Suprafata proiectelor logistice finalizate in Bucuresti, in 2011, este cea mai mica din ultimii 6 ani. Dezvoltatorii au finalizat anul trecut in Bucuresti proiecte logistice si industriale totalizand doar 10.000 de metri patrati, sub nivelul din 2010, potrivit datelor Colliers, compania estimand pentru acest an o evolutie similara celei din 2011. "In 2011, piata de industrial a fost caracterizata de stabilitate, cu doar 10.000 metri patrati noi livrati in Bucuresti, in cadrul facilitatilor de tip built-to suit (constructii la cerere, n.r.). Comparativ cu anul precedent, cererea pentru spatii industriale si logistice s-a diminuat cu 10%, corespunzator unui nivel de ocupare similar celui inregistrat in 2004", se arata intr-un comunicat al Colliers. Potrivit datelor anuntate anterior de Colliers, in 2010 dezvoltatorii au finalizat un singur proiect logistic, totalizand 12.000 de metri patrati. Astfel ca dupa trei ani, 2006-2008, in care in jurul Capitalei au fost construite proiecte logistice si industriale totalizand 650.000 de metri patrati, in ultimii trei ani livrarile s-au redus dramatic, ajungand la doar 50.000 de metri patrati in perioada 2009-2010, scrieBursa.ro.

Business ReportFoto: Colaj foto

Cel mai bogat israelian a cerut insolventa diviziei de servicii medicale pe care o are in Romania. Compania Willbrook Management International, care administreaza activele imobiliare ale miliardarului Eyal Ofer, a solicitat saptamana trecuta insolventa Willbrook Medical Services, divizia de servicii medicale a investitorului imobiliar, prin care administreaza o clinica privata din Pipera. Cererea a fost inregistrata la Tribunalul Bucuresti vineri, 17 februarie, si urmeaza a fi analizata de judecatori miercurea aceasta. Divizia a fost lansata in februarie anul trecut si avea ca scop administrarea primului centru medical din reteaua pe care compania dorea sa o dezvolte in viitor. Clinica este situata pe Bld. Iancu de Hunedoara din Nordul Bucurestiului. Segmentul de servicii medicale al Willbrook a fost gandit sub mandatul Daianei Voicu, care a condus afacerile locale ale companiei circa zece ani si care a demisionat in decembrie anul trecut, anuntaCapital.ro.

In ce oras va circula Imperio, primul tramvai romanesc. Primele tramvaie "Imperio" fabricate la Arad in colaborare cu compania 'Siemens' vor circula cel mai probabil in Cluj-Napoca. Potrivit presedintelui grupului de firme "Astra", Valer Blidar, actionar majoritar al SC 'Astra Vagoane Calatori' SA Arad, firma aradeana a participat in luna noiembrie a anului trecut la o licitatie organizata de Consiliul Local al Municipiului Cluj-Napoca, in vederea achizitionarii a 12 vagoane de tramvai, licitatie la care s-au prezentat trei ofertanti. Potrivit sursei citate, unul dintre ofertanti, o companie din Franta, a fost descalificat la data organizarii licitatiei, in competitie ramanand firma 'Pojajzdy Szynowe Pesa Bydgoszcz' (PESA) din Polonia si 'Astra Vagoane Calatori', compania aradeana propunand administratiei clujene tramvaiul 'Imperio' realizat la Arad in colaborare cu 'Siemens, lider mondial in domeniu. Rezultatul licitatiei a fost facut cunoscut la sfarsitul anului trecut, castigator fiind declarata firma PESA din Polonia, pe motiv ca ar fi oferit pretul cel mai mic, adica cu 3,9 la suta mai putin decat competitorul sau roman, cu toate ca producatorul polonez nu a respectat caietul de sarcini, informeazaMoney.ro.

Dictatura bancilor. Atentie la comisioanele BRD! Sunt cele mai mari. In general, Banca Romana de Dezvoltare (BRD) s-a tinut departe de mari scandaluri in Romania, asta ca o comparatie cu jaful de miliarde al lui Jerome Kerviel, care a inmuiat serios picioarele de urias ale Societe Generale, banca franceza ce detine BRD. In tara, BRD-GSG are imaginea unei banci oarecum linistite, ale carei manevre nu creeaza panica si nemultumire printre cei aproape 140.000 de clienti, desi cazuri sunt suficiente. Printre cele mai nesimtite metode aplicate clientilor de oamenii de la BRD sunt taxele solicitate la acordarea imprumuturilor. Franco-romanii sunt, la acest capitol, campioni si percep cele mai mari comisioane, iar acest fapt este comunicat clientului abia dupa finalizarea intregii documentatii. La aceasta teapa, BRD depaseste chiar si Banca Comerciala Romana. La BCR, cea mai mare banca din Romania, comisionul pentru analiza documentatiei in cazul creditelor cu garantii ipotecare este de 600 de lei, scrieVertical News.

Harta masurilor de austeritate in UE. Cavalcada masurilor de austeritate continua. Cei care nu le-au luat la timp sunt fortati acum sa taie in carne vie. Cel mai graitor exemplu este Spania, care a anuntat recent ca va reduce salariile angajatilor din companiile de stat cu 25 -30%. Statul este anul acesta sub presiunea reducerii deficitului bugetar la jumatate fata de 2011, iar scaderea salariilor a venit dupa ce tara a anuntat deja un plan de combatere a evaziunii fiscale si cresterea impozitelor. Fiind unul dintre statele in care criza s-a adancit puternic, Spania avea in 2008 o datorie publica de 40% din PIB. Potrivit previziunilor Uniunii Europene, aceasta aproape se va dubla la anul, pana la 78% din produsul intern brut. O evolutie care face investitorii foarte reticenti. Alaturi de Spania, si Italia, si Portugalia au tinut zile intregi prima pagina a ziarelor din cauza crizei pronuntate cu care se confrunta, anuntaEVZ.

Sunteti multumiti de autostrazile din Romania? Ar trebui: au costat 75 de miliarde de lei! Guvernele care au fost la conducere in ultimii ani au cheltuit aproape 75 de miliarde de lei pentru repararea strazilor si drumurilor de pe teritoriul Romaniei. O analiza a Econtext.ro arata ca in perioada 1997 - 2010, s-au cheltuit 74,42 miliarde de lei pentru constructia si repararea strazilor si drumurilor din tara noastra. Mai mult de jumatate din bani in ultimii trei ani. Banii s-au dus atat catre repararea strazilor si drumurilor deja existente, cat si pentru construirea altora noi. La un curs mediu de 3,8 lei/euro, cei 74,42 de miliarde de lei ar echivala cu 19,6 miliarde de euro. Aproape cat imprumutul de la FMI si celelalte institutii financiare. Construirea unui kilometru din autostrada Constanta - Medgidia costa intre 3,6 si 5 milioane de euro, pentru tronsonul de Gilau si Nadaselu costul este de maxim 4,8 milioane de euro/kilometru. Daca am lua ca referinta un pret de 5 milioane de euro pe kilometru, ar rezulta ca suma de 19,6 miliarde de euro putea fi cheltuita pentru a construi 3.920 de kilometri de autostrada, informeazaAdevarul.

Monti: Italia nu are nevoie de un nou plan de austeritate. Premierul italian Mario Monti a dat asigurari, ieri, ca tara sa nu va avea nevoie de un nou plan de austeritate, chiar daca recesiunea se va prelungi. "Daca recesiunea va dura, daca economia reala nu se va imbunatati, nu va fi nevoie de un alt plan de austeritate, pentru ca au fost incluse marje de prudenta in planul adoptat in decembrie", a afirmat Monti, scrieBursa.ro.

Mini Clubvan Concept. Zvonurile se confirma: MINI va prezenta un concept de vehicul comercial usor. Dezvoltat pe baza modelului Clubman, prototipul va fi dezvelit peste putin timp, in cadrul Salonului de la Geneva. Primele imagini oficiale (vezi galeria foto de mai jos) ne dezvaluie un Clubman rebotezat Clubvan si care a suferit cateva transformari pentru a putea fi convertit cu adevarat in utilitara: fara geamuri laterale si bancheta in spate, podea plata, grilaj despartitor, samd. Ramane de vazut cum va fi primit Clubvan de marele public si daca MINI va lua decizia finala, de a trimite conceptul in productie, anunta24auto.ro.