Premierul Tudose, despre deprecierea leului: Va trebui sa avem o discutie foarte asezata cu BNR despre ce se intampla si care ar trebui sa fie rolul lor / Poate e si o razbunare a sistemului bancar

de R.M.     HotNews.ro
Joi, 23 noiembrie 2017, 20:52 Revista Presei | Radio TV

Mihai Tudose
Foto: Captura Digi 24
Premierul Mihai Tudose a acuzat joi seara, la Antena 3, Banca Nationala a Romaniei ca este responsabila pentru o parte a deprecierii leului in fata euro, afirmand ca este nevoie de o discutie "foarte asezata si serioasa" cu conducerea bancii "despre ce se intampla si care ar trebui sa fie rolul BNR".

Seful executivului a acuzat faptul ca in primavara acestui an BNR a redus depozitele obligatorii ale bancilor comerciale de la 10 la 8% iar acest lucru a "disponibilizat" 500 de milioane de euro, "dintre care 280 deja au plecat din tara".

"BNR poate si trebuie sa intervina, nu a facut-o", a continuat primul ministru, care a precizat insa ca, pe langa acest lucru, mai exista si alti "factori obiectivi" pentru deprecierea leului.

Printre acestia, subventiile la agricultura, in valoare de 3 miliarde de lei, iar cu o parte din acesti s-au cumparat ingrasaminte din import, "care se face din euro".

Mihai Tudose nu exclude insa si o "razbunare a sistemului bancar", dupa ce a criticat bancile ca inregistreaza profit zero sau pierderi in Romania.

Seful Guvernului si-a temperat insa sensibil tonul in ceea ce priveste multinationalele, afirmand ca unele dintre acesti actori economici "sunt cei mai seriosi, nu isi permit sa derapeze".

Premierul Mihai Tudose a fost invitat in joi seara, de la ora 21.00, in platoul Antena 3, la Sinteza Zilei.

  • HotNews a transmis live text cele mai importante declaratii ale premierului.

Despre motiunea de cenzura
  • A fost o motiune din punct de vedere juridic, dar din punct de vedere continut a fost o manifestare ilogica
  • Sunt multi care doresc ca acest guvern sa nu isi atinga tinte. doresc ca ei sa ocupe acest loc. e un proces democratic de a dori sa iei locul cuiva. in parlament, au fost doua discursuri de motiune , unul a fost discursul liderului UDMR, care a avut si laude si critici. discursul pnl si usr da-te la o parte sa vin eu
  • In strada, doua sindicate mari care s-au disociat fata de aceasta mascarada. 
  • Nu vine apocalipsa. nu poate nimeni sa ceara nimanui ca in 10 ani sa dotam toate scolile, sa reparam toate strazile. Lumea a inceput sa vada ca nu mintim. lumea a inceput sa simta cresterea economica.
Despre modificarea Codului Fiscal
  • Aveam de ales intre varianta rapida si 2019. Am ales varianta rapida
  • Nu e niciun impact pentru bugetele angajatorilor la salarii
  • Dorinta de nu e bine la orice
  • Au inceput cu vai, scad salarii, apoi nu scad dar nu ne cresc, apoi cresc foarte putin
  • Oameni care nu au facut un minim efort ca poate creste netul cu 10-15 lei, in schimb ii creste contributia la pensii, vor avea o pensie cu 15-20% mai mare. Credeti ca asta nu conteaza?
  • Tot cream statui la monstrii sacri dupa ce dispar, am uitat sa ne bucuram de ei cat ii avem. Am inceput sa gandim un program legat de centenar sa ne gandim un pic la cultura din Romania, la teatru, la a citi o carte
  • Ne aducem aminte de acesti oameni in momente foarte triste
  • Am discutat saptamana trecuta cu editorii, niste cifre absolut dezolante.
  • Nu facem ceva impotriva oamenilor, ci pentru ei. Adunam contributiile in trei. Niste baieti destepti plateau o parte, pentru angajat, nu platea jumatate din suma. Au venit controale, i-au prins, au contestat masura ca nu au platit partea lor. Au ajuns la CCR care a spus ca nu e constitutional ca stopajul la sursa sa fie fapta penala. Acum nu mai pot spune asta. Se reintroduce stopajul la sursa care devina fapta penala
  • Sunt peste 150.000 de firme care nu au platit, total sau partial. Sunt sume uriase, vorbim de miliarde
  • Al doilea argument: terminam cu ipocrizia. In fiecare an luam 4 miliarde si il bagam la asigurari sociale. Cu aceasta masura ne inchidem aproape pe zero
  • Devenise sport national, acumulai datorii, intrai in insolventa si nu mai plateai nimic
  • Daca continuam sa facem ce am facut in ultimii 27 de ani si ne asteptam la rezultate diferite nu o sa le vedem. Asta e definitia idiotului
  • Au fost mesaje publice, am fost placut surprins, de la mari angajatori pana la companii simbol, Coca Cola, a fost Kaufland, Petrom, o  multime. Practic toti angjatorii si-au linistit angajatii. Ieri, intr-o discutie cu o companie foarte mare, cu o zona de IT foarte dezvoltata, se pare ca sunt niste probleme, le reglam pana la 1.
  • O reglare din impozit, acum sunt pe trei categorii: la stat si in privat, doua categorii. Zona de IT poate sa miste Romania mult mai repede in directia cea buna
  • La fel, persoanele cu dizabilitati
  • Pe legea salarizarii, care doreste o reasezare in normalitate - sunt consilieri ai unui secretar de stat cu salariul net mai mare decat ministrul. Mi se pare o nebunie. Aberatia s-a propagat in timp, care cu sporuri europene, care cu transfer
  • Nu se poate un consilier sa ia cat presedintele tarii. Aceste reglaje trebuie sa se faca, asta e
Despre cresterea economica si sustenabilitate:
  • Daca am ajuns sa ne fie rusine ca avem o crestere economica foarte mare ... Era mai bine daca nu aveam?
  • Daca anul acesta ne inchidem pe o crestere economica in jur de 6 sper ca la anul sa fie mai mare
  • Estimarile Comisiei ... stiti cum erau la inceputul anului? Erau mult mai proaste. FMI ne propavaduia sfarsitul in chinuri, ca deficitul, ca rectificarea, ca o sa luam foc cu totii, ca o sa ardem
  • Acum au revenit si au spus asa e, cum spuneti voi
  • Ponderea consumului in PIB e cea mai scazuta din Europa. In Germania e de doua ori mai mare
  • De ce sunt optimist? Aceasta crestere se datoreaza unor masuri pe care le-am luat in acest an si care pun bazele unei dezvoltari sustenabile si la anul. Noi nu am gasit niciun proiect pe care sa-l implementam.
  • Am inceput sa dam drumul la treaba. La anul incep constructiile de autostrazi, de spitale, care aduc plus valoare
  • Urmeaza sa fim acuzat ca avem deficitul sub 3% de catre cei care au cam derapat si care ne-au lasat tara pe un beculet rosu aprins
  • Suntem de vina ca a crescut PIB-ul, ca a cresut colectarea?
  • A fost azi o discutie absolut halucinanta despre venituri din colectarea TVA, sunt cu 278 mil mai mari, in conditiile in care TVA e cu un punct mai mic si tot nu e bine

Despre cursul leu-euro

  • Am o parte din explicatie, pentru cealalta va recomand calduros sa vorbiti cu BNR care ar trebui sa fie mai atenta
  • BNR poate si trebuie sa intervina, nu a facut-o
  • In aprilie BNR le-a spus bancilor ca sunt bune, solide si au redus depozitele la 8%, ceea ce a disponibilizat 500 mil euro, dintre care 280 deja au plecat din tara
  • BNR practic le-a dat voie sa scoata din rezerve 500 de milioane
  • Intrebati-i pe cei care se ocupa de acest lucru
  • Vorbim de separarea puterilor in stat, cred ca va trebuie sa avem o discutie foarte asezata si serioasa despre ce se intampla si care ar trebui sa fie rolul BNR
  • Mai sunt si factori obiectivi: s-au bagat 3 mld euro in agricultura. Ieri, un europarlamentar PNL de Cluj a avut o tirada extraordinara cum am nenorocit noi agricultura. E fabulos! Anul trecut nu s-au dat subventii tot anul, anul asta am dat 3 mld
  • O parte din acesti bani s-au dus pe ingrasaminte, s-a apelat la import, care se face in euro
  • Toate au venit la pachet cu dezvoltarea, daca aveam si un partener care isi facea lucrurile bine - sistemul bancar - nu cred ca lucrurile mergeau atat de sus
  • Poate e si o razbunare a sistemului bancar. Ghiciti ce: au inceput sa aiba profit
  • Sper ca o sa avem o discutie foarte serioasa cu conducerea bancii in acest sens, poate gresim noi
  • Voi fi nevoit sa am aceasta discutie, in calitate de prim ministru nu faci numai ce iti doresti

Despre atacurile la multinationale

  • Nu e adevarat, nu toti sunt asa. Poate o anumita zona a multinationalelor - cred ca sunt cei mai seriosi, nu isi permit sa derapeze
  • Pe anumite zone, sunt "noningerasi", care au profitat de lacunele legislative. Nu au facut neaparat ilegalitati - daca legile le permit, si-au inchis pravalia si au plecat. Daca statul roman permite externalizarea profitului - haideti sa devenim un stat puternic, sa fim corecti cu cei corecti si invers fata de cei care ne cam iau de fraieri, asa
Despre fondurile europene
  • Sunt optimist. Daca gaseam niste proiecte mature stateam mult mai bine
Legea pensiilor
  • Stiu ca se fac simulari la nivelul ministerului Muncii, cat de repede putem sa o facem si in ce transe, ca atunci cand o punem in dezbatere publica sa avem raspunsul la toate aceste intrebari. E o lege foarte grea, poate cea mai grea

Relatia cu Iohannis: Institutional corecta

Relatia cu  Dragnea: Buna

Relatia cu ministrii: Buna

Despre legile justitiei:

  • Cred ca anumite schimbari trebuie efectuate. Vrem un stat puternic, vrem ca puterile sa isi faca treaba, nici una sa nu fie sefa celeilalte, sa nu fie abuzuri. Nici politicul sa nu intervina in justitie, pentru ca e un dezastru, dar nici invers. Au fost abuzuri
  • Lucrurile trebuie sa inceteze si cred ca toata lumea isi doreste ca aceste lucruri sa inceteze
  • Vrem o tara normala dar o justitie independenta nu inseamna ca e sefa la toti

Despre protestele de strada

  • Unele dintre manifestari sunt justificate, normale si corecte. Altele sunt provocate. Cea de azi nu a fost una spontana, oamenii au fost adusi cu autocarele
  • Ultima dintre ele, in fata guvernului, a fost a medicilor de familie, care au dreptate, o democratie absolut dementiala. Stiati ca sunt patru culori de retete? Nici eu nu stiam. M-am intalnit cu ei, lucram, au dreptate
  • Au transformat medicul de familie intr-un mic SRL. Noi trebuie sa-l folosim ca medic, nu sa-l facem manager, cu jumate de timp pentru contabilitate

Care e cea mai importanta a lui si cea mai mare nerealizare

  • Foarte greu cu prima. Nu stiu, sunt foarte multe exemple care imi vin in gand pe plan profesional. As spune de fondurile pentru SMURD, 600 de mil de euro
  • Nerealizare - toate cele care nu s-au intamplat. Sanatate, Educatie, Infrastructura




Citeste mai multe despre   



















10150 vizualizari

  • +44 (54 voturi)    
    Abia astept declaratiile (Joi, 23 noiembrie 2017, 21:14)

    BobMuller [utilizator]

    "Din 2018, cine nu e membru PSD nu va primi nici salariu, nici pensie, deoarece numai Soroshishtii nu au carnet de partid".

    "Asta in ciuda faptului ca Tariceanu il pupa in 2009 pe Sorosh, dar asta nu mai spunem."
    • +39 (49 voturi)    
      Clar e Soros! Si Elodia. (Joi, 23 noiembrie 2017, 22:39)

      Un Nene [utilizator] i-a raspuns lui BobMuller

      Numai ei sunt vinovati de cresterea cursului valutar.
      La fel si ca in Rusia, nu e de vina economia care e din epoca de piatra, ci agenturili straine.
      Vezi, bos, ca a mai zis unul asta si l-au taiat de craciun. Anul asta poate taiem si porcul si porcusorul de Guineea/hamsterul.
      • +25 (29 voturi)    
        Mai mult decât clar (Vineri, 24 noiembrie 2017, 8:19)

        Spiky [utilizator] i-a raspuns lui Un Nene

        Oricine și fiecare este vinovat de situația din țară, mai puțin guvernanții (plus parlamentarii) care iau deciziile. Sună logic....
        • -22 (26 voturi)    
          aici clar e vina BNR si in mod special al ... (Vineri, 24 noiembrie 2017, 9:10)

          Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui Spiky

          Aici clar e vina BNR si in mod special al ... dlui Isarescu si politicii lui in BNR !!!

          Aici chiar dl Tudose ARE MARE DREPTATE in tot ceea ce spune contra BNR !

          Acest Isarescu nu este un asa de mare si bun om
          bancar !

          L-a prins in scaun (posibil securist ??) si nu ii mai da drumu niciodata !!!


          DAR ISARESCU A FACUT MULT RAU sistemului bancar si Romaniei ! Parerea mea !!

          De ce ?

          Cat timp a fost bine, toatal lumea il vedea pe Isarescu precum Biserica ortodoxa, din totdeauna e acolo, si o luam de buna ca e buna...

          Dar la toate valurile de nevoi si probleme, BNR s-a comportat FOARTE PROST !

          A furat toata valuta din tara la criza cu mineriadele si alte evenimente !! VA ADUCETI AMINTE ????

          La criza francului elvetian NU a luat apararea clientilor ci a bancilor !! Desi exista precedentul in care doua tari est-europene au luat apararea clientilor !

          La criza actuala a lasat sa se duca euro la vale si ce este si mai grav robor la vale !


          Cand o tara are crestere economica NICAIERI IN LUME nu exista sa i se devalorizeze moneda ! Nicaieri in lume, decat... in Romania !!
          Sau sa i se duca dobanzile la vale !!


          BNR cu siguranta nu functioneaza bine si merge dupa interese... nu stiu... ??? sunt mari semne de intrebare.. si ma bucur ca pentru prima data un om (din putere) intreaba aceste lucruri in mod curajos !

          Ma mir ca Isarescu este inca in functie si nu a fost dat jos, sau nu si-a dat demisia !!!!
          TREBUIE sa intelegem ca oamenii care nu isi fac treaba TREBUIE SA PLECE !!
          Nu este locul pe care scrie ISARESCU este locul in care scrie guvernatorul BNR !

          Si de la criza francului elvetian dl Isarescu trebuia ori demis ori sa isi dea demisia !

          Este inacceptabil ca inca mai se tine de scaun dupa a doua criza (daca nu a N-a) in care nu isi face treaba !
          • +10 (18 voturi)    
            Premierul bodega (Vineri, 24 noiembrie 2017, 9:54)

            deville2010 [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

            habar nu are cu ce se mananca economia.A terminat o "privata" la 30 de ani si emite pretentii de cunoscator.La bodega cu el.Nu la guvern!
          • -4 (10 voturi)    
            votacii fara cap (Vineri, 24 noiembrie 2017, 12:16)

            Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

            ce urasc cel mai mult cei care voteaza repede pe URA si nu pe RATIUNE !

            indiferent cat de suparat pe PSD sau pe Tudose, totusi NU POTI sa nu gandesti inainte anumita situatie in mod OBIECTIV si sa vezi oare este bine nu este bine ?

            care sunt toate elementele ?

            Uite asa, in cazul acesta particular, Isarescu este marele vinovat, dar ridicat ca Lenin pe un piedestal NIMENI nu are curajul sa ii ceara socoteala !

            ACUM pentru prima data in istorie este tras la raspundere de acest Tudose !

            lucru care este de apreciat !

            parerea mea


            hai votati negativ asa fara cap !!

            spor
          • +7 (9 voturi)    
            In (Vineri, 24 noiembrie 2017, 13:52)

            Jar [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

            '94,cand inflatia era de 300%,meritul guvernarii Vacaroiu,d-l Isarescu a dus dobanzile la 150% pentru a repara ce se mai putea repara...
            Si-atunci niste senatori PDSR au cerut demisia Guvernatorului,da' s-a opus d-l Iliescu.
            Acum,BNR e acuzata de unii ca a cheltuit 2mld. euro ca sa apere leul,dar cumparand lei e acuzata ca aprovocat cresterea roborului.Nu-i asa ca nu e simplu?
            Matale pe unde te incadrezi?
          • +8 (10 voturi)    
            Tovarășul Shevarnadze (Eduard) (Vineri, 24 noiembrie 2017, 14:44)

            Spiky [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

            Vă aduc pe această cale ferată la cunoștință următoarele: bateți câmpii! Vă citez și vă răspund punctual la fiecare prostioară debitată de dvs:
            ”A furat toata valuta din tara la criza cu mineriadele si alte evenimente !! VA ADUCETI AMINTE ????”
            Ne aducem aminte, chiar foarte bine. Nu Isărescu a făcut șmecheria, ci Stolojan, ÎȚI ADUCI AMINTE?? Banca Națională pe atunci probabil nici nu era independentă, ci la cheremul primului ministru!

            ”La criza francului elvetian NU a luat apararea clientilor ci a bancilor !! Desi exista precedentul in care doua tari est-europene au luat apararea clientilor !”
            Iarăși nu era treaba BNR, ci a GUVERNULUI; care trebuia să dea legi clare în domeniu (riscul valutar trebuia definit și clarificat cum se împarte între bancă și client!), așa că iar ai luat-o pe arătură!

            ”La criza actuala a lasat sa se duca euro la vale si ce este si mai grav robor la vale !”
            Vorbești aiurea - amândouă au URCAT; DECI S-AU DUS LA DEAL! BNR poate, în limite rezonabile (extrem de mici) să controleze cursul valutar, dar dacă acum face asta (adică aruncă euro pe piață pentru a coborâ euro și a urca leul) atunci riscă să rămână fără rezerve valutare. Pentru cultura matale economicoasă extrem de redusă, așa a făcut Soros miliarde, pariind împotriva Băncii Regale și a lirei sterline, până nu au mai putut ține englezii cursul. Știi de ce? că dacă economia e pe chituci, pusă de PCR-PSD, atunci BNR nu poate contra chestia asta. Iar despre ROBOR numai de bine, că matale nu pricepi nici cât prim ministrul fost al economiei. ROBOR este media pe piață a dobânzilor la care băncile împrumută clienții. BNR nu are decât niște mecanisme extrem de reduse pentru a influența indicele ăsta general. Dar matale ești calat pe economia de comandă, în care sunt binefăcătorii poporului care obligă pe tâlharii din bănci să dea credite ieftine la populație. Nasol, băiete, de când a pierit Ceașcă, nu mai merge așa...
            • -2 (4 voturi)    
              Esti un cetatean mai estic decat romanul (Vineri, 24 noiembrie 2017, 21:37)

              icsulescu99 [utilizator] i-a raspuns lui Spiky

              Sti, unora le place sa fie europeni, iar in ultima vreme europenii au zis mai apasat ca altadata ca prietenii tai bancherasi ar fi trebuit sa-si informeze corect clientii in privinta riscurilor de credite si aici intra CHF/EURO/ROBOR... tot ce variaza in timp iar clientul nu poate sa controleze - asta a zis CJUE deci Europa nu Rusia.

              De ce iti spun asta, pentru ca prietenii tai pe care ii sustii sunt in total dezacord cu deciziile Europei Occidentale, iar tu judeci la fel.

              Cand te uiti in oglida o sa vezi un comunist pur sange.

              Apropo vezi ca s-a trezit Ghetea din somn si vrea sa fie European
              • 0 (2 voturi)    
                Toarșu Ixuleanu (Sâmbătă, 25 noiembrie 2017, 13:18)

                Spiky [utilizator] i-a raspuns lui icsulescu99

                Vă atrag respekTos atenția că înainte de a semna un act, te interesezi dă efectele pe care le-ar putea avea actul respekTiv asupra vieții matale, atât personale, cât și accelerate. Dacă ești guguȘtiuK și înghiți gogoașa băncilor, îți rămâne în cavitatea nGâtală.
                Deci revenind la subeKtul în diskuȚie, ierea, după cum i-am spus și toarșului menistru dă externe URSS, Eduard Șevarnadze, treaba guvernului să dea o lege în care să să explice pe-nțelesu la toate lumile existente și non-existente ce este ăla risc valutar și cum se-mpărțește el frățește între client și bancă. Nu este treaba băncii să îi spună clientului: fraiere, nu lua împrumutul ăsta, că o să plătești de o să te rupi, fincă, logic, O SĂ RĂMÂNĂ FĂRĂ CLIENȚI, toarșu Ixulesku!!! Capisci sau panimaeș, you get it, you dig me??? compris, camarade postak?
                • 0 (2 voturi)    
                  Tot comunist ai ramas. (Sâmbătă, 25 noiembrie 2017, 15:05)

                  icsulescu99 [utilizator] i-a raspuns lui Spiky

                  Imi aduci aminte de un mare comunist, pe nume... cum ii zice hm... mare doctor, fost primar, inculpat... cum ii zice, da e din sud de la voi hai ca te las pe tine sa deduci, si ala tot cu smecheria era asa ca tine, Ponta, Dragnea, Vasilescu, Manole, oameni din astia fara morala si fara scrupule, vezi tu, pe astia ii aperi sau iti alegi sa-i aperi pe unii dintre ei, dar sa sti ca toti sunt la fel.

                  Zici ca nu este treaba bancii sa-si informeze corect clientii, tot asa a zis si Manole, dar uite ce a hotarat CJUE, exact invers, deci sunteti pe dos.

                  Daca vrei Europa, trebuie sa te schimbi postacel.
                  • +2 (2 voturi)    
                    Matale judeci cu trenul de aterizare (Luni, 27 noiembrie 2017, 18:57)

                    Spiky [utilizator] i-a raspuns lui icsulescu99

                    Este treaba băncii să-și informeze corect clienții într-o anumită măsură, bre Kixulescule!
                    Că doar nu o să țină cursuri de economie capitalistă când la Hantena 3 prim-miniștrii lui varză murată, d-alde Ponta, Tudose și alte murături economice își aburesc votacii cu tâmpenii!
                    Da, băncile sunt niște tâlhării, dar necesare și cu skepsis. Nu ele, ci statul trebuie să își ocrotească cetățenii. Iar statul român, aka PCR-FSN-PDSR-PSD, își jefuiește cetățenii, cu complicitatea băncilor, adică băncile sunt COMPLICE, nu principalul făptuitor, capisci, toarșu?
          • +6 (8 voturi)    
            Shevarnadze II (Vineri, 24 noiembrie 2017, 14:45)

            Spiky [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

            Continuăm cu marcarea și decopertarea aberațiilor economicoase pe care le-ați comis:
            ”Cand o tara are crestere economica NICAIERI IN LUME nu exista sa i se devalorizeze moneda ! Nicaieri in lume, decat... in Romania !!
            Sau sa i se duca dobanzile la vale !!” Aici ai dreptate, mulțumește pentru aberația asta guvernului, parlamentului și Partidului Unic: PCR-FSN-PDSR-PSD


            ”Este inacceptabil ca inca mai se tine de scaun dupa a doua criza (daca nu a N-a) in care nu isi face treaba !”
            El își face, nu-și face treaba, dar matale crezi că treaba lui este să redreseze economia distrusă de parlament, guvern și Dragnea sfătuit de celălalt infractor, Vâlcov? Atunci te înșeli amarnic!

            Salutări Prezidiului Suprem al URSS!
          • +6 (8 voturi)    
            Shevarnadze III (Vineri, 24 noiembrie 2017, 14:49)

            Spiky [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

            Când vine o criză mondială și mai ai și un berbec (Tăriceanu+PSD) care dă măsuri în sensul agravării crizei (angajări fără număr la stat, că statul are izvor, nu izvor, cascadă de bani), atunci nu poți cere BNR sau lui Isărescu să facă minuni.
            Are el multe bube în cap și tâmpenii spuse, dar ceea ce îi împuți, pardon, impuți matale, nu cadrează cu realitatea.
          • +6 (8 voturi)    
            Shevarnadze IV (Vineri, 24 noiembrie 2017, 15:02)

            Spiky [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

            un citat de pe site-ul lui Guran, ca să îți intre logica în cap:
            Premierul Tudose îi cere insistent lui Isărescu să țină cursul sub control. Amenință chiar cu o discuție (aș ucide să pot fi o muscă și să asist la discuția aia) în care să ceară explicații. Am mai scris aici cum funcționează tipărirea banilor în economie. E drept că, oricât m-am străduit eu să explic ca la clasa zero, textul nu e chiar pentru analfabeți funcțional. Dar atâta lucru poate pricepe, cred, și premierul țării noastre – ca să țină cursul, BNR vinde euro și cumpără lei. Dacă trage lei din piață, cresc dobânzile și, deci, guvernul se sufocă primul. Urmează apoi cei cu rate în lei (majoritari acum, spre deosebire de 2008), iar în final urmează firmele. Care, ce să vezi, vor avea creșteri de costuri (cu salariile, am scris și o să public mâine și pe această temă) deci vor avea nevoie și de finanțare și de creșterea prețurilor, ca să supraviețuiască.
          • +4 (4 voturi)    
            Amice! (Vineri, 24 noiembrie 2017, 22:02)

            dan63 [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

            La mineriade toate delegațiile străine care vroiau să investească bani în România s-au ridicat de la masa negocierilor și, delicat, s-au RETRAS. Declarațiile lor au fost: Aici nu se pot face afaceri, cu o populație cu o astfel de mentalitate! Mentalitate care acum a învins în alegeri și ne-a adus unde suntem!
          • +2 (2 voturi)    
            isarescu e un nemernic (Sâmbătă, 25 noiembrie 2017, 0:13)

            Captain Obvious [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

            A facut magaria cu iliescu sa nu iasa Stolojan in turul 2 in 2000 ca sa se duca cu WC Tudor si nu o sa fie iertat nicidata pentru asta.
            Pentru evolutia cursului in zilele noastre doar incompetenta acestor hoti psd-isti e de vina.
            • 0 (0 voturi)    
              exact ! (Luni, 27 noiembrie 2017, 19:17)

              Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui Captain Obvious

              pentru ca, este o posibilitate ca Isarescu sa fi fost la FEL DE SECURIST, AGENT KGB precum si iliescu !
          • +2 (2 voturi)    
            Mai Ed.... (Sâmbătă, 25 noiembrie 2017, 1:02)

            paonipao [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

            Nu-ti mai da tatutule cu parerea despre economie si finante pentru ca esti (ca si idiotul de Tudose) total pe dinafara!
            Cand toata lumea ( care a studiat economie)atragea atentia asta vara psd-istilor ca toate actiunile pe care le intreprind vor avea repercursiuni in economia reala prin activarea dezechilibrelor financiare, nemernicii o tineau una si buna cu programul de guvernare!

            Acum mai vi si tu sa-ti dai cu parerea despre BNR!
            Daca ajunge si banca centrala total pe miinile lui Dragnea si ale lui Tudose, atunci chiar am pus-o de mamaliga!
    • +52 (60 voturi)    
      Iota-te,asta cu facultate particulara la 30 de ani (Joi, 23 noiembrie 2017, 22:46)

      cartofil [utilizator] i-a raspuns lui BobMuller

      vrea sa invete pe cei de la BNR, cu zeci de ani de experienta in spate, care au trecut prin sute de situatii dificile, cum sa faca sa asigure stabilitatea leului !!!! La mintea lui crede ca da odata ordin daddy, guvernul scoate un HG si pac, imediat leul se apreciaza. Asta-i culmea, cred ca ideea i-a venit dupa ce a tras o bere la pet.
      • +29 (35 voturi)    
        privata, in fundul curtii (Vineri, 24 noiembrie 2017, 0:28)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui cartofil

        asta cred ca nici banii acasa nu-i poate dramui decat daca ii pune in plicuri. Concepte d-astea abstracte, cu principiul vaselor comunicante, legaturi care doar pentru el par de neinteles.
      • +2 (26 voturi)    
        BNR e o sinecura pentru toti pupincuristii (Vineri, 24 noiembrie 2017, 7:10)

        Maspp [utilizator] i-a raspuns lui cartofil

        E plina de politicieni , rude, prieteni. Are un aparat supradimensionat al carui personal nu face altceva decat sa faca analize macroeconomice cu zero beneficii pentru economie. In plus BNR a avut o mare vina pentru dimensiunea crizei in Romania prin neimplicarea in limitarea creditelor in franci si euro. O institutie plina de economisti care nu fac decat sa-si dea cu parerea despre orice si oriunde. Sa ne amintim ca pe acolo sunt mari specialisti care considera ca in Romania trebuie introdusa taxarea progresiva, cu 40% impozit pe venit la peste 5.000 lei salariu. Asta nu inseamna ca ce spune Tudose e corect. Omul nu e prost dar are tehnica pesedista invatata din tata in fiu de a arunca pisica in curtea altora atunci cand lucrurile incep sa o ia pe aratura. Stie ca daca arunca vina pe BNR, straini, multinationale, importatori, multi or sa inghita galusca si partidul o sa iasa tot bine.
        • +19 (21 voturi)    
          aham (Vineri, 24 noiembrie 2017, 8:57)

          sfinxsoft [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

          Doar ca "specialistii" aia din BNR care vor impozitare progresiva sunt veniti pe filiera PSD. Sa nu-mi povestesti despre cat de tehnocrat este Georgescu. Sau Socol. Despre Olteanu (filiera PNL, aripa mai tematoare a fostului FSN) nu mai trebuie spus nimic, a spus justitia destule. Astia sunt "specialistii" despre care vorbesti tu.
          Uita-te la ce spune Croitoru si dupa aia arunca cu acuze daca vrei.
          • -1 (1 vot)    
            Va ascundeti (Vineri, 24 noiembrie 2017, 21:50)

            icsulescu99 [utilizator] i-a raspuns lui sfinxsoft

            dupa comunistul/informatorul Manole ca sa acuzati alti comunisti PSD-ei

            Asteptam spectacolul cu trecerea voastra in PSD si acuzarea lui Manole.

            Nu este mare pacat, doar o sa fie in familia voastra.

            Nu uitati, Manole a fost sustinut de Dragnea.
        • +7 (9 voturi)    
          aia cu dimensiunea crizei si implicarea BNR (Vineri, 24 noiembrie 2017, 11:11)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

          In creditele in Euro si franci e din putul gandirii.
          Criza din 2008 a fost una de dimensiuni mondiale si o criza de dimensiunile aalea se intampla cam o data la 70 de ani.
          BNR putea sa stea si in cap si nu putea sa faca nimic.
          • -2 (2 voturi)    
            Adica sa nu stimuleze creditele in valuta ? (Vineri, 24 noiembrie 2017, 15:06)

            Maspp [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

            Da, trebuie sa studiezi mai mult decat la ASE-ul comunist ca sa te gandesti la ce efecte va avea asta.
          • -1 (1 vot)    
            Vezi cazul australienilor (Vineri, 24 noiembrie 2017, 21:52)

            icsulescu99 [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

            din anii 80.

            Se stia de problemele CHF-ului in caz de criza. Asta au vrut sa faca.
        • -1 (1 vot)    
          Manole a ramas in functie (Vineri, 24 noiembrie 2017, 21:43)

          icsulescu99 [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

          si pentru ca a acceptat sa fie angati in BNR o gramada de neprofesionisti, la fel ca in toate institutiile statului.
    • +11 (13 voturi)    
      astfel (Vineri, 24 noiembrie 2017, 9:47)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui BobMuller

      de afirmatii :

      "Va trebui sa avem o discutie foarte asezata cu BNR despre ce se intampla si care ar trebui sa fie rolul lor / Poate e si o razbunare a sistemului bancar"

      numai un incompetent ar putea sa faca.
      Ar trebui sa-si dea demisia.
      • -2 (2 voturi)    
        Corect, (Vineri, 24 noiembrie 2017, 21:55)

        icsulescu99 [utilizator] i-a raspuns lui nahir

        cu cine ar putea vorbi la BNR, cu informatorul Manole sau dinozaurul Vasilica, chiar nu au cu cine purta o discutie serioasa, poate asa la dezinformare dar in rest...nimic
    • +10 (10 voturi)    
      PSD ataca BNR pt ca vor sa puna mana si pe BNR (Vineri, 24 noiembrie 2017, 11:18)

      Kivek [utilizator] i-a raspuns lui BobMuller

      ce institutii nu au fost acaparate de PSD???

      BNR, SRI si DNA

      toate aceste institutii sunt astazi sub asediul PSD si a slugilor lor din Antena 3 si Romania TV.

      Tineti minte cand la Antena 3 CCR era sub asediu?
      Toata propaganda s-a oprit cand Valer Dorneanu (membru PSD) a preluat conducerea CCR. Acum CCR e buna pt PSD.
      • 0 (2 voturi)    
        Cum ma? (Vineri, 24 noiembrie 2017, 21:57)

        icsulescu99 [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

        doar Dragnea l-a sustinut pe Manole in dosarul informatorului comunist, ce sa vezi sunt din acelasi aluat.
    • +5 (5 voturi)    
      Tudose se da pij-doshi! (Vineri, 24 noiembrie 2017, 12:59)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui BobMuller

      Pana acum de ce nu ai vorbit?Spune asta pentru prosti,nu BNR este vinovata de cresterea cursului ci activitatea proasta a guvernului.
  • +12 (16 voturi)    
    sa vezi circ... (Joi, 23 noiembrie 2017, 21:20)

    liviu_ [utilizator]

    ...
    • +37 (43 voturi)    
      Citez din putul gandirii lui Tudose: (Joi, 23 noiembrie 2017, 22:54)

      cartofil [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      ---- Niste baieti destepti plateau o parte, pentru angajat, nu platea jumatate din suma. Au venit controale, i-au prins, au contestat masura ca nu au platit partea lor. Au ajuns la CCR care a spus ca nu e constitutional ca stopajul la sursa sa fie fapta penala. ----

      Orice privat stie ca daca te duci sa platesti taxe la Trezorerie, exista doar doua conturi, unul pentru TVA si impozit pe profit si celalalt pentru toate celelalte contributii. Oricum ai vrea tu sa platesti, ANAF iti distribuie banii bexact cum vor muschii lui. Mai intai iti ia amenzile, penalizarile dobanzile si de-abia repartizeaza ceilalti bani, dar nu cum vrei tu, ci cum vrea el. Atunci povestea asta ca plateai doar jumate din taxe este o abureala a lui Tudose. Ceea ce stie orice chioscar nu stie PM. Este penibil acest zbarcit cu argumentele lui false. Poate pacali doar masa alegatorilor P$D, care traiesc din ajutoare sau pensii si nu au avut de-a face niciodata cu activitatea privata. Un mincinos !!!!!!!
      • +14 (16 voturi)    
        n-ai citit cu atentie (Vineri, 24 noiembrie 2017, 8:08)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui cartofil

        "niste baieti destepti" <-- aici e cheia.
        Muritorul de rind, daca nu-si plateste darile, in maxim 3 luni se trezeste cu conturile blocate. Baietii destepti in schimb, platesc ce si cum vor.

        Pe de alta parte, problema era mai simpla decit incearca nenea asta sa o prezinte: contributiile angajatului erau considerati bani ai angajatului si daca nu ii plateai odata cu salariul era delict penal, pe cind contributiile angajatorului puteau fi aminate de la plata. Iar baietii, de da'shtepti ce sunt, in loc s modifice legea inasprind pedepsele pentru rau platnici, s-au gindit sa mute toate contributille la angajat, obligind angajatorul sa plateasca totul odata cu salariul. bine, dupa ai as-au trezit ca nu pot cere de l angajat tot felul de asigurari pe fondul de salariu, si au mai bagat un 2.25% si la angajator, dar asta e alta poveste.
        • +1 (1 vot)    
          Ca sa stii si tu.... (Vineri, 24 noiembrie 2017, 21:05)

          cartofil [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

          Muritorul de rand, daca nu-si plateste 3 zile darile, are toate conturile blocate. Dar absolut toate, ba mai vin si mai pun si sechestru pe ce gasesc, un utilaj, o masina. Indiferent de cat de mare este suma datorata, poate fi si 100 de lei, tot pateste acest lucru.
        • -2 (2 voturi)    
          Ce sa vezi Bogdanel (Vineri, 24 noiembrie 2017, 22:01)

          icsulescu99 [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

          Baieti destepti trag tepe peste tot, unii la energie, altii la credite.
          Teapa 1 in 2008 cu valuta
          Teapa 2 in 2017 cu ROBOR-ul

          Tu azi ii sustii pe baietii destepti cu ROBORUL,
          • 0 (0 voturi)    
            na, fiecare pricepe dupa cit il duce capul (Luni, 27 noiembrie 2017, 10:35)

            bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui icsulescu99

            Daca tu crezi ca dupa 2008 valuta a crescut din cauza BNR si nu pentru ca au disparut muntii de euro gata sa fie imprumutati, e problema ta. La fel si acum, daca tu crezi ca roborul creste ca sa-ti traga tie teapa la credit si nu pentru ca orice crestere de salarii si pensii din pix atrage dupa sine si o corectie a economiei, iar e problema ta. Cum zicea nenea ala de la BNR, acu se razbuna pe voi cartile de economie, nimeni alticneva. Da' daca tu tii neaparat sa gasesti vinovati imaginari pentru ca nu esti in stare sa intelegi care-s aia reali, e problema ta.

            Asha, ca hint, tot timpul cind auzi de crestere economica de peste 5% cumulata cu (bazata pe) cresetere de deficit de cont curent, sa fii pregatit de o noua teapa a bancilor, pentru ca ea va veni sigur.
  • +14 (18 voturi)    
    Despre salarii cunoastem. (Joi, 23 noiembrie 2017, 21:29)

    alibaba_zeul_meu [utilizator]

    Ale cui pensii?
  • -28 (28 voturi)    
    Zi de doliu national pentru Stela! (Joi, 23 noiembrie 2017, 21:42)

    Ciobanul Bucur [utilizator]

    Ra
  • -22 (24 voturi)    
    Zi de doliu national pentru Stela! (Joi, 23 noiembrie 2017, 21:46)

    Ciobanul Bucur [utilizator]

    Radu Tudor a lansat propunerea ca ziua in care va fi inmormantata actrita Stela Popescu sa fie declarata zi de doliu national.
    Vreau sa vad daca moderatorul va cere acest lucru primului ministru prezent la A3.
    • +20 (22 voturi)    
      Asta a aflat ca va fi inmormantata (Joi, 23 noiembrie 2017, 23:40)

      kokos [utilizator] i-a raspuns lui Ciobanul Bucur

      duminica chiar in ziua cand sunt programate mari proteste in tara si crede ca asa acestea nu vor mai avea loc!
    • +10 (12 voturi)    
      RA SA-SI VADA DE LATRINA LUI! (Vineri, 24 noiembrie 2017, 7:29)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui Ciobanul Bucur

      Daca vrea sa dea reclame la Catena toata ziua, treaba lor!
  • +14 (18 voturi)    
    Asezat (Joi, 23 noiembrie 2017, 22:31)

    Kevi [utilizator]

    Tre sa ai o minte foarte asezata sa faci asemenea declaratii.
  • +24 (30 voturi)    
    Fratele meu alb Tudose (Joi, 23 noiembrie 2017, 23:06)

    ady77 [utilizator]

    Ce fumasi de iesi mereu cu declaratii care nu isi au rostul?
    • +21 (25 voturi)    
      Tudose nu e alb (Joi, 23 noiembrie 2017, 23:37)

      BobMuller [utilizator] i-a raspuns lui ady77

      E un fel de caramiziu de la atata trotil.
  • +23 (27 voturi)    
    Vinovata, (Joi, 23 noiembrie 2017, 23:52)

    Tepesul [utilizator]

    pentru cresterea leului este fantoma de la opera. Nea 2doze are circumvolutia pe frunte.
  • +27 (33 voturi)    
    aha (Vineri, 24 noiembrie 2017, 0:22)

    Reshape [utilizator]

    In ciuda CV-ului impresionant (2 mastere, un doctorat, un snop de cursuri postuniversitare in turism, aparare nationala, politici europene, relatii internationale, management militar plus alte cursuri de specializare la SNSPA dar si in Germania si SUA) domnu' Tudose vorbeste ca un pensionar din fata blocului care are "decit" un liceu la seral.
    PSD-ul trebuie scos in afara legii iar membrii lui sa nu mai aiba drept de vot timp de 20 de ani.
    • +11 (11 voturi)    
      Petitie online! (Vineri, 24 noiembrie 2017, 7:12)

      soundtrack [utilizator] i-a raspuns lui Reshape

      Semnam.
      • +6 (6 voturi)    
        avem Legea Ticu si Proclamatia Timisoara (Vineri, 24 noiembrie 2017, 9:20)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui soundtrack

        in Doua Editii, ce trebuie facut ?
        Ucenicii Ali Baba cei 500 transportati in pubele de gunoi nespalate in prealabil, apoi Un Nou Parlament care sa le Insereze in Constitutie, astfel P$D,penele,pemepe,iudemere NU vor mai avea acces, astfel Cetatenii Vor face Legile, Nu Ucenicii Ali Baba !
  • +15 (21 voturi)    
    BNR (Vineri, 24 noiembrie 2017, 0:39)

    uzu [utilizator]

    BNR sa intervina si sa cumpere lei cu valuta din dotare. ca ce are de facut altceva mia bun cu valuta aia decat sa o cheltuie ca sa acopere temporar incapacitatea psdului de a guverna ceva.
    • +13 (13 voturi)    
      minciuni pe la televizor (Vineri, 24 noiembrie 2017, 1:05)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui uzu

      De fapt, in afara unui mic deranj cu presa si cei cu credite ca le cresc ratele, guvernul chiar se bucura de cresterea cursului ca ajuta cel putin scriptic balanta comerciala.
      Scriptic am zis, in realitate o sa duca doar in inflatie.
  • +17 (19 voturi)    
    aroganta (Vineri, 24 noiembrie 2017, 1:02)

    jorj_bv [utilizator]

    ca pe vremea lui Nastase, cand toata presa era rosie. Acum PSD are doar jumatate, dar cumva mosii si asistatii se uit taman la alea.
  • +21 (21 voturi)    
    Contributii marite NU INSEAMNA pensii mai mari (Vineri, 24 noiembrie 2017, 1:18)

    jorj_bv [utilizator]

    Cum facem ca tinerii mai putin cititi sa inteleaga asta?
    1. Banii colectatii luna asta se consuma tot acum
    2. Daca pensiile in plata cresc intr-un ritm nesustenabil, deficitul la fondul de pensii va creste in viitor
    3. Punctul de pensie se calculeaza raportand brutul la salariul mediu brut. Daca ambele cresc, nu creste nimic la pensie printr-o contributie mai mare
    4. Scaderea pe sustache a contributiei la pilonul II ne va face ca la pensie sa nu ne ocupam de sejururi si vacante ca nemtii, ci vom sta cu sufletul la gura sa vedem daca mareste "punctul de pensie"
    5. Cel putin in 2017 si 2018, majoritatea celor care lucreaza la privat vor avea mai putine [uncte de pensie, pentru ca salariile in privat cresc dupa o procedura - daca e profit, daca pleaca angajati, daca e momentul evaluarilor, daca esti eficient, daca esti tare de gura, etc.
    • -3 (3 voturi)    
      Din păcate (Vineri, 24 noiembrie 2017, 9:17)

      Encounter [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

      Va trebui să te contrazic la un punct: la pct 3. Daca creste salariul mediu va crește și pensia pentru că punctajul obținut de-a lungul vieții se înmulțește cu valoarea punctului care este dependentă direct de salariul mediu.
      De acord însă cu toate celelalte.
  • +18 (20 voturi)    
    Romania are nevoie (Vineri, 24 noiembrie 2017, 5:19)

    Coco Whistle [utilizator]

    de oameni noi, dar mai ales de reguli, conduita, etica, norme, criterii, cum vreti voi sa le spuneti, si mai ales de obiective masurabile. in continuare nu vad partid, creatie organizationala care sa spuna noi sintem punctul 8 de la TM super imbunatatit. noi sintem cei care nu vom mai permite niciodata ca Romania sa mearga pe alt drum. pedeapsa e mare, uitati-va la pntcd si cum a ajuns tara asta la batjocura betivilor si infractorilor neamului care se cred stapinii natiunii. astia vorbesc de avutia tarii distribuita doar la nivelul premiantilor, care la nivelul lor intelectual nu-si cumpara decit masini super scumpe dar cu portar la casa cu pantaloni rupti in c..
  • +13 (15 voturi)    
    si in spatele sistemului bancar cine este? (Vineri, 24 noiembrie 2017, 7:09)

    Francisc 1 [utilizator]

    Soros si oculta mondiala , ne vor raul de sute de ani ! ei nu ne lasa sa ne spalam , sa ne oprim din baut si sa facem sosele, scoli si spitale! Hai bai nea tudose ! zi-o pe aia adevarata ca fata de filozof de birt ai!
    • -1 (1 vot)    
      Manole este in spate, (Vineri, 24 noiembrie 2017, 22:10)

      icsulescu99 [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      sau am gresit Manole este doar o sluga a sistemului bancar, cum a fost o sluga a sistemului comunist, de care nu vreti sa va despartiti.
  • +10 (12 voturi)    
    pai ar fi bine sa aveti o discutie asezata cu BNR (Vineri, 24 noiembrie 2017, 8:14)

    bogdan1477 [utilizator]

    Sa va explice aia cum e cu piata valutara, cum e cu balanta de plati, cum daca te apuci si cresti salariile iresponsabil cresci si importurile, si cum importurile sunt tot "pe valuta" care iese.
    Si ca sa nu mai vorbim de bani de seminte scosi de banci din romania ( de parca nu tot de banic au fost adusi in Romania...), hai sa ne uitam ca deficitul comercial in 2018 a fost de 8.8 miliarde euro in primele 9 luni, cu 1.9 mld mai mare decit in 2016. Asha ca, in loc sa puna secirutatea sa urmareasca bancile cum scot sacu cu sute dee milioane din tara, poate ar trebui sa se intrebe cum face sa scada ceva din ditamai deficitul comercial generat de programul de guvernare.
  • +6 (8 voturi)    
    care crestere a cursului... (Vineri, 24 noiembrie 2017, 8:31)

    Xorciser [utilizator]

    1% depreciere a leului?? LOL. La balciul care s-a intamplat in ultimul an, poate daca era euro peste 5 lei se justificau declaratiile astea...
  • +14 (16 voturi)    
    Curs fix prin ucaz psdist,tov. Tudose ! (Vineri, 24 noiembrie 2017, 8:41)

    Plagarus [utilizator]

    Dupa " doctorii " PSDului,cursul valutar ar trebui inghetat prin ordonata de urgenta ?
    Nu producem destula valoare adaugata si pomenile date de psderbedei se bazeaza pe aer. I
    La ce pomeni salariale/pensii ati acordat,devalorizarea leului duce sa speram(la ce economie avem) la sporirea competitivității.
    Politica socialista a guvernului este numita politica sociala,iar consecintele se vad deja !!!
  • +12 (14 voturi)    
    la a3 exista o realitate paralela (Vineri, 24 noiembrie 2017, 8:42)

    pb80tm [utilizator]

    iar 2 doze trebuie sa semneze pontajul. face parte din fisa postului oricarui psdist. @ altii de mai sus circumvolutiunile exterioare nu sunt de la cerebel sunt de la sistemul imunitar care se chinuie sa respinga orice forma de inteligenta care trece pe langa 2 doze chiar carata de muste. roseata e o iritatie tot legat de sistemul imunitar care respinge alte concepte straine cum ar fi democratia, civismul bunul simt...
  • +6 (8 voturi)    
    Doamne! (Vineri, 24 noiembrie 2017, 9:02)

    transpenibilus [utilizator]

    Sa+l pui pe nea Tudose de la Braila sa ia deciyii legate de finante si economie e ca si cum l-ai pune pe un orb sa conduca un camion pe Transfagarasan. Nu are cum sa se termine bine, e legitate.
  • +6 (8 voturi)    
    Eu zic sa ai o discutie (Vineri, 24 noiembrie 2017, 9:09)

    scaraotchi [utilizator]

    apasata si cu D-zeu, sa-ti explice cum de se mai roteste Pamantul si ... cum de va mai suporta.
    • -1 (1 vot)    
      Vorba aia (Vineri, 24 noiembrie 2017, 22:16)

      icsulescu99 [utilizator] i-a raspuns lui scaraotchi

      pamantul este rotit de mult de banci, nu de D-zeu, daca era invers exista moralitate.
  • +6 (8 voturi)    
    din ciclul (Vineri, 24 noiembrie 2017, 9:26)

    loveparade [utilizator]

    Batman se razbuna ^_^
  • +5 (9 voturi)    
    saracul premier.... (Vineri, 24 noiembrie 2017, 9:26)

    Toni_Romania [utilizator]

    El nu stie nimic. "Eu sunt mic, nu stiu nimic".
  • +6 (8 voturi)    
    Razbunarea statului paralel ! (Vineri, 24 noiembrie 2017, 9:34)

    Martinezu [utilizator]

    Bancile sunt si ele parte a statului paralel. Chiar si bancile din parcuri pot fi la nevoie agenti secreti. Ele pot fi activate la o simpla ba....sina...
    Si gainile cu ouale lor scumpe sunt inrolate in armata statului paralel.
  • +5 (7 voturi)    
    Guvernul paguba (Vineri, 24 noiembrie 2017, 9:51)

    Koczka [utilizator]

    Nu au nici o realizare investitionala. Totul pe consum . O sa ne lase cu o gaura uriasa in buget (si cel personal ). Dpdv financiar au o viziune lichidativa, fara perspective de viitor, ca pentru o tara in curs de LICHIDARE.
    Acum vor 'sa se aseze' la o discutie cu BNR, ca si de acolo se mai poate lichida rezerva valutara a tarii.
    Si toate astea pentru ca nu mai exista LEGI care sa sanctioneze dur abuzul si sa responsabilizeze pe conducatori. Pana si infractiunea de subminare a economiei nationale (fostul art. 165 din vechiul cod penal ) care in cazul acestor conducatori ar trebu ireformulat ca fiind infractiunea de LICHIDARE A ECONOMIEI NATIONALE.
  • +6 (8 voturi)    
    cam cat de prosti ne crede ... ? (Vineri, 24 noiembrie 2017, 9:56)

    nexus83 [utilizator]

    da mai Tudose, nu sunteti voi hoti, incompetenti, spagari, penali, ci comploteaza tot universul impotriva voastra - bancile ca scumpesc ROBOR, gainile ca fac mai putine oua, benzinariile ca au scumpit carburantii, Soros si Iohanis cu statul paralel ...
  • +4 (6 voturi)    
    Mayday, Mayday, domunu', (Vineri, 24 noiembrie 2017, 10:10)

    Matrix_2017 [utilizator]

    tocmai ce au aterizat niste omuleti verzi in fata Guvernului. Sa-i includeti si pe ei pe lista vinovatilor pentru incompetenta crasa de care dati voi dovada!
  • -6 (6 voturi)    
    Vai de el ... (Vineri, 24 noiembrie 2017, 10:30)

    Gigi Kent [utilizator]

    Norocul lui e ca lucrurile nu merg prost in tara. Ca programul PSD e bun si are ministrii care il pun cat de cat in aplicare. In rest, premierul SRI e vai de capul lui. Atunci cand nu sare sa ceara demisiile colegilor deveniti "penali" peste noapte pentru ca se face DNA-ul ca munceste sau atunci cand nu intelege care e treaba cu Statul Paralel, are un discurs neconvingator cel mult.

    Il banuiesc de un IQ mititel. Sare de la un subiect la altul, fara nici o logica. Repet, daca nu era programul PSD si ministrii relativ competenti in marea lor majoritate aveam un premier tip Ciolos 2 care se ducea la Palatul Victoria ca sa nu stea acasa.

    Doamne fereste!
    • +8 (10 voturi)    
      "Lucrurile nu merg rau in tara" (Vineri, 24 noiembrie 2017, 11:00)

      scaraotchi [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

      "programul PSD e bun" - din ce film ai aparut? Scoate capul putin pe geam si convinge-te. Trage adanc in piept noxele de la motorina arsa- sunt de la masinile second cu care ati mituit electoratul, asa cum ati procedat si cu maririle de salarii si pensii si cu cate si mai cate.
      Ce faceti, il "debarcati" si pe asta, sau va debarca el pe voi?
    • +6 (8 voturi)    
      Interesant (Vineri, 24 noiembrie 2017, 11:07)

      Encounter [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

      E foarte interesantă reacția postacilor pro-p$d. Îl atacați pe tudose, semn că plata vine de la dragnea, care se teme în mod evident de tudose, iar acesta are agenda lui proprie în p$d. Foarte interesant. Deci ce nu reușește opoziția face dragnea singur.
      Hehe, cel mai mare inamic al p$d-ului tot dragnea rămâne!!! :)
  • +5 (5 voturi)    
    Foarte tare (Vineri, 24 noiembrie 2017, 11:37)

    dragosdan [utilizator]

    Comunistul...communist. ''I-a sa avem noi o discutie asezata cu astia ma, ca si-au cam luato in cap...'' Mai BNR de ce minti mai poporul??? Asa guvernare buna si creste cursul? Bagati mana in visterie : ia uite ce e acolo...
    • -1 (1 vot)    
      Stiati ca: (Vineri, 24 noiembrie 2017, 22:20)

      icsulescu99 [utilizator] i-a raspuns lui dragosdan

      Seful BNR a fost prins cu informari la securitatea comunista sub nume de cod Manolica hi hi hi
      Pari din filmele triste ale comunismului.
  • +4 (4 voturi)    
    Foarte tare (Vineri, 24 noiembrie 2017, 11:37)

    dragosdan [utilizator]

    Comunistul...communist. ''I-a sa avem noi o discutie asezata cu astia ma, ca si-au cam luato in cap...'' Mai BNR de ce minti mai poporul??? Asa guvernare buna si creste cursul? Bagati mana in visterie : ia uite ce e acolo...
  • +3 (3 voturi)    
    Foarte tare (Vineri, 24 noiembrie 2017, 11:37)

    dragosdan [utilizator]

    Comunistul...communist. ''I-a sa avem noi o discutie asezata cu astia ma, ca si-au cam luato in cap...'' Mai BNR de ce minti mai poporul??? Asa guvernare buna si creste cursul? Bagati mana in visterie : ia uite ce e acolo...
  • +4 (4 voturi)    
    Cine il mai crede acum? (Vineri, 24 noiembrie 2017, 11:41)

    Dodel540 [utilizator]

    Dupa declaratiile cu tineti-va banii la saltea cine il mai crede pe tudose?
  • +3 (3 voturi)    
    BNR face ce poate, repara ce se mai poate (Vineri, 24 noiembrie 2017, 14:45)

    Cristi_G [utilizator]

    Echilibrul macroeconomic e deja stricat de guvernul tau PRIMULE SINISTRU Tudose! Si asta sperie investitorii (bancile si multinationalele)

    Nu ai bani de salarii si pensii!

    PIB-ul creste, dar incasarile la Trezoreie scad!
    Bravo PRIMULE SINISTRU Tudose!

    DE CE CRESTE EURO:
    EURO este si el un bun pe piata (ca oricare altul). TU si Guvernul tau ati declarat bancile (controlate de straini) si Multinationalele (controlate de alti straini) incorecti, ca nu platesc taxe, etc. Acestia nu mai aduc EURO in Romania.

    EURO e mai rar. Ca orice produs mai rar ii creste pretul!

    BNR nu poate TINE cursul in conditiile de mai sus!

    BNR face ce poate, repara ce se mai poate.
  • +3 (3 voturi)    
    Tudose, spaima economistilor! (Vineri, 24 noiembrie 2017, 14:47)

    cearly [utilizator]

    "Va trebui sa avem o discutie foarte asezata cu BNR".
    Alo! D-le Bachus! Ne crezi un popor de idioti?! Ne-am saturat de PSD &PDSR&FSN&PCR&URSS! Toti ati fost si ati ramas niste comunisti. Aveti aceiasi limba de lemn, plina de cacao! Incercati sa dati vina pe altii, pentru prostia si hotia voastra: Basescu, Soros, stat paralel?! Mai nou, Isarescu. Ai uitat bai betivule? Deprecierea leului a inceput exact cu proiectele pe legea justitiei si a codului fiscal! Nu stii bai economistu" lui peste inecat in alcool, ca pietele valutare si bursiere sunt primele care reactioneaza negativ la instabilitate politica si economica?! JOS CIUMA ROSIE!
    • -1 (1 vot)    
      Care este mai comunist (Vineri, 24 noiembrie 2017, 22:27)

      icsulescu99 [utilizator] i-a raspuns lui cearly

      Basescu, Isarescu sau Soros?
      Basescu a recunoscut ca este comunist intr-un tur la prezidentiale cu nu stiu cine, Isarescu nu a recunoscut dar a fost dovedit informator al securitatii comuniste cu date concrete-cod Manolica pasarica, de Soros ziceam doar asa ca e la moda.
  • 0 (2 voturi)    
    no, fain, ase ne place (Vineri, 24 noiembrie 2017, 15:40)

    revo [utilizator]

    Asezati, bun frumos, la masa, la un pahar de discutiuni. Da' tu, tu ce pui pe masa? Isarescu aduce vin oltenesc, de cramposie, dar tu? Ia zi-i lu' ala mic si umflat, cu ochi de broasca si cap de boulean, ala de educatie, sa se produca cu o damijeana de palinca de Maramu', c-asa-i frumos si-ti sede bine, cu damijana in fata, altfel nu se eczista.
    Bai cacareaza mototolita, ce sa discuti tu cu BNR-ul? Ai terminat cu capitalul strain, cu bancile private si acu te infoi la BNR?
    • 0 (0 voturi)    
      No, oltenii is mai buni decat morosenii (Vineri, 24 noiembrie 2017, 22:50)

      icsulescu99 [utilizator] i-a raspuns lui revo

      Vezi-ti de Olguta ta catu-i de PRMu-ista, morosenii no fost cotropiti niciodata ma oltene, da aici ma refer numa la morosenii care nu s-o frecat de sudisti, aia au pa dracu in ei hi ho ho
  • 0 (0 voturi)    
    Hahahaha, nea Tudose, esti prost? (Sâmbătă, 25 noiembrie 2017, 17:24)

    DanBruma [utilizator]

    Pai nea Tudose bancile nu prea au chef sa piarda bani intr-o tara comunista care vrea sa incalece justitia si care e plina de mafioti care toaca bani. Pai ce crezi nea Tudose ca ailalti sint prosti ca sa stea sa le iei tu banii din buzunar? Esti prost sau te-a prostit cineva?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version