Business Report: Directorul CFR Marfa: leafa de 9.500 euro brut lunar, plus 4.000 daca privatizarea reuseste; Bugetul Cupru Min, mai sarac cu 17 milioane de euro; Contractele-tip cu clauze abuzive pot fi atacate in justitie; Sunt mai scumpe creditele cu asigurare sau fara?

de Mircea Barzoi     HotNews.ro
Joi, 26 septembrie 2013, 2:23 Revista Presei | Business

BUSINESS REPORT
Foto: Colaj foto
Bugetul Cupru Min, mai sarac cu 17 milioane de euro. Aflata in plin program de atragere de investitii, compania de stat Cupru Min Aburd, care detine cele mai mari rezerve de cupru de la noi din tara, a mai primit o lovitura grea, fiind obligata de instantele judecatoresti sa achite circa 17 milioane de euro catre o fosta partenera de afaceri, societatea Energo Mineral. Procesul dintre Cupru Min si compania Energo Mineral, care dureaza mai bine de trei ani, a fost initiat de Activ Lichidator Bucuresti, administratorul judiciar al Energo Mineral SA, cerand restituirea sumei de circa 17 milioane de euro, bani care ar acoperi investitiile pe care reprezentantii firmei asociate sustin ca le-au efectuat in perioada 2007- 2009 la exploatatia de la Rosia Poieni, scrie Bursa.ro.

Directorul CFR Marfa: leafa de 9.500 euro brut lunar, plus 4.000 daca privatizarea reuseste. Alexandru-Dragos Draghici, numit director general al operatorului national feroviar de marfa la sfarsitul lui februarie, are o remuneratie bruta de 9.500 de euro pe luna, potrivit contractului de mandate incheiat intre el si Aysun Mustafa, presedintele de atunci al Consiliuliui de Administratie al companiei, care a demisionat insa doua luni mai tarziu. Alexandru-Dragos Draghici a fost numit in functie de fostul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu. Pe langa cele 9.500 de euro brut, pe luna, Draghici are dreptul sa primesca alte aproape 2.400 de euro brut, tot in fiecare luna, daca indeplineste criteriile de performanta generale. Acestea se refera la cresterea cifrei de afaceri, reducerea furturilor, reducerea costurilor financiar bancare, propunerea unei organigrame functionale si implementarea unui program de scontare de creante pentru asigurarea capitalului de lucru necesar societatii, anunta Economica.net

Competitivitatea Romaniei. Cei 12 piloni ai competitivitatii si pozitia in top. In conformitate cu teoria economica, in primul stadiu de dezvoltare economica, economia este dependenta in principal de factori de productie precum forta de munca ( majoritar slab calificata ) si resursele naturale. Concurenta este bazata pe preturi, iar productivitatea scazuta se reflecta in salarii scazute. In acest stadiu, competitivitatea depinde in principal de patru piloni: buna functionare a institutiilor publice si private, dezvoltarea infrastructurii, stabilitatea mediului economic si starea de sanatate a fortei de munca ce a primit cel putin o educatie elementara. Stadiul al doilea de dezvoltare muta accentul pe eficienta proceselor de productie, informeaza Cursdeguvernare.ro.

Sunt mai scumpe creditele cu asigurare sau fara? Strategie Pentru accesarea unui credit de consum sau ipotecar, unele banci obliga clientul sa incheie, la pachet, si o asigurare de viata, ceea ce nu inseamna neaparat un cost suplimentar pentru client. Desi aparitia legislatiei de transpunere a Ordonantei nr. 50 a obligat bancile sa fie transparente in privinta costurilor de credit, cateva dintre ele incearca sa-si majoreze veniturile prin introducerea unei asigurari de viata pe care aleg sa nu o prinda in DAE. De exemplu, in cazul unui credit ipotecar de la BRD, clientul aproape ca e obligat sa acceseze la pachet si o asigurare de viata, incheiata prin BRD Asigurari de Viata. Costul acesteia este de 0,074% lunar la soldul creditului. Astfel, la un credit ipotecar in lei pe 30 de ani pentru achizitia unui imobil in valoare de 315.000 lei (70.000 euro), asigurarea va costa in total 35.500 lei. Daca i se pare prea scumpa asigurarea BRD, clientul poate aduce alta, cu conditia sa fie agreata de banca, scrie Capital.ro

Patru din 10 romani traiesc la limita strictului necesar. Grafic: cum ne acoperim cheltuielile din venituri. Acoperirea cheltuielilor de subzistenta este imposibila pentru 13,8% din romani si constituie o mare dificultate pentru alti 29%, iar incadrarea in banii de salariu este un sport extrem pentru jumatate din populatie. Viata in Romania este prea scumpa, sau veniturile romanilor sunt prea mici? Raspunsul este afirmativ la ambele variante pentru mai mult de 42% din romani, reiese dintr-un studiu care analizeaza nivelul de trai si comportamentul financiar al populatiei, realizat la initiativa Provident Financial de catre compania de cercetare Novel Research. Studiul arata ca 13,8% din romani nu-si pot acoperi strictul necesar din veniturile realizate si se apropie de rezultatele anchetelor mai ample ale Institutului National de Statistica, potrivit carora aproximativ 15% din populatie nu-si poate asigura traiul de zi cu zi. O alta grupa destul de mare din populatie (peste 29%) isi acopera numai cheltuielile de subzistenta, fara a-si permite si alte achizitii, fapt care arata ca patru din 10 romani traiesc la limita strictului necesar, anunta Adevarul.

Contractele-tip cu clauze abuzive pot fi atacate in justitie. Bancile n-au mai primit ajutor in luptele juridice cu clientii, poate si pentru ca au inceput sa inregistreze profituri in urma schimbarii modului de raportare contabila. Guvernul a respins ieri un proiect de ordonanta ce viza o noua amanare a proceselor pentru anularea contractelor-tip cu clauze abuzive. Bancherii au ratat la mustata a treia victorie in fata clientilor "abuzati". Prevederea din Codul de Procedura Civila ce da dreptul asociatiilor de protectie a consumatorilor sa dea in judecata bancile cu clauze abuzive in contractele de credit cerand anularea tuturor contractelor-tip pornind de la o singura decizie favorabila in justitie urma sa sufere o noua amanare, pana la 1 februarie anul viitor, informeaza Romania Libera.  

Invest Nikarom nu negociaza cu African Industries vanzarea combinatelor Mechel. Rusii de la Invest Nikarom nu negociaza, in acest moment, cu African Industries vanzarea combinatelor pe care le-a cumparat de la Mechel, ne-a precizat, ieri, Oleg Schvedakov, reprezentantul actionarilor companiei ruse. Ca urmare a unor informatii aparute zilele acestea in presa, potrivit carora grupul indian African Industries ar negocia cu reprezentantii Invest Nikarom pe marginea preluarii celor cinci combinate foste Mechel, Oleg Schvedakov ne-a declarat: "Au existat, cu luni in urma, discutii inclusiv cu domnul Tomasso Serrano (n.r. citat in articolele la care domnul Schvedakov face referire), care reprezenta societatea Transdanube (n.r. parte a Grupului African Industries). Ne-au informat clar ca manifesta interes in achizitia combinatelor. In cadrul intalnirilor cu proprietarul si CEO Transdanube, si-au exprimat intentia de a desfasura o activitate productiva doar la COS Targoviste si numai pana in momentul in care se va finaliza investitia lor pentru realizarea unei otelarii noi, care este in derulare. Pentru restul intreprinderilor, planul ar fi fost de taiere pentru fier vechi, mai ales ca aceasta activitate face parte din obiectul lor de activitate. Un asemenea investitor nu ar fi, oricum, ceea ce ne-ar putea interesa pe noi, asa ca discutiile noastre s-au sistat temporar", scrie Bursa.ro.

Ambitia Nissan in Europa. Obiectivul Nissan de a deveni marca auto asiatica numarul unu in Europa pana in 2016 are sanse de concretizare, avand in vedere pozitia de lider detinuta deja pe pietele din Marea Britanie, Franta, Spania si Italia. "In ciuda scaderii generale a pietei, Nissan a inregistrat o cota de piata record anul trecut si avem motive sa credem ca vom realiza acelasi obiectiv si in 2013", a declarat Guillaume Cartier, vicepresedinte in cadrul diviziei de vanzari si marketing Nissan Europa. Nissan este constructorul auto din afara Europei cu una dintre cele mai puternice prezente pe continentul european, numarand un total de peste 14.500 angajati in domenii legate de constructia de automobile: design, cercetare si dezvoltare, productie, logistica, vanzari si marketing. Anul trecut, in uzinele Nissan din Marea Britanie, Spania si Rusia s-au construit peste 695.000 automobile, de la mini-MPV-uri pana la crossovere, SUV-uri si vehicule utilitare. In prezent, Nissan comercializeaza in prezent 24 modele pe pietele europene, anunta 24auto.ro.


Citeste mai multe despre   























1974 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri