VIDEO/ Teapa contorului de gaz: dupa ce am platit apa din gaz, acum platim frigul

de Ionut Baias     HotNews.ro
Luni, 6 octombrie 2008, 23:11 Revista Presei | Radio TV

'Nasul'
Foto: B1 TV
Un specialist a realizat, in direct, in emisiunea "Nasul" (B1 TV), un experiment care a demonstrat ca acest contor de gaze nu face corectia volumului de gaze in functie de temperatura gazelor care trec prin el ci in functie de temperatura mediului in care este fixat.

Contorul a fost fixat intr-un mediu rece si apoi s-a dat drumul la aragaz pentru a se incalzi 10 litri de apa. Gazul avea la iesirea din butelie 6 grade Celsius. In mod normal, chiar si pe timp de iarna, gazul nu iese din pamant cu o temperatura mai mica de 3 grade celsius.

Dupa ce s-a incalzit apa contorul afisa tot temperatura de -6 g Celsius desi gazele la iesirea din contor aveau temperatura de 19,4 grade celsius. Ele au pierdut fata de temperatura de intrare cand au intrat in contorul rece 4 grade maxim. Pe masura ce apa fierbea diferentele de temperatura au crescut si mai mult. (vezi experimentul)

Prin urmare, contorul nu face corectia volumului de gaze in functie de temperatura gazului care trece prin el ci in functie de temperatura mediului in care este fixat.

Inginerul care a realizat experiemntul sustine ca directorul de la Metrologie a stiut de aceste probleme si ca ar fi trebuit sa retraga imediat contoarele deoarece problema este una foarte clara si furtul evident.

Conform acestuia, in gazele romanesti era de 30 de ori mai multa apa decat in gazele straine fapt care ne-a atras o teapa 7,5 miliarde lei de la Romgaz si Petrom.

7,5 miliarde de lei teapa de la Romgaz si Petrom

O alta modalitate de furt a reprezentat-o timp de 8 ani coeficientul care stabilea apa din gaz. Mecanismul este simplu si ingenios. S-a inventat un coeficient care stabilea apa din gaz iar conform acestuia in gazele romanesti era de 30 de ori mai multa apa decat in gazele straine. Aceasta in conditiile in care gazul din Transilvania este unul foarte bun.

Prin urmare, la 100 de mii de mc livrati  teoretic de Romgaz se livrau in realitate 94 de mii de mc. In decursul a 8 ani de zile, 1999-2007, cat s-a folosit acest coeficient, s-au furat prin acest sistem organizat 5 miliarde de mc care reprezinta acesti 7,5 miliarde de lei.

Productia combinata anuala a Romgaz cu Petron este 12 miliarde, deci s-a furat aproape cat jumatate din productia de gaz a Romaniei. Specialistii au contestat acest sistem inca din 2002, dar nu s-a tinut cont de el. Nivelul tepei nu mai este asa de mare fiindca cele doua firme s-au dotat cu statii de uscare a gazelor.
Contorul care ne incarca factura

























8684 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    Suntem sclavii lor (Marţi, 7 octombrie 2008, 6:06)

    Daniel [anonim]

    Si nici macar nu am stiut ca suntem sclavii banilor

    Urmariti filmul Zeitgeist si veti vedea adevarul...ca toti suntem la fel, oameni liberi, resursele lumii sunt mostenirea comuna noua tutror celor nascuti pe planeta asta , toti suntem egali!

    http://endofmen.wordpress.com/2008/10/04/zeitgeist-addendum-is-now-online/
    • +1 (1 vot)    
      zeigeist (Marţi, 7 octombrie 2008, 9:36)

      oedyp [anonim] i-a raspuns lui Daniel

      ... filmul(-etele) sunt noul model american de a face investigatie. Multe lucruri interesante dar mai multe care sunt umplutura in continuarea demonstratiei si nefondate si false. Te uiti la el , incepi sa-ti para interesant si daca ai oaresce cultura sau vrei sa-ti dovedesti incepi sa te enervezi . Asa ca nu te poti baza decat pe mica parte din informatie.
    • 0 (0 voturi)    
      mai lasa-ti-ne cu Zeigeistul ala ... (Marţi, 7 octombrie 2008, 12:42)

      stoicadrian [utilizator] i-a raspuns lui Daniel

      tot ce se spune despre religie se stia deja de mult (pt cine dorea sa afle), si americanii astia fac cum fac in documentare si tot la 9/11 ajung chiar si daca initial s-a pornit de la cu totul alteva ...(erau cel putin 3-4 filme bune deja despre 9/11), nu mai era oricum nevoie de el ... si pentru cei din afara US, am dori sa mai aflam si altceva decit evenimentele lor interne ...
  • +3 (3 voturi)    
    finalmente (Marţi, 7 octombrie 2008, 7:50)

    agora [anonim]

    Ar trebui sa-i fim recunoscatori zilnic d-lui R. Morar
    pentru ca a adus in fata tuturor problema aceasta care ne "arde" pe toti Era nevoie de o voce ca a dumnealui ca de fapt cred ca toti ne-am dat seama de ceva vreme ca suntem inselati dar ...cui ii mai pasa in tara lui Caragiale? Eu ma minunam de multa vreme cum urcau pretul la gaz de la o luna la alta cu tot felul de ingramadiri pe post de explicatii si justificari. Am ajuns acum sa platesc factura de vara cam cit era inainte cea de iarna si e clar ca vara consum sub 30 m cubi iar iarna peste 150-200 Mare calcul nu-i de facut pentru a ma ingrozi la ce va fi la iarna daca tot astia vor fi "patronii"Eu sper ca unii sa se incalzeasca ..la puscarie Vedeti ca in Ungaria a deraiat un tren si a demisionat cineva Unde nu vom vedea si la noi ceva asemanator Slabe nadejdi
    • -2 (2 voturi)    
      mda subiectul e bun ... (Marţi, 7 octombrie 2008, 12:44)

      stoicadrian [utilizator] i-a raspuns lui agora

      la fel si cel de mai demult cu chiriille parlamentarilor ....motivatia pe care o are d-l Morar nu e tocmai onorabila ...nu mai stie ce titluri senzationale sa dea ...are o foame si o sete de audienta tipu' - incepe sa-mi semene cu Dan Diaconescu
  • 0 (2 voturi)    
    metrologie (Marţi, 7 octombrie 2008, 8:51)

    gigi [anonim]

    mama ei de metrologie! nu stie decat sa dea amenzi la fraieri insa pe marii mafioti ii suporta si ii trateaza cu manusi ...
  • +3 (3 voturi)    
    Suntem furati mereu (Marţi, 7 octombrie 2008, 8:58)

    Criss [anonim]

    Povestea cu gazele fiind asa de lunga si alambicata un singur lucru e cert si a fost dintotdeauna: suntem, am fost si vom fi furati. Este de neinteles cum functionarii mici si mari ai statului (inclusiv cei care cer marirea) reusesc sa ne faca pe noi, cei care platim, sa ne simtim ca niste ignoranti, ca sa nu zic altfel. Si asta doar fiindca ei au inventat facturi care nu pot fi citite ci doar decodificate. Din pacate noi nu avem codurile secrete. Asta se intampla nu numai la gaze ci peste tot. Fiecare dintre noi ar trebui sa faca o facultate ca sa inteleaga ce scrie in multe facturi. Pentru ca lucrurile stau cam asa: primesti factura si te uiti la cat ai de plata; dupa care te uiti sa vezi cat ai consumat; dupa care incarci sa calculezi; dupa care te lasi pagubas si platesti. Nimic nu e simplu in Romania.
    • +2 (4 voturi)    
      Vorbe in vant... (Marţi, 7 octombrie 2008, 9:43)

      Ilievici [anonim] i-a raspuns lui Criss

      Sint perfect de acord. Sintem furati la nivel micro dar si macro.Fura armata, fura Apa Nova fura toti . Dezvaluirile astea nu au absolut nici un fel de rezultat. Doar audienta unora ca Nasul sau DD in direct si in reluare. Se fac talk show-uri.
      Hai sa stringem semnaturi cum zice cineva mai sus. Si ce sa cerem? Alti politisti, alti judecatori , alti politicieni? Am avut o sansa. Era prin '90. Cind puteam scapa de securisti. Dar majoritatea s-a opus ca altfel venau mosierii si ne vindeau tara pe dolari. Venea nenorocitul ala de rege care nu mincase salam de soia cu noi. Am vrut sistem neocomunist care sa asigure salarii si siguranta zilei de miine pentru mineri.
      Nu uitati acum ca voi sau parintii vostri au votat in proportie de peste 90 % sa ajungem aici.
  • 0 (0 voturi)    
    Nasu (Marţi, 7 octombrie 2008, 9:02)

    bogdan [anonim]

    Nasule eu am trecut la butelie de ani de zile fata sa stiu si fara sa incerc sa inteleg modul in care ne fura,simteam eu ca factura la gaz esra prea mare
  • +2 (2 voturi)    
    Ce putem face ? (Marţi, 7 octombrie 2008, 9:24)

    Adi Stan [anonim]

    OK suntem furati, ne fura, etc. Dar ce putem face ?
    Haideti sa facem ceva. M-am saturat sa platesc pensii la parlamentari si ei pun umaru sa ne fure si mai mult. Daca e valabila legea cu 100.000 de semnaturi hai sa facem ceva sa strangem 100.000 de semnaturi si sa elliminam legea furtului de la gaze, pensiile de la parlamentari, etc.
    Cine poate sa ia initiativa ?
  • +1 (1 vot)    
    statul (Marţi, 7 octombrie 2008, 9:33)

    mikidutz [anonim]

    cand trebuie sa-ti dea un ban te pune pe drumuri cu un kg de hirtii in carca iar cand e sa-ti ia schimba o virgula intr-un text si gata te-a usurat de bani
  • +5 (5 voturi)    
    gaze (Marţi, 7 octombrie 2008, 9:33)

    faranume [anonim]

    Ceea ce este foarte curios, este ca B1TV este singura televiziune care de mai bine de 1 saptamana se lupta sa aduca la cunostinta opiniei publice, acest lucru.
    Nicio alta televiziune nu a dezvoltat acest subiect, nici macar televiziunea nationala.
    Aceasta inseamna ca 'Nasu' are foarte mare curaj in lupta pe care a inceput-o si trebuie sprijinit.
    Remarcile....spirituale, intr-o asemenea problema, care cred ca nu este singulara, sunt inutile, la fel ca si blazarea sau sfaturile gen "degeaba insistati ca tot nu se rezolva...".
    Tocmai de aceea trebuie insistat pentru ca altfel nu se rezolva.
    • 0 (0 voturi)    
      raspunsul este simplu (Marţi, 7 octombrie 2008, 18:37)

      ZEXE [anonim] i-a raspuns lui faranume

      Va intrebati de ce doar b1tv face aceasta ancheta ? raspunsul il gasiti aici : http://www.youtube.com/watch?v=-OlVTSegQus
  • +1 (1 vot)    
    Factura (Marţi, 7 octombrie 2008, 9:46)

    Marius [anonim]

    Iar acum, ar trebui toti sa refuzam sa mai platin gazele pana cand cei de la compania de gaze nu dau o explicatie si un plan de actiune vis-a-vis de aceasta problema. Desigur ca dl. Morar a semnalat multe ilegalitati, insa daca noi nu facem nimic...si asteptam cu mainile in san nu o sa se intample nimic..si pe cei care ar trebui "arsi" pentru tot ce fac..o sa-i doara fix in ..
  • 0 (0 voturi)    
    O mica dovada matematica (Marţi, 7 octombrie 2008, 11:45)

    Mihai [anonim]

    Dupa cum stiti noi platim factura mai nou in Kw/h pe baza unei formue de genul E=V*Pcs, unde E reprezinta energia, V reprezinta volumul in metri cubi iar Pcs reprezinta puterea clorifica a gazului exprimata in Kw/h. Acum acest indice Pcs, Distrigaz-ul il afiseaza pe site undeva la 10.58 de KJ/mc pentru Bucuresti. Aceasta valoare este ingrozitor de mica si este teapa cea mai mare. De ce? Deoarece un metru cub de gaz in restul Europei are un indice mediu de 39-40 de KJ/mc. De aici rezulta ca in Europa se o cantitate de 4 ori mai mica de gaz decat la noi pentru a incalzi un litru de apa. De aici si facturile. In plus in Europa se ia in considerare in formula de mai sus si temperatura ambianta unde este amplasat contorul. La noi nu...
    • 0 (0 voturi)    
      Formue (Marţi, 7 octombrie 2008, 13:50)

      unu [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      Hehe... bine zis... involuntar(?) dar bine zis "formue".
    • 0 (0 voturi)    
      Cifre false (Marţi, 7 octombrie 2008, 16:21)

      parizer [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      Nu ai dreptate: in germania si franta PCS-ul e in jur de 11 ( ex. 11,02 in franta).
  • 0 (0 voturi)    
    Teapa e mai mare si mai ascutita! (Marţi, 7 octombrie 2008, 12:54)

    Florian [anonim]

    Apa, continut mare de impuritati, aparate de masura aiurea montate si exploatate "dupa ureche"!
    Retineti ca, in zonele de capat ale magistralelor, in perioadele de varf de consum, se mentine presiunea de lucru cu injectie de aler comprimat! Sa nu mai pomenim de slaba odorizare - fiinca, deh, are si ea un cost si trebuie redus sau eliminat.
    Contorizarea in unitati de energie s-a cerut de acum 2 ani, dupa modificarea legislatiei specifice de catre ANRGN, dar au tota amanat ca nu stiau pe unde sa scoata camasa!
    ANRGN este autoritatea de reglementare cu multi si cei mai bine platiti stabi din tara, dar fara autoritate; toti provin din sistemul distribuitie gazelor si sunt numiti politic. Nu au cum sa sanctioneze distribuitorii si nici nu-i vor controla cum fac determinarile pe energie in statiile de preluare de la Transgaz - oamenii lor nici nu au habar cum lucreaza aparatura. Este interesant de stiut unde si cum se verifica si etaloneaza- cred ca si metrologia e pe afara de problema!
    Noi ramane sa vedem din ce bani vom plati facturile in iarna ce bate la usa! si, desigur, sa-l auzim pe Moliceanu cum ambaleaza Mobra si ce tare duduie economiee lui Varu` Jan!
  • 0 (0 voturi)    
    sa luam masuri !!! (Marţi, 7 octombrie 2008, 17:11)

    chela [anonim]

    indivizii care conduc aceste institutii, trebuiesc identificati si adusi in piete publice si judecati. asta este singura solutie in momentul de fata. Din pacate legile sunt scrise de ei astfel ca nici o solutie nu mai exista. Nu ramane decat sa se gaseasca unii ca cei din 1989 sa inceapa aceste actiuni.
    Am lucrat intr-o institutie de stat si ce se intampla acolo este absolut fenomenal. In decurs de 3 luni de la instalarea unui nou presedinte de institutie, sau facut mai multe angajari de personal, personal care nu avea nici o treaba cu absolut nimic. Erau toti veniti pe pile, fara nici un fel de pregatire cu niste salarii nejustificat de mari si cu scopul de anu face absolut nimic. Acum dupa un an de zile in aceea institutie nu s-a demarat nici un proiect. Sau cheltuit o gramada de bani aiurea fara nici un scop, Modul in care sau facut achizitiile este unul strigator la cer in contextul in care respectiva institutie ar trebuie sa fie etalonul achizitiilor publice, si asa mai departe.
    Dar asta este tara in care traim si sper sa vina cat mai curand acel miment de mai sus.
    • 0 (0 voturi)    
      MASURILE NOASTRE ... ... ... (Marţi, 7 octombrie 2008, 19:06)

      Moroshan [anonim] i-a raspuns lui chela

      ... ... ar trebui sa fie mai tari decat "masurile" lor. Asa ca daca ei nu se sfiiesc sa ne fure pe fatza, noi de ce am face-o? Tot la haiducie ajungem, hmmm? Pai ia veniti haiducii mei si spuneti care cum ati mai reusit sa dati tzepe la EON, Electrica, etc ....Mai functioneaza "sindicatul" asupritilor? Sau..?
      Primul = Io. Deci: se incalzeste geamul unui contor sau se toarna ** "accidental" deasupra turului. . VOI?
  • 0 (0 voturi)    
    Sa-si bage gazu-n ... (Marţi, 7 octombrie 2008, 19:08)

    George [anonim]

    Acum 6 luni, cand am inceput amenajarile la birou, am inlocuit teava de gaz, sa duca si centrala ... cu toate cheltuielile de rigoare, mi-am luat cota de gaz etc.

    La un moment dat am gasit niste facturi de gaze vechi si am pus pe hartie ce plateam acasa in primul an cand am mers pe centrala proprie (apartament 100+ mp incalziti, 9 calorifere) si ce am platit in ultima iarna ... m-am speriat. In prima iarna am consumat, in medie 220 mc/luna ... iar vara 30 mc/luna. Anul trecut mediile au fost de 350 mc/luna iarna si 50 mc/luna vara. Cam mare diferenta, si daca tinem seama ca si gazul s-a scumpit in draci ... nu prea mai merita.

    Diferenta de consum este data, in cea mai mare parte, de diversele metode de a fura folosite de distribuitori.

    Asa ca, mi-am bagat picioarele in cele 10 mil. deja cheltuite (voi folosi totusi gazul la aragazul din oficiu ... dar pentru asta nu trebuia sa schimb nimic), mi-am tras circuit de 380V si mi-am pus centrala electrica. Pretul de achizitie este asemanator cu cel al unei centrale pe gaz, in plus ma costa boilerul (3-4 mil. in plus, ca nu-mi trebuie sa umplu cada) pentru ca instalatia interioara este identica.

    O socoteala grosiera, tinand cont de puterea "energetica" a gazului, randamentele centralelor etc, ma duce la costuri comparabile ... la pretul curent al gazului (care urmeaza sa mai creasca).

    Peste cativa ani cand va trebui sa schimb centrala de acasa (durata de viatza a unei centrale murale este de 10-12 ani ... dupa aceeea e mai scumpa intretinerea decat rata l auna noua :)) ) ... ia ghici ... ce voi pune in loc ... tot electrica :))

    Mai ganditi-va ...
    • 0 (0 voturi)    
      Calcule, Calcule, ...ia ghici --> (Marţi, 7 octombrie 2008, 20:38)

      RAZGANDEANU [anonim] i-a raspuns lui George

      Pssssst, toate bune la tine, dar se pare ca ai uitat din calculele si estimarile tale si coeficientul-de-risc-si-interes-dupa-profit-Electrica, conform caruia si electricitatea se supune modificarilor (IN SUS, evident!). Tu chiar n-ai auzit si n-ai citit despre asa zisii "baieti destepti" care vand si cumpara electricitatea? Sau crezi ca ei nu sunt cu ochii pe diferentele de preturi dintre gaz si electricitate! In consecinta, ia ghici cat va fi Kw peste 10-12 ani ? - LOL!
      Dupa umila mea parere, metoda cea mai sigura este spargerea acestor monopoluri. Da' cine se pune cu ei ???
      • 0 (0 voturi)    
        partial ai dreptate ... (Marţi, 7 octombrie 2008, 20:55)

        George [anonim] i-a raspuns lui RAZGANDEANU

        In "calcule" am tinut seama si de posibilitatea ca pretul curentului sa o ia razna.

        Eu vad insa problema putin diferit: gazul vine intr-o masura din ce in ce mai mare de la maica rusie ... care face ce vrea muschiu' ei cu pretul. ... curentul se produce integral in tara, in cea mai mare parte din resurse interne. Plecand de la ipoteza de mai sus ... sansele ca pretul la gaze sa creasca >> sansele ca pretul la curent sa creasca ... deci sper ca am luat decizia corecta :)
        • 0 (0 voturi)    
          iti doresc sa ma fi inselat total! (Marţi, 7 octombrie 2008, 21:17)

          RAZGANDEANU [anonim] i-a raspuns lui George

          si ce daca se produce aici ?? (nici nu cred ca "integral" cum zici tu). Multe alte chestii le producem aici , dar nu le vedem, ca "zboara" peste hotare si se-ntorc in buzunarele "LOR".
          Mai mult, chestia asta cu resursele interne se cam ... impute. Am dat ani la rand curent GRATIS la moldoveni (+ altii) si ei ne-au dat ****, ca asa-s "fratzii" de neam....
          Da, ai o ipoteza! si eu ma gandesc la cuptor electric, ca vine Craciunul....Bafta!
  • 0 (0 voturi)    
    gaz (Joi, 9 octombrie 2008, 20:57)

    Resiga [anonim]

    La DEVA salariatii eon au scurtat arcele din regulatorul de gaz care era fixat la poarta pe mtoiv ca trebuie sa scada presiunea gazului ca o avem prea mare si in acest caz contorul nu arata consumul exact el fiind in favoarea noastra.Cert este ca presiune la gaz nu mai avem unii nemaiputind folosii cuptoarela pentru copt
    Dinsii nu au venit cu nici un aparat sa ne cheme sa ne arate uitati oameni buni ca in contract scie atit si voi o ave-ti mai mare asa ca taiem din ea [presiune]
    Suntem la mina lor pentru ca asta e TARA noastra!
    Sa ne traiesti NASULE!
  • 0 (0 voturi)    
    hoti (Vineri, 10 octombrie 2008, 10:48)

    presaonline.wordpress.com [anonim]

    si ce putem face impotriva acestor hoti?
  • 0 (0 voturi)    
    Asociatia Salvati Romania (Vineri, 10 octombrie 2008, 21:01)

    Mariuca [anonim]

    Cred ca e momentul ca tineretul Romaniei sa actioneze...e clar ca batranii nostri nu vor putea sa faca nimic-vor vota iar pentru 5 lei ,in plus,la pensie sau pentru mici si carnati electorali...

    si,mai ales pe cine sa votam ?? Sunt aceleasi personaje.....

    Cred ca trebuie schimbat aproape tot ...trebuie curatata viata politica de securisti si comunisti!!

    Dar cum??!!
    Poate daca ne unim toti mai avem o ultima sansa...e frumos sa ne uitam la televizor si sa comentam dar asta nu schimba nimic... ei merg mai departe cu nesimtirea si furturile ...

    Sa incercam sa ne salvam pe noi,pe parintii nostri si ,mai ales,viitorul copiilor nostri!




    Astept ideile voastre pe asr.romania@yahoo.com
  • 0 (0 voturi)    
    tarziu (Duminică, 12 octombrie 2008, 20:24)

    emilia [anonim]

    cam tarziu vb-ati trezit


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi