Business Report: Topul celor mai bune universitati din lume in 2009. Nicio universitate romaneasca nu este prezenta; Fara taxa de raft in comertul agroalimentar; Un fost director TBI si seful Omniasig, in spatele preluarii Clal si Primul Mercedes hibrid: S400 Bluehybrid

de Ionut Baias     HotNews.ro
Joi, 9 aprilie 2009, 5:12 Revista Presei | Radio TV

Business report
Fara taxa de raft in comertul agroalimentar! Guvernul a aprobat, astazi, un proiect de lege care transpune unele prevederi ale Codul de bune practici in comertul cu produse agroalimentare. Documentul urmeaza sa fie promovat in Parlament in procedura de urgenta. Ministrului Agriculturii, Ilie Sarbu, a declarat ca spera ca prin regulile introduse produsele romanesti sa fie „mai prezente” in magazine, iar preturile sa scada cu aproximativ 20-30%, scrie Capital.

Topul celor mai bune universitati din lume in 2009. Nicio universitate romaneasca nu este prezenta. Universitatea americana Harvard ocupa locul intai in topul celor mai bune 500 de universitati din lume, potrivit clasamentului de anul acesta realizat de QS, retea globala specializata in educatie manageriala si cariere de top. Pe langa Harvard Univeristy, pe urmatoarele locuri in acelasi clasament se situeaza Yale University, tot din SUA, precum si University of Cambridge si University of Oxford din Marea Britanie. Nicio universitate romaneasca nu a fost inclusa in top, scrie Ziarul Financiar.

Un fost director TBI si seful Omniasig, in spatele preluarii Clal! Afacerea din asigurari Clal Romania a fost vanduta de catre compania-mama din Israel unui grup de investitori locali, pentru 500.000 de euro, potrivit unui comunicat al Clal Asigurari-Reasigurari Romania. Din grupul de investitori fac parte Efraim Naimer, fostul sef al TBI Financial Services, si Constantin Toma, seful Omniasig, companie cumparata acum patru ani de la TBI de catre actualul proprietar, grupul austriac Vienna Insurance Group, au declarat pentru Business Standard. surse din piata.

Cursul de schimb, principala cauza in renegocierea contractelor. Daca inainte de luna octombrie a anului trecut numarul contractelor in care se apela la renegociere era practic zero, odata cu instalarea crizei, numarul acestora a crescut considerabil. Succesul renegocierii contractului depinde de vechimea parteneriatului si de viziunea pe care o au ambele parti asupra afacerii, scrie Bursa.

Doar 30.000 de romani si-au cumparat vacanta de Paste, cu 50% sub asteptari. Destinatii si preturi. Numarul turistilor care vor petrece in tara se ridica la aproape 50.000, fata de 80.000 in 2008. Preturile variaza de la 50 la 150 de euro de persoana in tara si 60 – 1.000 de euro de persoana peste granita. La mare cautare sunt statiunile montane si cele rurale, in special Valea Prahovei si Bran-Moeciu, pentru care vor opta in acest an 40-50% dintre turisti, scrie Gandul.

Director Bank of Cyprus: Bancile se pot extinde acum la costuri cu 50% mai mici. Costurile au sens doar daca sunt necesare si prezinta o oportunitate, este principala lectie pe care Georgios Cristoforou, directorul general al Bank of Cyprus Romania crede ca bancile locale au invatat-o pe fondul crizei financiare. "O mare parte din profit ma astept sa vina din produsele si serviciile adresate segmentului intreprinderilor mici si mijlocii si din activitatea de retail", declara acesta intr-un interviu acordat pentru DailyBusiness.ro.

Investitorii straini dau cu prognozele de pamant. Potrivit unor estimari, Romania a atras, in primele doua luni ale anului, investitii straine de circa 1,8 miliarde de euro, adica 40%-45% din suma prognozata de BNR pentru intreg anul. Dincolo de cifrele seci stau numele companiilor care, fara a se lasa intimidate de criza, isi continua planurile de dezvoltare in Romania, scrie Capital.

Florescu: Jumatate dintre agentiile mici vor disparea in zece luni. Jumatate dintre agentiile mici de publicitate vor disparea in zece luni de pe piata romaneasca, este de parere Radu Florescu, seful Saatchi&Saatchi Romania. Totodata, Florescu a explicat pentru Business Standard ca, alaturi de managementul grupului Saatchi, s-a luat in calcul, la un moment dat, si o posibila achizitie a unei agentii mai mici.

Bancile au pus stapanire pe fondurile mutuale. Opt banci au ajuns sa gestioneze 90% din activele fondurilor mutuale locale, care au depasit pentru prima data un miliard de lei (255 mil. euro). Erste Asset Management, membra a grupului a austriac BCR-Erste, este liderul incontestabil cu o cota de 45,5% din piata, scrie Ziarul Financiar.

Serviciu online gratuit in loc de computer propriu. Icloud este primul PC online gratuit din lume. Chiar daca aceasta solutie a fost lansata pentru cei care nu au reusit inca sa aiba un computer, ea este accesibila oricarui utilizator de internet din lume. este vorba, de fapt, despre un inedit serviciu de internet care, sub forma unui desktop virtual ofera acces, intr-un singur punct, la toate uneltele si aplicatiile cu care suntem deja obisnuiti sa lucram pe PC-ul de acasa sau de la serviciu. Ideea ii apartine unei companii suedeze, Xcerion, care a lucrat la acest proiect timp de opt ani, scrie Romania libera.

Masina ta are mai putini kilometri decat crezi, si asta datorita erorii intentionate a vitezometrului, care indica o viteza de deplasare mai mare decat in realitate. Acest decalaj este prezent la orice masina. Asa se face ca atunci cand kilometrajul arata 50.000 de kilometri parcursi, masina este "mai tanara" cu cel putin 2.000-2.500 de kilometri, iar la 100.000 de kilometri rulajul real este de 95-96.000 de kilometri, scrie StiriAuto.ro.

Premiere mondiale la 4TuningDays, salonul pasionatilor de tuning. Boxe care pot sparge parbrize, cauciucuri topite pe asfalt si fotomodele apetisante, sunt cateva dintre punctele de atractie ale celei de-a patra editie a salonului 4TuningDays, desfasurata intre 10 si 12 aprilie, la Romexpo, scrie Cotidianul.

Primul Mercedes hibrid: S400 Bluehybrid. Nava amiral de la Mercedes, Clasa S, a fost revizuita, pentru a face fata mai bine concurentei din segmentul sau, reprezentata in principal de rivalele germane BMW Seria 7 si Audi A8. Marea noutate a acestei generatii revizuite este, de departe, motorizarea hibrida de pe S400 (o combinatie intre un motor pe benzina si unul electric), cu un V6 de 3,5 litri si 275 CP Bluehybrid, care are un consum mediu anuntat de 7,9 litri/100 km. Energia produsa de motorul electric aditional este inmagazinata in acumulatori litiu-ion, scrie 24auto.ro.


Citeste mai multe despre   



















6922 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Taciometeru (Joi, 9 aprilie 2009, 10:53)

    Vitezomanu' Gica [anonim]

    Bancuri de adormit copii ajunsi soferi si de vandut bine masinile vechi. In plus, doar un zvon ca exista o eroare de 5% in plus la vitezometre, este tot ceea ce le trebuie teribilistilor ca sa zboare si mai tare pe sosele.
    Am verificat vitezometrul la mai multe masini si, in afara eternelor dacii de peste 15 ani la care acul vitezometrului penduleaza ca un metronom, nu am gasit nicio eroare, iar 5% se sesizeaza usor, nu gluma. De fapt, oricine poate face un test banal: mergi cu viteza constanta pe o distanta de 1 km (te ghidezi dupa bornele de pe sosea) si cronometrezi cu un ceas bun timpul. Apoi faci un calcul de scoala generala : la 60 de secunde corespunde o viteza de 60 km/h, la 45 de secunde corespunde o viteza de 80 km/h, la 40 de secunde corespunde o viteza de 90 km/h etc.
    Intinerire placuta !
    • +1 (1 vot)    
      Tacho (Joi, 9 aprilie 2009, 12:44)

      MrD [anonim] i-a raspuns lui Vitezomanu' Gica

      Viteza indicata este si chiar trebuie sa fie mai mare decat cea reala. In Germania este chiar o lege ca orice masina sa indice o viteza mai mare decat este in realitate.
      Citat din lege: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/site/de/consleg/1975/L/01975L0443-19970725-de.pdf

      4.3.5.
      Das Fahrzeug wird bei folgenden drei Geschwindigkeiten geprüft:
      40 km/h, 80 km/h sowie 120 km/h oder 80 % der vom Hersteller angegebenen Höchstgeschwindigkeit, wenn diese weniger als 150 km/h beträgt.

      4.4.
      Die angezeigte Geschwindigkeit darf nie unter der tatsächlichen Geschwindigkeit liegen. Bei den unter 4.3.5 angegebenen Geschwindigkeiten sowie bei den Zwischenwerten muß zwischen der vom Geschwindigkeitsmesser angezeigten Geschwindigkeit V1 und der tatsächlichen Geschwindigkeit V2 folgende Beziehung bestehen:
      O ≤ V1 - V2 ≤ V2/10 + 4 km/h

      V1 e viteza indicata
      V2 e viteza reala
      Ex: V1=100km/h atunci V2>87km/h
      Relatia in exemplul de mai sus ar fi:

      100=V1>V2>87

      Deci viteza reala nu trebuie sa fie mai mare decat cea indicata

      Binenteles ca procentul poate varia in functie de marimea cauciucului sau alte modificare facute la masina, insa in mod normal diferenta intre viteza reala si cea indicata poate ajunge si pana la 10%.
      Un motiv ar fi ca atunci cand te prinde radarul nu poti spune ca ai mers cu mai putin decat a inregistrat radarul.
      Am testat viteza reala cu gps-ul si cu un radar mobil care iti arata viteza instantanee si ambele aratau o viteza mai mica decat cea indicata in taho.
      Asa ca nu e chiar o poveste.
    • +1 (1 vot)    
      Gresit (Joi, 9 aprilie 2009, 13:01)

      peter [anonim] i-a raspuns lui Vitezomanu' Gica

      Informatia prezentata in articol este partial corecta. Intr-adevar sunt greseli in articol, precum:
      - Tahometru nu inseamna "vitezometru", ci turometru (instrument de masurat viteza unghiulara si turatiile unei piese rotitoare) Unitatea de masura indicata este RPM (rotatii pe minut)
      - Vitezometrul intr-adevar are o "eroare" introdusa in mod intentionat, exact cu scopul descris in articol, insa aceasta eroare nu se regaseste in valoarea indicata de odometru. Viteza masinii este masurata cu precizie, si odometrul ia in calcul distanta reala.

      Faptul ca exista aceasta "eroare" nu e deloc un zvon, e un algoritm special introdus de producatorii auto. El difera in functie de producator, dar cu siguranta se poate verifica cu ajutorul unui GPS.
  • 0 (0 voturi)    
    Viteza REALA (Joi, 9 aprilie 2009, 13:08)

    Adrian [anonim]

    Cate calcule inutile si complicate. Puteti verifica foarte SIMPLU cu un device GPS.

    Viteza de deplasare va este afisata PERFECT de orice device GPS. Astfel aflati exact care este diferenta dintre viteza reala si cea afisata de vitezometru. ( In general e de 5 km/h, depinde si in ce tara a fost fabricata masina si carei piete i se adreseaza)


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version