AUDIO Sebastian Bodu la RFI : Masinile ar putea fi etichetate ca electrocasnicele, in functie de consum

de RFI     RFI Romania
Luni, 3 mai 2010, 16:29 Revista Presei | Radio TV

Sebastian Bodu
Foto: Agerpres
Autoturismele ar putea fi clasificate la fel ca produsele electrocasnice. Este o propunere formulata de euro-parlamentarul PDL Sebastian Bodu, care declara la RFI ca masinile ar putea fi etichetate in functie de consum, urmand a fi eventual incadrate in clasele A, B, C, D, E, F sau G, unde A este clasa cea mai eficienta.



"Din pacate, cand ne cumparam o masina - noi, adica marea masa a cetatenilor neavizati, care nu sunt asa de priceputi in ale mecanicii - nu stim exact care sunt acesti parametri tehnici, vedem acolo o fisa tehnica, dar nu stiu cat de mult inteleg toti din acea fisa tehnica. Am propus ca aceasta etichetare sa fie similara cu cea de la electrocasnice, unde sistemul functioneaza", explica Sebastian Bodu.

Euro-parlamentarul PDL precizeaza ca etichetarea se va face in functie de consumul masinii. "E mult mai usor sa iei o decizie in a plati un pret, in functie de consumul automobilului. Sa stiti ca sunt unii care se uita si inteleg, sunt unii care se uita si inteleg mai putin sau li se pare ca inteleg, pentru ca vedeti, avem consum in oras, consum in afara orasului, consumul difera in functie de cat de mult fortam masina. Sunt mult mai multe criterii tehnice care intervin in stabilirea consumului. Ce-ti da producatorul acolo e un consum mediu. In orice caz, ei sunt tentati sa puna un consum mai mic si nu neaparat consumul mediu", continua deputatul european.

"In momentul in care vii cu o reglementare uniforma cu putere de lege, producatorii vor trebui sa se conformeze acestei etichetari, astfel incat aceasta etichetare sa vina in sprijinul consumatorului, pentru a face o alegere informata", declara Sebastian Bodu.

Comisia pentru industrie, cercetare si energie din Parlamentul European i-a comunicat lui Sebastian Bodu ca propunerea sa de rezolutie va fi introdusa intr-un document oficial in curand, in conditiile in care Uniunea Europeana are ca obiectiv reducerea emisiilor de carbon.


Citeste mai multe despre   























1059 vizualizari

  • -1 (1 vot)    
    De ce? (Luni, 3 mai 2010, 16:58)

    Dragos_D [utilizator]

    D-nul Bodu, daca dumneavoastra nu sunteti capabil sa intelegeti din fisa tehnica (sau din orice prezentare, chiar si reclama) termenul de consum mediu de x,x% atunci va recomand calduros sa va lasati de orice activitate profesionala.
    Mai degraba ati putea sa solicitati producatorilor sa publice o cifra mai realista...
    • 0 (2 voturi)    
      mai schumi (Luni, 3 mai 2010, 17:27)

      Emiru [anonim] i-a raspuns lui Dragos_D

      Este vorba de o initiativa. Iar noi, romanii, in loc sa apreciem ca asemenea initiative vin din partea noastra, sa aratam ca ne-am saturat de bosorogii aia din parlamentul Romaniei, le dam in cap si celor ce vin cu ceva la inaintare.
      Ca esti anti-PD-L te inteleg, sunt milioane in tara asta si asa e corect, pt ca e democratie, insa aici e vorba de un om, de o idee.
      Cand nu-ti convine ceva in tara asta, te duci la vot si-ti exprimi optiunea acolo, iar apoi te supui majoritatii.
      Revenind la partea tehnica a problemei, nu la cea politica, mai sunt si femei care n-au nici-un fel de notiuni tehnice, de ce sa fii si misogin pe langa faptul ca esti rau intentionat?
      Daca nu-ti convine raspunsul meu, pune-ti o manea sa te relaxezi
    • 0 (0 voturi)    
      si da si nu (Luni, 3 mai 2010, 17:41)

      me [anonim] i-a raspuns lui Dragos_D

      Consumul mediu afisat de producator nu e obligatoriu sa fie comparabil si real. Producatorul poate utiliza modul lui de calcul...mergand la vale de exemplu pe o panta de 5 grade doar cu soferul. Altul mergand si la vale si la deal cu 4 persoane in masina. Si poate sa nu fie real...producatorul poate spune ca a facut estimari...fara teste reale. Oricum materialul promotional difera de cel obligatoriu reglementat. La fel cum pe materialele promotionale ale masinilor de spalat(de obicei in nume) mai apare A+ iar pe eticheta standard obligatorie apare B pentru spalare si D pentru stoarcere...si media ar iesi defapt C.
      Totusi la masini e mult mai complex. De exemplu nu poti sa compari o masina cu 7 locuri cu una cu 2 locuri. Sau o masina hibrida care consuma 500W + 2 litri de benzina cu una electrica care consuma 1000W/km. Cu cati watts ar trebui echivalat un litru de benzina(ca sa fie echivalent CO2) ?
    • 0 (2 voturi)    
      tu nu cred ca esti capabil (Luni, 3 mai 2010, 19:19)

      gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui Dragos_D

      consumul din fisa tehnica este in litri. un consum de 10 litri/100 Km este mare pt un autoturism dar mic pt un camion. Acum intelegi, stimabile, de ce e nevoie de aceste etichetari?
  • 0 (0 voturi)    
    bo(d)u-le (Luni, 3 mai 2010, 17:53)

    hide [anonim]

    ai aflat cum se calculeaza tva ? daca da afla ca eu nu mai am chef sa merg la RAR si sa-i infund pe aia cu banii mei ! in pretul carburantului exista mai mult de 50% taxe si accize si drumuri si fumuri +impozit auto+rovinieta+...! asa ca trage-ti frana ca exista un Dumnezeu si pentru tine !!
  • 0 (0 voturi)    
    nu vad unde e noutatea? (Luni, 3 mai 2010, 21:17)

    lungu bogdan [anonim]

    uitati-va in showroom-urile citroen si peugeot si chiar renault si o sa vedeti ca de mult se aplica acest sistem la masini. asa ca nu vad unde e initiativa personala a d-nului Bodu?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi