Business Report: Chichitele juridice prin care bancile pot darama Legea darii in plata; Ce se intampla cu modificarile propuse pentru legea alimentelor romanesti din supermarketuri; Cum a ajuns Automobile Dacia la un profit de 100 milioane euro

de Mircea Barzoi     HotNews.ro
Marţi, 17 mai 2016, 3:13 Revista Presei | Business

BUSINESS REPORT
Foto: Colaj foto
Ce se intampla cu modificarile propuse pentru legea alimentelor romanesti din supermarketuri. In ultimul an, alesii nostri au trimis catre Senat si Camera Deputatilor cel putin patru initiative pentru modificarea si completarea Legii nr. 321/2009 privind comercializarea produselor alimentare. In fond, toate acestea au la baza o idee laudabila: incurajarea productiei nationale. Totusi, modul in care au fost gandite solutiile este atat de naiv incat noile legi au toate sansele de a face mult mai mult rau decat bine. Una dintre cele mai criticate initiative este cea a senatorului PSD Ovidiu Liviu Dontu, care trimis la Senat in toamna anului trecut un proiect prin care vrea ca magazinele sa comercializeze minimum 51% produse achizitionate pe un "lant scurt de aprovizionare", pentru categoriile carne, legume si fructe. Exceptie ar face lunile de iarna, decembrie-februarie, moment in care legumele si fructele din import pot reprezenta maximum 70% din oferta, pe fiecare categorie. Cei care nu respecta dispozitia, ar urma sa fie sanctionati cu o amenda cuprinsa intre 25.000 si 50.000 de lei, scrie Capital.ro

Bilantul Finantelor la jumatatea mandatului: Repetenti la scopul de baza - colectarea taxelor, premianti la transparenta.
Astazi se implineste jumatatea mandatului guvernului Ciolos. Anca Dragu este unul dintre ministrii norocosi, care au ramas in functie de la inceput, asadar se implineste jumatate de mandat si pentru ministrul Finantelor. Putine sunt punctele din program pe care conducerea Finantelor le-a indeplinit. Cea mai grava nerealizare este legata de rolul principal al Ministerului, acela de a strange bani pentru bugetul statului, iar cea mai mare realizare este transparentizarea cheltuielilor publice de la minister pana la nivel de gradinita, anunta Economica.net.

Ledul rosu care s-a aprins pe tabloul de bord: Deficitul de cont curent pe T1 - deja la 80% din cel de anul trecut. Contul curent al balantei de plati a inregistrat la finele primului trimestru din acest an un deficit de 1,472 miliarde de euro, in contrast cu excedentul de 524 milioane de euro consemnat in perioada similara din 2015. Deja, acest deficit este de peste doua ori mai mare decat pe intregul an 2013 si a ajuns la 80% din cel de anul trecut. Valoarea soldului negativ al contului curent reprezinta deja aproximativ 0,9% din PIB preliminat pe acest an, aproape de limita teoretic permisa de 4% pe an, iar ritmul in care situatia se deterioreaza este ingrijorator. Daca se metine pe aceasta traiectorie, Romania risca sa piarda in buna parte efortul facut pe parcursul ultimilor ani de echilibrare a intrarilor si iesirilor financiare, cu consecinte greu de calculat, informeaza Cursdeguvernare.ro.

Pretul titeiului se apropie de 50 de dolari/baril.
Pretul petrolului brut a urcat cu 3% ieri, la Bursa din New York, consemnand un avans similar si la Londra, dupa ce analistii bancii de investitii "Goldman Sachs Group" Inc. au estimat ca piata de profil nu mai este afectata de supraoferta, asa cum s-a intamplat in ultimii doi ani, ba chiar luna aceasta asistam la un deficit din cauza intreruperilor unor livrari la nivel global. Cotatia petrolului West Texas Intermediate (WTI) cu livrare in iunie a urcat cu 3% la ora 10.37, la New York Mercantile Exchange, ajungand la 47,59 dolari/baril. Pe piata americana, pretul a castigat peste 75% fata de nivelul minim al anului. "Goldman" estimeaza ca pretul petrolului WTI va fi, in medie, de 44,60 dolari/baril anul acesta, fata de 38,40 dolari/baril, cat estima banca anterior. Tot ieri, la ICE Futures Europe din Londra, pretul titeiului Brent cu livrare in iulie a crescut cu 2,7%, la 49,10 dolari barilul, scrie Bursa.ro.

Chichitele juridice prin care bancile pot darama Legea darii in plata. Avocat: "Bancile nu au nimic de pierdut, daca raportul contractual a fost corect". "Legea darii in plata nu are viata lunga", a sustinut consilierul pentru strategie al BNR, Adrian Vasilescu, invocand inalcarea unor "rigori juridice". Avocatul clujean Ciprian Paun a analizat pentru "Adevaul" ce sanse au bancherii sa schimbe legea darii in plata prin exceptii de constitutionalitate. Reprezentantii bancilor din Romania privesc cu circumspectie adoptarea legii darii in plata. Aceeasi atitudie o au si reprezentantii Bancii Nationale a Romaniei (BNR), care ar trebui sa fie un arbitru echidistant in relatiile dintre clienti si banci. Consilierul pentru strategie al BNR, Adrian Vasilescu, a declarat la Dirig24.ro ca "legea darii in plata nu are viata lunga, pentru ca sunt incalcate cateva rigori juridice care nu vor putea sa treaca dincolo de procesele care vor avea loc, unele in tara, altele in strainatate". Avocatul clujean Ciprian Paun a facut pentru "Adevarul" o analiza a argumentelor juridice pe care bancile le-ar putea invoca impotriva unui client care cere darea in plata.

Skoda Octavia are un nou entry-level. Skoda a anuntat un nou entry-level in gama Octavia. Modelul producatorului din Mlada Boleslav va fi disponibil alaturi de motorul de 1,0 litri TSI. Propulsorul va inlocui vechiul 1.2 TSI si produce 115 CP la 5.500 rpm si 200 Nm intre 2.000 si 3.500 rpm. Valorile de putere si cuplu sunt mai mari decat in cazul motorului 1.2 TSI, insa consumul de carburant anuntat de producator scade de la 4,9 l/100 km (1.2 TSI) la 4,5 l/100 km (1.0 TSI). Skoda Octavia echipata cu motorul in trei cilindri va fi cuplata la o cutie manuala cu sase trepte, insa clientii vor putea opta si pentru un DSG cu sapte rapoarte. Pretul de pornire pentru Octavia 1.0 TSI este de 16.045 de euro. Daca vrei neaparat cutia automata, pretul de pornire sare la 17.756 de euro cu tot cu TVA, informeaza Auto-Bild.ro

Cum a ajuns Automobile Dacia la un profit de 100 milioane euro.
Anul 2015 a fost unul profitabil pentru cel mai mare producator de autovehicule din Romania, Automobile Dacia, rezultatul net fiind influentat de valoarea ridicata la care au fost comercializate produsele, dar si de investitiile anterioare profitabile. Faptul ca Automobile Dacia a realizat in 2015 o cifra de afaceri de circa 4,3 miliarde de euro sau, mai exact, 19,16 miliarde de lei - in crestere cu 1,76% fata de 2014 -, l-a anuntat Capital inca de saptamana trecuta, la fel ca si majorarea surprinzatoare a profitului cu 20,43% pana la 100 de milioane de euro (447.938.323 lei), insa detaliile pe care raportul financiar al celui mai mare producator autohton nu le dezvaluiau pe atunci le-am aflat de la Liviu Bocsaru, directorul financiar al grupului Renault in Romania. Conform acestuia, cresterea importanta a profitului net, fara o majorare similara a cifrei de afaceri, este rezultatul unui ￯profit din exploatare cu 4 milioane de lei mai mare decat cel din 2014, ceea ce inseamna ca resursele companiei au fost utilizate eficient, o alta explicatie fiind imbunatatirea rezultatului financiar cu 91 de milioane de lei fata de anul anterior. Aceasta se datoreaza unor investitii financiare profitabile￯. Noi am adauga ca, pe langa detaliile de mai sus, un factor important a fost si dorinta clientilor romani si straini de a achizitiona modele Dacia cat mai bine dotate, fapt ce a majorat pretul si, cum altfel, profitul, scrie Capital.ro.


Citeste mai multe despre   























3670 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă