic 3 luni si ai acelasi venit ca un angajat care lucreaza 3 luni pe 2000 euro. Nu vad ce legatura are obtinerea unui venit si taxarea lui cu perioada in care-l obtii. Normal ar fi ca orice venit sa fie taxat si impozitat. Ah, ok sunt de acord ca probabil nu poti impozita un PFA ca o firma iar codul fiscal era logic pana acum pentru ca tocmai de aceea un PFA nu platea decat taxele care-i reveneau angajatului si nu-l taxai si ca angajator, absolut normal. Dar ce-a facut PSD e incredibil. A mutat totul pe angajat si pentru PFA a plafonat impozitele la un nivel minim. Pai si care crezi ca va fi efectul ? O explozie a PFA pentru ca toata lumea si-a dat seama ca modelul e idiot de-a dreptul si nu mai merita sa ramai angajat.
        • +1 (1 vot)    
          logica ilogica.. (Duminică, 12 noiembrie 2017, 18:00)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

          daca s-ar taxa procent din venitul net, nu mai conteaza cat castigi intr-o luna sau alta.

          pe de alta parte, faptul ca nu exista o limita superioara a contributiilor la salariati mi se pare la fel de aberant. ala cu 3000 de euro salariu net plateste la sanatate de nspe ori cat unul cu salariul minim pe economie, desi amandoi beneficiaza de aceeasi asigurare.
    • +6 (10 voturi)    
      hehe (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 8:11)

      transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      mazeta si-a gasit un serviciu de om normal si te-a lasat pe tine sa conduci stolul de postaci rusnaci. Ieri ai avut peste 400 de comentarii pe Hotnews, 15 ore de munca intensa.

      Pasol na turbinca Vidma!
    • +1 (7 voturi)    
      al alte tari... (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 12:03)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      ITu nu face 6% din pib

      pe langa asta un ITst d-asta nenorocit ca mine ... aduce (scutit de impozit) mai multi bani la buget decat tin... asa ca ciocu mic, da?!

      daca ai gandi putin ai realiza ca 30% bani la stat, fara de 43% sau cat dracu sunt e mult mai mult decat 0 ....
      pentru ca daca se baga impozitu majoritatea companiilor o sa se care in alta tara!

      PS: impozitul progresiv nu e adresat doar ITstilor... si impozitu de 50% (care de fapt e mai mic da trecem peste) este pentru salarii la care noi nici nu visam...
      PPS: daca o sa se faca praf ITu din tara eu o sa platesc 50% impozit pe un salariu de cateva ori mai mare ca cel de aici... deci tot o sa raman cu un un salariu pe la triplu fara de aici... Romania o sa ramana pe de alta parte du o gaura de cateva procente din pib daca se cara ITstii.... dar macar nu o sa mai avem :salarii speciale" , nu?!
    • +3 (3 voturi)    
      Cineva trebuie sa le plateasca pensiile de lux! (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 13:12)

      CSO [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      Exact! Sa ramana iT-tii si bugetarii de lux! Cineva trebuie sa le plateasca kkturile de pensii. Medicii, profesorii? A, stai ca si ei sunt bugetari! Inginerii si muncitorii din fabrci?! Stai ca nu mai avem fabrici, bugetarii de lux le-au vandut pentru spagi!
  • +9 (19 voturi)    
    ... (Vineri, 10 noiembrie 2017, 22:12)

    Alex-AP [utilizator]

    "a starnit temeri in industrie legate de eliminarea acestei facilitati."

    Hotnews, nu ati inteles care e problema. Impozitul e scazut de la 16% la 10% pentru cei care il plateau, pentru a compensa faptul ca "celelalte taxe" se platesc acum raportat la un brut mai mare. In IT insa nu exista 16%, astfel incat noi ramanen doar cu "celelalte taxe" mai mari, fara nici o compensare.
    • -4 (12 voturi)    
      IT-istul lui peste prajit (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 1:37)

      luptator_din_munti [utilizator] i-a raspuns lui Alex-AP

      Ordonanta data miercuri anuleaza si facilitatea fiscala data pentru IT-isti, adica de acum o sa platesti si impozit de 10%. Dar madame Birchall promite ca nu o sa-si lase prietenii din industria IT (nu voi bah, patronii vostri PSD-isti) si o sa va acorde din nou facilitatea fiscala. Tu acuma te duci la shopengo si cumperi un baton de salam, si intrebi si daca au oua, si daca au, cumperi zece. OK?
      • +1 (7 voturi)    
        ... (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 12:40)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui luptator_din_munti

        plimba in plm ursu...
        ca din cauza boilor ca tine e tara asta cum e...

        nu se reintroduce nici un impozit la ITsti... habar nu ai despre ce vorbesti... e vorba de alt calcul care e probabil prea avansat ca sa-l intelegi tu...

        apropos tu ai inteles bancu ala ?! s-au il folosest ca un tampit fara sa stii al ce se refera...
        e un banc care face aluzie la logica... ma indoiesc ca logica e ceva ce tu intelegi.

        daca nu esti in stare decat sa jignesti ITstii si sa faci "baza" in mintea ta de ei cu bancuri facute tot de ITsti ... nu pot spune decat sa lasi laptopu si sa te reintorci la scoala ajutatoare

        PS" 6% e cat % din pib aduce ITu (stiu ca ma tot repet , da voi pareti mai grei de cap), fa calculul ce se intampla daca se duce dracu ITu...
        • 0 (0 voturi)    
          Geniule din Carpati care esti tu un geniu (Vineri, 17 noiembrie 2017, 10:52)

          luptator_din_munti [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

          "s-au il folosest" IT-istul satului.
  • +13 (19 voturi)    
    Din poala carui ministru sare ordinul ,fa Ano ? (Vineri, 10 noiembrie 2017, 22:19)

    Plagarus [utilizator]

    Guvernarea pe sub masa,este specialitatea jucausei psdiste.
    • +2 (12 voturi)    
      exact (Vineri, 10 noiembrie 2017, 23:44)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

      se va emite si un ordin de ministru prin care se va scuti de impozit felatia practicata pentru binele poporului, guvernului sau pedesere ca totuna e. Ce ministru il va emite nu e greu de ghicit.
  • +6 (12 voturi)    
    bate campii... (Vineri, 10 noiembrie 2017, 22:20)

    MagicM [utilizator]

    Vorbeste sa nu taca ! E paralela cu situatia ! :D Nici nu a citit ordonanta ! Articolul cu scutirea se pastreaza in textul OUG 79 : " Titlul IV - Impozitul pe venit
    14. La articolul 60 SCUTIRI , punctul 2 se modifică și va avea următorul cuprins:
    „ 2. persoanele fizice, pentru veniturile realizate din salarii şi asimilate salariilor prevăzute la art. 76 alin. (1) - (3), ca urmare a desfăşurării activităţii de creare de programe pentru calculator, în condițiile stabilite prin ordin comun al ministrului comunicațiilor și societății informaţionale, al ministrului muncii și justiției sociale, al ministrului educaţiei naționale şi al ministrului finanţelor publice;”"
  • +9 (21 voturi)    
    O mica scapare (Vineri, 10 noiembrie 2017, 22:22)

    jorj_bv [utilizator]

    6% + 10% = emigrare
    A angajatilor, si a firmelor de IT
    • +9 (17 voturi)    
      Plus (Vineri, 10 noiembrie 2017, 22:49)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

      Plus migrarea celor 4% din PIB. Nu-i bai, ii hraneste Dragnea cu peste prins de el la Belina pe asistatii sociali.
      • -12 (32 voturi)    
        Da, da, Apocalipsa ! (Vineri, 10 noiembrie 2017, 23:59)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

        Da, da, Apocalipsa ! De cand a venit PSD-ul la guvernare tot preziceti Apocalipse, in maximum doua luni.

        Pana acum trebuiau sa fie cel putin 10-15 Apocalipse generate de PSD - si, ce sa vezi, Romania pesedista are cea mai mare crestere economica din Ioropa.

        Eu sunt sigur ca unul ca tine nu pleaca nicaieri pentru simplul fapt ca nicaieri nu primeste pomeni pe incompetenta cu eticheta (IT), ca in Romanika.
        Dar daca ar fi sa pleci, cred ca tara ar avea de castigat, nu de pierdut. Ah, stiu, ar pierde un alt "patriot" asistat social ce nu-si plateste taxele ! Nasol !
        • +9 (17 voturi)    
          Frustrarile astea... (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 2:41)

          neo28 [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          Si pe vremea lui motocicleanu economia duduia cu cifre record, uita-te la cifre ca te uiti bine.

          In timp ce tie iti plesnesc venele de frustrare, programatorii o sa isi gaseasca joburi in strainatate mult mai bine platite chiar si fara pomenile alea pe care le insinuezi tu. Si bonus, de taxele platite vor primi si servicii mult mai de calitate decat in Romania.

          Stai tu aici in Romanica, ca stai bine.
          • +5 (11 voturi)    
            Niuluk e salariat al Varanului (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 7:08)

            un domn [utilizator] i-a raspuns lui neo28

            Indiferent cum evolueaza fiscalitatea specifica muncii, Crescent inca mai alimenteaza cardurile salariale pentru Vuvuzelele, Varan Latrinar Studios
        • +5 (7 voturi)    
          e deja apocalipsa rosule... (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 12:44)

          liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          doar ca nu e vizibila pt fraierii de rand...

          d c crezi ca alearga dupa schimbari fiscale?! iti zic eu d c ././. pt ca NU MAI SUNT BANI!!!

          ahahahahahahaa baaaa noi ITstii astia incompetent suntem suntem cautati peste tot in lume ...

          tu crezi ca Oracle venea in Romania sau IBM daca eram incompetenti?! Bitdefender crezi ca era primu din lume?! Ubisoft, Gameloft, EA si multe altele....

          si cel mai important ... tu crezi ca aia (eu stiam 6% din pib, dar sa zicem 4%) se mai faceau daca noi eram incompetent?!

          stii ce cred eu?! ca sunteti niste frustrate care nu vreti, sau nu puteti sa aveti bani mai multi si atunci va rugati sa o ducem si noi prost... din invidie, prostie, rautate...
    • -13 (29 voturi)    
      Eimgrare unde ? (Vineri, 10 noiembrie 2017, 23:05)

      galeo [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

      Emigrare in vest la 50% impozit progresiv + contributii sociale ? :)))))
      • +7 (19 voturi)    
        Contracte determinate pe electronica (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 0:32)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui galeo

        ca nu-s IT-ist d-ala clasic, nici macar nu beneficiez de minunata masura. Am cativa cunoscuti - unii prin Olanda, Germania, Elvetia, Danemarca. Se poate castiga 10k euro pe luna. Din ce zicea unul dintre ei ia 10k pe luna contracte de 6 luni, ii raman vreo 6k in mana in Germania (cam cea mai mare taxare). Zicea ca isi plateste si o contributie modica la pensie in Romania, ca-si plateste cretidul in tara, un apartament decent inchiriat acolo, mancat, plimbat. Si ii raman 3k euro pentru zile negre.
        Unde mama ei ai vazut tu impozit progresiv de 50%? Suntem ingineri si programatori nu CEO sa castigi 5 milioane sa te califici la impozite prohibitive. Impozitul progresiv e mic la inceput, dar mai apoi creste pentru ce depaseste suma respectiva. Crezi ca-n Romania nu e impozit progresiv? Ce e contributia la sanatate procentuala, crezi iti pune cearsaf de bumbac egiptean daca platesti de 5 ori cat unul pe minim? O data nu te duci la stat decat daca ai o nasoala, si apoi dai bani gata impozitati (poti alege spaga la stat sau cu contract la privat).
        In Germania cel putin peste un venit poti avea asigurare privata 300-500-700 euro si aia e.
        Aici nu-s sanse de imbunatatire, contributia la pensia privata scade pentru CENTRALIZARE - sa vina urmasul lui Dragnea sa zica cat merit eu pensie din banii mei. Ca astia dau 100 la amarati si 1000 la speciali.
        • -14 (22 voturi)    
          Du-te mai cu minciunelele (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 2:14)

          newlook [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

          Du-te mai cu minciunelele.

          "Aici nu-s sanse de imbunatatire, contributia la pensia privata scade pentru CENTRALIZARE - sa vina urmasul lui Dragnea sa zica cat merit eu pensie din banii mei. Ca astia dau 100 la amarati si 1000 la speciali."

          ========================

          Si in Romania sunt sute de posibilitati sa-ti pui banii (si tot salariul daca vrei) in fonduri private cu acumulare - asociate / asemanatoare pensiei. CUVINTELE CHEIE SUNT "daca vrei" !

          Porcaria cu Pilonul 2 e alta: romanii - ca nicaieri in lume - sunt obligati prin lege SA BAGE BANI IN BUZUNARUL UNOR PRIVATI - chipurile ca astia le-ar asigura pensia. Inca o data: daca vor, pot sa-si bage tot salariul un buzunarul smecherilor aia, dar sa nu fie obligati !

          Dealtfel asta-i chichirezul, d'aia urla privatii pe pilonul 2 : daca n-ar fi legea asta tampita care sa-i oblige pe oameni, probabil ca foarte putini romani si-ar arunca banii in groapa fara fund careia imbuibatii aia ii spun fudul "pensie privata" .
          • +2 (6 voturi)    
            dus (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 11:15)

            cmg_george [utilizator] i-a raspuns lui newlook

            Eu cred ca sunteti o cauza pierduta. Pai problema nu este ca te obliga sa bagi banii in buzunarul privatilor, problema este ca te obliga sa bagi banii in buzunarul (fara fund) al statului!
            Eu degeaba imi fac asigurare de pensie la privat, ca la stat tot sunt obligat sa o platesc.
            Ca tot aveti raspunsuri la toate intrebarile... deunde o sa imi plateasca mie status, peste 30 de ani pensie in conditiile in care in 30 de ani nimeni nu ar trebuie sa mai contribuie la pensia de stat?
            • -2 (6 voturi)    
              Si in Patagonia si la Paris...oameni platesc dari (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 13:42)

              newlook [utilizator] i-a raspuns lui cmg_george

              Si in Patagonia si la Paris...oameni platesc dari LA STAT. Asa merge societatea si nu s-a descoperit altceva.
              In Romania si cateva tari din Africa se platesc dari si la privati, prin lege data de stat.
              • +3 (5 voturi)    
                Iar tastezi Totul despre Nimic (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 14:05)

                un domn [utilizator] i-a raspuns lui newlook

                Cineva sa blocheze userul Newlook, neproductiv, nemernic, nesimtit, nerealist!
          • +1 (5 voturi)    
            bai asta... (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 12:51)

            liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui newlook

            in primu rand tu intelegi economia cum inteleg eu limba chineza...

            in al 2lea rand pensia privata sau pensia privata obligatorie e asa naspa incat cam toate tarile dezvoltate vor sau au impleementat-o deja...

            in al 2lea pensia privata vs pilonu 2 sunt chesrtii diferite... tu vorbesti ca si gand eu as putea sa pun bani la private din aer probabil...

            mie imi scade pensia din cauza mutarilor la pilonu 2 despre asta e vorba ! si eu nu pot contracara asta , decat daca dau bani din buzunar... a da... si asta e valabil si pentru tine desteptule!

            nici nu pot sa exprium in cuvinte cat de mult aberezi... serios... psdii ar trebui sa fie mai atenti la ce postaci anhgajeaza, pentru ca vad doar incompetent
            sau asta e scopu: sa latrati cntra fara sa stiti nimic?!
            • 0 (2 voturi)    
              pensia privata (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 14:18)

              Jesuis.PasCharlie [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

              este o mare teapa in experienta mea . La prima firma am fost obligat sa fac una ,am plecat la alta firma a trebuit sa fac alta . O data pe an / la doi ani primesc un plic de la o firma de care nu am auzit in care sunt anuntat ca ei se ocupa de acum de pensia mea . Mai nou cica daca vreua banii stransi sa-i iau ( impozitati 50% ) sau sa-i las acolo si sa iau la pensie regulat .Nu am nici un control . In timpul asta ei isi iau salarii si se fac ca muncesc.
              Spalare de bani ,escrocherii legale ,totul pe seama fraierilor. Si nu,nu sunt in Romania.
              • 0 (0 voturi)    
                sa fim seriosi. (Duminică, 12 noiembrie 2017, 0:06)

                g01an [utilizator] i-a raspuns lui Jesuis.PasCharlie

                eu mi-am facut calculul singur, la modul cel mai conservativ posibil. iti iei contributia medie pe care o estimezi pe durata activitatii, ii dai un randament de 2% peste nivelul inflatiei (sau poti face calculul intre si ajustezi pentru inflatie la final) si apoi calculezi cati bani se strang dupa 45 ani de zile. si e normal sa se stranga mult, chiar si ajustat la inflatie, ai bani care au acumulat dobanda 40,30, 20 ani de zile si pe final cotizezi sume mai mari - la mine se aduna o suma frumusica pentru 25 de ani, 75-80% din venitul dinainte de pensionare (daca salariul nu mai creste foarte mult - nu mai avansez peste nivelul actual), nu mai zic daca e pe o perioada de doar 20. la pensia de la stat, dupa ce am vazut la rudele mele sau ale prietenilor mei de serviciu sau facultate, ramaneam sub 50% din veniturile din ultimul deceniu si nu e corect/normal (pentru cei care au contribuit peste medie, actualul sistem este o mare teapa). pensiile private sunt o alternativa functionala. acum daca te mai duce si capul sa ai grija sa nu fie singura optiune... cu atat mai bine este sa le ai acolo pe toate.
                • -1 (1 vot)    
                  . (Duminică, 12 noiembrie 2017, 10:11)

                  Jesuis.PasCharlie [utilizator] i-a raspuns lui g01an

                  Cele scrise par a fi copiate din manualul agentului asigurator . Lipsesc doar referintele la casa de vacanta ce o voi putea cumpara din banii dati lor ,vacantele pe insule exotice , siguranta pe care o merit dupa ce am muncit o viata intreaga.
                  Palmele data de realitate sunt simple frunze moarte toamna pe langa asta.
                  Consider pensiile private una dintre ultimele rasuflari ale sistemului , o supra teapa peste tepe.
                  Nu,eu nu vreau si totusi sunt fortat sa o fac. Serios nu vreau. Asa cum am spus mai sus am doar 2 optiuni acum ,sa scot banii stransi minus un procent pentru muschiul lor minus 50% taxa la stat sau sa continui sa le platesc . Consider fiecare plata furt ,si am sa o fac in continuare in semn de apreciere ,dar vorba cantecului 'sunt inofensiv dar gandul meu asteapta la cotitura in mod civilizat '.
          • +1 (1 vot)    
            Da nene, ce minte "luminata" (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 21:31)

            scaraotchi [utilizator] i-a raspuns lui newlook

            esti. Tot asa si RCA -ul, ce pana voastra, de ce sa mai fie obligatoriu ? Si tot in acest spirit din cauza "micimii" voastre mintale nu intelegeti sa va asigurati nici locuintele obligatoriu iar la prima inundatie veniti cu mana intinsa sa va refaca Nea Gigi casele.
            Ref la pilonul II, logica obligativitatii lui nu e de tine - se cheama VIZIUNE. Adica viziunea ca peste 30 de ani sistemul de stat nu mai poate sustine nici macar pe jumatate o pensie decenta . Si de unde obligativitatea? intrebi - de la faptul ca niste "destepti" ca tine nu ar intelege si nu si-ar face asigurare din proprie initiativa, asa cum nu si-ar face nici RCA daca nu ar fi obligatoriu si cred ca macar aici ai discernamant sa-ti dai seama ca ar fi haos. Crezi ca poti sa faci ceva efort sa intelegi aceste realitati sau trebuie sa-ti desenez?
        • +3 (7 voturi)    
          aceleasi date,interpretarile difera (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 9:55)

          Jesuis.PasCharlie [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

          In acelasi domeniu si acelasi loc , am inceput cu 21% impozitare acum platesc 42% .
          Sigur nu voi ajunge sa castig atat de mult incat sa platesc 61% impozit dar sunt destul de multi care o fac.
          Cu pensiile este hocus pocus si aici .
          Impozitul 0 este o aberatie incredibila , nu pot sa gandesc decat ca este cu target pentru facilitarea unor companii.
      • +3 (3 voturi)    
        hmmm (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 12:47)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui galeo

        hai sa vedem

        30% impozit din 2000E sau 50% din 5000E
        oare de unde or ramane mai multi bani pt angajat?!

        vezi ca si noi platim contributiile sociale la fel ca voi... tu scrii acolo ca si gand noi nu le-am plati...

        si vezi ca imporitu nu e 50% pentru toata suma... e 50% pentru tot ce depaseste o suma maricica... gen 4000 sau 5000 de euro
        deci 50% din 5000 cat am zis eu e pesimist
      • +3 (3 voturi)    
        Exact, salariile speciale! (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 13:29)

        CSO [utilizator] i-a raspuns lui galeo

        Impozitul progresiv ar afecta in primul rand salariile bugetarilor proaspat dublate! Ai uitat de ele, au fost in primavara asta! Impozitul progresiv ar afecta mai ales pensiile nesimtite! Ai uitat de ele!? Sigur, esti prea orbit de IT-isti! Ia gandeste-te la salariul tau de acum si la impozitul progresiv pe el!? Ce vezi? 60%? 70%? 80%? Ai grija ce iti doresti bugetaras cu salariu dublat!
  • +9 (17 voturi)    
    Am citit (Vineri, 10 noiembrie 2017, 23:45)

    Coco_papagal [utilizator]

    comentarii pe toate ziarele despre impozite. Inca nu ne este clar ca aproape 50% din brut merge la stat? Adica langa fiecare din noi la locul de munca mai sta un angajat invizibil. Dupa ce incepi sa pui tva si accize peste cheltuielile zilnice eu cred ca suntem la 60% taxe
    • +3 (13 voturi)    
      mai exact 64% (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 0:31)

      torna_fratre [utilizator] i-a raspuns lui Coco_papagal

      Atat plateste un roman taxe.
      45% de la 1 ianuarie 2018 va fi impozitul total pe venitul salarial +19% TVA la aproape orice produs si serviciu achizitionat.
      Cu alte cuvinte statul iti ia 64% din ceea ce produci.
      Asta de la un guvern socialist care cica produce echitate...bla,bla ,bla pentru oligofreni.
      Pe principiul luam tot de la cei care nu prea au si dam mai mult la cei care au( vezi taxele pentru cei cu consilierea...).
      Pana si aici in Norvegia(o tara socialista) platesc cumulat 60% taxe( salariu +servicii si produse) dar sa nu comparam salariile .Plus ca educatia,asistenta sociala,serviciile medicale sau infrastructura nu se compara cu midle age de Romania.
      • -4 (16 voturi)    
        Usurel, baby ca depasesti 120 de procente (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 2:31)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui torna_fratre

        Usurel, baby ca depasesti 120 de procente. E ca la pescuit...se permit depasiri de lungime dar nu mai mult de 120%.


        Uite cum e:
        platesti asa:

        Taxe salariale: 35%

        deci ramai cu 100-35=65%

        Impozit pe venit (nici macar nu mai pun deductibilitatile, tin cu tine, da?) = 10%

        deci ramai cu: 65%*90%= 58.5%

        cand iti cumperi produse, bagi si TVA = 19% (iar tin cu ursul si nu amintesc ca sunt produse cu TVA=0% sau 10%)

        deci ramai cu 58.5%*81%=47.385 %

        In consecinta, statul iti ia cam 52.6%, nu 64 %, cum numarasi matale steagurile.

        (Trec peste faptul ca multe alte smecherii sunt considerate venituri salariale - de exemplu tichetele de masa - dar o parte din taxele aratate mai sus nu se platesc)

        (Asta nu inseamna ca in Romania e mai bine ca in Norvegia, ci doar de dragul acuratetei.)
        • +2 (2 voturi)    
          corect (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 3:26)

          torna_fratre [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          multumesc pentru clarificari
        • +4 (6 voturi)    
          @newlook (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 7:45)

          adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          Tichetele de masa sunt impozitate!!!
          • -2 (4 voturi)    
            Nu cu toate taxele din discutie (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 13:44)

            newlook [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

            Nu cu toate taxele din discutie. Dealtfel asa am scris:

            "(Trec peste faptul ca multe alte smecherii sunt considerate venituri salariale - de exemplu tichetele de masa - dar o parte din taxele aratate mai sus nu se platesc)"
            • +2 (6 voturi)    
              Aceeasi Gargara Savaliuk (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 14:07)

              un domn [utilizator] i-a raspuns lui newlook

              Si/sau radu mitraliera tudor..penibil esti...
  • +3 (11 voturi)    
    Cea mai buna decizie pentru inginerii IT (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 0:07)

    eu_sunt [utilizator]

    Mie mi se pare o idee foarte buna pentru inginerii it scoaterea scutirii de impozit. Sint multi in Romania care inca viseaza si se simt favorizati de scutirea de impozit fara sa se gindesca la alte optiuni in vestul Europei. Decit sa stai cu mina intinsa la guvernul Romaniei si sa speri ... mai bine i-ti pui cv-ul pe Monster. Daca ai suficiente cunostinte faci valiza si pleci. Costurile de relocare le plateste firma sau sint scutite de impozit. N-are rost sa dai cu banul la CAS sau CASS cu gindul ca te duci in spital fara sa mori cu zile sau sa ai o pensie decenta pentru ca sint si alti pensionari mai speciali inaintea ta.
    Dar e o decizie proasta pentru industria IT din Romania.
    Dar ce mai conteaza cind prostii voteaza.
    P.S. Serban Nicolaie: Romania e victima unui jaf al gulerelor albe - In traducere .... Noi muncim nu gindim !!!!
    • -6 (10 voturi)    
      Mai bine pui mana pe o carte de limba romana (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 11:48)

      galeo [utilizator] i-a raspuns lui eu_sunt

      Pentru ca esti semi analfabet.
      Daca nu ai o gandire logica care sa te ajute sa intelegi ca "i-ti" in formularea ta e gresit, ma gandesc cum de esti in stare sa scrii cod
      • +3 (5 voturi)    
        ai intelege (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 12:58)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui galeo

        daca ai pricepe ce inseamna un hello world macar si cum se scrie... si ca sa incepem cu pasi mici o sa zic python, nu c++ sau asm (fara sa cauti pe google)

        si te rog sa ma crezi cand iti spun... daca ar scrie un mesaj dand palme tastaturii, tot as face mai putine greseli gramaticale decat grteselile pe care le faci tu prin toate aberatiile pe care le scrii...

        PS: ad hominem NU e un argument... da... contrar ce crede lumea nu iti invalideaza argumentul greselile gramaticale!
        PPS: tu nu prea raspunzi la contraargumente, tu doar repeti mecanic acelasi lucru indiferent de ce scrie lumea...
    • +3 (3 voturi)    
      bai sinter... (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 12:54)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui eu_sunt

      ai dreptate...
      eu de 1 an de zile nu trece saptamana sa nu ma gandesc la emigrat ... mai deschide gura dracnea... mai updatam un CV...

      dar ceva ma opreste... red ca impozitu asta + o taxa de solidaritate m-ar ajuta sa ma hotarasc!
  • +3 (15 voturi)    
    PSD a facut tara praf (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 1:04)

    OmulNou [utilizator]

    Ne mai revenim? Nu ne mai revenim?

    Intre timp PSD e la putere si distrugerea continua, fiindca romanii sunt prea prosti ca sa mearga la vot.

    A cui e vina? A PSD-ului ca manipuleaza, sau a romanilor ca nu gandesc?
  • +1 (9 voturi)    
    Ce nu intelegeti? (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 1:25)

    cris80 [utilizator]

    In noul cod au 'uitat' sa mai treaca scutirea de impozit. Adica si IT va plati 10% ca toata lumea adica o scadere a netului cu 35% (19+6+10) daca nu se mareste brutul sau doar de 16% (6+10) daca firma mareste brutul ca sa pastreze acelasi cost cu salariul.
  • +6 (10 voturi)    
    E cu dedicatie (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 1:25)

    DrDorel [utilizator]

    Toata harababura asta fiscala este cu dedicatie pentru protestele de asta-iarna. Inca nu intelegeti?
    • +2 (4 voturi)    
      intrebarea e... (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 12:59)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui DrDorel

      de unde o sa mai dea pomenile electorale pt 3 ani daca se duce dracu domeniu IT
  • +1 (19 voturi)    
    Mesaj pentru IT-isti (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 1:31)

    luptator_din_munti [utilizator]

    Scutirea de impozit a fost inventata nu pentru ca sunteti voi o specie de superpamanteni fara de care soarele nu mai rasare. Scutirea de impozit a fost inventata exclusiv pentru ca Vosganian (ala cu ouale) avea o susta cu baietii destepti din industria IT-ului romanesc. Talpes &Co. Restul e can-can.
    • -1 (17 voturi)    
      Sunt ITist (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 1:51)

      Coco_papagal [utilizator] i-a raspuns lui luptator_din_munti

      Si iti dau dreptate. Nu voi vorbi de altii ci strict despre mine. Sunt mediocru profesional, castig aprox. 60000€ pe an, insa zilnic citesc sau invat cel putin 3 ore pe langa cele 8 sau 9 de munca. Iar in viitorul f apropiat vei avea nevoie de it‘isti ca de medici. Asa ca biciul si injuraturile pe ei :))
      • -6 (12 voturi)    
        Aitica, nu pricepusi nimic! (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 5:50)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui Coco_papagal

        Aitica, nu pricepusi nimic!

        Mai baiete, nimeni nu spune ss-ti limitezi sau sa-ti veniturile. Toata discutia este despre "doing the fair share to society". Chiar iti place si ceri sa fii tratat ca un handicapat?
        • +6 (12 voturi)    
          here's one for you (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 8:57)

          nea_caisa [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          ia califica-te mata ca programator si fii competitiv cu un salariu decent apoi fa-ti datoria si plateste "fair share-ul" ala. dupa ce faci asta vreo 10-15 ani pune in balanta "fair share-ul" tau cu cel al statului si vezi ce iese. nimeni nu te opreste sa devii si tu aitica si sa te bucuri de beneficii. dar banui ca e mai bine sa muncesti la negru postand aberatii, nu-i asa?
          • -4 (6 voturi)    
            Tot un milog ramai, mai Aitica (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 13:51)

            newlook [utilizator] i-a raspuns lui nea_caisa

            Tot un milog ramai, mai Aitica. Esti doar un milog fudul ce profita acum de slabiciunea si prostia statului si guvernantilor. Daca vii in America cu pretentii d'astea iti dau astia cizma-n cur din secunda 2. Banuiesc ca si in Germania si Franta...si mai peste tot pe unde e apa calda la robinet, lucrurile stau asemanator.
            • -2 (6 voturi)    
              Admin Hotnews (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 14:08)

              un domn [utilizator] i-a raspuns lui newlook

              Cititi cu atentie, limbajul merita sa fie Moderat la Newlook
            • 0 (4 voturi)    
              sa inteleg (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 20:30)

              nea_caisa [utilizator] i-a raspuns lui newlook

              ca s-au terminat argumentele si acum treci la bolsevisme? doar atat te duce bibilica? n-as merge atat de departe sa spun ca esti ceva postac de la rasarit dar pattern-ul raspunsurilor tale te tradeaza. sper ca totusi antagonismul bolsevic capitalist din capul tau nu-ti da dureri prea mari. nu ca ar avea ce sa te doara...
        • +3 (9 voturi)    
          Tu intelegi (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 10:20)

          alexpro [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          Ca cu toata reducerea de impozit, programatorii tot produc mai mult la bugetul statului decât majoritatea profesiilor?

          Reducerea de impozit a fost gândită pentru a câștiga competitivitate fata de Bulgaria si alte state, pentru a a duce si mai multi bani la buget pe termen mediu ai lung.

          Dar ii prea mult pentru tine, dai inainte cu inechitatea socială, ca pe vremea comunistilor, toti sa câștigam la fel, indiferent ce, cat si cum muncim.
        • 0 (2 voturi)    
          hmmm (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 13:04)

          liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          "taxa de solidaritate"
          "impozit progresiv"
          "impozitarea marilor averi"
          (nu ma refer doar la Romania)

          cum ramane in cazu asta cu
          "doing the fair share to society" ?!

          si gresesti... nimic nu e fair in societate (vezi termenii de mai sus)... totul se rezuma la maximizarea bugetului de stat ...
          momentan introducerea impozitului o sa faca mai mult rau decat bine!
        • 0 (2 voturi)    
          Bani la buget (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 13:35)

          CSO [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          Pai da, ca fara IT-isti nu sunt bani la buget pentru a fi platiti bugetarii de lux! Ce poate fi mai "fair"!? Iti platim salariu, ce pana mea mai vrei!?
          • 0 (0 voturi)    
            @CSO (Duminică, 12 noiembrie 2017, 21:33)

            adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui CSO

            Amice...salariul meu il plateste patronul din Franta, care a ales totusi sa faca afaceri in Romania si sa-si plateasca TOATE taxele...nu a cersit scutire pentru angajati (care btw..ar putea daca s-ar face o greva de o saptamina - sa zicem - sa tripleze pretul alimentelor..)

            Iar IT-isti sunt aia care chiar produc ceva - vezi Bitdefender / Silent Hunter - NU call center-urile :-)

            http://www.outsourcingportal.eu/ro/piata-de-it-din-romania-venituri-totale-de-16-miliarde-de-lei

            "Salariile și ele pot depăși ușor salariul mediu pe economie. Salariul mediu net la jumătatea anului 2015, declarat de către reprezentanții companiilor în cadrul studiului, este în jur de 2.600 lei. Peste jumătate dintre companiile participante la studiu au declarat că au apelat la creșteri salariale de până la 16% până la finalul anului."

            Deci, in 2016 salariul mediu era undeva pe la 3200 ron ceea ce confirma faptul ca IT-stii ADEVARATI (cei cu 2-3-4000 euro lunar) , cum era cineva mai sus, sunt foarte putini, restul raspunzind la telefon..
      • -2 (2 voturi)    
        Mananci jumari.. (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 13:17)

        ciuma.rosie [utilizator] i-a raspuns lui Coco_papagal

        . ( punct)
    • +2 (2 voturi)    
      mai ... (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 13:01)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui luptator_din_munti

      eu stiam (de la unu care se ocupa de economie) ca e alta povestea ... dar nu conteaza

      important e ce o sa faca modificarile fiscale mediului IT in momentul de fata...
      si dezavantajele sunt mai mari pentru statul roman decat avantajele!
      asta ca sa eliminam dezavantajele pentur persoane... ma refer strict la bugetul de stat... bugetul de stat va pierde mai mult decat va castiga!
    • +2 (2 voturi)    
      Strategie economica? (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 13:33)

      CSO [utilizator] i-a raspuns lui luptator_din_munti

      Cuvintele "strategie economica" iti spun ceva? Sigur ca nu, nu se invata asa ceva in scoala romaneasca! La noi tot despre carute si bani in plic se vorbeste!
  • -3 (7 voturi)    
    SRL-D (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 2:05)

    cris80 [utilizator]

    Bucurati-va ca PSD sustine noii intreprinzatori si start-upurile. Acum nu mai ai nici un avantaj sa ai SRL-D vs SRL, inainte aveai 16% reducere (nu plateai CAS angajator primii 3 ani la maxim salariu mediu).
  • +3 (7 voturi)    
    mai sunteti multi? (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 2:09)

    Dedalus [utilizator]

    Nu mai e Misa ministru de finante?!

    Cine e femeia asta? Ce treaba are cu finantele? Parca tocmai ce-a zis Dragnea sa nu mai spuna fiecare ce-i tuna...
    • -3 (7 voturi)    
      Duduia asta parca se certa (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 7:10)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      Cu unii care aveau niste filme cu teaser de Filme pentru adulti...cu shpaga data Manual la Joana...adica nimicuri
  • +4 (10 voturi)    
    Newcuc (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 4:42)

    europeanul2 [utilizator]

    Sa fii newlook nu doare, stim cu totii, dar macar taci, poate asa nu arati la toata lumea cat de inteligent esti!
  • +3 (5 voturi)    
    . (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 6:06)

    Ingwar [utilizator]

    acum am inteles,
    asta este santaj 100%, santaj si razbunare pentru protestele din februarie.
    mesajul este: daca ne va fi mila de voi atunci anulam impozitul, daca mai protestati si deschideti gura atunci reintroducem impozitul.
    asta e uzurparea puterii in stat, trebue de izbavit tara de acest partid anti-social si anti-uman pe nume PSD, nu stiu cum considera altii dar pentru mine e "sau PSD sau o tara prospera", ambele entitati nu pot coexista si se contrazic
  • +4 (4 voturi)    
    Melita stricata habarnista !! (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 10:24)

    deval [utilizator]

    Si pentru firmele private care lucreaza pe fonduri europene ?! Ca e tocmai domeniul tau, melita stricata !! Si pentru cei din cercetare, pentru persoanele cu handicap si chiar salariati din firmele in faliment ?
  • +3 (9 voturi)    
    companii IT (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 11:45)

    cristi.se [utilizator]

    As vrea sa adaug un detaliu pe care poate multi nu il stiu. Companiile IT din romania sunt cost center, in traducere nu produc bani vanzand ceva aici, toti banii provin din afara ca sa plateasca acesti oameni care lucreaza in IT. Tocmai de asta guvernul a ales sa ofere aceasta facilitate. Plus ca pentru un angajat care produce software, ca sa poata beneficia de aceasta deducere, firma trebuie sa aibe 10000 EURO profit, deci firma plateste impozit pe profit, plus toate contributiile. Toti banii astia vin din afara tarii, salariu net, contributii, impozit pe profit. Nu sunt bani care provin din Romania asa cum se intampla in agricultura, bagi 100 Ron si produci 50 Ron care sunt tot bani din Romania. Probabil logica asta e prea complicata pentru multi.
    • -2 (6 voturi)    
      double peine... (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 12:18)

      demaGOGU [utilizator] i-a raspuns lui cristi.se

      ...asistat social (de lux) al statului roman si ouvrier detasat in cost-centerul (sic) capitalistului veros occidental.
    • +3 (7 voturi)    
      sincer... (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 13:07)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui cristi.se

      nu cred ca e vorba de logica sau nimic...
      nici macar de bugetu statului... alea 16% in plus nu ar insemna mare lucru la buget (presupunand , gresit evident) ca nu o sa reinfloreasca munca la negru si ca nu o inceapa firmele si oamenii sa se care...)
      Eu cred ca e vorba de un singur lucru: :capra vecinului" ... "mama cat castiga nenorocitii astia!!!. eu nu pot castiga la fel. ce mi-as dori sa castige si ei mai putin"

      PS: bine ca nu-l vad pe voiculescu care se agata de "conditiile din inchisoare" si nu vrea sa plateasca prejudiciuu pentru care a fost condamnat...
    • -1 (3 voturi)    
      Intr-adevar complicat (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 13:30)

      Jesuis.PasCharlie [utilizator] i-a raspuns lui cristi.se

      imi pare modul in care este calculat profitul pe care se plateste impozit.
      Doar pentru vanzarile in Romania?Mi se pare un loophole foarte usor de exploatat.
  • 0 (0 voturi)    
    pe bune? (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 16:18)

    tba [utilizator]

    vine asta și-mi spune că un ordin de ministru poate modifica o OUG sau o lege?
  • -5 (5 voturi)    
    Bai IT-istilor (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 18:00)

    galeo [utilizator]

    Nu aveti si voi putina demnitate ?
    Scutirile de impozit sunt de obicei pentru persoane defavorizate. Ai un handicap, sau ceva de genul.
    Voi IT=istii nu sunteti handicapati, asa ca nu inteleg de ce ati avea comportament de milogi.

    Mare drepate are omul asta:

    https://www.youtube.com/watch?v=0mqxBiEyG80
    • -3 (3 voturi)    
      Sati acolo, iesim noi din cand in cand (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 20:08)

      Vaka [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      Sunt fo' 2 pe aici, galeo si newlook, care au o problema cu IT-ul si cei ca practica aceasta meserie. Va banuiesc de ceva managerasi in sistemul de stat (poate Tarom?) bine protejati pe linie de partid si foarte incompetenti...

      Amu' dragii mosului, treaba este simpla, si oabla:

      1. Scutiri de impozite se dau pentru persoane, zone, domenii defavorizate pentru a ajuta si impulsiona cresterea - Corect.

      2. IT-ul in Romania a dovedit ca are potential de crestere si de EXPORT. Si aici trebuie citit aceste export in sensul de atat produs cat si creier.

      3. Exportul de produs este bun, pentru ca aduce venit, care va purta impozite. Exportul de creier nu este bun pentru ca nu aduce nimic.

      4. Ca sa se evite exportul de creier, trebuie stimulata dorinta de a ramana in tara. Cum nu exista alte metode (infrastructura, system sanitar, invatamant) singura metoda ramasa este stimularea financiara.

      Cu asta cred ca am demonstrate ce era de demonstrat.

      Si ca sa raspund la obiect, sunt de accord sa platesc impozit pe venit, 15-20-25%. Dar sa primesc ceva in schimb. Din pacate in Romania nu se poate. Asa ca "Go West". Am sperat ca nu va trebui sa iau aceasta decizie. Dar cand am de ales intre viitorul copiilor mei si nimic... Aleg sa platesc impozit...altei tari...

      Asa ca, dragii mosului, gura mica cu IT-ul ca noi va platim salariile, trantori nenorociti.
      • 0 (4 voturi)    
        Drum bun, baiete. Macar nu esti ipocrit (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 21:51)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui Vaka

        Drum bun, baiete. Daca vei constata ca-ti este mai bine in alte parti, drum bun si succes. Ti-o spun din toata inima, desi, ca unul care a trecut prin faza asta, crede-ma, nu-i usor. Vei vedea.

        Macar nu esti ipocrit. Nu ai pretentii sa nu platesti taxe intr-o tara si sa pretinzi servicii ca in Germania. Nu merge.
        Inca o data, succes !
      • 0 (4 voturi)    
        Boss (Sâmbătă, 11 noiembrie 2017, 23:13)

        galeo [utilizator] i-a raspuns lui Vaka

        De scutirea de impozit tot veti beneficia. Impozitul de 10% pe care toti ceilalti muritori il platesc, voi veti fi scutiti, pricepi ?
        Deci care e marea voastra suparare, ca veti fi scutiti de doar 10% in loc de 16% ?
        Pai cand va spuneam ca aveti comportament de milogi voi Bat Man, Bat Man
    • 0 (2 voturi)    
      logica de milog prost.. (Duminică, 12 noiembrie 2017, 18:13)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      In agricultura sunt subventii => milioane de milogi lucreaza in agricultura. apoi vand produse subventionate => alte milioane de milogi consumatori
      pensiile nu se limiteaza la contributii si nu se calculeaza pe principiul contributivitatii => alte milioane de milogi
      salariul minim este platit indiferent daca produci de banii aia sau nu => milioane de milogi

      in IT, majoritatea banilor vin din afara tarii (efect net pozitiv asupra balantei de plati) si toti angajatii care beneficiaza de scutire castiga multe peste salariul mediu, deci au o contributie net pozitiva la bugetul de stat (adica platesc mai mult decat primesc). diferenta se duce la milogi.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă