Dinu Patriciu: Singura solutie de iesire din criza este stimularea consumului intern

de A.N.     HotNews.ro
Sâmbătă, 16 mai 2009, 17:26 Revista Presei | Radio TV

Dinu Patriciu
Foto: AGERPRES
"Propun de mai multi ani ca taxa unica sa fie stabilita la 10%, la fel ca in Bulgaria", a declarat omul de afaceri Dinu Patriciu, intr-o emisiune la RealitateaTV, adaugand ca acesta este un semn al "increderii in fortele proprii". "Singura solutie de iesire din criza este stimularea consumului intern", a adaugat Patriciu. Omul de afaceri s-a referit si la transformarea Romaniei in paradis fical, fiind de parere ca "cu cat mediul fiscal este mai prietenos, cu atat economia este mai profitabila".

Iata cateva dintre cele mai interesante declaratii facute de Dinu Patriciu:
  • problema este cum am fi putut sa ocolim criza
  • in Romania se manifesta aceleasi fenomene ca in piata globala
  • statele au devenit din ce in ce mai socialiste si mai putin eficiente
  • situatia de criza in Romania putea fi ocolita prin vointa politica; sa incerci se degrevezi cetateanul de povara statului nemasurat de greu pe care-l duce in spate
  • la noi fenomenul este cu siguranta mult mai extins deoarece birocratia a invatat perfect sa justifice cheltuielile
  • de aceea la noi costa un kilometru de autostrada enorm de mult, de aceea cheltuielile la noi sunt mari 
  • nu statul dicteaza pretul, ci cardasia dintre furnizori si cumparatori
  • preturile sunt umflate de achizitiile de stat, pentru ca acolo nu sunt controlate
  • sunt din ce in ce mai putini cei dependenti de banul public. Au mai ramas doar cateva grupuri de sugative din banul public
  • cei mai multi bani s-au strans in lume in ultimele decenii pe o stanca, intr-o mlastina si un desert (Hong Kong, Singapore, Israel). Ei au stiut sa fie diferiti, au stiut sa atraga bani
  • cum am putea face sa intre mai multi bani in Romania? in primul rand, micsorand taxarile directe
  • propun de cativa ani ca taxa unica sa fie stabilita la 10%, la fel ca in Bulgaria. Este semn al increderii in fortele proprii si nu de frica
  • bulgarii stau mai bine decat noi, din punct de vedere al dezechilibrelor pleaca dintr-un loc mai bun decat noi
  • aceasta masura trebuie luata intr-un anumit context economic
  • pentru o perioada de criza, cota de 16% mi se pare foarte sus
  • si aceasta pentru 35% din PIB real nu este impozitat astazi
  • acest 16% este fictiv
  • n-ar fi rau ca Romania sa fie transformata intr-un soi de paradis fiscal
  • statele se afla in competiei intre ele pentru a atrage bani. Cu cat mediul fiscal este mai prietenos, cu atat economia este mai profitabila
  • e treaba fiecarui stat in parte sa faca o politica care sa duca la prosperitatea cetatenilor sai
  • cetatenii care fug de Iadul fiscal se duc spre Paradisul fiscal
  • nu trebuie sa ai niciun fel de retinere pentru a cauta sa atragi noi contribuabili prin fiscalitate scazuta
  • eu as impozita cu 3% activitatile in alte parti decat pe teritoriul tarii ale tuturor corporatiilor prezente in Romania
  • daca te uiti in cifre, vezi ca traim o criza structurala, a statului
  • criza va tine intre 3 si 5 ani, insa nimeni nu va stii cum va evolua
  • statele mari au descoperit ca recapitalizarea marilor banci a dat gres
  • singurul lucru care va avea succes este libertatea de intreprindere economica
  • nu va exista o explozie sociala in Romania, pentru ca romanii sunt niste oameni naturali si blajini 
  • statul a scos 6,2 miliarde de euro din economie in primele trei luni ale anului 
  • Romania are astazi de 4 ori mai multi birocrati decat avea in 1990
  • 4 din 5 birocrati trebuie sa plece din aceste functii
  • singurul lucru care poate fi un etalon in judecata economica este bunul simt
  • capitalismul este un loc in care o afacere e buna daca castiga toata lumea
  • nu trebuia sa luam banii de la FMI, dar jocul a inceput deja
  • politicienii continua sa se ocupe tot de jocul politic
  • iesirea dintr-o criza nu inseamna neaparat masuri dureroase
  • euro va sta la 4,7-4,8 lei in a doua jumatate a anului
  • singura solutie de iesire din criza este stimularea consumului intern
  • cred ca am dreptul moral sa judec istoria pe care am trait-o
  • nu-i port resentismente lui Basescu pentru arestarea din urma cu 4 ani. Arestarea a fost nedreapta
  • Basescu a facut mult rau poporului roman prin actiunile lui politice din ultimii 5 ani


Citeste mai multe despre   























2817 vizualizari

  • +14 (16 voturi)    
    intotdeauna exista alternative! (Sâmbătă, 16 mai 2009, 18:03)

    pehash [utilizator]

    criza a aparut ca urmare a consumului exagerat. consumam orice.. mancare proasta, servicii financiare dubioase (subprime-ul), masini facute sa reziste doar 3-4 ani, subcultura din mass-media.. toate sunt intr-un fel sau altul consum.
    Patriciu stie ce ar insemna o reasezare a valorilor societatii si cati afaceristi de carton ar ajunge falimentari, de-aia va incurajeaza sa consumati.

    "capitalismul este un loc in care o afacere e buna daca castiga toata lumea"?... sunt curios ce a avut de castigat romania din vanzarea rompetrol...
  • +11 (15 voturi)    
    ha ha ha (Sâmbătă, 16 mai 2009, 18:05)

    jack [anonim]

    cum sa iesi din criza daca stimulezi consumul intern? oare nu toate statele intrate in criza au drept cauza un consum scapat de sub control??
    iar la noi...?s-au dat credite intr-o veselie la toata lumea (fie ca isi permiteau sa plateasca fie ca nu) iar acum se vede ce se intampla.
    pe de alta parte , e bine sa se stimuleze consumul intern insa daca se consuma ce se produce in Romanica. si ce se produce la noi??..mai nimic..
    exportam pe bani putini produsul brut si importam apoi produse finite pe o rata de schimb de 10 ori mai mare chiar si asta pentru ca NU SE STIMULEAZA PRODUCTIA INTERNA(nicidecum consumul intern).
    ex : avem si noi mere , pere , castraveti , varza.. de ce sa le importam?? R: ca asa vrea UE...

    in concluzie , nene patriciule mai cumpara ceva pe pret de nimic , investeste bani primiti de la Guvern si apoi vinde pentru profit personal ;)
    • -5 (5 voturi)    
      Multe potai latra la capra lui Patriciu (Sâmbătă, 16 mai 2009, 21:33)

      Dan [anonim] i-a raspuns lui jack

      Frumoasa tara avem... Pacat ca-i condusa de alesii celor multi.
    • 0 (2 voturi)    
      ok (Duminică, 17 mai 2009, 18:00)

      torquemada [anonim] i-a raspuns lui jack

      salut raspunsul tau. Cei mai multi de pe aici nici nu discuta 'daca' ce zice Patriciu e corect sau nu. Majoritatea au niste texte standard pe care la dau copy-paste la orice declaratie a lui P: "Uite coruptul care vorbeste" "mai lasa-ne, coruptule". Apreciez ca l-ai contrazis pe om pentru ceea ce a spus. Asa ar trebui sa se faca toate comentariie la obiect, nu indoctrinati de ura oarba.

      Totusi eu cred ca Patriciu sustine stimularea consumului in conditiile unui credit responsabil. Problema cu consumul nu e consumul in sine ci creditarea fara reglementari in scopul consumului.

      Acuma... Patriciu sustine ca Romania ar trebui transformata in paradis fiscal, ceea ce eu nu cred ca poate fi decat bine. Asa le-am da peste nas si europenilor care au taxe mari, de-asta se muta toate industriile de la ei in alte tari.
  • +12 (14 voturi)    
    Iz de I N C O M P E T E N T A ! ! ! (Sâmbătă, 16 mai 2009, 18:13)

    GOGU [anonim]

    Dn. Patriciu nu stiu cum are curajul sa mai emita opinii dupa guvernarea domniei sale dezastruase.... da a domniei sale prin figurantul Tariceanu... acuma vine si ne spune ce si cum sa facem.. CE TUPEU!!!!!

    DA, STIMULAREA CONSUMULUI INTERN ESTE STRIC NECESAR.... DAR STIMULAREA CONSUMULUI PRODUSELOR FABRICATE INTERGAL IN ROMANIA!!! Daca stimulam consumul din import asa cum a facuto Patriciu prin interpusul Tariceanul si tiparitorul Isarescu... nu vom face de cit sa intram si mai adinc in mocirla!!!!
    • +3 (3 voturi)    
      solutie pt criza ? (Duminică, 17 mai 2009, 11:51)

      nemo [anonim] i-a raspuns lui GOGU

      intr-adevar stimularea cererii ca solutie pentru criza (teoria lui Keynes) poate fi valabila, dar nu in cazul Romaniei. Lumea s-ar duce la supermarket si ar cumpara produsele puse in vanzare acolo, in majoritate de import, drept care pentru economia tarii ar fi un stimulent foarte slab.
      S-ar ingrasa doar baietii destepti care de la revolutie s-au profilat pe activitati de import (si care evident au tot interesul ca productia locala sa ramana la un nivel slab)
  • +12 (12 voturi)    
    De acord (Sâmbătă, 16 mai 2009, 18:42)

    Dan [anonim]

    Cu banii luati de la plata datoriilor istorice a lui Midia pe care ai uitat sa le platesti...
    • -1 (5 voturi)    
      Ignorant sau manipulant? (Sâmbătă, 16 mai 2009, 21:34)

      johnny [anonim] i-a raspuns lui Dan

      Datoriile Petromidia au fost transformate in obligatiuni pentru care Rompetrol plateste o dobanda Euribor +1,5%/an (peste 40 mil de euro numai in 2008!). Obligatiunile sunt scadente in 2010 asa ca nu poti sustine, decat in una din situatiile din titlul comentariului meu, ca Patriciu a uitat sa platesca datorii pe care nu le-a facut el dar a acceptat sa le plateasca!
  • -10 (14 voturi)    
    Deci se poate (Sâmbătă, 16 mai 2009, 18:42)

    vio [anonim]

    Un interviu in care nu se arunca cu kkt, nu se da vina pe altii, nu sunt injurati ceilalti, nu se fac glumite etc.
    Un text decent si poate, de ce nu, un om decent.

    Zic unii ca il sprijina pe Antonescu? Eu sper sa fie asa, imi plac lucrurile sine ira et studio.
    • -2 (2 voturi)    
      e inadmisibil (Duminică, 17 mai 2009, 18:08)

      torquemada [anonim] i-a raspuns lui vio

      ca parerea cinstita si unui poster precum cel de mai sus sa fie pur si simplu cenzurata prin voturi negative. Va rog sa incetati. Voturile negative se dau pentru abuzuri nu pentru pareri diferite de ale voastre. Ideea ca sunt unii cu drept de vot care inchid gura altora fara nici un argument e revoltatoare. Aici pe site domina un climat ne-democratic. Celor care il urasc pe Patriciu: NU E DOAR OPINIA VOASTRA CEA CARE CONTEAZA! Sunt si oameni care sunt de acord cu Patriciu si care ii recunosca numite merite. E dreptul fiecaruia. Faptul ca "voi" care scrieti comentarii sarcastice credeti ca stiti care e adevarul absolut e problema voastra. Si dati voturi accordingly. Ce faceti voi e bolsevism.
  • +13 (13 voturi)    
    aviz natarailor (Sâmbătă, 16 mai 2009, 18:42)

    berenger [utilizator]

    pentru toti natafletii care il asimilau pe patriciu libertarienilor, aici e dovada suprema ca nu e decat un socialist ipocrit. libertarienii spun ca, din contra, consumul exagerat si creditul ieftin au generat criza - si au dreptate.
    • -2 (6 voturi)    
      Competenta! (Sâmbătă, 16 mai 2009, 21:41)

      johnny [anonim] i-a raspuns lui berenger

      Cunosti tot atat despre doctrinele politice, respectiv componenta economica a acestor doctrine, cat balet cunoaste vaca mea dar, spre deosebire de tine, ea nici nu pretinde c-ar avea ceva in comun cu Alina Cojocaru!
      • +3 (3 voturi)    
        ipocrizie (Duminică, 17 mai 2009, 13:53)

        berenger [utilizator] i-a raspuns lui johnny

        bineinteles ca nu cunosc atata economie pe cata as vrea, dar macar cunosc destula logica, pe langa bruma de economie ca sa stiu ca e o aberatie sa sustii ca pe un lucru negativ, ca nu "statul dicteaza pretul, ci cardasia dintre furnizori si cumparator". "cardasia" e, de fapt, raportul dintre cerere si oferta, iar nu statul trebuie sa dicteze pretul. statul trebuie sa aiba grija ca regulile jocului sa fie respectate, or exact asta nu face. daca statul dicteaza pretul avem comunism in cea mai pura forma.
        bun, eu ti-am mai adus un argument ca paturica nu e liberal, ci socialist, tu ce argumente ai in favoarea afirmatiilor tale?
        ps: cine-i alina cojocaru?
  • +13 (13 voturi)    
    nesimtirea parvenitului (Sâmbătă, 16 mai 2009, 18:47)

    gica contra [anonim]

    Ti-a dat pe tapet Tariceanu o avere,iar acum pozezi intr-un mesia economic pentru Romania,crasa nesimtire! Parca mai alaltaieri plangeai in fata unui tribunal din Bucuresti de teama puscariei ,dar tot acolo ti-e locul.Mai iesi tu ca paduchele in frunte si ai sa vezi.Rusine sa-ti fie .
  • +10 (12 voturi)    
    Lasa-ne, coane Costache... (Sâmbătă, 16 mai 2009, 18:52)

    Don Ciccio [utilizator]

    Patriciu Costache Dinu ar face bine sa nu mai vorbeasca in numele "poporului roman"...

    De unde stie Patriciu cat rau/bine i s-a facut "poporului roman"? si de catre cine? si de ce in ultimii 5 ani, si nu in ultimii 20 de ani - ca sa includem si "binefacatoarea" perioada iliesciana?
  • +16 (16 voturi)    
    Patriciu si economia (Sâmbătă, 16 mai 2009, 19:16)

    ionescu [anonim]

    Marele economist Patriciu a descoperit roata, focul si mersul pe jos. Acum vreo 2 ani era adeptul unei economii elitiste care sa avantajeze doar marile corporatii (singurele capabile sa creeze locuri de munca si sa aduca plusvaloare - in viziunea patriciana). De asemenea milita pentru un sistem de justitie "privat", de fapt o justitie care sa imparta dreptatea in mod censital. Intre timp a descoperit ca economia nu se invarte numai in jurul burselor de capital (unde el a inregistrat ceva "succesuri" - parca a pierdut vreo 300 mil euro. Sau 700 ?). A descoperit ce important este ca muncitorul, taranul si micutul patron de butic, sa castige ceva ca sa cumpere de la marile lanturi de magazine, de la Citroen, Rompetrol sau pur si simplu... sa aiba de unde sa plateasca impozite :) Si-a dat seama in sfarsit ca si rechinii mor de foame daca dispare planctonul. Poate peste un an o sa descopere ca inflatia e nociva si pentru el (prin decembrie sustinea altceva). Ii doresc sa invete economie pe pielea lui.
  • +13 (15 voturi)    
    Am mai gasit o chestie (Sâmbătă, 16 mai 2009, 19:34)

    Ionescu [anonim]

    E tare Patriciu asta domn'le. Uite ce zice : "n-ar fi rau ca Romania sa fie transformata intr-un soi de paradis fiscal. Statele se afla in competie intre ele pentru a atrage bani. Cu cat mediul fiscal este mai prietenos, cu atat economia este mai profitabila". OK. E foarte de bun simt ceea ce spune. Numai ca este o mica problema: Tariceanu a fost marioneta lui Patriciu - lucru stiut si de tzancii de la gradinita. Iar guvernul condus de Tariceanu, cu Vozganian la Finante numai prietenos nu a fost cu mediul fiscal. As spune ca fost foarte ostil mediului de afaceri romanesc. Oare cate taxe noi au fost bagate pe gat pe vremea lui Tariceanu ? Uite, va dau un clenci : taxa auto de poluare (sau cum naiba se numeste).
  • +11 (13 voturi)    
    dinu... (Sâmbătă, 16 mai 2009, 19:46)

    dvribe [anonim]

    paturica,acu'130 de ani!Sunt liberal ca structura,dar aceste tampenii care le prezinta ,,monsher''imi fac greatza!Balcanism pur,nu liberalism,e de tot rasu' Paturiciu'!!!!
  • -11 (13 voturi)    
    Mesia sau nu (Sâmbătă, 16 mai 2009, 20:32)

    jorj [anonim]

    Mesia sau nu acum 1 an si ceva cind Patriciu a spus ca piata imobiliara romaneasca se va prabusi in 6 luni toata lumea radea de el.....era varful unei perioade abrante in care o garsoniera cf 2 din rahova se vindea cu 70.000 euro...in ciuda multor comentarii rautacioase capitalistul Patriciu a demonstrat ca se pricepe sa faca afaceri.. ce a castigat romania din petromidia care era in faliment la preluarea ei.. pai inafara de impozite de sute de milioane de euro si locuri de munca mai nimic,,,, hai sa nu aruncam cu noroi doar pt ca noi nu am putut face ceva mai bun ca acest om.
    • +7 (7 voturi)    
      fals jorj (Sâmbătă, 16 mai 2009, 21:17)

      veninusrl [utilizator] i-a raspuns lui jorj

      sunt dispus sa plec de pe aceeasi linie de start, cu acelasi buget ca paturiciu, dar intr-un stat unde nu este coruptia din romania, si filierele sale de securisti. sunt convins ca dupa 10 ani voi face mai bine decat acest incompetent in afaceri. de altfel el face afaceri cu state cangrenate de coruptie cum e kazahstanul!
    • +2 (2 voturi)    
      Esti din echipa de zgomote a PNL-ului ? (Sâmbătă, 16 mai 2009, 23:38)

      Ionescu [anonim] i-a raspuns lui jorj

      Nu prea esti la curent cu ce zicea Patriciu. Individul nu anunta prabusirea pietei imobiliare de un an ci de trei. Prin presa controlata de el prezenta tot felul de analize fanteziste cu ce ieftine sunt locuintele de Madrid comparativ cu cele din Ferentari.Povestea nu i-a prea iesit pentru ca piata avea regulile ei. In definitiv preturile "aberante" la locuinte sunt mentinute atunci cand exista cerere. Acum nici nu exista o cadere propriu-zisa a pietei imobiliare. Este doar vorba de blocare a pietei. Romanii emigrati in vest (principalii clienti la imobiliare) au probleme financiare si nu mai cumpara. Cei din interior nu mai acces la credite - deci nu mai cumpara. Cei care vand nu sunt dispusi sa scada pretul. Exceptia este la nivelul marilor orase (Bucuresti, Cluj) unde toata lumea s-a trezit constructor peste noapte si au aparut cartiere noi construite mizerabil. "Investitorii" au construit in general pe credit si acum sunt stransi cu usa (logic ca au scazut preturile cu pana la 50%). Fenomenul este aproape nul in orasele mici unde nu au aparut astfel de constructii (ex Bistrita). Si cum economia este ciclica mai devreme sau mai tarziu se va ajunge la urcarea preturilor la imobiliare (nu stiu cand exact - peste un an sau peste 5). Si patriciu in momentul de fata .. construieste. Da, construieste noi cartiere la periferia Bucurestului (vezi scandalul ce defrisarea padurii de la Baneasa). Oare de ce ? Partea cu "aruncatul cu noroi" - nu mai are rost sa o comentez.
  • +1 (1 vot)    
    un capitalism cinic (Sâmbătă, 16 mai 2009, 21:24)

    dani [anonim]

    1)"problema este cum am fi putut sa ocolim criza"
    Intr-o lume financiara si economica globalizata, nici o tara nu scapa de efectele crizei. Problema nu e cum „am fi putut-o ocoli”, ci cum sa iesim cat mai lin si mai repede din ea.
    2)"in Romania se manifesta aceleasi fenomene ca in piata globala"
    Daca privim Romania doar ca „piata”, deci o masa amorfa de consumatori, s-ar putea sa aveti dreptate.
    3)"statele au devenit din ce in ce mai socialiste si mai putin eficiente"
    Rolul statelor nu este doar „eficienta”, ca termen de marketing si reper al firmelor in masurarea obtinerii de profit. Statul da identitate nationala unor oameni apartinand unui fond comun de natura istorica, lingvistica si culturala. Statul are rol social si institutiile sale apara justitia, ordinea, demnitatea individului, libera sa gandire si exprimare, dupa principiul separarii puterilor in stat.
    4) "situatia de criza in Romania putea fi ocolita prin vointa politica; sa incerci se degrevezi cetateanul de povara statului nemasurat de greu pe care-l duce in spate"
    N-au putut-o ocoli politicieni de vaza din alte state mari ale lumii. Statul este nemasurat de greu doar daca demnitarii si functionarii de stat, prin denaturarea mandatului lor public, fac sa fie asa.
    5)"la noi fenomenul este cu siguranta mult mai extins deoarece birocratia a invatat perfect sa justifice cheltuielile"
    Si in alte state exista birocratie, exista coruptie si nedreptate, exista lobby-sti care isi strecoara interesele pana la nivele decizionale, politice si de stat. In statele Europei si chiar institutiile UE, exista cheltuieli foarte mari si nu intotdeauna transparente. Din acest punct de vedere, Romania pare a se autoflagela continuu, ca e „cea mai cea”, la bile negre.
    S-ar putea continua, pe puncte...
    • 0 (0 voturi)    
      Comentati smecheriile unui hot? (Luni, 18 mai 2009, 7:47)

      hotnewsfil [utilizator] i-a raspuns lui dani

      Domnule dani,
      va rog sa nu va obositi comentand in serios smecheriile unui hot ordinar.
  • +4 (4 voturi)    
    Inca un talhar tupeist (Sâmbătă, 16 mai 2009, 21:57)

    Razvan_M [utilizator]

    A "cumparat" Rompetrol pe datorie si cu incasarile pe jumatate de an a platit acea datorie statului... De atunci si pana acum, Rompetrol merge pe minus, asadar impozite ioc.
    Domnu' arhitect, ne puteti spune si noua de ce RRC are pierderi de la an la an din ce in ce mai mari?
  • +5 (5 voturi)    
    Vizionarii (Sâmbătă, 16 mai 2009, 23:05)

    Justin Puscasu [anonim]

    Prin mai 1990, cand toata tara fierbea in campania electrorala pentru celebrele alegeri din Duminica Orbului, am intrat intamplator in sediul central al PNL. Acolo toate usile erau vrasite, mishunau revolutionari, farsori si destui gura-casca. Am distins cateva figuri cunoscute: Patriciu, Tariceanu, Catarama... Se vorbea mult la telefon, in gura mare pentru ca era harmalaie, dar nu despre alegeri. Despre vapoare sau vagoane cu cherestea, ciment, uree, electrocasnice. Pentru ei, vizionarii, capitalismul era in toi inca de atunci. Noi ceilalti, ne perpeleam de griji electorale si ne pregateam de primirea blajinilor mineri.
  • +7 (7 voturi)    
    Singurul bogatas? (Duminică, 17 mai 2009, 7:18)

    Ion [anonim]

    Majoritatea covarsitoare a bogatasilor romani si-a obtinut averea prin "contracte" cu statul. Cei mai multi vor cit mai mult stat ca sa fure la fel ca in trecut (probabil oricum nu stiu altceva), dar unul singur, acest Dinu Paturiciu, vrea sa minimizeze statul, desi el este unul dintre cei care s-au imbogatit de pe urma statului.

    Stiti cum se spune... "sa faci ce spune popa, nu ce face popa"; cam asa e si cu Paturiciul nostru, e corect ce spune, e incorect ce face (sau a facut)!
  • +5 (5 voturi)    
    41 de citate celebre (Duminică, 17 mai 2009, 9:42)

    Cristina [anonim]

    Haideti domnilor sa-l scoatem din postura de guru.
    Marea majoritate sunt erori, un economist le-ar demola imediat. Restul sunt banalitati.
    Practic noi ne uitam la acest ganditor dupa o predictie. Ori el spune "criza va tine intre 3 si 5 ani, insa nimeni nu va stii cum va evolua". Daca nici Patriciu, care e asa de increzut, nu stie, pe cine sa mai intrebam....
  • +4 (4 voturi)    
    Si cand m-am trezit nu mai dormeam... (Duminică, 17 mai 2009, 13:35)

    doi si-un sfert [utilizator]

    Da, o sumedenie de tampenii care nici macar nu merita comentate, spuse de un individ care se pretinde "un om de succes" (dor a reusit sa faca avere intr-o tara saracita de coruptie,hotie si prostie).Economia romaneasca este in totalitate dependenta de piata unica europeana asa ca evident ca nimeni nu avea cum evite criza financiara transformata in criza economica si nici nu avea cum sa o faca mai scurta sau mai blanda decat este in restul Europei.Ba din contra daca comparam PIB-urile tarilor europene...
    Auzi, stimularea consumului...pe datorie sau cum?
    • 0 (0 voturi)    
      simplu (Duminică, 17 mai 2009, 23:28)

      zvezda [anonim] i-a raspuns lui doi si-un sfert

      Stimularea consumului intern poate sa insemne de exemplu descurajarea consumului din import. Sigur ca pe datorie :)
      De ex in America daca nu ai datorii esti privit drept o persoana dubioasa, care sigur face ceva ilegal, cu care nu ai vrea sa ai de a face. Americanii nu concep viata fara datorii. Daca nu ai datorii ai sanse mai mici sa-ti gasesti de lucru sau sa inchiriezi o locuinta, pentru ca esti dubios. Asa ca puneti mana si luati credit, consumati (din productia interna desigur), bagati in voi, ca este si o veste buna: la moarte datoriile se sterg! Hai pa!
  • +2 (2 voturi)    
    Patriciu nu se mai satura! (Luni, 18 mai 2009, 7:25)

    hotnewsfil [utilizator]

    Printre platitudinile care alcatuesc declaratia lui Patriciu, este si una a carei valoare este data de calitatea de a-l descrie pe Patriciu asa cum este, un smecher, un lacom. El propune reducerea taxei unice , de la 16%, la 10%.
    In toate tarile avansate economic si politic,in care nu conduc mafiotii, taxele sunt progresive, functie de marimea sumei impozabile, ajungand, de regula, pana la 35%.
    Un om de afaceri care are un venit de un milion de dolari, plateste 350 de mii, in toate acele tari. La noi, plateste, acum, 160 de mii. Lui Patriciu nu-i ajunge. Vrea sa plateasca numai 100 de mii adica vrea ca numai din aceasta smecherie, a taxei unice sa castige 250 de mii de dolari, comparativ cu cei 350 de mii pe ii plateste in toate celelalte tari in care are afaceri.
    De ce nu sugereaza Germaniei, Elvetiei, Angliei, Americii, Canadei, Australiei, etc. sa introduca o taxa unica de 10%, in locul celei de 35% care se practica in toate aceste tari, pentru un asemenea venit?
    De ce nu vine Patriciu in fruntea tarii, ca prim-ministru, sa asigure din taxe de 10% salarii, pensii, construirea de scoli, spitale, drumuri, alimentari cu apa, inzestrarea armatei, dezvoltarea agricultuii si toate celelalte care se platesc din bugetul de stat. El, acest smecher, spune : nu, eu nu vreu functii la stat, eu vreau sa raman om de afaceri, asta este menirea mea, sa castig cat mai multi bani, din taxe de 10%.
    Nu-i ajunge ca ne-a luat, noua, tuturor romanilor, rafinaria Navodari si alte instalatii de rafinare a petrolului, pe care le-a vandut, a ajuns miliardar si si-a depus banii in banci din strainatate, departe de ochii nostri, ai adevaratilor proprietari, jefuiti.
    • 0 (0 voturi)    
      sfasietor! (Luni, 18 mai 2009, 14:15)

      Nicky [anonim] i-a raspuns lui hotnewsfil

      Nu-mi placea Patriciu, dar acum, afland ca ti-a luat rafinaria Navodari si alte cateva..chiar il urasc!
      Ce neserios!
  • +1 (1 vot)    
    un vizionar (Luni, 25 mai 2009, 9:22)

    cristian [anonim]

    Patriciu si-a mai demonstrat calitatile de vizionar cand a prezis ca la sfarsitul lui 2008 pretul petrolului va atinge 200$ per baril. E drept ca in realitate a fost de cam 5-6 ori mai mic decat a
    spus marele guru al economiei dar asta e din cauza tiranului Basescu. O alta problema a dumnealui este ca si-a facut socotelile ca in aceasta perioada pretul euro va fi de cca 7-8 Ron
    dar iarasi Basescu si magarul de Isarescu i-au incurcat socotelile si omul a pierdut o groaza de bani. Cum naiba sa se descurce bietul magnat cand nu are la dispozitie un prim ministru sau un presedinte care sa-ti mai doneze o rafinarie plus cateva zeci sau sute de milioane de euro din bugetul statului. Ei ce vremuri erau cand Ilici si Bombonel imparteau cascavalul. Dar las ca poate la iarna vine un Crin si banii vor curge iarasi spre genialul nostru om de afaceri.
  • +1 (1 vot)    
    Povara statului... (Marţi, 26 mai 2009, 18:13)

    emil [anonim]

    Hai ca e buna, in Romania paduchi ca tine au acumulat averi in 10 ani pe care in occident le strangi in generatii intregi. Povara statului nu te afecteaza pe tine. Promovarea consumului se poate face si dand salarii decente la angajati, nu trebuie sa faci soricu gros in 10 ani mai lasa si pe altii sa traiasca. In Romania toti patronii dau salarii de mizerie, la o firma de constructii sau de vanzari auto, cati angajati isi permiteau o casa sau o masina noua? De aici a provenit criza d-le Patriciu, daca statul si-ar reduce TVA-ul la zero, consumul nu ar creste nici cu 5 la suta, a doua zi ai veni tu si ai creste pretul la benzina si gata reducerea, banii ar intra in buzunarul tau.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version