Companiile media traditionale au inceput sa-si construiasca propriile retele de publicitate online, in incercarea de a-si asigura o parte din felia bugetelor tot mai mari cheltuite in acest sector, al carui rege este gigantul Google. Forbes, Viacom, CBS sau Dow Jones sunt doar cateva dintre companiile care au facut miscari in acest sens.

Forbes a anuntat recent ca va incepe comercializarea, in aceasta primavara, de reclame online pentru circa 400 de bloguri cu tematica financiara. Astfel de operatiuni au avut loc de la inceputul acestui an, trusturi media precum Viacom sau CBS formand retele online de publicitate pentru a atrage cat mai multi advertiseri. O alta masura adoptata este cea a parteneriatelor incheiate intre trusturile media legata de impartirea continuturilor informationale, pentru a crea site-uri mai complete si pentru largirea targetului.

“Daca revistele, ziarele si televiziunile nu-si pot extinde continutul online, ele vor deveni din ce in ce mai ignorate de catre adverti- seri”, a declarat Russ Fradin, directorul executiv al agentiei de comunicare Adify, care se ocupa cu administrarea de retele publicitare pentru publisherul Forbes. Cel mai recent acord de acest fel este cel dintre publisherul Dow Jones si agentia de stiri Agence France Presse (AFP), prin care prima companie are dreptul sa distribuie clientilor sai stiri politice si generale primite de la AFP. In luna februarie, publisherii Gannett si Tribune au format un parteneriat cu trusturile media Hearst si New York Times, pentru a forma compania QuadrantOne. Aceasta se ocupa, intr-un mod mult mai eficient, de comercializarea colectiva a reclamelor online pentru firmele amintite. Recent, oficialii QuadrantOne au declarat ca alte 26 de ziare se vor afilia in cadrul companiei.

Integral in Business Standard