Ce spune ASF Europei, peste capul BNR, despre creditele nocive acordate romanilor. Un studiu realizat la solicitarea Parlamentului European releva parerea Autoritatii de Supraveghere Financiara despre situatia debitorilor romani. ASF prezinta practici ale bancilor comerciale pe care Banca Nationala a Romaniei nu le-a expus niciodata public, cum ar fi practicarea unor dobanzi netransparente la credite, care au dus la supraindatorerea clientilor. Nivelul celui mai important cost al creditului, dobanda, a stat la discretia bancilor romanesti, care au produs contracte preformulate prin care puteau modifica unilateral nivelul acesteia. Mai mult, ASF remarca si practica bancilor de a da credite cu dobanzi introductorii mai mici, care au dus la un grad real de indatorare mai ridicat, potrivit Economica.net

BusinessFoto: Colaj foto

Viziunea guvernului: Salariile romanilor vor scadea, in 2014! Castigul salarial mediu brut va fi mai mic, in 2014, decat s-a crezut in toamna anului trecut cand s-a facut bugetul national. In proiectul de rectificare, Finantele arata ca a avut loc "o revizuire in scadere" a acestuia. Reducerea este asteptata pentru a doua jumatate a anului, de vreme ce, in primele cinci luni, castigul salarial mediu brut a depasit atat valoarea de anul trecut, cat si pe cea prognozata. In nota de fundamentare a rectificarii bugetului asigurarilor sociale, Ministerul de Finante arata ca "diminuarea veniturilor (acestui buget n.r.) se datoreaza, in principal, scaderii contributiilor de asigurari sociale de stat, potrivit Capital.ro

Constructorii autostrazii Comarnic-Brasov n-au facut inca rost de bani. Ioan Rus isi pune sperantele in incasarile din supraacciza pentru a deschide santiere. Romania nu are autostrazi pentru ca politicienii nu au inteles, de-a lungul timpului, ca drumurile nu fac parte din infrastructura turistica, ci tin de dezvoltarea economica. Seful de la Transporturi sustine ca drumul care leaga Sibiu de Pitesti ramane o prioritate pentru autoritati, iar Autostrada Transilvania ar urma sa fie gata in 2017. El isi pune sperantele in incasarile din supraacciza pentru a deschide santiere. "Astea trebuie gandite in liniste, raportat permanent la ce bani avem la dispozitie, altfel sunt vise erotice, care nu ni se intampla", a atras atentian Ioan Rus, potrivit EVZ.ro

Tampiza: "Lukoil va fi obligata sa-si vanda si activele din Romania" Lukoil ar putea fi obligata sa-si vanda activele din tara noastra, in conditiile in care conflictul dintre Federatia Rusa si Ucraina se va inrautati, considera Constantin Tampiza, fost director general al Lukoil Romania. Afirmatia vine in contextul in care Lukoil, a doua companie producatoare de produse petroliere din Rusia, a anuntat, zilele trecute, ca s-a inteles cu MOL, din Ungaria, sa-i vanda 44 de benzinarii pe care le detine in Cehia, subliniind ca urmeaza sa mai instraineze 75 de benzinarii din Ungaria si 19 din Slovacia, catre Norm Benzinkut Kft. Desi rusii de la Lukoil au anuntat ca decizia face parte din strategia de optimizare a afacerilor, Constantin Tampiza considera ca aceste miscari au loc in urma conflictului din Ucraina, scrie Bursa.

Rusia incepe sa isi arate coltii: ce alte sanctiuni vrea Putin sa le impuna europenilor. Rusia a inceput sa adopte la randu-i o serie de sanctiuni, impunand restrictii pe o serie de importuri de fructe, precum merele provenite din Moldova si Polonia sau pe importurile de carne de vaca din Australia. In plus, Rusia vrea sa interzica tranzitul spatiului aerian al Siberiei pentru avioanele operate de Lufthansa, Air France si British Airways, care foloseau aceasta ruta pentru zborurile spre Asia. Toate aceste companii achitau, anual, 300 de milioane de dolari catre Aeroflot pentru a folosi aceste culoare de zbor. O serie de leguitori rusi au propus sa impuna restrictii pe operatiunile din Rusia ale marilor firme de contabilitate, de consultanta si de audit, precum Deloitte, Ernst&Young, KPMG, PwC sau McKinsey, scrie Europolitics.

Capat de drum pentru RAFO Onesti. Rusii dizolva compania ce administreaza rafinaria. Actionarul majoritar al RAFO Onesti, societatea elevetiana cu capital rusesc Petrochemical Holding, supune Adunarii Generale a Actionarilor din 17 septembrie dizolvarea societatii si diminuarea de 10 ori a capitalului social. Cum rusii detin 96% din actiunile RAFO, este de presupus ca propunerea lor in AGA se va si vota pozitiv. Nu inseamna insa ca rusii nu pot vinde rafinaria unui posibil alt investitor interesat. In aceasta situatie, in 17 septembrie 2014, compania RAFO nu va mai exista, scrie Economica.net

De ce biletele la CFR Calatori sunt mult mai scumpe decat la privati? "Peste 30% din Trenurile Soarelui au avut un grad de ocupare de 100%", anunta CFR Calatori la jumatatea lunii iulie, cele mai aglomerate fiind in weekend. Iar daca ar fi sa se ia in calcul si operatorii privati care merg pe ruta Gara de Nord (Bucuresti) - Constanta, atunci este clar ca traficul spre mare a crescut cu peste 20%, potrivit datelor din piata. Cu mentiunea ca aceasta ruta este operata deja de Regiotrans, companie detinuta de omul de afaceri Costel Comana, iar zilele trecute a inceput sa opereze si compania Softrans. Cu ce vin nou aceste companii private? Cu preturi mult mai mici pentru un bilet. De exemplu, o calatorie de doua ore sau doua ore si jumatate costa, in cazul lor, intre 40 de lei (Softrans) si 45 de lei (Regiotrans), in timp ce compania de stat vinde aceasta calatorie cu 62 de lei, scrie Capital.ro