Ministerul Agriculturii are intotdeauna portile deschise pentru investitorii italieni. Ministerul Agriculturii (MADR) este dispus sa ofere oricand consultanta investitorilor italieni in sectorul agricol din tara noastra, a declarat secretarul de stat in MADR, George Turtoi, cu ocazia Forumului Agricultura 2014, organizat de Confindustria. In tara noastra, italienii sunt principalii investitori in sectorul agricol cu precadere in sectorul cerealier, dar si in viticultura si utilaje agricole, potrivit Ambasadorului Italiei in Romania, Diego Brasioli. In acest context, George Turtoi a declarat: "Nu numai sectorul agricol va fi de interes in viitor. Prin fondurile europene care vor intra in Romania, vom sprijini inclusiv investitiile non-agricole". Deschiderea autoritatilor dar si a industriei locale fata de italieni este de inteles, avand in vedere ca acestia se afla, in domeniul agricol, pe primul loc in randul investitorilor straini din Romania, si au astfel un interes strategic pentru agricultura locala, scrieBursa.ro.

BUSINESS REPORTFoto: Colaj foto

Grecia obtine de la Gazprom o reducere retroactiva a gazelor naturale. Grecia si grupul energetic rus Gazprom vor anunta in scurt timp un nou acord de furnizare a gazelor naturale, care sa includa si o reducere retroactiva a pretului, incepand cu luna iunie a anului trecut, a declarat joi pentru Reuters o sursa ministeriala. Gazprom este cel mai mare furnizor al companiei de distributie a gazelor naturale din Grecia (DEPA). Cele doua parti negociaza de mai multe luni un nou acord iar DEPA vroia sa obtina o reducere de pret de cel putin 15%, in caz contrar amenintand ca va recurge la procedura de arbitraj. 'Credem ca acest acord va fi finalizat in urmatoarele zile. Preturile reduse se vor aplica retroactiv incepand din luna iunie 2013', a declarat un oficial din Ministerul grec al Energiei sub protectia anonimatului, anuntaCapital.ro.

Rentabilitatea depunerii banilor la banca pe termen scurt: Clisee, cazuri, lamuriri. Mai multe publicatii au calculat efectul depunerii unei sume de bani la o banca pe o durata de trei luni. Ele au aplicat comisioanele bancare si impozitele pe venit corespunzatoare, dupa care au sesizat ca, pentru anumite banci, depunatorilor le da cu minus in privinta sumelelor retrase in numerar la finele celor trei luni. Este si motivul pentru care, potrivit agentiei Mediafax, BNR a solicitat bancilor printr-o circulara sa adopte masuri daca exista situatii in care, din cauza scaderii dobanzilor si majorarii comisioanelor, deponentul retrage din depozite la termen mai putini bani decat a plasat la constituire, invocand riscul reputational si mediatizarea fenomenului, informeazaCursdeguvernare.ro.

Piata de leasing operational a ajuns la 200 milioane euro in 2013. Piata de leasing operational a crescut cu 3,5% in 2013 si a ajuns la aproape 43.000 de unitati si depasind estimarile facute dupa rezultatele la noua luni. Au fost inmatriculate prin leasing operational 11.500 de autovehicule noi reprezentand peste 17% din totalul inmatricularilor de autoturisme si autovehicule comerciale usoare noi. Evolutia inregistrata in 2013 vine dupa ce si in 2012 piata a avut un trend pozitiv, majorandu-se cu 11%, pana la 41.500 de unitati. "Desi anul 2013 a fost marcat de turbulente legislative care au afectat semnificativ mediul economic, astfel incat dupa primele noua luni s-a consemnat practic o stagnare a pietei de leasing operational, cresterea inregistrata in final confirma cristalizarea unei culturi de afaceri bazata pe eficientizare si concentrare asupra activitatii de baza", spune Daniel Ivan, presedinte ASLO, scrieBusinessCover.ro.

Comisia Europeana solicita Romaniei sa acorde stimulente CFR, pentru reducerea tarifelor impuse transportatorilor. Comisia Europeana a cerut joi Romaniei sa respecte legislatia Uniunii Europene, asigurand echilibrul financiar al administratorului infrastructurii feroviare, prin acordarea de stimulente, pentru a permite astfel reducerea costurilor si tarifelor practicate de companie in randul transportatorilor, in special, de marfa. Comisia Europeana (CE) isi exprima "ingrijorarea cu privire la echilibrul financiar al principalului administrator al infrastructurii din Romania in anii urmatori" si atrage atentia ca tarifele aplicate trenurilor de marfa sunt printre cele mai mari din Europa. "Reteaua feroviara a fost afectata de deficite semnificative, tot mai mari de la un an la altul, in timp ce tronsoane mari ale retelei nu au fost mentinute in stare buna. In acelasi timp, administratorul infrastructurii nu este stimulat sa reduca costurile si tarifele", se arata intr-un comunicat al CE, citat de Mediafax, anuntaAdevarul.

Ciprul incepe urmarirea penala a responsabililor pentru criza economica. Ciprul va incepe, in saptamanile urmatoare, urmarirea penala a celor responsabili de criza economica ce a amenintat tara cu un an in urma, conform declaratiilor procurorului general de la Nicosia, Costas Clerides, care nu a spus, insa, care sunt tintele. Fara sa ofere detalii, Costas Clerides a afirmat ca autoritatile vor colabora cu experti din strainatate in aceste cazuri. Procurorul general a adaugat: "Cazurile care sunt gata, sau aproape gata, vor fi transmise tribunalului, in urmatoarele saptamani". Ciprul a fost aproape de un colaps economic in martie 2013, din cauza expunerii masive a bancilor sale pe Grecia, tara puternic indatorata, dar si din cauza problemelor fiscale. Drept urmare, Ciprul a fost nevoit sa inchida o banca majora si sa taxeze deponentii mari pentru recapitalizarea alteia, in schimbul unui pachet de salvare de 10 miliarde de euro de la Uniunea Europeana si Fondul Monetar International, informeazaBursa.ro.

Familia Peugeot pierde controlul asupra PSA. Familia Peugeot va ramane cu doar 14% din actiunile Grupului PSA Peugeot Citroen, la fel ca noii actionari, statul francez si a doua companie chineza ca marime, Dongfeng. Cei doi noi mari actionari au preluat respectivele pachete de actiuni platind fiecare cate 800 milioane de euro. Pana acum familia Peugeot detinea 25,4% din actiunile grupului dezvoltat pe baza companiei fondate in urma cu mai bine de doua secole. Acordul cu Dongfeng si statul francez va fi semnat oficial la finalul lunii martie, cand presedintele chinez Xi Jinping este asteptat la Paris. Tranzactia prevede si o majorare de capital cu 3 miliarde de euro. Grupul francez traverseaza una dintre cele ma dificile perioade din istoria sa de peste 115 ani ca producator de automobile. Chinezii de la Dongfeng vin cu lichiditatile de care PSA avea nevoie acuta, in incercarea disperata de supravietuire, scrie24auto.ro.