Clientii decid directia industriei auto: creati SUV-uri, uitati de monovolume. Sunt putini cei din industria auto care inca mai privesc explozia segmentului SUV din Europa ca pe un capriciu temporar al clientilor europeni. Datele statistice, prognozele si studiile de piata arata clar ca producatorii auto trebuie sa mizeze pe crossovere si SUV-uri si sa uite de monovolume. Statistica inmatricularilor de autoturisme din primele sase luni ale acestui an arata clar, daca mai era nevoie, ca europenii sunt indragostiti de SUV-uri si de rudele lor mai putin apte de a iesi de pe sosele, crossoverele. Segmentul SUV al pietei europene, cu cele cinci subsegmente ale sale - SUV mic/crossover, SUV compact, SUV mare, SUV compact premium si SUV mare premium - creste de ani buni, insa acum tendinta este mai clara decat oricand. Oricine mai avea dubii in legatura cu atractia cumparatorilor pentru astfel de masini trebuie sa se recunoasca invins de realitate. Conform JATO Dynamics, din totalul de 7,3 milioane de automobile inmatriculate in Europa, in primele sase luni ale lui 2015, nu mai putin de 1,6 milioane au facut parte din segmentul SUV. Asta inseamna ca mai mult de 21% dintre europenii care au cumparat o masina noua au preferat ca aceasta sa fie SUV. Asta dupa ce in prima jumatate a lui 2014 procentul acestora era de 20%, iar in 2013 de doar 17%, scrieCapital.ro.

BUSINESS REPORTFoto: Colaj foto

In Romania se deschid zece malluri noi, dintre care trei in Bucuresti. Dezvoltatorii imobiliari au dat din nou de gustul constructiei de malluri, amplificat si de dorinta retailerilor de expansiune. Cu putine livrari in ultimii ani, 10 noi malluri se vor deschide in Romania in urmatorii ani, potrivit unei analize Economica.net. Din cele zece proiecte, din care unele se afla deja in stadiu de constructie, trei se vor deschide doar in Bucuresti. Sapte proiecte se vor deschide in orasele din provincie, cu cele mai multe, trei la numar, la Timisoara, acolo unde singurul centru comercial modern este detinut de omul de afaceri Iulian Dascalu - Iulius Mall. In total, investitiile in cele zece proiecte de retail depasesc 600 de milioane de euro. Investitiile sunt sustinute de dorinta retailerilor de expansiune pe piata locala. Din 2013 incoace, 80 de noi retaileri au intrat pe piata din Romania, arata un studiu recent al CBRE. Acestia au deschis in ultimii doi ani 170 de magazine si au planuri pentru alte 30 de noi unitati, iar Romania se afla pe locul 22 din 67 intr-un top al atractivitatii pentru retaileri, anuntaEconomica.net.

CE Oltenia incearca sa ne convinga ca exportam energie verde si importam energie mai scumpa din Ungaria. Problema exporturilor si importurilor de energie electrica, dupa cuplarea pietelor dintre Romania, Ungaria, Cehia si Slovacia continua sa ascunda multe necunoscute. Energy-Center a incercat, in premiera sa desluseasca mecanismele pietei si mai ales ce se intampla pe relatia de export direct. Iata ca, in continuarea demersului nostru, Complexul Energetic Oltenia vine si el cu o analiza bazata pe graficele Transelectrica, prin care demonstreaza ca argumentele Autoritatii Nationale de Reglementare in domeniul Energiei privind cresterea exporturilor dupa cuplarea pietelor nu coincid cu datele publicate de catre Transelectrica. Mai mult, reprezentantii CE OLtenia continua sa afirme ca exportamm energie ieftina (regenerabila si hidro) si importam de la unguri energie mai scumpa, chiar daca pretul pe piata din Romania este mai scazut, informeazaEnergy-Center.ro.

Cutia Pandorei in cazul Dieselgate - BMW X3 xDrive 20d este acuzat ca are emisii de 11 ori mai mari. Colegii de la Auto Bild Germania au publicat un articol in cadrul caruia sustin ca actualul BMW X3 xDrive 20d ar avea emisii de pana la 11 ori mai mari decat cele trecute in fisa de produs. Consiliul International pentru Transport Curat, ICCT, este cel care a realizat testul in conditii reale de trafic pentru a observa daca modelul german respecta normele de poluare Euro 6. "BMW nu a folosit niciun dispozitiv pentru detectarea testelor de emisii. Toate sistemele de evacuare ofera acelasi traseu de fiecare data", a declarat un purtator de cuvant pentru Auto Bild Germania. Desi avem in fata doar o simpla stire, fara nimic confirmat sau infirmat, actiunile BMW au scazut cu 8 procente. In plus, BMW spune ca nu stie modul in care a fost testat X3, ba mai mult, a subliniat faptul ca se conformeaza regulilor de peste tot, scrieAuto-Bild.ro.

Pest 18.000 de tichete rezervate prin Programul Rabla: Avocatul Poporului, printre beneficiari. Peste 18.000 de tichete au fost rezervate pana in prezent in cadrul programului Rabla din acest an, atat de persoanele fizice, cat si de cele juridice, printre beneficiari numarandu-se si Avocatul Poporului, Ministerul Educatiei si Autoritatea Navala Romana. Administratia Fondului pentru Mediu (AFM), care gestioneaza programul, anunta de asemenea inchiderea unei noi etape de evaluare a dosarelor depuse de persoanele juridice si institutiile publice pentru Rabla 2015. Pana in prezent, la registratura AFM au fost depuse 2.043 de dosare de catre persoanele juridice si institutiile publice. Au fost analizate 1.243 dosare, din care 618 dosare au fost acceptate, pentru 2.089 de autovehicule si 625 dosare au fost respinse, anuntaGandul.

Transgaz primeste 1 milion de dolari nerambursabili de la americani. Agentia Americana pentru Comert si Dezvoltare (USTDA) a acordat o finantare nerambursabila in valoare de 956.000 de dolari pentru sustinerea proiectului Transgaz de extindere a gazoductelor. Potrivit unui comunicat al USTDA, acordul de finantare a fost semnat, joi, de ambasadorul SUA in Romania, Hans Klemm, si de directorul general al Transgaz, Petru Ion Vaduva. "Finantarea va permite efectuarea unui studiu de fezabilitate in vederea imbunatatirii si confirmarii proiectului tehnic si specificatiilor economice si financiare pentru construirea portiunii romanesti a proiectelor gazoductului Bulgaria-Romania-Ungaria-Austria (BHRA) si conductei Tarmul Marii Negre - Podisor", se spune in comunicat, informeazaCapital.ro.

Stagnarea economica din Europa tine in loc industria romaneasca. Imigrantii, un risc pentru exporturile Romaniei. De multe ori in ultimii ani am auzit vorbindu-se, la capitolul sperante, de revenirea economiei UE, de redresarea zonei euro, ca principala piata de export pentru Romania. Vom vedea in continuare cum arata acum economia europeana, in ce directie se indreapta si cum arata revenirea economica a Europei dupa ani de criza. Pe un val de crestere a consumului, stimulat de relaxarea fiscala (reducerea TVA la alimente) si de majorarea veniturilor unor categorii sociale, Romania are una dintre cele mai mari rate de crestere economica din UE. In 2014 si 2015, consumul si cererea interna au devenit deopotriva principalul motor de crestere economica si cea dintai speranta evocata atat de institutiile statului, cat si de analisti in prognozele pentru acest an si pentru 2016. Industria si exporturile, vedetele economiei in anii de criza (2010-2013), cand consumul era limitat de taierea veniturilor populatiei si majorarea unor taxe (TVA 24%), au trecut in plan secund, mai ales in acest an, afectate, se pare, in principal de scaderea comenzilor la export, scrieEconomica.net.